Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&w matrix 801 s3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tommels
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 13 Februar 2018 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Igennem 15 år har de stået i min stue, ventet på den/de rigtige amps.... jeg føler endnu flere punkttummer var på sin plads... Jeg har spurgt i dette forum efter kloge svar... Gode bud har der været.

Kunne du finde på at købe disse højttalere? Så kan du læse alle steder på udenlandske forums de spiller godt med classe - Ved jeg ikke noget om... De spiller godt med rotel??, i mine øre piv ringe og et meget tyndt resultat, glem det.... mark levinson og Krell har jeg ikke testet $$$
 
Valget faldt i sidste ende - også pebret på Pass labs x600 mono blokke ������ hold nu da kæft, det virker bare �� alle pengene værd! I 15 år har de stået min stue og gjort det for dårligt... Rotel, nakamichi pa-7 II glem det... nu virker det bare... endelig ❤️ De 801’ere er stadig nogle gange til salg - for rimelige penge, glem det, hvis du ikke har penge til “ond” amp....

Er sikker på, mange af de eventuelle dårlige oplevelser med de højttalere, der ligger skidt udstyr bag... Jeg sidder nu lykkelig tilbage og drømmer... om nautilus 801 ����
Til top Vis tommels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tommels
 
Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 13 Februar 2018 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig været særlig glad for B&W, men alligevel faldt jeg for Nautilus 801. De spiller fremragende, men du har ret, de kræver en forstærker med noget overarm, den 15" er hård ved forstærkeren �� Jeg kører med en Lyngdorf Tdai2200 på mellemtone og diskant og 2 Icepower 1000asp moduler på bund, med aktiv deling, men der er ikke ændret på det originale delefilter i højttalerne . Jeg køber en Tdai2200 mere til bunden nu, udfra at den har lige det mere magt over bassen og det alt andet lige må være det bedre at have 2 ens forstærkere på. Men det spiller allerede fremragende, som det er nu����

__________________
        Mvh

     Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg
 
claus5
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 03 Marts 2018 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hvad med et sæt Bryston 7B SST2'ere?
Mono blokke på 600w - de sparker altså røv. Jeg trækker et sæt DM800 D2'ere med dem.
Til top Vis claus5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claus5
 
Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 04 Marts 2018 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kører bi-ampet med to TDAI2200 og jeg vil prøve at se om det kan komme til at fungere ved at fjerne delefilter imellem Bas og mellemtone og så korrigere digitalt i forstærkeren. Og evt. tage det hele vejen med en TDAI mere og køre aktivt på hele højtaleren.

Jeg har ikke hørt Bryston 7B og det kunne da være sjovt at prøve at høre en dag, men lige nu er jeg helt vild med TDAI’erne. Der er så meget hul igennem , jeg har sjøldent hørt så nuanceret bas, mange numre lyder helt anderledes, i forhold til hvordan jeg har hørt det før. Det er så fedt den måde de spiller dybbas på, de leverer fuldt niveau omkring de 20 hz Jeg ved at der er mange der ikke er glade for dem, men de er kyniske, så hvis du har et problem i systemet, så skal du nok høre det.

__________________
        Mvh

     Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 04 Marts 2018 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Kan TDA'en agere 3 vejs DSP?
Ellers må du spørge. Vi er flere med måleudstyr og DSP'er - hvis du vil prøve
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 04 Marts 2018 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Man kan kun lave 1xdeling i en TDAI, men så laver man bare en i den næste.
Med det rette program er det også muligt at rette frekvensgangen i den første af dem.
De kører jo digitalt imellem sig, så det bliver ikke konverteret tilbage til analog igen.
Jeg har også nogle at jeg kan trække lidt på. Men deter da muligt at jeg godt kunne bruge lidt hjælp til målinger :)

__________________
        Mvh

     Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg
 
Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 04 Marts 2018 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jeg er på førtidspension, og førhen havde det været spændende at sætte sig ind alt dette, men nu kan jeg ikke overskue så meget desværre... Er der nogen der bor på Sjælland, der synes at det kunne være sjovt?

Hvis det skal prøves af som 3-vejs, så bliver det med en Icepower på bunden til at starte med, jeg har ikke lige råd til at købe en forstærker for sjov.. Jeg bor i Hvalsø, skriv gerne PB hvis det har interesse :)



__________________
        Mvh

     Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes