Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Centerhøjtaler med bas? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Funzy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 31 Juli 2018 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en B&W CM centerhøjtaler, den lyder ganske detaljeret, men jeg mangler mere fylde i bunden, jeg syntes den er meget lys. f.eks når en bildør smækker, eller noget vælter i film, syntes jeg det er lidt fladt, det må gerne fylde lidt mere.

Er der nogen forslag til hvad jeg skal kikke efter, den kommer på sigt til at spille med noget NAD, og et par JBL L100, mangler dog lige at finde det først. Lige nu kører jeg Denon AVR-X 4000, B&W 683, og en Acurus A250 til at trække fronterne, og en Argon 12" sub

Helst brugt, og ikke over 4000,-
Til top Vis Funzy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Funzy
 
Fjendbo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 August 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 01 August 2018 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Hej,

Har du tjekket, at det ikke bare er en indstilling i din Denon, der skal ændres?
Til top Vis Fjendbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fjendbo
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 01 August 2018 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Ligesom der er forskel på lyden af en bildør, er der forskel på optagelsen af den. Ofte er der tale om eftersynkroniserede
lydeffekter der tildeles de ønskede lydspor. Hos dig er det et spørgsmål om hvor din receiver sender baslydene hen. Til
subwooferen alene, fronthøjttalere og/eller center. Det bestemmer du gennem surroundrecieverens menu. Automatisk opsætning
via mikrofon resulterer ofte i at al bas fjernes fra samtlige enheder, fronthøjttalerne inklusiv. Så subwooferen alene får opgaven
at levere bas under 80-100 Hz. For samtlige højttalerenheder! Det kommer der sjældent en dyr Mercedes “klonk”-lyd ud af. Der
skal flyttes luft - masser af luft - for at få den effekt. Du skal have rettet menuen i receiveren til, så baslyden i størst mulig
omfang tildeles alle enheder så de understøtter hinanden i opgaven og med hensyn til front og sub, at der kommer bas fra dem
alle tre. Samtidig at center får lov at udnytte dens fulde frekvensområde. Om nødvendig ved at sænke delefrekvensen til
subwooferen i recieverens menu. Delefrekvensen - afskæringen af baslyden - flytter nedad i frekvens. Derved øger du
frekvensområdet til de resterende højttalere. Det er normalt sådan menuerne og elektronikken er indrettet. Og det er ikke altid
at automatikken tager de hensyn, da man i den kommercielle interesse ofte anvender relativt små højttalere uden bas.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 643
Sendt: 01 August 2018 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Bruger du Audyssey? De gange jeg har hørt Audyssey-kalibrerede systemer, er lyden blevet flad og det er som om detaljer fremhæves på en unaturlig måde.

Alternativt, så tag ud til en forhandler og se om centerhøjttaleren har samme issues dér. Kan også sagtens være problemer med akustikken i din stue som gør det.

Du bør fjerne alle ubekendte inden du skyder skylden på højttaleren og køber en ny.
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 01 August 2018 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Den B&W har nok kun små 5" mellemtone/bas så prøv at få en brugt center med min 6½" enheder ... det virker :-)
Jeg gik selv fra Audiovector K center med 5" til en gammel audiovector m3 center med 6½" og der er stor forskel!! Ikke kun i bassen :-)
Har også haft en Jamo D8 Center som var fed men dog "for" stor
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes