Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. april 2024 | 05:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Beovox M150.2 rep? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hammerhans
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 10 Juli 2018 kl. 04:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen!

Jeg har fået 2stk Beovox M 150.2 højtalere at afprøve. De ser pene ud, ikke en skramme.

Men.. De ser desværre ikke så godt ud bag front stoffet. Mellemtone og bassenhederne sidder knapt nok fast mere. Det er ligesom det som holder dem på plads er opløst eller godt i gang med det. Jeg prøvede alligvel at lave et forsøg og høre hvad de ku byde på. Diskanterne lyder til at virke perfekt, men specielt bassen er noget muddret noget og man kan godt høre de ikke ka levere det de engang helst kunne.

Det sagde jeg så til hende der sælger, hun sagde at istede for de 4400kr. hun havde tænkt sig, kunne jeg få dem for 1000kr.

1. Derfor spørger jeg; er de det værd i nuværende stand?

2. Hvad komme det at koste mig at reparere? - Skal jeg skaffe nye enheder eller kun det der der sidder rundt om? og hvor skaffer jeg så de her dele jeg skal bruge?

3. Er det noget en fultstendig ukendt på området kan finde ud af at reparere selv?

Håber i kan hjælpe med nogle af de spørgsmål jeg har. :)


Tak.
Til top Vis Hammerhans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hammerhans
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 10 Juli 2018 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Som de er nu er de ingen penge værd i brugsværdi. Det er skumgummikanterne som er smuldret væk og det kræver en større reparation som en uøvet ikke kan udføre tilfredstillende. Og nu da der spillet på dem med defekte kantophæng kan svingspolen have taget skade. På basserne især.

Kantophæng kan fås flere steder. Med specifik angivelse af reservedel til højttaleren. Basenhederne. med film der viser hvordan man gør. Men vær sikker på du har alle reservedele inden du går i gang. Også til mellemtoneenhederne, som bliver de mest kritiske i den omhu der skal lægges i reprationen. Og skal det hele give mening skal reparationen udføres så højttaleren i brugsværdi står som nye efterfølgende.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 11 Juli 2018 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Jeg synes helt sikkert at du skal du skal undersøge det nærmere, MS150.2 (med den sorte mellemtone dome) er blandt B&O's bedste passive højttalere, og hvis de er pæne kan du få pengene igen, oven i en god oplevelse.

Kant ophængene kan skiftes med lidt finger færdig hed, er du fumlefingeret så la være. der findes mange Youtube videoer der beskriver hvordan

Og et gammelt indlæg her på siden desværre er billederne væk beovox mc 120.2

Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes