Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 06:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Thule vs. Atoll (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 14 April 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Ok jeg er nået Ground Zero og er derfor blevet enig med konen om at nu er det slut med forstærkere/surround løsninger til omkring 2500.
 
Jeg gider ikke mer, så det næste skal jeg være glad for og leve med i en del år (håber vi).
Børnene skal jo også ha nyt tøj en gang imellem
 
Har frosset det ind til 2 mærker Thule og Atoll.
 
Disse produkter kan jo desværre ikke høres samme sted, men hvad kender tegner lyden i dem begge?? (Thule Spirit IA60 & Atoll IN50)
 
 
 
 
Hvilken en af dem tror i der vil egne sig bedst til at ku trække et par små/mellem store gulvhøjttaler?? (til en pris lige omkring 2500 stk,-)
 
Andre forslag er også velkommen (eksempelvis Roksan/Tact de er dog for dyre), men ikke brugt og ikke mainstream mærker(Denon, Nad, H/K, Marantz, Yamaha, Sony osv)
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 14 April 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Tja. kender dem ikke rigtigt lydmæssigt, men jeg så lige, at Atoll'en har en 160VA trafo og 15.000uF kapacitet, hvor Thule har en 350VA trafo og 20.000uF kapacitet. Det siger selvfølgelig ikke ret meget om lyden, men lidt om evnen til at sparke liv i højttalerne.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 14 April 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Tja. kender dem ikke rigtigt lydmæssigt, men jeg så lige, at Atoll'en har en 160VA trafo og 15.000uF kapacitet, hvor Thule har en 350VA trafo og 20.000uF kapacitet. Det siger selvfølgelig ikke ret meget om lyden, men lidt om evnen til at sparke liv i højttalerne.

/Præsten

 
Er ikke så meget inde i alle de tekniske begreber, men så det faktisk godt selv det må jo gi et + til Thule efter hvad jeg kan læse mig til.
 
Ikke at der skal smides et par store Cerwin-Vega´er efter den, men det er jo meget rart at ku købe højttaler uden at spekulerer over om den vil ku trække dem ordenligt.
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 781
Sendt: 14 April 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et thule system bestående af IA100 og CD100. De er forbundet via et Argento kobberkabel.

Jeg er meget tilfreds med mit anlæg. Det spiller lyst og har mange detaljer med. Thule kan godt have en analystik og kold klang. Jeg synes nu ikke, det er så slemt, men jeg har også parret det med en højtaler, Qln 606, som har en varmere glød i lyden. Alt i alt synes jeg, at jeg for mine sparepenge har fundet et godt anlæg med et godt pris/ydelsesforhold.

Jeg synes også det er veldig godt bygget og så vejer delene ret meget, størrelsen taget i betragtning. Det borger daw for, at de er bygget ordentlig.

Mvh.

Henrik

Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 14 April 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Ok.
Nu er jeg forvirret  fordi i denne test af Atoll IN50 står noget andet
 
"The power supply section makes use of a 160 VA toroidal transformer matched to 2 x 6,800 uF capacitors."
 
Ku være Otto fra TC kunne verficerer dette, eller andre måske.
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 14 April 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Tja, i mine ører lyder den strømforsyning altså ikke af meget.

Jeg har førhen været lidt negativt indstillet overfor Thule, netop pga den lyse klang som spped six også taler om. Men jeg har ikke lyttet særlig meget til Thule de seneste år, så det kan jo være der er sket noget. Konstruktionsmæssigt lyder de rimeligt fornuftige, synes jeg.

I hvert fald bør du prøve at lytte til dem, under så ens forhold som muligt, eller med højttalere som du forestiller at sætte til.

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 14 April 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

spped six skrev:

Jeg har selv et thule system bestående af IA100 og CD100. De er forbundet via et Argento kobberkabel.

Jeg er meget tilfreds med mit anlæg. Det spiller lyst og har mange detaljer med. Thule kan godt have en analystik og kold klang. Jeg synes nu ikke, det er så slemt, men jeg har også parret det med en højtaler, Qln 606, som har en varmere glød i lyden. Alt i alt synes jeg, at jeg for mine sparepenge har fundet et godt anlæg med et godt pris/ydelsesforhold.

Jeg synes også det er veldig godt bygget og så vejer delene ret meget, størrelsen taget i betragtning. Det borger daw for, at de er bygget ordentlig.

Mvh.

Henrik

 
Forstørrer lige dit indlæg, jeg kan ikke læse det
 
Har faktisk selv hældt lidt til Thule, dog mest mest på grund af udseendet og det kan man jo ikke købe anlæg efter.
 
Analytisk og Kold, så kan man ikke smide B&W efter den.
Men det går nok, der findes jo også andre mærker på markedet end B&W.
 
Fler indput omkring Thule eller Atoll!!
 
Det haster ik, den skal først købes om en 15 dage.
Nu skal der først læses og lyttes.
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 14 April 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Virkelig ikke andre der kender noget til disse 2 mærker.
 
Men kan se at Thule desværre ik laver cd-afspillere mere det gir faktisk et forspring til Atoll på trods af den måske ikke er så kraftig igen.
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
Bond
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 619
Sendt: 14 April 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hej !

hell skrev bla. : "Men kan se at Thule desværre ik laver cd-afspillere"

naaa .....både og, teknikken og "hifi-dyderne" fra de "rene" cd-afspillere er helt klart bevaret/overført  i de nye (DVD) maskiner, som også fås med Digit II.

Se evt. mere her :

http://www.thule-audio.dk/

PS. Thule er ikke lys og analytisk, men neutral og detaljeret med en kælder dyb bas !

Bond

 

 



__________________
Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 14 April 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Ja men nu er min holdning bare at dvd afspillere kun er til film og cd-afspillere til musik.
Men i det prisleje er de jo nok ik helt dårlige musik-formidlere.
 
Prismæssigt er det ihvertfald langt over hvad jeg/vi plejer at gi for en cd/dvd afspiller, kan faktisk købe 4 af min nuværende dvd afspiller for samme pris. Vildt!!
 
Har dog nogen problemer med den med nogen få kopi beskyttede cd´er, så derfor ku det være rart med en ren cd afspiller, men kan jo være Thule ikke lider under samme "(fejl)".
 
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 14 April 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Bond skrev:
 
PS. Thule er ikke lys og analytisk, men neutral og detaljeret med en kælder dyb bas !

Bond

 
Ja ok bare i kan blie enige
 
Men har læst en del test´s de sidste par timer af Thule Spirit IA60 og de er ihvertfald enige med dig Bond, så det går jeg ud fra, skal selvfølig også ud og lytte til en her i Næstved.
 
 
Så ku det jo også være rart med noget input omkring Atoll syntes ikke det er helt nemt at finde noget på nettet om dem, en lille smule er det dog blevet til, men desværre ikke ret meget.
 
De sku bl.a. ha en elendig samlekvalitet, men holder det??
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4163
Sendt: 15 April 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

hell skrev:
Ok.
Nu er jeg forvirret  fordi i denne test af Atoll IN50 står noget andet
 
"The power supply section makes use of a 160 VA toroidal transformer matched to 2 x 6,800 uF capacitors."
 
Ku være Otto fra TC kunne verficerer dette, eller andre måske.

Den officielle oplysning fra Atoll er:

IN 50: 160 VA/15.000 uF

IN 80: 330 VA/30.000 uF

IN 100: 2x330 VA/30.000 uF

Jeg kan kun formode at dette er de korrekte tal - jeg har ikke kigget på komponenterne, men det kan jeg da gøre hvis det skulle føles nødvendigt.



__________________
Mvh. TC
www.tapeconnection.dk

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 15 April 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
hell skrev:
Ok.
Nu er jeg forvirret  fordi i denne test af Atoll IN50 står noget andet
 
"The power supply section makes use of a 160 VA toroidal transformer matched to 2 x 6,800 uF capacitors."
 
Ku være Otto fra TC kunne verficerer dette, eller andre måske.

Den officielle oplysning fra Atoll er:

IN 50: 160 VA/15.000 uF

IN 80: 330 VA/30.000 uF

IN 100: 2x330 VA/30.000 uF

Jeg kan kun formode at dette er de korrekte tal - jeg har ikke kigget på komponenterne, men det kan jeg da gøre hvis det skulle føles nødvendigt.

 
Nej, det behøver du ik det er vel også nok til et par små/mellemstore gulvhøjttaler, og den skal alligevel ikke spille over normal lytte niveau.
 
Men savner stadig lidt indput omkring Atoll, der må da være nogen der har hørt dem
 
Har også fundet ud af at den test jeg refererer til længere oppe ikke kan bruges til så meget, da udseendet og højst sandsynligt også noget af indmaden er ændret siden 2001.
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 15 April 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke noget til Atoll, men den synes at være lidt lille. Hvis det noget grej du forventer at beholde i en del år, skal du nok ikke satse for småt.

Jeg har selv en Thule IA100 i stuen og er rigtig godt tilfreds med lyden. Jeg vil dog anbefale dig at smide 1.000 kr. oven i det IA60'eren koster og overveje IA100. Så kommer du ihvertfald ikke til at mangle kræfter til de fleste højttalere. IA100'en har trafo på 500 VA og og 40.000 uF kapacitet.

Da jeg var inde hos Dansk Audio Teknik for at høre de gulvhøjttalere, jeg senere købte, var der først spændt en 50 watt Rotel for. Det lød sg'u temmelig tamt og livløst. Det ændrede sig kraftigt, da den blev skiftet ud med en 100 watt, så kom der gang i den. Lad med andre ord være med at købe for småt blot for at spare lidt penge.



__________________
min hjemmebiograf
Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 16 April 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

flemming38 skrev:
 Lad med andre ord være med at købe for småt blot for at spare lidt penge.
 
Det skal jeg huske når vi kommer ud og lytter.
 
En lille update er at konen blir mer og mer forelsket i Thule for hver dag, ud fra udseendet vel og mærke, det må jo siges at være et plus hun skal jo også se på det til daglig 
 
Så ja nu må det gerne blie den 28-29 april meget hurtigt.
 
Vender selvfølig tilbage med en update på hvad det blev og måske et par billeder, hvis jeg kan opdrive et digicam et sted.
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 17 April 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Har du tjekket Rotel ?

 



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 17 April 2005 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Har du tjekket Rotel ?

 
Nej ik så meget andet end jeg da er faldet over navnet et par gange
 
Nogen bestemte forslag der ikke koster en halv bondegård og hvordan lyder Rotel??
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 17 April 2005 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

De har en forstærker RA02 tror jeg. Omkring 4400 blev årets intg. forstærker forrige år. 

__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
hell
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 278
Sendt: 17 April 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
De har en forstærker RA02 tror jeg. Omkring 4400 blev årets intg. forstærker forrige år. 
 
Ok prøver at læse lidt om den eventuelt lytte til den når vi alligevel skal rundt, kan dog se RA01 er magen til, nægter at gi 1000,- kr for en fjernbetjening, det er jo hul i hovedet, når vi har en multi fjernbetjening liggende.
 


__________________
- - A Desire To Go Down In Flames! - -
Til top Vis hell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hell Besøg hell's Websted
 
flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 224
Sendt: 17 April 2005 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg ikke husker meget galt var det den Rotel, jeg først hørte, da jeg var inde og købe højttalere. Det er kun en 40 watt forstærker, og jeg var ikke imponeret. Den var simpelthen for lille til højttalerne.

Men du skal selvfølgelig selv lytte til den og danne din egen mening.

Hvis du tager til KT-Radio på Vesterbrogade i Kbh for at lytte til den, vil jeg også foreslå at du lytter til en Arcam A65 (det er godt nok også kun en 40 watt). KT-Radio sælger deres demomodel for 4.300 kr. Du kan læse mere om den hér:

http://www.arcam.co.uk/prod_diva_A65_intro.cfm


__________________
min hjemmebiograf
Til top Vis flemming38's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flemming38
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes