Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 12:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Nyt hardware til min HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 12 Marts 2014 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Min HTPC er gået i stykker.
Den starter ikke op og jeg har fejlsøgt det til bundkortet (Asrock P45XE-WIFIN)
Derfor er jeg tvunget til opgradere hardwaren, men da jeg i lang tid ikke har rodet med og fulgt med i hardware udviklingen, håber jeg at kunne åf lidt hjælp af jer kloge hoveder :-)

Først et overblik over hvad jeg har:

HFX Classic med Borg passiv køler (ATC / MicroATX, BORG passer til socket 775, 478, 754/939/940)
Asrock Asrock P45XE-WIFIN (som nu er dødt)
Intel Quad 6800 (mener jeg, men kan ikke lige se det før jeg får det skilt ad)
4 Gb DDR2 1066 ram
Nvidia GT8600 Passiv
Intel SSD
2 TB WD Green
500w AFC PSU
LG BluRay drev

Jeg bruger det primært til FLAC (24/96), MKV og MKV 3D. Jeg streamer i dag alt fra min Synology 1510 NAS vi Gigabit netværk som er trukket rundt i huset.

Mit spørgsmål til jer er, hvordan opgradere jeg MB/CPU/RAM (og det der måtte følge med) bedst og billigst muligt.
Her tænker jeg både fokus på støj, strømforbrug, ydelse?

Kan man i dag nøjes med onboard GFX, eller er det stadigt ikke godt nok?

Jeg er jo nok klar over at jeg ikke længere kan benytte min BORG uden at skulle special lave en ny adapter plade til en nyere sockel type, men det må jeg se på når den rigtige hardware combo er fundet.

Jeg håber der er nogle af jer kloge hoveder der vil byde ind, så jeg kan få den op at køre hurtigt igen (man mangler jo pludeselig det skidt når man går sygemeldt )

__________________
Med venlig hilsen

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 12 Marts 2014 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hey Chevy,
har lige haft det samme problem, godt nok med et Gigabyte bundkort. Ville ikke starte. Ved nærmere gennemsyn var næsten alle de små afkoblingslytter (1500uF/6.3v + 1000uF/6.3v) bulet op i toppen/flækket i toppen og nærmest kogt tørre. Skiftede 8 stk 1500 og 7 stk 1000, og den kører igen = billigste løsning. Pas på hvis du går i gang selv, så´n et board er "multilayer", og hvis man får rykket en gennemplettering op, er kortet dødt. Ryk i stedet lytten op så benene sidder tilbage, klip dem ned i passende højde og lod så de nye på "stumperne" af benene fra de gamle.
Selvfølgelig kun et tip herfra, men det er alt andet lige billigere end at sku´ ha´ nyt bundkort, hvor en del af ens gamle hardware så evt. ikke passer.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 12 Marts 2014 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Havde selv samme tanke at det nok var nogle lytter, men kan ikke se noget fysisk på nogen af dem desværre.

__________________
Med venlig hilsen

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted
 
Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 244
Sendt: 13 Marts 2014 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Efter lidt søgning vidt og bredt efter noget fornuftigt brugt MB, har jeg givet op.

Har nu købt følgende:

Gigabyte GA-H81M-HD3 motherboard
Intel i3-4330T cpu (HD4600 med 35w)
Kingston HyperX blu DDR3-1600 SC - 4GB

Satser på det klarer opgaven ligeså godt som min gamle quad core E6600/6800 (husker ikke hvilken det er)


__________________
Med venlig hilsen

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes