Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 06:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Drømmer om Snell (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 02 Januar 2017 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg var for en kort stund den lykkelige ejer af et par Snell D. De fyldte dog for meget og jeg kunne slet ikke styre bassen (brum) så måtte desværre sælge dem igen. Har dog ALDRIG glemt den lyd fra dem, har haft et par XTZ 99.36mk2 som lød godt, men syntes at jeg hurtigt blev træt i ørene. Har så byttet dem til et par Dali mentor menuet og kommet til den konklusion at man ikke kan gå fra gulv højttaler til små reolhøjttaler, selv med en sub på..!

Har læst om Snell k, men de ser ud til at være svære at få fat på, kan se at der er masser af Snell j3 til salg, er dog bange for at jeg igen vil få brum fra bassen. Min forstærker er en T.A.C 34 MK 2x40w min stue er cirka 22-24 kvm, med lange gamle trægulve. Der er ikke rigtigt noget vægplads da der er 2 sæt dobbelt døre, og et rundt hjørne. Så kan nok ikke stille dem helt korrekt (det kunne jeg heller ikke med XTZ'erne) Kan dog med nød og næppe finde plads til et par som kan stå 1.5 meter fra hinanden og nok ikke mere en 20 cm fra bagvæg.

Skal jeg lægge min drøm på hylden, eller er der andre alternativer?

Håber i kan hjælpe

Hilsen
Rasmus
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 02 Januar 2017 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Snell J3 er en helt anden fisk en D.
Ellers er Audio Note en mulighed og du kan endda høre dem i København før køb!

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 02 Januar 2017 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Audio note ser ud til at være LANGT over min økonomi, er ikke ude efter den ultimative hifi lyd, mere en behagelig lytte venlig lyd. Syntes at de ældre højttaler er så meget mere flotte end de moderne. Kunne også være interesseret i nogle væghøjttaler af ældre dato, men må indrømme at min viden ikke er så stor (selvom at jeg har læst hvad jeg kan her på sitet)
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Morgenstjerne
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 03 August 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 680
Sendt: 02 Januar 2017 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Forståeligt.

__________________
PRaT er nr.1!
Til top Vis Morgenstjerne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morgenstjerne
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 03 Januar 2017 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Hvis du er lidt fix på fingrene kan du kaste dig ud i at lave en af troels gravesens konstruktioner, eksepelvis 8008-corner eller en af hans Classic 3 vejs
varianter. Måske det bare er mig, men det forekommer mig at de trækker lidt på snell arven
Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 
MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 03 Januar 2017 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Hvad mener du med "brum" i bassen?
Til top Vis MJohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MJohansen
 
hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 627
Sendt: 03 Januar 2017 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg må give dk2000 ret. Det lyder som om den perfekte højttaler til din stue er en 8008.corner. De er beregnet til opstilling op af væg og
tæt på hjørne. En 10w pushpull 2A3 højttaler er nok til at fylde din stue med vellyd. En af mine venner har denne kombination, det lyder
meget bedre end man skulle tro. De mangler intet eller har for meget af noget, de er vel afstemt til formålet.
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 03 Januar 2017 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

MJohansen skrev:
Hvad mener du med "brum" i bassen?


Det var som om at bassen blev hængende i rummet som et langt buuuuuuuuud, prøvede at stille dem på tykke fliser med valhalla feet på
højttaler, prøvede endda at stoppe sokker i porten og sugerør blev også prøvet, intet hjælp.
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 03 Januar 2017 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

dk2000 skrev:
Hvis du er lidt fix på fingrene kan du kaste dig ud i at lave en af troels gravesens konstruktioner, eksepelvis 8008-corner
eller en af hans Classic 3 vejs
varianter. Måske det bare er mig, men det forekommer mig at de trækker lidt på snell arven


Det er jeg ALT for klodset til, er dog sikker på at det vil være sjovt, men har ikke mere værktøj en til at hænge en lampe op. Jeg er
bestemt ikke gør det selv manden, misunder dog de folk der bare lige banker et køkken op

Kan se at der er et par snell k3 til salg, der er dog lige et par ting der ikke er er så godt, som en flænge i en diskant. 

Er heller ikke sikker på at de vil virke i mit rum optimalt.
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 03 Januar 2017 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Man kan meget let gå fra gulvhøjtalere til små stativhøjtalere.. Det er meget et spørgsmål om forstærkerkvalitet og rummets udformning og dæmpning/difraktioner..

Selv sværger jeg til tovejskonstruktioner. Snell er rigtig gode, og den lille K-model er helt fantastisk. Spørg Allanowits (stav selv rigtigt) om hvilken version som er bedst, og hvad du skal se efter. Han har fuldstændig styr på Snell.


Jeg tænker at dit rum er problemet. Som sådan så kan du dæmpe det med gulvtæpper eller særligt dæmpemateriale. Det har Mikkel Gige skrevet en udmærket artikel om.

Noget andet du kunne prøve er at få fat i en god equlaizer, gerne med separate justering til hver kanal. Almindelig vis så vil en sådan forringe lyden, MEN.. Har du så stinkende dårlig akustik, så vil gevinsten være ikke så lidt større end det tab i lydkvalitet du også får. En god en af slagsen kan erhverves for 1000 måske i KSB her på siden.

Held og lykke hvad du end gør.
Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 03 Januar 2017 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at rummet er mit største problem, fik det til at virke nogenlunde med XTZ 99.36 højttaler, har også prøvet at fylde rummet
med diverse madrasser, hvilket hjælp en hel del, dog ikke med Snell D. Tror måske det var en kombination af dårlige højttalerkabler og
RCA kabler, som jeg sidenhen upgraded, efter jeg skilte mig af med Snell D. Ja jeg troede ikke på at kabler kunne gøre en forskel, men må
sige at jeg er blevet meget klogere på det punkt. Som jeg har forstået er Snell K dem der er nemmest at placere, hvor Snell J kræver en
del mere plads. Jeg vil lede videre efter det perfekte par.

Tusind tak til jer alle for inputs
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 05:48 | IP-adresse registreret  

rasserfanten skrev:
MJohansen skrev:
Hvad mener du med "brum" i bassen?


Det var som om at bassen blev hængende i rummet som et langt buuuuuuuuud, prøvede at stille dem på tykke fliser med valhalla feet på
højttaler, prøvede endda at stoppe sokker i porten og sugerør blev også prøvet, intet hjælp.


Ah ok, saa er jeg med. Det lyder som staaende boelger, saa primaert relateret til dit lytterum/opstilling. Med det sagt, saa synes jeg bestemt at nogle af
de senere Snells godt kunne buldre en del.
Til top Vis MJohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MJohansen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Du skal nok holde dig til Snell K, gerne de første hvis du kan finde et par. De senere K'ere fik lidt mere rund og fyldigere bas, men da det jo er en lukket konstruktion giver de dog minimale problemer i langt de fleste rum. Skal det være J modellen, vil jeg ligeledes anbefale de første med den lille port foran. De er meget præcise i bassen af en refleks højttaler at være. Igen blev de lidt rundere og fyldigere med tiden i bassen. Begge modeller kan fint stå 20-30 cm fra bagvæggen, hvad de første angår. 1.5 meter mellem dem vil måske ikke give det bedste og største perspektiv, men de fungere alligevel på den måde uden musik lysten går tabt. Har du tålmodighed, dukker der såmænd nogle op. Du kunne se om ikke der skulle være nogle i Sverige eller Norge.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

MJohansen skrev:
rasserfanten skrev:
MJohansen skrev:
Hvad mener du med "brum" i bassen?


Det var som om at bassen blev hængende i rummet som et langt buuuuuuuuud, prøvede at stille dem på tykke fliser med valhalla feet på
højttaler, prøvede endda at stoppe sokker i porten og sugerør blev også prøvet, intet hjælp.


Ah ok, saa er jeg med. Det lyder som staaende boelger, saa primaert relateret til dit lytterum/opstilling. Med det sagt, saa synes jeg
bestemt at nogle af
de senere Snells godt kunne buldre en del.


Ja buldre er nok det rigtige ord i stedet for brum
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Du skal nok holde dig til Snell K, gerne de første hvis du kan finde et par. De senere K'ere fik lidt mere rund og
fyldigere bas, men da det jo er en lukket konstruktion giver de dog minimale problemer i langt de fleste rum. Skal det være J modellen, vil
jeg ligeledes anbefale de første med den lille port foran. De er meget præcise i bassen af en refleks højttaler at være. Igen blev de lidt
rundere og fyldigere med tiden i bassen. Begge modeller kan fint stå 20-30 cm fra bagvæggen, hvad de første angår. 1.5 meter mellem
dem vil måske ikke give det bedste og største perspektiv, men de fungere alligevel på den måde uden musik lysten går tabt. Har du
tålmodighed, dukker der såmænd nogle op. Du kunne se om ikke der skulle være nogle i Sverige eller Norge.  


Også det jeg er kommet frem til efter at have læst 34 sider her på sitet om Snell
Jeg må væbne mig med tålmodighed, rykker en annonce ind her og ser hvad der sker.
Tusind tak til jer alle for hjælp og input.

De bedste hilsner
Rasmus
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Så er der lige et par her, men nok lidt dyrt for 400 pund inkl porto. Hvad siger i til den pris?

http://www.ebay.co.uk/itm/SNELL-K-MK1-HI-END-SPEAKERS-Servic ed-/132054498026?hash=item1ebf0fbaea:g:ZhwAAOSwjDZYbUHj
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hvis de Snell K kun har fået nye korrekte skumkanter og resten er
uberørt, så ville jeg godt give de godt fire tusinde for dem. Du bliver
ubetinget glad for dem. Super klare og gennemsigtige med flot
dynamik. Bassen vil næppe give problemer.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Ja det er virkelig fristende. Mangler bare de oprindelige stander, men de er nok helt umulige at opdrive.
Har skrevet til ham, om enheder og ophæng, men frygter at de går ret hurtigt. tør man vente
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Du behøver ikke de oprindelige standere som sådan, de skal blot
være i samme højde på 40-45 cm og tunge. Vent ikke for længe da
der er rift om dem.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 04 Januar 2017 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Så kom jeg sgu til at købe dem Noget af et sats, men har nu læst om diverse snell's i mere en 1 år. Så nu skulle det være..! Kan godt
lide at de kommer i de originale kasser. Føles skide godt. Så starter den lange ventetid
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes