Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 19:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio exite x38 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
briton
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 25 Juni 2016 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej
Ja måske dumt spørgsmål, men ja
Nogen som kan komme med lidt info, mht sammen ligning mellem Dynaudio exite x 38 og Dali evidence 870
Og ja der er jo ca 15 år imellem konstruktionerne 😊
Til top Vis briton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af briton
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 25 Juni 2016 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Men det er ikke samme mærke

Det vil svare til at samligne Cerwin vega med klipsch
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 25 Juni 2016 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Du kan selv komme med info - når du har været ude og lytte til begge.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
briton
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 25 Juni 2016 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Men det er ikke samme mærke

Det vil svare til at samligne Cerwin vega med klipsch

Men samme opbygning 3 vejs, med 2 stk bas enheder
Derfor mit spørgsmål ;-)
Til top Vis briton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af briton
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 25 Juni 2016 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Det begge to danske mærker, de spiller begge to godt, kan tåle meget effekt, den ene er ny den anden er en 15 år gammel konstruktion

Køb Dynaudio Emit M30 den er billigere og spiller godt en x 34
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 25 Juni 2016 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv dynaudio audience 82, som er det der er tættest på at være den direkte for til x38 fra samme tidsperiode som Dali Evidence 870. Jeg ved godt x36 ligger derimellem. Jeg læste side op og side ned da jeg skulle have højttaler i efteråret. Udfra beskrivelser så valgte jeg at købe Dynaudio. Jeg er ikke meget for at tage rundt og lytte og man ved alligevel ikke hvordan den lyder hjemme i ens egen stue.

Grunden til jeg valgte Dynaudio er at jeg fik indtryk af en mere præcis præcis bass og bedre opløst diskant. Jeg er tilfreds med mit valg og højtalerens lyd passer rigtig godt til hvordan den blev beskrevet.

Til en direkte sammenligning med 870 og x38 er en fysisk mindre højttaler, selvom enhederne er samme størrelse. Tidens trend er bare ikke til kæmpestore højttalere. Dynaudio er kendt for at være linjære og jeg har lyttet til dem kort og de lyder ganske godt, men det er svært at lave en sammenligning med et par højttalere man kun har lyttet i et dedikeret lytterum, med dyrt udstyr spændt bagved og tykke tæpper på gulvet.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 26 Juni 2016 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Det begge to danske mærker, de spiller begge to godt, kan tåle meget effekt, den ene er ny den anden er en 15 år gammel
konstruktion

Køb Dynaudio Emit M30 den er billigere og spiller godt en x 34


Jeg forstår ikke rigtigt dit indlæg? Mener du han skal købe Emit30 eller x34? Har du lyttet til dem begge og hvordan spiller de i forhold til
hindanden. hvorfor anbefaler du dem overhovedet, når det er højttalere med 2 x 8" basenheder der spørges om.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 708
Sendt: 26 Juni 2016 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Den med at det er en 15 år gammel konstruktion giver jeg ikke meget for, der findes "gamle" højttalere, der lammetæver nye.
Nu er jeg ejer af den gamle konstruktion, altså Dali Evidence 870. Men da jeg ikke kender lyden fra en Dynaudio kan jeg ikke udtale mig
om forskelen. Jeg ved bare at min 15 år gamle konstruktion spiller rigtig godt, og de spiller bedre jo bedre udstyr man sætter på dem.
Hvis jeg skulle købe nye højttalere idag for det jeg gav for Dalierne for 6 år siden, så er jeg næsten sikker på at jeg vil blive skuffet og
lyden. De gør det altså rigtig godt, selvom de er gamle    
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 26 Juni 2016 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg selv dynaudio emit 10 og spiller rigtig godt så emit 30 vil jeg helt klart lytte til da det
for mig ikke er så vigtigt om bassene er 8" eller ikke er 8" da dynaudio højtaler sagtens kan spille
højt og med god bas
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 26 Juni 2016 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Betyder det at du har lyttet til Emit30 og x34?

Det er jo ikke kun mindre basenheder der er til forskel. Emit30 og x34 mangler begge en dedikeret mellemtoneenhed i forhold til de højttalere tråden omhandler.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
gasolin
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2385
Sendt: 26 Juni 2016 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Kan ikke se hvad delefrekvensen er med Emit 30 om det er 2 vejs eller om det er 2.5 vejs

Må da gi mindre problemer med delfilteret og overgange imellem mellemtonen og bassen når der ikke er en dedikeret mellemtone enhed og går da stærke ud fra emit er endnu nyere konstruktion end x34

Man bør da samligne dali med dali og dynaudio med dynaudio alene det at dynaudio laver deres enheder selv gør at de kan kontrollere enhederne bedre end dali kan og har en lydmæssig fordel

Lydmæssigt vil jeg påstå dali er mere lys i lyden end dynaudio som har en meget neutral lyd

Begge mærker er gode men personligt ville jeg ikke vide hvilken jeg skulle vælge så frem jeg måtte vælge hvilken som helst dali/dynaudio højtaler, dog ville det nok være chance med dali at finde noget der passer da de laver mange flere modeller

Hvis trådopretter vil opgradere synes jeg da han skal lytte til dali og dynaudio frem for at foksuere på alder på konstruktion,antallet af enheder eller kun vælge dynaudio
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 26 Juni 2016 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

fiar nk du har en holdning til hvad man bør vælge, men hvis det kun er baseret på spekulationer og fornemmelser og ikke deciderede lytteerfaringer, så bør du skrive det i forbindelse med din anbefaling.

Emit30 ermuligvis en nyere højttaler end x34, men x34 er til gengæld fra en serie der i følge Dynaudio ligger et niveau over. Jeg har ikke lyttet til nogen af dem så jeg ved ikke hvilken af dem jeg vil anbefale.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
Apexx512
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 03 Juli 2016 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Rolig nu, om det er en med 2x6½ eller 2x8 med eller uden mellemtone ændrer ikke på det store spørgsmål om hvordan lyden er, den er henaf det
samme når det er Dynaudio. Man skal passe lidt med at kigge for meget på det, for svaret dukker aldrig på af bare at sammenligne
konstruktionerne, uden at lytte
Til top Vis Apexx512's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Apexx512
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 03 Juli 2016 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:
Kan ikke se hvad delefrekvensen er med Emit 30 om det er 2 vejs eller om det er 2.5 vejs Må da gi mindre problemer med delfilteret og overgange imellem mellemtonen og bassen når der ikke er en dedikeret mellemtone enhed og går da stærke ud fra emit er endnu nyere konstruktion end x34 Man bør da samligne dali med dali og dynaudio med dynaudio alene det at dynaudio laver deres enheder selv gør at de kan kontrollere enhederne bedre end dali kan og har en lydmæssig fordel Lydmæssigt vil jeg påstå dali er mere lys i lyden end dynaudio som har en meget neutral lyd Begge mærker er gode men personligt ville jeg ikke vide hvilken jeg skulle vælge så frem jeg måtte vælge hvilken som helst dali/dynaudio højtaler, dog ville det nok være chance med dali at finde noget der passer da de laver mange flere modeller Hvis trådopretter vil opgradere synes jeg da han skal lytte til dali og dynaudio frem for at foksuere på alder på konstruktion,antallet af enheder eller kun vælge dynaudio

Du må snart stoppe med at snakke med i alle de tråde hvor du ikke bidrager med reel viden. Hvorfor kan Dynaudio kontrollere deres enheder bedre? Hvem tror du producerer Dali's enheder. Det gør Dali.



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes