Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 22:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Hellere lille og vågen end... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 17 April 2003 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Forstærker: Cayin 265Ai
CD-spille: Pioneer PD93
Højtalere: Avance Signature 3
Kabler: (næsten) komplet Duelund



Det spiller sgu musik. Lyden er meget nærværende og "in your face" - musikken kommer virkelig ud i rummet til dig. Basportene er dæmpet med et par hjemmestrikkede uldsokker.

Højtalerstanderne er Empire RC24 med sand i, tunge som bare fanden. De står på betongulv. Racket er også Empire...kan bare ikke lige huske model nr.

Jeg er virkelig glad for lyden som den er nu og tænker ikke på at opgradere noget...andet end cd-reolen

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 917
Sendt: 17 April 2003 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

 

 

  Tilfredshed frem for alt 

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  


Ja, så blev det tid til lidt fornyelse. Højtalerne er kinesiske (!) - Aurum Cantus Leisure. Kinesiske eller ej, kvaliteten er virkelig i top med højglans lak og massiv træ på siderne, flot, flot. Den bånddiskant kan altså noget specielt. Man hører musikken og ikke højtaleren, men det er vel også meningen med det hele...

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 917
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Tja hvis de spiller lige så godt som de ser ud er det ikke så ringe endda !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted
 
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 917
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hvor har du fundet dem !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Jow, de spiller helt godt. De er købt brugt ved en privat person.

Det er sjov så meget lyd man får når man køber brugt. Får jeg mine Avance solgt til en rimelig pris går det næsten op i sig selv, ikke mange kroner lagt ud til nyt. Og så er lyden bedre, det er jo charmen ved at købe brugt.

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 04 Oktober 2003 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Lækre HT'ere! - jeg er helt enig i din udtalelse: "Den bånddiskant kan altså noget specielt. Man hører musikken og ikke højtaleren, men det er vel også meningen med det hele... "

Har oplevet det samme på mine M3'ere ved skift fra Signature til Avantgarde - man sidder med en fornemmelse af at musikken bliver fysisk spillet i rummet, lidt lige som om at lyden kommer fra en bue mellem ht'erene

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.
 
poman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hej kenneth K!

En synnerligen läcker anläggning du har förmodligen också välljudande sådan, kul att du är nöjd med din uppgradering av den, snygga högtalare dom kan dessa kineser.

Til top Vis poman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poman
 
poman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Hur är din Cayin 265Ai ljudmässigt  jämnfört mott Primare om du lyssnat på någon sådan?
Til top Vis poman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poman
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hej poman

Jeg har ikke hørt Cayin'en op imod en primare eksempelvis, men rent lydmæssigt er den meget detajleret og med stort overskud. Det er svært at beskrive lyd så jeg holder det kort. Nøgleord ville være: detajler, kraft og kontrol, klang neutral, ikke noget som stikker ud. Se evt. testen af forstærkeren her på siden.

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth !

Ikke så ringe enda, ikke så ringe enda !   

Duelunds kabler ! Har aldrig selv hørt kabler fra Steen, men har hørt at det er noget som spiller !



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Meget interessante højttalere - hvordan er lyden på dem i forhold til Avance?

Gode/dårlige ting ved begge?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1513
Sendt: 18 Oktober 2003 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Højtalerne er kinesiske (!) - Aurum Cantus Leisure

Hvor forhandles de henne (Hvilket forretning)?

V. H.

Keyvan E.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

keyvan skrev:

Højtalerne er kinesiske (!) - Aurum Cantus Leisure
Hvor forhandles de henne (Hvilket forretning)?

V. H
Keyvan E.



Det er et brugt demopar jeg har købt af en privat. Inden jeg købte, snakkede jeg med producenten og han fortæller det meget godt selv:

There is no our distributor in Denmark temporarily. But you can inquire Golden Age Music who is in charge of the promotion and distribution in Scandinavia.     The contact telephone: +46-(0)322 66 5050,    E-mail: lasse@goldenagemusic.se     The contact person: Mr. Lars-Ola Hoffer.

Sverige er åbenbart det nærmeste.

Ronin skrev:
Meget interessante højttalere - hvordan er lyden på dem i forhold til Avance?

Gode/dårlige ting ved begge?


Den store forskel er jo bånddiskanten og den lyder som den gør... Dvs. meget åben og detajleret diskant. Jeg gentager mig selv, men man hører ikke diskanten komme fra HT'eren, den opstår nærmest ud af den blå luft... Bunden er der også rigtig godt styr på. Den er med god fylde og hurtighed. Den overrasker! Jeg har fået væsentlig mindre "boom" i mit rum nu. Avancerne havde en tendens til at 'boome' i bunden, så derfor havde jeg sokker i porten. Nu har jeg en renere bas, men den er ikke blevet meget "mindre" og sokkerne bliver i skuffen

Og så kan kineserne altså noget som jeg synes er rigtig fedt, de forsvinder! På gode optagelser med øjnene lukket er det ligesom om der er hul i væggen. Højtalerne kan jeg ikke høre, men musikker kommer ud af det her store firkantede hul i væggen. Sangeren står sgu lige der! (siger han og pejer)

Det eneste som jeg kan se sige negativt om dem. Er sjovt nok diskanten. Den kan synes lidt tynd i toppen nogle gange. Avancer'ne har mere varme og fylde i toppen. Det er måske mere en vanesag end egentlig svaghed. Det er det eneste som jeg kan sætte fingeren på. Og så ser de jo godt ud!

Mvh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
poman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 19 Oktober 2003 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Det syns att dom har sneglat lite på Sonus Faber när dom gjorde dom Aurum Cantus Leisure skulle vara kul och ser dom i verkligheten. Har för mej att det är fler som har Cayn här på forumet som sagt en mycket välbyggd fin förstärkare som jag är lite sugen på och på deras CD-spelare.
Til top Vis poman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poman
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 04 November 2003 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Jeg så en god mulighed for at afprøve noget som jeg har haft lyst til i længere tid. Rørlyd - hvordan lyder det egentlig? Muligheden kom i form af en cd-afspiller ved navn Ah! Njoe Tjoeb 4000. Dem som læser High Fidelity kender den sikkert, den var til test i blad nr. 5 på side 60, fra i år.

Kort sagt, det lyder sgu godt. Alt er bedre og ikke bare anderledes. Meget mere boogie-factor og levende lyd.Nogle som har erfaringer mht. rør i en Ah! Njoe Tjoeb 4000 cd-spille? Jeg har nu nogle Philips JAN 6922 rør i. Hvis jeg nu vil have lidt mere "saft og kraft" i lyden, hvad kunne jeg evt. smide i af rør? Dvs. anmeldere på nettet anbefalder forskellige rør fra Siemens og Amperex.



vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes