Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 14:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sennheiser HD700 og PC? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chrash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 03 April 2017 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Goddag folkens,

Jeg har overvejet at købe et Sennheiser HD700, men ville lige høre de kloge hoveder herinde omkring det, da jeg har tæt på 0% forstand på hifi.


Vil jeg få noget ud af at give mig i kast med et HD700, når jeg pt. sidder med et Sennheiser PC360? PC360 er et gaming headset, men trænger til
noget der er lidt mere anvendeligt til bl.a. musik.

Er det nødvendigt for mig at købe div. udstyr, for at kunne fuldt udnytte headsettet?
Et lydkort?
En receiver?
Kabler?
Jeg mangler noget vejledning!

Håber at i kan hjælpe.

Mvh. Thomas
Til top Vis Chrash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrash
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 04 April 2017 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger selv HD700, når jeg sidder ved computeren.
Det er nogle dejlige hovedtelefoner, både lyd- og komfortmæssigt.

Du har formentlig et lydkort integreret på bundkortet, og da kan du blot sætte en jack-til-minijack adapter på jack-stikket på HD700, og så sætte det direkte i computeren. Har ikke prøvet selv, men det burde virke.

Vil du have ordentlig kvalitet, er du dog nødt til at investere i en god DAC, f.eks. fra tyske RME, og en hovedtelefonforstærker.
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2499
Sendt: 04 April 2017 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Det afhænger af ambitions niveau, og pengepung. En ekstern dac/amp er at foretrække, og for under 1000kr har du meget at vælge imellem, specielt brugt. Næste spørgsmål er så hvilken lyd du ønsker, men her skal du ind og læse om de forskellige - prøv at se anmeldelser på head-fi.org.

Mht kabler, selve kablet mellem hovedtelefon og amp er noget af det sidste du skal tænke over, mens kabel mellem kilde (din PC) og en evt dac bør være et optisk kabel, derfor vælg en dac med optisk indgang, så for du skilt den støjfulde miljø som er din pc fra din lyd :) et optisk kabel behøver ikke være dyrt, men de helt billige har skod stik som regel, prøv at kig på Fischer kabler til det optiske, mht længde så gør det på optiske kabler ingen forskel, så selv 20 meter kan du trække :)

Hvis du ikke vælger en kombi dac og amp, så hver obs på at du kan have både balancerede udgange (her er jord i hver side, højre ventre) skilt fra hinanden også skal du have XLR kabler, men normen er ubalanceret, dvs RCA udgange - de klassiske røde og hvide små stik. Prøv at holde dette kabel træk så kort som muligt, måske 30-50cm, også vælg nogen gode kabler hertil, gerne nogen med en kraftig skærm - her findes 1000 mærker, start med at søg efter QED, Tara Labs osv, og find dem der passer til din pengepung.

Mht strømkabler, så er jeg jo old school, så jeg kører skærmede kvalitetskabler, de behøver ikke være dyre hvis man kan lave dem selv, hvilket er let, men man skal have materialerne.

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes