Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 10:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Krell KAV-400xi upgrade (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Efter flytning skal der ske lidt anlægget. I min signatur kan i se hvad jeg spiller på og kilden er min bærbare. Jeg regner med, at jeg køber brugt.

Formålet med denne tråd er, at finde ud af om der kan trækkes mere ud af min Krell-forstærker.

Jeg har set en anmeldelse af en glad bruger, der har fået sin forstærker opgraderet. Firmaet der udførte opgaven ligger dog i USA og det er jeg ikke indstillet på. Jeg har ledt på internettet efter lignende firma i Europa, men dog forgæves.

http://www.upgradecompany.com/upgrade-company-testimonials/k rell-testimonials

Spørgsmålet er så... Kender i til firmaer der udfører opgraderinger på krell og er der nogen ide i det?

Jeg har flere gøremål på det samlede anlæg, som jeg linker til her.

Valg af dac og løsninger til setup: http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=94648&PN=1& amp; amp; amp;TPN=1

Valg af højtaler: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=94649&P N=1&TPN=1

 



__________________
Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
Til top Vis Leroy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leroy
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Upgrade Company er fup og svindel.

http://www.avsforum.com/t/1336902/how-do-i-verify-or-debunk- the-claims-of-the-upgrade-company

Du skal et stykke ind i tråden, men de har lavet en blindtest af en modificeret Onkyo 5508 og ingen kunne høre forskel.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Svend P

Det var nu heller ikke fordi jeg ville vælge dem.
Men mere for at finde ud af, om det er spildte penge eller ej?

Og om nogen vidste hvor(helst i DK) men kunne få det gjort.
Evt om nogle havde forslag til hvad man skulle ændre i min model, for bedre resultat.

__________________
Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
Til top Vis Leroy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leroy
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er helt vildt synd. Brugtværdien falder drastisk og det er en rigtig fin forstærker som du vil pille i uden garanti for resultatet. Køb en anden forstærker hvis du har trang til forandring.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Synes nu også, at man skal undgå den slags. På lang de fleste produkter i den tungere ende, kan man jo alligevel ikke gøre ret meget, producenten ikke også kunne have gjort. Gøres det alligevel, bør det i hvert fald afspejles i brugtprisen, da udgangspunktet jo ændres. De fleste købere til sådan en forstærker, kommer efter en Krell KAV-400xi - ikke en omdannet Krell KAV-400xi.

Mit råd.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps
 
Leroy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 25 Juli 2012 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Tak for rådene.

Jeg er klar over den med brugtprisen, denne del bekymrer mig ikke, da jeg regner med at holde fast i den i nogle år.

Men prucenterne(også i den tunge ende) laver kompromisser for, at holde produktionsprisen nede og tjene mest muligt. Og var det nu Krells dyreste slæde, havde jeg aldrig haft den tanke.

Krell 400xi er derimod den billigste løsning og derfor nok også den med flest kompromisløsninger. Derfor må der kunne opgraderes med komponenter fra deres dyrere apparater eller andre producenter som Duelund, Mundorf osv... Jeg ved dog ikke en skid om den slags...

I kan nok høre, at jeg skal tales lidt fra det.....



__________________
Krell KAV-400xi, Linnenberg UDC1+YBA 202 Design dac(modificeret), Vienna Acoustic Strauss
Stereovox BAL-600 reference, 2 x Silversonic Power Plus, Silversonic Revelation og QED silver spiral.
Til top Vis Leroy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leroy
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes