Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 06:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Advarsel - High Res download (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1167
Sendt: 06 August 2015 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hvis I tror man opnår bedre kvalitet ved download af 96/24 behøver det ikke at være tilfældet, snarere tværtimod.

Jeg er så glad for Hotel California med Eagles, at jeg har downloadet den i 96/24. Den var meget højere end cd versionen og lød ikke godt. Jeg indlæste cd versionen og 96/24 versionen i Adobe Audition. Her er cd versionen.

Her er 96/24 versionen:

96/24 versionen er komprimeret og klippet, altså tilført forvrængning (som på alle nyere cd'er).
Jeg har svært ved at se meningen med en sådan ødelæggelse af råmaterialet!

Så hvis I er hifi-entusiaster, så hold jer langt væk fra High Res download.



__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 06 August 2015 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige gøre dig opmærksom på denne her http://hificable.dk/produkter/12-reference-cder/121-the-eagl es---hell-freezes-over-k2hd/


__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1167
Sendt: 06 August 2015 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

The Real Wiz skrev:
Jeg vil lige gøre dig opmærksom på denne her freezes-over-k2hd/"> http://hificable.dk/produkter/12-reference-cder/121-the-eagl es---hell-freezes-over-k2hd/


Jeg kender ikke den version, jeg blev kureret efter Hotel California.

Ved du om den også har været igennem komprimerings og klipningscomputeren?

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 06 August 2015 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Den lyder rigtig godt. En af vennerne har den

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
BrianC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 06 August 2015 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej

Da jeg - som den eneste af Dire Straits´ CD´ere - ikke har "Brothers In Arms" i originalaftapningen, forsøgte jeg også at kompensere ved at købe den fine k2hd-udgave formedelst kr. 250.

Lyden var dog skuffende, og en tur gennem Audacity afslørede et forløb, der matcher 96/24 versionen af "Hotel California" ovenfor.

Så det kan åbenbart være godt, men er ingen garanti.

Mvh

Brian
Til top Vis BrianC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrianC
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 06 August 2015 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Det du oplever er ikke ukendt, bla. Beck "Morning phase" lider af det samme i 24/96....og det er rigtigt svært at vide når man
køber download. Men som al opstart, det kan lyde dårligt i starten. Sådan var det også med en hel del cd-skiver i start 80érne?
Desværre er det svært, eller umuligt, at få oplysninger omkring hvilket master og hvilket andet der er pillet ved hos udbyderne af
hd-audio på nettet. Måske kommer der en standart når det bliver mere mainstream, at kunne lide god lyd. Ellers må man søge
anmeldelser på nettet.....eller kikke på sites med god lyd som Linn og Naim....

Der er også en debat omkring 12/24 bit, hvor studiofolk ytrer at studiolyd, som altid er i 24 bit, er for "afslørende" og
"skarpt/detaljeret" og derfor leveres i 12bit for mere ørevenlig lyd.....men det er en anden historie..
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1440
Sendt: 06 August 2015 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Ser ellers ud til at man kan få en 96/24 udgave som ikke er voldsom komprimeret http://dr.loudness-war.info/album/view/38763

Mens en 2006 remaster ser ud til at være lidt sammenklemt http://dr.loudness-war.info/album/view/73870
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 745
Sendt: 06 August 2015 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Fordi én sang er blevet ødelagt ved up sampling med hard limitier så mener du man skal holde sig væk fra ALLE High Res udgivelser.
Er det ikke en anelse tyndt det grundlag ?

Hvor har du downloadet den fra og hvad betalte du?

__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
Hans Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 06 August 2015 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Hej Boman og alle andre.

Her er en meget interessant artikel! - Det er muligt den ikke lige er vand på de gyldne ørers mølle, men teknisk er den spændende nok:

https://xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html

Vh

Hans Jørgen



Til top Vis Hans Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Mortensen
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 07 August 2015 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:

Hvis I tror man opnår bedre kvalitet ved download af 96/24 behøver det ikke at være tilfældet, snarere tværtimod. Jeg er så glad for Hotel California med Eagles, at jeg har downloadet den i 96/24. Den var meget højere end cd versionen og lød ikke godt. Jeg indlæste cd versionen og 96/24 versionen i Adobe Audition.

96/24 versionen er komprimeret og klippet, altså tilført forvrængning (som på alle nyere cd'er). Jeg har svært ved at se meningen med en sådan ødelæggelse af råmaterialet! Så hvis I er hifi-entusiaster, så hold jer langt væk fra High Res download.



Det er desværre ret tit at man IKKE bruger Master ( den første optagelse ) udgaven til High Rez, men en ødelagt remaster udgave .... Og så kan det li som være lige meget med "High Rez

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6265
Sendt: 07 August 2015 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger skrev:


Der er også en debat omkring 12/24 bit, hvor studiofolk ytrer at studiolyd, som altid er i 24 bit, er for "afslørende" og
"skarpt/detaljeret" og derfor leveres i 12bit for mere ørevenlig lyd.....men det er en anden historie..


Gekko..... skal vi prøve at kalde det 16bit??? 12 er nok lige i underkanten

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1166
Sendt: 07 August 2015 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:

Hvis I tror man opnår bedre kvalitet ved download af 96/24 behøver det ikke at være tilfældet, snarere tværtimod. Jeg er så glad for Hotel California med Eagles, at jeg har downloadet den i 96/24. Den var meget højere end cd versionen og lød ikke godt. Jeg indlæste cd versionen og 96/24 versionen i Adobe Audition.

96/24 versionen er komprimeret og klippet, altså tilført forvrængning (som på alle nyere cd'er). Jeg har svært ved at se meningen med en sådan ødelæggelse af råmaterialet! Så hvis I er hifi-entusiaster, så hold jer langt væk fra High Res download.



Det sker alt for ofte det du har oplevet. De fleste 24/96 Hires er ikke "dynamisk" bedre end deres 16/44.1 CD brødre.

Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted
 
michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1166
Sendt: 07 August 2015 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Glemte lige at skrive at der nok ikke er mange her på HIFI4ALL som har den originale på CD.

orig Eagles Hotel California CD

Den blev udsendt i okt 1984.


Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted
 
Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 07 August 2015 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

michaelvv skrev:
Glemte lige at skrive at der nok ikke er mange her på HIFI4ALL som har den originale på CD.

orig Eagles Hotel California CD

Den blev udsendt i okt 1984.



Jeg har den . Den er glimrende. Faktisk en af de få CD'er som jeg aldrig rigtig har overvejet at købe på vinyl. De fleste af de "gamle" CD transfers
var desværre ikke særligt gode. For eksempel lider LEd Zeppelin frygteligt af digital klipning. Senere CD'er lider så som regel af overdreven kompression.
Fand'me ikke nemt en finde en, der lyder ordentligt ! Med Hotel California - i den originale - gør.

__________________
StrictlyStereo
- Bevensee
Til top Vis Bevensee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bevensee
 
michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1166
Sendt: 07 August 2015 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Bevensee skrev:

For eksempel lider LEd Zeppelin frygteligt af digital klipning. Senere CD'er lider så som regel af overdreven kompression.   


Barry Diament link

Det er derfor de findes i tidlige Barry Diament Remasters, som er fantastiske på CD.


Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 07 August 2015 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Har de "gamle" udgaver på både LP og CD. CD'en er dog for længst rippet til min musikserver.

Har så også downloaded den komplette "Box" med Eagles i HD fra HD-TRACKS. Det meste er faktisk OK, men det slår ikke LP'en, som ellers har været spillet en del gange.

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 07 August 2015 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

michaelvv skrev:
Glemte lige at skrive at der nok ikke er mange her på HIFI4ALL som har den originale på CD.

orig Eagles Hotel California CD

Den blev udsendt i okt 1984.


   

Har den også ...... Fik desuden min første cd-afspiller i 1985 ..... Men det er en trist udvikling at der er SÅ mange producere der skal præge og
lægge deres klamme hånd på de originale optagelser og ødelægge dem
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1166
Sendt: 07 August 2015 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Det er nu heller ikke tilfældet hos min nabo som har indspillet deres første album i medley studiet.

Skulle lige dertil sige at "vinyl udgaven" er væsentligt mere dynamisk end deres CD, men det er nu ret
almindeligt for nyere rock musik.

Deres Vinyl master er i lossless 24bit/96khz, så der er langt ned til mp3...

Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1167
Sendt: 07 August 2015 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

michaelvv skrev:


Barry Diament link

Det er derfor de findes i tidlige Barry Diament Remasters, som er fantastiske på CD.



Berry Diamant har udtalt sig om forskellen mellem forskellig samplingsfrekvens og bitdybde. Han siger, at det meget svært at høre forskel på forskellig samplefrekvenser, fx 44.1, 48, 88.2 og 96 kHz, men det er nemt at høre forskel på 16 bit og 24 bit. Senere har han udtalt, at han ikke kan høre forskel på 192/24 og og den direkte lyd fra mikrofonerne, så han er meget begejstret for 192/24.

Min erfaring er, at det er meget mere væsenligt, hvordan man laver optagelserne OG behandlingen bagefter, end om det er 44.1/1 eller 96/24. Der findes overordentlig gode optagelser på 44.1/16, og - som sagt - totalt smadrede optagelser i High Res, desværre alt for mange! Jeg har Messias i 88.2/24 og den lyder rigtigt godt, men Linda Ronstadt i 96/24 er ikke special god.

For nogle år siden fik jeg en mail fra B&W, de fortalte, at de nu havde lavet High Res downloads, og man kunne downloade nogle eksempler gratis. Jeg tøvede ikke, men downloadede alle eksemplerne. De lød slet ikke godt, og Adobe Audition afslørede, de var komprimerede og klippede. Jeg skrev straks til B&W, at jeg ikke kunne forstå, at de ville sælge forvrænget musik - men de svarede aldrig!

Jeg har heldigvis en del pop-cd'er fra før man systematisk begyndte at komprimere og klippe musikken, samtidigt lytter jeg en del til klassisk musik, der normalt ikke er smadret på samme måde. Jeg har dog oplevet en Vivaldi cd med unge musikere der var komprimeret og klippet, men ikke så meget som de fleste nyere pop-cd'er.

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
miki
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 07 August 2015 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:

Hvis I tror man opnår bedre kvalitet ved download af 96/24 behøver det ikke at være tilfældet, snarere tværtimod. Jeg er så glad for Hotel California med Eagles, at jeg har downloadet den i 96/24. Den var meget højere end cd versionen og lød ikke godt. Jeg indlæste cd versionen og 96/24 versionen i Adobe Audition.

96/24 versionen er komprimeret og klippet, altså tilført forvrængning (som på alle nyere cd'er). Jeg har svært ved at se meningen med en sådan ødelæggelse af råmaterialet! Så hvis I er hifi-entusiaster, så hold jer langt væk fra High Res download.



Tak for oplysningen.



__________________
Every day I get up in the morning and go to work
And do my job-whatever
Til top Vis miki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miki
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes