Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 11:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Rainbows grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Et overbliksbillede, med lidt forringet billedkvalitet. Min Northstar Dac gemmer sig på hylden under cd-afspilleren. Ellers ser man en pladespiller Kenwood KD990 med Ortofon Blue MM-pickup og mit Kenwood L1000- sæt samt mine JBL 240 TI. Højtalerkablerne er VDH cs122 og signalkablerne er primært Mictor Sax og Fox. Balancerede mellem for- og effektforstærker. Min dvd er en mindre Teac-afspiller som er ganske fornuftig. Den er monteret med et godt Mictor-kabel og spiller fint. Den skal spille koncerter. Jeg bruger den stort set ikke til andet. Min datter bruger den til gengæld.

Maskinrum og kontrolrum. Jeg har været meget igennem på forstærkerfronten men er ligesom gået lidt i stå med dette sæt. Det spiller lige som jeg kan lide det. Lidt varmt, ikke for analytisk og med masser af muskler. Samtidig er der en særdeles god pickup-indgang.

Her min cd-afspiller og Northstar Exstremo DAC(er dog kun til låns!) Jeg har lillebroderen til rep.

En kombination der spiller forrygende. Kenwood-afspilleren har et godt drev og DAC`en har den nye teknik.

Min pladespiller hvilende på Audiomagic-plade som igen hviler på en cykelslange og til sidst en hylde af mdf-plader. Grunden til dette setup skyldes en yderst uheldig murkonstruktion, som er meget følsom overfor 14`basser. 

Pladespilleren er dog her monteret med tidligere pickup:Ortofon mc-3 turbo.

Jeg bruger en pladestrammer, da jeg synes at det giver et mere roligt lydbillede. Jeg har i øvrigt en Clearaudio-måtte mellem originalplademåtte og selve pladen. På den måde er min VTA perfekt.

Der er ikke den store WAF-faktor på mit setup, men det betyder ikke noget hos os. Mit lytterum er en afsides liggende stue(23 kvm.) og derinde må jeg boltre mig.

Kommende forbedringer eller bare nyt: en fladskærm ville være ok., Mictorkabler til tuner og tv.

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow
 
Two Chanel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 388
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Nice

Og fladskærm siger du? Går du op i et god billedekvalitet, så er min oplevelse, at hverken plasma eller LCD er brugbare til TV kigning. De kan være fede til en PS3, Xbox eller andet. Men TV....... Køb et godt billedrørs B&O, Loewe, eller andet lækkert. Det er bare min vurdering.

Plasma kan være god til DVD og andet filmhalløj. Bedre en LCD er min oplevelse.

Jeg ville virkelig ønske den flade teknink var god. For jeg er også træt af mit store billedrørs TV!!



__________________
Med venlig hilsen
Til top Vis Two Chanel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Two Chanel
 
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hej Two Chanel!

Grunden til at jeg godt kunne bruge en fladskærm skyldes kun at det ville frigøre noget plads til mit stereo-udstyr. Jeg ville nemlig gerne have mere stående ovenpå så jeg ikke skal bukke mig for at betjene noget af det. Jeg tror nemlig heller ikke at jeg opnår noget særligt rent billedmæsigt. Mit Panasonic er ok. i forhold til hvad jeg ser i butikkerne. Elegancen ved en fladskærm kan jeg ikke hamle op med.

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow
 
christian m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 406
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

de er da for sprøde de højtalere,er de nemme at trække

__________________
Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m
 
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 16 Juli 2008 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej Christian!

De er ikke nemme at trække. Jeg havde på et tidspunkt lånt en rørforstærker på 2 x 70 watt. Den begyndte at forvrænge meget hurtigt. Det kan godt ske at de watt var meget overdrevne, men alligevel. Nu får de føde fra min Kenwood L 1000 M. Den er kraftig(målt til 163 watt) men jeg drømmer om at give dem 250-300 watt en dag jeg har råd til at investere i så mange kvalitetswatt. Det skal ikke bare være så mange watt uden at skele til kvaliteten. Min Kenwood har godt fat i de 14`enheder og er ganske glimrende nu. Men en del af denne hobby er jo hele tiden at have nye planer.... 

Hvis du overvejer at anskaffe dig nogle skal du bare være opmærksom på, at de er blevet reconed for nylig ellers er det en pæn ekstraudgift på ca.5000 kr. i alt. En reconing skulle holde i ca. 15 år alt efter sollys, temperatur osv.

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow
 
Jan JGP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup! Det var dengang Kenwood ikke var lig med minianlæg bygget af plastik og elektronikaffald

__________________
Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
Til top Vis Jan JGP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan JGP
 
Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hej Jan!

Ja, Kenwood væk fra fremstilling af seriøs hifi var et tab. De har lavet meget godt, men desværre ikke med den ønskede omsætning. Jeg må sige at det 1000-sæt jeg har er særdeles godt. Jeg har ikke ejet ligeså godt udstyr før. Men igen, det er jo smag og behag om man kan lide den lidt tilbagelænede lyd. En af fordelene her er at alle indspilninger lyder fornuftigt. Når nogle skriver om numre/plader der lyder forfærdeligt kan jeg trække på skuldrene. Mit er ikke så detalje fokuserende at nye eller gamle mindre heldige indspilninger bliver anstrengende. Måske lyder Diana Krall og andre hifi-udsprungne kunstnere bedre på andre anlæg, men min musiksmag er slet ikke i den retning af det udråbte perfekte. Jeg søger mere det jeg hører til koncerterne.

Men om et år eller to er der nok foretaget udskiftninger alligevel.

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes