Sendt: 01 April 2015 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget andet er, at selvfølgelig er Snellerne ikke blevet dårligere efter Klubber solgte dem. I hvert fald ikke teknisk set. Men Peter Snells lyd ideal blev ændret noget plus bassen blev noget rundere og mere amerikaniseret. De kom til at kræve mere plads omkring sig, for ikke at bassen blev lidt eller for meget for kraftig.
Her var Peter Snell mere ovre i den europæiske afdeling. Da potmetret kom til bag på, gik man så hen ad vejen væk fra skyde modstanden i filteret. Det synes bare ikke at være den bedste løsning, hvilket flere ejere har gjort noget ved, ved at fjerne dem eller bypasse dem og erstatte dem med en fast modstand. Skydemodstanden, brugte Peter Snell i Type One til at justere niveauet i mellemtone/diskant. De sad udvendigt bag på med en lille rød markering ved hvert niveau skift, så man selv kunne klang tilpasse, alt efter hvor levende eller dæmpet ens rum nu var.
Det er nok dette, der fik Voecks til at anvende potmetre hen ad vejen og også for at spare penge. Snells særlige kabinet op bygning forsvandt for de større modellers vedkommende, til mere firkantede kasser. Ingen tvivl om Voecks ikke tænkte som Snell.
|