Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 07:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Ny subwoofer fra B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 18 April 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

BeoLab 11 er Bang & Olufsens nye, elegante subwoofer – en kombination af fremragende bas, tiltrækkende design og utraditionelle placeringsmuligheder.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2351&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 18 April 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Fedt design, men er to 6½" enheder virkelig egnet til "lege" sub? Kabinettets volumen er da også minimal, og vægten er nede på skræmmende 7.5kg. 

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2118
Sendt: 18 April 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Den er vist mere speciel, end den er køn...
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 18 April 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Så hellere en B&W PV1 !!

__________________
Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 18 April 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

kald lige den en sub...helt til grin....det begynder først at blive sjovt fra 15" og 18" er det rigtig sjovt, 4x18" vildt sjovt, og 21" og over...uhauhauha....
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2118
Sendt: 18 April 2010 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:
kald lige den en sub...helt til grin....det begynder først at blive sjovt fra 15" og 18" er det rigtig sjovt, 4x18" vildt sjovt, og 21" og over...uhauhauha....

Der er vist også lidt andre parameter end det

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 18 April 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:

velkommen skrev:
kald lige den en sub...helt til grin....det begynder først at blive sjovt fra 15" og 18" er det rigtig sjovt, 4x18" vildt sjovt, og 21" og over...uhauhauha....

Der er vist også lidt andre parameter end det

jaja da...det er jo altid smag og behag.....meeeen to 6 1/2" laver nu ikke meget dernede...men ok, skal jo nok køre fint på en pc...

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 19 April 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Undskyld mig men synes den sub ligner et par røvballer eller en kammer musling, har aldrig brudt mig om B&o da jeg synes det er meget har og fru Danmark .
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 19 April 2010 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

2x6½" virker godtnok som noget der er dømt til at være til grin. Specifikationerne siger 33 Hz og opefter, hvilket heller ikke vidner om imponerende dybbas. Den er praktisk og let at skjule, men seriøs dybbas, som ægte hifi kræver det - det tvivler jeg på om den kan levere. I B&O's typiske prisklasse kan jeg finde andre langt mere spændende (og pænere) alternativer.

__________________
www.FotoHoej.dk
Til top Vis LasseHoej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseHoej Besøg LasseHoej's Websted
 
SciroccoGT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Februar 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 22 April 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

En hård, højteknologisk verdensnyhed i form af en nytænkning af subwooferen - kombineret med organiske linier, der tækkes æstetikeren i hjemmet.

16.04.2010 tekst:

Fyrig fladskærm og sexet subwoofer fra Bang & Olufsen

GadgetBag enhver lyd- og billedglad mand står en kvinde med korslagte arme og siger "den er for stor og grim til vores stue". Dét mantra er baggrunden for B&O's nyeste design- og hifi-kreation, subwooferen Beolab 11.

Det går sjældent billigt og stille for sig, når det danske superbrand fra Struer sender en nyhed på markedet. Og i går var heller ingen undtagelse. Den internationale presse var på pletten i DR-byens studie 3, og Pleasure.dk ligeså.

Subwooferen gået fra at være en grim klods til at være et element, der kan fungere som en smuk detalje i hjemmet 

Feminint design

Tiden med kæmpe anlæg og højtalere hører fortiden til, når det kommer til det hjemlige lyd- og billeddesign. Det har B&O forlængst lagt mærke til, og med BeoLab 11, som var en af gårsdagens store nyheder, fulgte selskabet samme designstrategi.

Skal du hænges op på væggen eller skal du med i seng? B&O har skabt et af de mest sexede stykker hifi-udstyr på verdensmarkedet

En traditionel subwoofer hører ikke til de mest sexede sager, man kan bringe til hjemmet, men det faktum har BeoLab 11 lavet om på. Her er der tale om bløde linjer, som du kan være stolt af – og så kan den både hænge på væggen og stå på gulvet uden at sætte hele huset i svingninger.

Med andre ord er subwooferen gået fra at være en grim klods til at være et element, der kan fungere som en smuk detalje i hjemmet.

Mere end design

Nu handler det om meget mere end at se godt ud – og det er det, der gør det hele endnu mere spændende. Teknologien og designet går nemlig op i en højere enhed i "elleveren", så der ikke skal træffes et valg om, hvorvidt der skal være fokus på noget funktionelt og knapt så elegant, eller noget elegant og knapt så funktionelt.

Som det er med så meget andet fra B&O, så fungerer sagerne nemlig bedst i samspil med andre produkter fra samme fabrik 

B&O arbejder med Acoustic Balance Principle, der – lidt forenklet – vil sige, at de to højtalerskaller vender mod hinanden. Således bliver basvibrationerne minimeret og lydens detaljer – uanset om lyden kommer fra film eller musik – træder langt tydelige frem.

Dernæst bringer BeoLab 11 nyt liv i gamle højtalere fra B&O – ældre såvel som nye modeller. Men drop at få systemet til at dutte på andet end dine 'gamle' B&O-systemer.

Beovision 10 i 46 tommer blev igår vist frem og fik demonstreret sin kapacitet med åbningsscenen fra 007 - Quantum of Solace. Det blev scenen bestemt ikke dårligere af. Både lyd og billede imponerede. En god ting når tv'et koster 55.000 kr.

Primært for B&O tilhængere

Som det er med så meget andet fra B&O, så fungerer sagerne nemlig bedst i samspil med andre produkter fra samme fabrik. Det kan lade sig gøre, at sætte sving i bassen med konkurrerende højtalere, men det kræver lidt dyre fiksfakserier – og brugeren vil ikke få det optimale ud af subwooferen.

Prisen kommer til at ligge på 11.995 kroner for en sort eller hvid version, men for 1.000 kroner ekstra kan der vælges en række andre farver. Til den helt kræsne kan der desuden bestilles særfarver, så de hjemlige kulører matcher billede og lyd leverandøren.

To nyheder mere

DR’s Studie 3 husede også to andre nyheder fra Bang og Olufsen. Nyhed nummer to var en 46 tommers BeoVision 10, der kommer til at koste fra 62.000 kroner.

AST softwaren var tredje bud på en nyhed – her tages der højde for højtalernes placering i hjemmet, så lyden rettes til selskabets placering eller den lejlighed, hvor lyden skal bruges.

AST er ganske givet for lydfetichister med hang til det sublime, og selvom det blev fortalt, at det er nemt at installere, vil en fagmand nok have større succes med at klare installationen.

Et faktum, der sikkert koster lidt ekstra, men prisen er ganske sikkert ikke den vigtigste faktor, når der tales totalløsninger fra Bang & Olufsen.



__________________
De Bedste Hilsener
Legebarnet
Til top Vis SciroccoGT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SciroccoGT
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 23 April 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Uanset hvilken finish den subwoofer har, kan den ikke løbe fra at den ligner to røvballer der er klasket sammen  seriøst har B&0 ikke tænkt over det, prøv at forestille jer hr Jensen har lige købt et stort anlæg fra B&0 og da han  får gæster og det første hans venner siger det ligner sgu da en giga mås hvor fanden har du været i sidste weekend 
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 23 April 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Rønnebærene er sure - ak ja.

__________________
Husk nu musikken og ikke grejet
Mit Anlæg:
Denon PMA-1510AE
Denon DVD -3800BD
Phonar Veritas P5
Stax SRM 252II og SR202
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante
 
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2146
Sendt: 23 April 2010 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Synes da helt klart B&O er lækkert. Får vi en dag en dicideret tv stue. Så bliver det helt sikkert B&O der kommer til at stå der...



__________________
Kenneth
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted
 
DKXDN
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 24 April 2010 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Fantastik flot - godt skruet sammen B&O !

2x6½ som næsten svarer til 1x10" som sidder i mange subs og fungere fint til lavere lydniveaer.

Kunne godt ligne 2 stk Peerless SLS 830946
http://www.tymphany.com/830946

Selv om kabinettet er så lille kan dette jo kompenceres i elektronikken intet nyt idet.

Husk nu at B&O er livsstils produkter

Til top Vis DKXDN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKXDN
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 25 April 2010 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

En på tråden kalder BeoLab 3 "mere speciel, end den er køn."  Andre stiller spørgsmål til dens berettigelse.

BeoVision 10-46". BeoLab 8000. BeoLab 11 subwoofer.


Jeg har stykket dette billede sammen, og syntes godt nok det er blevet et smukt A/V setup.
De herre, jeg er sikker på at jeres kvinder vil elske dette. Så nu er muligheden der for
at få skifter det gamle TV ud, og samtidigt opgradere til Dolby digital 5.1 surround.
Stereo/center højttaleren er jo på plads under billede panelet. To aktive baghøjttaler kan
frem til d. 25. Maj købes på tilbud i Danske B&O butikkerne. Læs mere her.  

Fasen skrev:
  
Kan da godt være den "kun" går til 33hz, men husk lige roomgain derunder.

Tryk her.  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Uhrenholy
Branchemedlem
Branchemedlem

Radio/tv-fagteknikker - B&O

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 25 April 2010 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er radio/tv-fagteknikker ved B&O og jeg vil sige at den faktisk giver en overraskende god bund. Jeg blev meget overrasket over hvor godt den faktisk spiller. Og desuden synes jeg det er et fedt design, kompakt, stilfuldt og passer utrolig godt ind i det moderne hjem.
Til top Vis Uhrenholy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Uhrenholy Besøg Uhrenholy's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 25 April 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Uhrenholy skrev:
jeg vil sige at den faktisk giver en overraskende god bund. Jeg blev meget overrasket over hvor godt den faktisk spiller.

Hvad er modreferencen i den forbindelse?



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Uhrenholy
Branchemedlem
Branchemedlem

Radio/tv-fagteknikker - B&O

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 25 April 2010 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke været med til at sætte den op mod noget, men det er mere generelt set.
Jeg synes den gør det meget imponerende, i forhold til hvad jeg havde regnet med.
Til top Vis Uhrenholy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Uhrenholy Besøg Uhrenholy's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes