Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 14:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Streaming setup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KimPedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2017
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 11 Februar 2017 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg skal til at bygge nyt hus her i starten af marts/april, og er derfor ved at undersøge, hvorledes jeg kan strikke et streaming system sammen. Jeg har set på et par Beolab 3, som jeg gerne vil have i køkken/alrum, og har læst nogle emner herinde vedr. B&O, streaming, og opkobling og jeg har hertill et par spørgsmål. Jeg har kig på følgende streamere:

Argon Stream 2M og HEOS By Denon

De har begge to trigger out, og jeg burde derfor kunne undgå at højtalerne altid står tændt. Men et spørgsmål hertil vedr. signal så har jeg lidt svært ved at forstå forskellen på nedenstående:

Line out, Audio out og Pre out

Er der nogen der kan redegøre for forskellen mellem de tre output typer, og hvilken jeg skal bruge til et par BeoLab 3? Det skal siges, at til lyd i andre rum tænker jeg at købe nedenstående effektforstæker: Den skal have det rigtige input signal, så jeg kan styre volumen fra min android enhed. Effektforstærkeren vil så være i kombination med en af ovenstående streamere, og hertil vil jeg gerne hører Jeres mening om hvilken streamer passer til denne effektforstærker.

Jeg kunne godt tænke mig at høre Jeres idéer og inspiration til ovenstående, som vil blive modtaget med stor tak.

Alt udstyr skal placeres i et skab/rack i garage. Overvejer også at placere min sorround receiver i samme skab/rack, så det hele er samlet, og så trække et HDMI eller endda et CAT5 kabel med converter til HDMI - noget med max afstande for et HDMI kabel. Mit mål er at gøre det så minimalistisk som muligt inde i huset, derfor bl.a. idéen om at placere sorround receiver i garage.
Er der nogen, der har erfaring med placering af sorround reciever i et fjernt rum? Jeg tænker, at der vel også skal trækkes et IR øje til at styre receiveren med?

Jeg håber på en venlig sjæl vil tage sig tid til at hjælpe lidt med svar, inspiration og tips/tricks, og hertil vil jeg gerne takke på forhånd.

Mvh Kim
Til top Vis KimPedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimPedersen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes