Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 19:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Slimdevices SqueezeBox V3 Wireless (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amokk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 15 December 2006 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop læst Morten Witzels artikel, http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1412&zoneid=3

Det skal lige siges at jeg selv har anmeldt samme produkt, for 4 måneder siden.
http://newz.dk/articles/view/36/

Nåh men jeg støder på et par (undskyld udtrykket) åbenlyse tåbeligheder i artiklen.

En vigtig faktor for den gode lyd er din harddisk. Læsehastigheden er altafgørende, en god 7200 RPM og helst ikke langsommere, gør det glimrende.

Det rene vås. CD-lyd fylder ca 172 KB/s, hvilket er flere hundrede gange mindre end moderne harddiskes læsehastighed. Så længe squeezeboxen får fyldt sin buffer op, har den data at spille af, og disse data er en eksakt kopi af originalen, uanset hvor hurtigt HDen læser. Desuden læser en harddisk mange gange hurtigere end et trådløst netværk er i stand til at overføre dataene.

I modsætning til de andre trådløse systemer jeg har hørt, er lyden ikke påvirket i samme grad. Man skal dog huske på, at konverteringen til et trådløst signal og tilbage igen, påvirker lyden i samme omfang som en konvertering fra analog til digital. Flere led i kæden er med til at forværre lyden.

Bullsh*t. Hvis et trådløst netværk medførte datatab, ville de ord jeg skriver lige nu på min trådløse bærbare PC, jo være fyldt med fejl, men nej, netværksprotokollerne sørger for at dataene bliver overført korrekt. Dette gælder også for squeezeboxen, det som egentlig sker, er blot at lydfilens indhold bliver kopieret over i squeezeboxens buffer, og ja, det bliver kopieret 100% eksakt. - Prøv at kopiere et dokument mellem 2 maskiner, over et trådløst netværk - og kig så om ikke det stadig er identisk med originalen... (hint: det er det)

Skal du retfærdiggøre afspilning af komprimeret musik, skal det gøres i et godt lossless format, hvilket der er det bedste må dine ører afgøre, ellers kan du læse meget mere på diverse hjemmesider omkring dette.

Dette giver heller ingen mening. Hvorfor skulle ét lossless format lyde bedre end et andet? Slå ordet lossless op i ordbogen, der er INTET tab ved lossless komprimering. Uanset om man vil det eller ej... Ligegyldigt hvilket format du bruger, vil du ALTID få de samme data frem når du dekomprimerer lyden igen. Prøv at pakke et dokument i hhv. RAR og ZIP format. Pak det herefter ud og sammenlign. Ja, de 2 filer er 100% ens.

Nåh det var bare lige mit sure opstød, håber de vildledende informationer i artiklen bliver rettet :D
Til top Vis amokk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amokk
 
malkris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 178
Sendt: 15 December 2006 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Men indeholder Wave-formatet ikke 1411 kb/s., som CD...? Jeg fandt en kommentar på http://www.mio.co.za/forums/index.php?showtopic=7162

"To answer the original question, "cd audio" bitrate would be 1411.2kbps (that is 44100 (sampling frequency) X 2 (stereo) X 16 (bits)) - divide this by 11 and u get 128kbps tongue.gif "

Men jeg er ingen tekniklærd. Jeg har bare altid undret mig over at der er så stor forskel i bitrate på CD vs. Mp3

Mvh Kristian

 

Til top Vis malkris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malkris
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 15 December 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Nu er der ret stor forskel på kilobyte og kilobit, der skal 8 bit til 1 byte.

Derudover er jeg enig med Amokk, det er sørgeligt at der går totalt voodoo i en anmeldelse uden hold i virkeligheden.



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 15 December 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan man dog forsvare at have anmeldelser på denne site, med elementer der er 100 % faktuelt forkerte, og derudover tåbelige ?

Jeg skal gerne melde mig frivilligt til at lave en gratis korrektur !

MVH

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 15 December 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Hvorfor har skribenten egentlig ikke besvaret kritikken? Denne tråd er jo ikke den eneste, som har set sig kritisk på anmeldelsen - og vi venter stadig på svar.

Morten Witzel, indrøm det nu bare. Denne lille perle smadder jo din Denon i alle mulige og umulige lyd-aspekter


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes