Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 08:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Audio Alchemy strømkabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 07 Januar 2017 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har i en byttehandel fået en DAC. Der er tale om en gammel konstruktion, en Audio Alchemy Digital Encoder v1.0. Jeg satte den til med den medfølgende strømadapter. Jeg forbandt den fra mit drev med coaxial-kabler, jeg prøvede to, et Audio Note og et Mit. Begge gode kabler. Den kunne godt have lydt bedre. Lyden var med et lidt kompakt og rodet stereo-billede...

I dag satte jeg, bare for at prøve, et godt optisk kabel (ikke de billige som følger med) som forbindelse mellem drev og DAC Det var et helt andet lydbillede. Præcition i stereobilledet, og instrumenter og stemmer opstod nærmest fysisk i lydbillede med luft omkring. Skarpt skåret.

Nu har jeg altid sværget til coax. Kan det virkelig være rigtigt at den optiske indgang på DACen er bedre end coax ? Eller er min DAC bare defekt på coaxindgangen?

Jeg fik også den store seperate strømforsyning med. Den har jeg ikke prøvet, da jeg mangler et forbindelseskabel mellem den og så DACen. Stikkene ligner dinstik. De skal levere strøm seperat til digital og analogdelen. Er der nogen, der ved hvor, man kan få sådan et?

Mvh
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 07 Januar 2017 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

Bare et gæt. Hvis der ikke er en trafo på coax indgangen, kan du få "støj", måske på grund af en stelsløjfe. Det er ikke helt usædvanligt at ældre
grej er bedre med optisk.

Mht kabel, så prøv AV-Cables. De har alt muligt i kabler.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 07 Januar 2017 kl. 04:08 | IP-adresse registreret  

Tweaker...

Jeg må skille den ad og se hvordan den er bygget..

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes