Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 16:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvad er bedst (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 06 August 2003 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har kig på følgende cdafspillee

i den billigere ende:

teac vrds 10

Rotel 971

lidt dyrere er:

denon dcs 10

Pinkk triangle Numeral

inden for disse prisklasser, hvad er så det bedste bud på en brugt cd til mit harman kardon signature sæt, og infinity kappa 90...

 



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 06 August 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Denon DCD-S10 af dem du nævner - har aldrig hørt Pink Triangle så den tør jeg ikke udtale mig om! Alex herinde fra har den vist - måske det er hans der er til salg!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 06 August 2003 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg husker Numeral som en ganske glimrende maskine. Måske en anelse lystklingende - hvis jeg husker rigtigt.

Rotel 971 er jeg ikke så begrejstret for - og teac og denon maskinerne har jeg ikke hørt nok til at udtale mig om.

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 07 August 2003 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

ikke flere meninger...

__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 07 August 2003 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Et sprørgsmål om præferencer.

Denonén er den mest musikalske af dem allesammen.Den hælder en anelse til det varme.Det gør de andre ikke.

Denon og Teac mener jeg køre med samme lasertype og den er så knap så heldig, levetiden afhængig af hvor meget du spiller er 3-5 år på den.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 07 August 2003 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kan tydeligt høre at Slips ikke har lyttet på en Numeral, Numeral er en nedskaleret Cardinal og er alt andet end umusikalsk, den spiller meget analogt ... prøve at få en samtale med Tom i Audioart, det er ham som har salget at Pink.
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 07 August 2003 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Jeg kan tydeligt høre at Slips ikke har lyttet på en Numeral, Numeral er en nedskaleret Cardinal og er alt andet end umusikalsk, den spiller meget analogt ... prøve at få en samtale med Tom i Audioart, det er ham som har salget at Pink.

Kender da så udemærker Tom, hvor tror du jeg har alle mine kabler fra.

Jeg har lyttet på den, jeg tror det var lige da han overtog mærket, min umiddelbare vurdering er bare at denon har varmere lyd, men det gør den selvfølgelig ikke mere musikalsk. Men ud over nede hos Tom har jeg ikke hørt den. 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 07 August 2003 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Dine kabler tør jeg ikke udtale mig om, fred være med dem

- prøve næste gang du møder Tom og fortæl ham at du synes at den er kold eller umusikalsk ! -du har simpelthen ikke lyttet til den Numeral, du er helt galt afmarcheret med det lytteindtryk.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 345
Sendt: 07 August 2003 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

- prøve næste gang du møder Tom og fortæl ham at du synes at den er kold eller umusikalsk ! -du har simpelthen ikke lyttet til den Numeral, du er helt galt afmarcheret med det lytteindtryk.

Så skal man da vist også være forberedt på en længere karantæne derfra

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 07 August 2003 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Dine kabler tør jeg ikke udtale mig om, fred være med dem

- prøve næste gang du møder Tom og fortæl ham at du synes at den er kold eller umusikalsk ! -du har simpelthen ikke lyttet til den Numeral, du er helt galt afmarcheret med det lytteindtryk.

Jeg har ingen steder skrevet den er kold i lyden, det er noget du selv opdigter ellers læs de forrige indlæg Axel, jeg skrev denon var mere musikalsk, det er min opfattelse, andre kan have en anden og spørgeren må jo så bare selv lytte sig frem.Der er også mange der mener ML er kold i lyden...muligt, det er bare ikke hos mig det er det, så sådan er der så meget, du behøver da ikke blive fornærmet, hvis du er ejer af den maskine og syntes den er god, så kan det vel være ligemeget hvad andre mener?Jeg kender godt toms meninger og der er kun det kan sælger der er godt alt andet lyder som det er gået i stykker.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 07 August 2003 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Næh, synes heller ikke lige at læse at Slips skrev at den var umusikalsk i spillestilen - kun at Denon og Teac var en tand varmere i lyden!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 07 August 2003 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Et sprørgsmål om præferencer.

Denonén er den mest musikalske af dem allesammen.Den hælder en anelse til det varme.Det gør de andre ikke.

Denon og Teac mener jeg køre med samme lasertype og den er så knap så heldig, levetiden afhængig af hvor meget du spiller er 3-5 år på den.

 

Vi tager den lige én gang til !

1. Jeg bliver aldrig fornærmet over kritik, lytteindtryk på et enkelt komponent også selvom jeg selv ejer dette.

2. Numeral er en typisk Engelsk maskine som spiller meget analogt og med langsom betjening.

3. Hvis Denon som du skriver spiller mest musikalsk så har du ikke lyttet til Numeral.

4. Hvis du mener at Denon hælder mere til det varme, så har du heller ikke lyttet til Numeral.

5. Jeg kan ikke sige hvad der er bedst af de tre konstruktioner som bliver nævnt, men jeg ved at Numeral skiller sig ud fra mange mainstream player's med en bevist tilstræbt analog lyd.

6. Læg mærke til at jeg ikke anbefaler noget mærke, det må være op til den enkelte at vurder i hjemlige omgivelser.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 07 August 2003 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

har teac også en lidt varmere lyd... det med laseren kan jeg leve med... det er jo kun 1000 kr hvert 3. år... og betyder ikke meget i det samlede hifi regnskab....

vil dog gerne have en maskine med lidt varme... mit rum fremhæver det lystklingende,,,,



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 07 August 2003 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

har teac også en lidt varmere lyd... det med laseren kan jeg leve med... det er jo kun 1000 kr hvert 3. år... og betyder ikke meget i det samlede hifi regnskab....


vil dog gerne have en maskine med lidt varme... mit rum fremhæver det lystklingende,,,,



JEG VED IKKE HVORFOR SLIPS BLIVER VED MED AT SNAKKE OM AT LASEREN SKAL UDSKIFTES SÅ OFTE PÅ VRDS.JEG HAVDE MIN I 5 ÅR OG SPILLEDE MEGET PÅ DEN UDEN AT UDSKIFTE NOGET SOM HELST. DET ER EN GOD OG VARM AFSPILLER MEN JEG MENER DU VILLE FÅ MERE FOR DINE PENGE HVIS DU KØBTE EN VINCENT CD-S1.EN AF MINE BEKENDTE KØBTE SÅDAN EN FOR 4000 OG VI TESTEDE MOD MIN VRDS 10 SE.DAGEN EFTER KØBTE JEG EN VINCENT CD-S3

FRANK
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 07 August 2003 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Et sprørgsmål om præferencer.

Denonén er den mest musikalske af dem allesammen.Den hælder en anelse til det varme.Det gør de andre ikke.

Denon og Teac mener jeg køre med samme lasertype og den er så knap så heldig, levetiden afhængig af hvor meget du spiller er 3-5 år på den.

 

Vi tager den lige én gang til !

1. Jeg bliver aldrig fornærmet over kritik, lytteindtryk på et enkelt komponent også selvom jeg selv ejer dette.

2. Numeral er en typisk Engelsk maskine som spiller meget analogt og med langsom betjening.

3. Hvis Denon som du skriver spiller mest musikalsk så har du ikke lyttet til Numeral.

4. Hvis du mener at Denon hælder mere til det varme, så har du heller ikke lyttet til Numeral.

5. Jeg kan ikke sige hvad der er bedst af de tre konstruktioner som bliver nævnt, men jeg ved at Numeral skiller sig ud fra mange mainstream player's med en bevist tilstræbt analog lyd.

6. Læg mærke til at jeg ikke anbefaler noget mærke, det må være op til den enkelte at vurder i hjemlige omgivelser.

ok, du får ret og jeg får fred, det er jo ikke noget fylde en hel tråd ud med at diskutere hvad jeg har hørt og ikke hørt.Dog vil jeg lige minde dig om at apparater kan spille utroligt forskeligt i forskelige anlæg. Slut herfra.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 07 August 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Knoxville skrev:

har teac også en lidt varmere lyd... det med laseren kan jeg leve med... det er jo kun 1000 kr hvert 3. år... og betyder ikke meget i det samlede hifi regnskab....


vil dog gerne have en maskine med lidt varme... mit rum fremhæver det lystklingende,,,,



JEG VED IKKE HVORFOR SLIPS BLIVER VED MED AT SNAKKE OM AT LASEREN SKAL UDSKIFTES SÅ OFTE PÅ VRDS.JEG HAVDE MIN I 5 ÅR OG SPILLEDE MEGET PÅ DEN UDEN AT UDSKIFTE NOGET SOM HELST. DET ER EN GOD OG VARM AFSPILLER MEN JEG MENER DU VILLE FÅ MERE FOR DINE PENGE HVIS DU KØBTE EN VINCENT CD-S1.EN AF MINE BEKENDTE KØBTE SÅDAN EN FOR 4000 OG VI TESTEDE MOD MIN VRDS 10 SE.DAGEN EFTER KØBTE JEG EN VINCENT CD-S3

FRANK

5 ÅR, DU ER EN HELDIG MAND FRANK, MEN SOM JEG OGSÅ SÅ OFTES HAR SKREVET AFHÆNGER LEVETIDEN PÅ EN LASER AF HVOR MEGET MAN SPILLER.

JEG FYLDER IKKE FOLK MED LØGN, MIN PÅSTAND HAR JEG FRA ET TIDL.TEAC VÆRKSTED OG JEG ER KOMMET DER EN DEL FOR AT FÅ SKIFTET DEN LASERTYPE I MIN EGEN DENON. PROBLEMET FINDES OGSÅ I TEAC MASKINERNE, NOGEN HAR VÆRET SÅ HELDIGE AT DEN HAR HOLDT EN HEEELLL MÅNED. OM SPØGEREN KØBER EN DENON S10 ELLER TEAC GÅR UD PÅ ET, DET ER SÅ VIDT JEG VED SAMME LASER. 

SÅ KAN DER VIDST HELLER IKKE KOGES MERE SUPPE PÅ DET.

 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 08 August 2003 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

JEG VED IKKE HVORFOR SLIPS BLIVER VED MED AT SNAKKE OM AT LASEREN SKAL UDSKIFTES SÅ OFTE PÅ VRDS.JEG HAVDE MIN I 5 ÅR OG SPILLEDE MEGET PÅ DEN UDEN AT UDSKIFTE NOGET SOM HELST. DET ER EN GOD OG VARM AFSPILLER MEN JEG MENER DU VILLE FÅ MERE FOR DINE PENGE HVIS DU KØBTE EN VINCENT CD-S1.EN AF MINE BEKENDTE KØBTE SÅDAN EN FOR 4000 OG VI TESTEDE MOD MIN VRDS 10 SE.DAGEN EFTER KØBTE JEG EN VINCENT CD-S3

Hvor kan man købe den til de penge, og erder nogen der kender den vincent s 1. i forhold til denon s1 og pink triangle numeral



__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 08 August 2003 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hej Knoxville!

Jeg har ved ganske vist forskellige lejligheder hørt et par af de maskiner du nævner, dog ikke Pink.

S1 har jeg selv, og den kommer ikke til at vige for Vincent på noget tidspunkt.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1708
Sendt: 08 August 2003 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

jeg mente denon s 10 sorry !

__________________
Med Venlig Hilsen
Til top Vis Knoxville's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knoxville
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 08 August 2003 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Hej Knoxville!

Hmm!

Det ændrer lidt på sagerne.

Jeg mener dog at grundklangen fra S10 er en del mere attraktiv end fra Vincent.

MHT Numeral er jeg blank.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes