Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 15:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: PC til USB DAC i forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 12 December 2020 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har en Stello AI500 forstærker. Det er første gang jeg prøver dens USB DAC. Har trukket usb kabel til Macbook bærbar computer lige for at teste om der kom lyd ud. Hold da op en lydkvalitet.

1) I værelset. Længe har jeg anvendt optisk kabel fra min PC - dvs. til PC'ens pci lydkort HDA X-Plosion 7.1. Desværre har jeg ikke et langt nok USB kabel til at teste, men lyden bør være helt ens i forhold til fra bærbaren idet det er forstærkerens DAC der arbejder? Har jeg ret i det?. Mon ikke usb-vejen til DAC giver en endnu bedre lydkvalitet i forhold til PC'ens lydkort og optisk?

2) I stuen. Har en NUC computer. Mini hdmi til hdmi i OLED TV. Fra TV hdmi til hdmi i forforstærker Nuforce AVP18. Her er det vel DAC i Nuforce forforstærker der arbejder? Lyden bliver vel ikke bedre eller ringere, hvis jeg i stedet trak usb kabel fra NUC til usb i forforstærker? Håber nogen kan hjælpe da det kniber med forståelsen af det her.
Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz
 
Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 12 December 2020 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Kopier hele teksten i linket og sæt det ind i stedet. Ved ikke hvad der gik galt.
Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz
 
Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 488
Sendt: 12 December 2020 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Har kigget på et Supra 10m usb kabel. Læser så her på forum at 10m ofte kan være for langt for usb. Jeg skal nok bruge 9-9,5m.
Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz
 
Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 12 December 2020 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Prøver lige med lidt af mine egne erfaringer.

I forhold til 1: Der kan være ret store forskelle mellem digitale kilder, især ved overførset med pc, der er et ret støjfyldt apparat.
Men det kan være meget afhængigt af dac’en, hvor følsom den er over for støj i det digitale signal. Hvis jeg var dig, så ville jeg -
som rent forsøg - sætte pc’en op tæt nok på til at du kan teste det selv og se, om du kan høre forskel på macbook’en og pc’en.

I forhold til 2: Det er da et forsøg værd at tilslutte direkte med usb? Der kan være noget med synkroniseringen af billede/lyd,
hvis billede sendes med hdmi og lyd med usb, men det kan man vist justere sig ud af, tænker jeg.

Prøvede på et tidspunkt forskel på optisk ud af en macbook sammenlignet med at have en usb-s/pdif-converter imellem
computer og dac; forskellen var ikke lille, desværre

Længde af usb-kabler har jeg ingen erfaringer med, me så vidt jeg kan læse mig til, så skal man især passe på ved længder over
5m. Men jeg ville som sagt lige prøve at flytte pc’en tættere på for lige at teste
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes