Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. maj 2024 | 11:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Fed lyd i lille "Gamer Rum" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kelleren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 16 Oktober 2014 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Jeg har mit konto / Gamerrum i mit hus på ~ 15-20m2 som jeg bruger mange timer i på at arbejde eller spille / lave andre ting ved min PC.

Jeg har længe overvejet at jeg burde få en bedre lyd, jeg elsker musik og god lyd og det er for dårligt at jeg sidder med kedelige PC højtralere fra Logitech (de gør det nu ellers udemærket men..).

Jeg har et bedre lydsetup i min stue med et par Stereo højttalere i god kvalitet men jeg føler aldrig rigtig at jeg har fået den lyd ud af dem de er værd.

Jeg har ikke tålmodigheden eller ekspertisen til at sætte det ordenligt op, ganske simpelt.

Men back to the point - jeg vil gerne have bedre lyd i mit lille værelse! Jeg overvejer at gå så vidt som til at bruge de her lyd optimerende materialer på væggene herinde (Det er alligevel mit gamer rum så pyt med udseendet).

Hvad bør man købe? jeg synes de her digitale mellemveje mellem PC'en og højttalerne lyder smarte "D/A" convertere hedder de vist - da de kan bruges af andre ting også (Smartphones osv.?) - så noget jeg kan stille på mit skrivebord som min kæreste eller jeg kan tilslutte ting til (som ikke er for stor) som giver en suveræn lyd.

Og så nogle surround højttalere og måske en Bas? - Helst uden ledning men findes det i ordenlig kvalitet (evt. kun de 2 eller 3 baghøjttalere).

Prisen er som sådan lidt underordnet men jeg har selvfølgelig en grænse - jeg kan godt lide at ramme "value for money" segmentet og ønsker ikke at betale overpris for de sidste få %. (Det er jo ofte også subjektivt anyways).

Jeg nyder meget forskelligt musik men ofte roligere ting når jeg arbejde (Norah Jones, Jason Mraz, den slags, også klassisk) men god Rock og Pop er også cool.

Så ja - noget der er nemt at sætte op og giver fed lyd - hvad tænker i?

Højttalerne vil stå på skrivebordet ca. 1 meter fra mig eller hænge på væggen ~ 120cm fra hvor jeg sidder, det er måske også relevant?

Hvad tænker i!

Og derudover, til min pointe med lyden i stuen, nogen af jer entutiaster som bor i nærheden af Holbæk som lave hjemme kalibreringsvisits? Betalt, selvfølgelig?

Kelleren
Til top Vis Kelleren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kelleren
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 17 Oktober 2014 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke købe sig til hygge...

Og er sikker på diverse entusiaster herinde fra gerne vil hjælpe med at sætte op. Personligt var jeg den sidste til at stille op, medmindre det var betalt
med en kold og en snak om god lyd.

Det lyder nu interessant alligevel. Hvad er det du har af grej i stuen?

Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes