Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 20:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forstærker til Dali Opticon 8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MrGreen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2017
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 12 Marts 2017 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft mine højtalere i en uges tid nu ca. og bruger lige pt en NAD C375BEE forstærker.

Vil der være en fordel ved at få en ekstra C275BEE og bi-wire dem, så subwoofer og tweeter bliver kørt fra hver sin forstærker?
Til top Vis MrGreen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrGreen
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

nej med mindre din nad 375bee ikke kan trække dem

Hvad ville være bedre,vil være at sælge din 375 og købe en m fostærker eller f.eks en Nad C390dd2,Cambrdige Azur 851w, Marantz PM-11S3, kunne også være en hegel H160, købe noget der lyder bedre
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
MrGreen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2017
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 02:59 | IP-adresse registreret  

Altså den trækker dem nu ok vil jeg mene, er ret ny i HiFi scenen, så lære stadig og bliver overasket gang på gang når jeg støder på nyt udstyr. Ved ikke hvordan man kan se om de ikke får nok at leve af?

Synes Cambridge Azur 851W og 851E lyder som en god sammensætning, dog sælges 851E ikke i Danmark fra hvad jeg kan se.

Ser ud til at en Cambridge Azur 851W presser 350W ud i 4 ohm, hvilket Opticon 8 er sat til at være på Dali's hjemmeside. Den har også en bedre frekvens output, Nad er 20-20k, 851W er 5Hz – 80kHz. Vil se om jeg kan finde deres pre-amp et sted, lyder som en vild forstærker!
Til top Vis MrGreen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrGreen
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

Du kan købe en billig Cambridge DacMagic Plus og bruge den som forforstærker,preamp hvis ikke du har bruge for pladespiller indgang og tonecontrol,balance. Så køre du bare det hele digitalt og lydkortet har balanceret udgange og forstærkeren balanceret indgang, så der kan du forbinde begge dele til hinanden med balanceret kabel som de professionelle når der skal være mindst mulig støj. Skal det være lidt bedre kunne du vælge en Nad C510
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
MrGreen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2017
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Altså jeg har 20.000 ca. Kan sælge min nuværende 375 for 5000~ plus minus. Hvilket burde give mig et budget på 25k til ny forstærker. Hvilken sammensætning vil give mig mest for pengene, og mere råstyrke i form af watt? Fordi jeg tror jeg vil få mere ud af dem, hvis de får mere at leve af.
Til top Vis MrGreen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrGreen
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 04:25 | IP-adresse registreret  

Har selv en marantz PM8005 som jeg er glad for og skulle jeg selv opgradere for 20000kr købte jeg en Marantz PM-11S3, men det mine Mission LX-2 ikke gode nok til. Så det ville måske blive den mindre PM-14S1 og måske et sæt Kef Ls50, dali menuet, buchard S200, Q Acoustics concept 20 eller Atc Scm11. Prøv at se om du kan finde noget Hegel
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

MrGreen skrev:
Altså den trækker dem nu ok vil jeg mene, er ret ny i HiFi scenen, så lære stadig og bliver overasket gang på gang når jeg støder på nyt udstyr. Ved ikke hvordan man kan se om de ikke får nok at leve af?

Synes Cambridge Azur 851W og 851E lyder som en god sammensætning, dog sælges 851E ikke i Danmark fra hvad jeg kan se.

Ser ud til at en Cambridge Azur 851W presser 350W ud i 4 ohm, hvilket Opticon 8 er sat til at være på Dali's hjemmeside. Den har også en bedre frekvens output, Nad er 20-20k, 851W er 5Hz – 80kHz. Vil se om jeg kan finde deres pre-amp et sted, lyder som en vild forstærker!



Der er et sæt Azur 840w og 840e til salg for 8500 kr i øjeblikket. Den største forskel i forhold til 851 og 840 er efter sigende udseendet :)

Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
MrGreen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2017
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Specs virker helt ens, eneste forskel er nok at der er indbygget DAC i 851 serien's pre-amp. Tager et kig på det, tak for tippet!
Til top Vis MrGreen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrGreen
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

851 serien har TRE preamps. Bemærk det!

851E - analog konstruktion hele vejen igennem og kun med analoge inputs.
851D - preamp/DAC og kun med digitale inputs.
851N - Reelt en 851D med indbygget streamingmodul og stadig kun med digitale inputs.

Der er ændret lidt i konstruktionen fra 840E og til 851E. Bl.a. anderledes styring af indgangene, som gør det nemmere at skifte mellem rca og xlr. Nyt relæsystem på volumen. Mere stabil og uden støj. En 840E larmer som en gal når man skruer op og ned.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
MrGreen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2017
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Av, ok. Tak for bemærkningen!
Til top Vis MrGreen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrGreen
 
MrGreen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2017
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Tror det ender med en Lyngdorf sda-2400 effekt, hvilket giver mere power end 851W.

Nogle tanker på dette folkens?
Til top Vis MrGreen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrGreen
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Husk lige at power så absolut ikke er alt. Jeg er gået fra en 250 watt effektforstærker til en 100 watt integreret til at trække mine Dali Evidence 870. Vi spiller faktisk ligeså højt nu som før, men lyden er lysår bedre. Nu kender jeg ikke til dine Dali, men er de ikke godt nok i den dyre ende? Jeg vil råde dig til at finde en forstærker du kan lide lyden fra, og lade vær med at fokusere så meget på mange watt. Det er altså ikke altid lykken. Du spiller vel ikke altid tæve højt ? Mon ikke de fleste nyere højttalere til kan klare sig med en god almindelig forstærker uden flere hundrede watt ? Håber du finder noget du kan bruge, men lad vær med kun at fokusere på antal watt, lyt også efter hvordan forstærkeren spiller, det bliver du gladest for i længden   
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

De koster 9299kr pr stk

Den ny denon topmodel inden for integrerede Denon pma-2500ne
kan du jo høre sammen med dine højtaler da de sælges samme sted
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
MrGreen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2017
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Valgte enlig den forstærker fordi forhandleren køre deres dyreste B&W højtalere fra den. Den er oplyst til at være digital, og utrolig effektiv. Men altså uanset hvad så har jeg en returret jeg kan benytte mig af hvis det ikke lever op til forventningerne. Han talte nu utrolig godt om den.
Til top Vis MrGreen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrGreen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Lad være med at købe ny forstærker før du har lånt minimum et par stykker med hjem og hørt dem hjemme koblet på dine højttalere.
Om forstærkeren er på 100 eller 200 W, og hvor stort et frekvensområde den understøtter siget absolut intet om lyden.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Det var lige præcis det jeg mente med mit indlæg
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Med dit budget og ønske om en stærk forstærke, bør du overveje en Bladelius Thor, de har lidt Sanne klang som de største Cambridge, der er bare
mere af det hele, i sær dynamik.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
norvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hej MrGreen,

som andre også skriver, vil det være en rigtig god idé at gå ned og lytte før du køber. Jeg har ofte læst om noget og tænkt, det må være lige det, jeg kunne tænke mig, og så ikke rigtig synes om lyden, når jeg hører det.

Der er også stor forskel på lyden i forskellige mærker. Du kan sikkert få en rigtig god eftermiddag med at lytte til forskellige forstærkere på et par opticon 8, før du bestemmer dig.

Hvad skal forstærkeren bruges til? Pladespiller/streamer/CD/Film? Og har du også tænkt over hvilke højttalerkabler, du vil have til, hvis du ikke har, dem du vil have allerede? (Du kan nok også lytte til forskellige, samtidig med forstærkerne).

__________________
Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
Til top Vis norvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af norvig
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Derfor er det også rart med returret, nogen ting man kan købe i den lokale hifi butik lyder måske bedre
med noget der sælges et andet sted som ligger 2 timers kørsel fra hvor man bor og
så det nemmere at læse en test og bruge returretten hvis man køber og det ikke passer med hvad har
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
MrGreen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2017
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 13 Marts 2017 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

norvig skrev:
Hej MrGreen,

som andre også skriver, vil det være en rigtig god idé at gå ned og lytte før du køber. Jeg har ofte læst om noget og tænkt, det må være lige det, jeg kunne tænke mig, og så ikke rigtig synes om lyden, når jeg hører det.

Der er også stor forskel på lyden i forskellige mærker. Du kan sikkert få en rigtig god eftermiddag med at lytte til forskellige forstærkere på et par opticon 8, før du bestemmer dig.

Hvad skal forstærkeren bruges til? Pladespiller/streamer/CD/Film? Og har du også tænkt over hvilke højttalerkabler, du vil have til, hvis du ikke har, dem du vil have allerede? (Du kan nok også lytte til forskellige, samtidig med forstærkerne).



Det er primært brugt til pladespiller med NAD pre-amp, og optisk fra min computer.

Til top Vis MrGreen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrGreen
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes