Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 09:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rega P9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 848
Sendt: 11 Maj 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Er der nogle af jer der har erfaringer med Rega's P9 pladespiller, f.eks. kan den spille, hvad gør den godt og hvad gør den knap så godt og hvad er efter din mening alternativet, min gamle Rega 3 trænger vist snart til udskiftning og jeg ville også gerne have en hvor hastigheden kunne ændres ved at trykke på en knap.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Hej lasse...

Har jeg ret i, at en REGA P9 koster 29.900.- i DK?

Hvis dette er rigtigt, og du er parat til at bruge de penge på en vinylspinner, ville jeg glemme alt om denne. Ligeså med dem du ændrer hastighed på v.h.a. en knap...jo mere mekanik/elektronik jo´større chence for at fårkke up...

Til de penge er der virkelig noget at overveje: Nottingham, Kuzma, Well Tempered, VPI....søg på nettet, der er masser.

Nu har jeg ikke hørt den P9, men jeg ville blive meget overrasket hvis den var de penge værd. Det er det grundlæggende design den er gal med, men det får du jo´nok ikke REGA til at ændre - det er deres kendetegn...

Jeg har selv haft P3 i mange år. Der er meget potentiale at hive ud af denne spinner, men den kommer aldrig i nærheden af ovennævnte. Det er materialevalget den er gal med. Ved godt det er ændret gennem årene og på P9 også, men det kan umuligt forsvare merprisen...P3 var for 10 år siden et superkøb. Det er den ikke mere. Smid den op mod en Project 1.2 f.eks, og den skammer sig........

Måske tager jeg fejl ..?!? Måske har REGA været heldige/dygtige med materialernes indbyrdes klangegenskaber og resonanser og er endt op et superprodukt...? Jeg tillader mig dog at tvivle, indtil andet er bevist.

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

jeg har fået lavet en gennemgået test af rega pladespilleren den test kommer på min hjemme side efter weekenden.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
ekko
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 14 Maj 2003 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Schelde skrev:

Hej lasse...

Har jeg ret i, at en REGA P9 koster 29.900.- i DK?

Hvis dette er rigtigt, og du er parat til at bruge de penge på en vinylspinner, ville jeg glemme alt om denne. Ligeså med dem du ændrer hastighed på v.h.a. en knap...jo mere mekanik/elektronik jo´større chence for at fårkke up...

Til de penge er der virkelig noget at overveje: Nottingham, Kuzma, Well Tempered, VPI....søg på nettet, der er masser.

Nu har jeg ikke hørt den P9, men jeg ville blive meget overrasket hvis den var de penge værd. Det er det grundlæggende design den er gal med, men det får du jo´nok ikke REGA til at ændre - det er deres kendetegn...

Jeg har selv haft P3 i mange år. Der er meget potentiale at hive ud af denne spinner, men den kommer aldrig i nærheden af ovennævnte. Det er materialevalget den er gal med. Ved godt det er ændret gennem årene og på P9 også, men det kan umuligt forsvare merprisen...P3 var for 10 år siden et superkøb. Det er den ikke mere. Smid den op mod en Project 1.2 f.eks, og den skammer sig........

Måske tager jeg fejl ..?!? Måske har REGA været heldige/dygtige med materialernes indbyrdes klangegenskaber og resonanser og er endt op et superprodukt...? Jeg tillader mig dog at tvivle, indtil andet er bevist.

Man kommer nu ikke udenom, at P9 generelt er en meget velanskreven pladespiller. Hvis jeg ikke husker meget galt, har de een stående i KT radio på Vesterbrogade. Der er vist også en fyr der har en til salg for omkring 10K, tænkte selv på at snuppe den, men det kneb lidt med finanserne. Prøv at checke div. nyhedsgrupper for meninger og teknisk info.



__________________
ekko
- dokumenteret klogest og sjovest
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
Til top Vis ekko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ekko
 
rega
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 15 Maj 2003 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse

Planar 9 er en unik pladespiller og du bør gøre dig selv den tjeneste at du går i Lydgalleriet i Århus og lytter til en.

Ang. Schelde`s kompetente indlæg kunne jeg da godt lide at vide, hvad det præcist er ved materialerne på en P9 der er diskvalificerende, altså selvsagt kun, hvis han ved hvilke materialer den er lavet af !!?? Og det at den skulle være konstrueret forkert ! er da mindst ligeså spændende, specielt når han bagefter anbefaler 3 pladespillere, der både i klang, materialevalg og konstruktion, er vidt forskellige.

Den bedste tjeneste du kan gøre dig selv er at stole på din egen fornemmelse for, hvad der er godt at høre på, både af argumenter og af pladespillere.

Venlig Hilsen

Bent Sejbæk

"Medlyd"

Til top Vis rega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rega
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 15 Maj 2003 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

rega skrev:

Hej Lasse


SNIP


Den bedste tjeneste du kan gøre dig selv er at stole på din egen fornemmelse for, hvad der er godt at høre på, både af argumenter og af pladespillere.


Venlig Hilsen


Bent Sejbæk


"Medlyd"


Lasse får ikke hug hvis han vælger en P9'er. Slet ikke hvis han husker at Lytte til en Project, en Nottingham Analogue og et par stykker til før han vælger Rega'en.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 15 Maj 2003 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Hej Bent.

>>Planar 9 er en unik pladespiller<<

Og hvad er det som er så unik ved den pladespilere?



__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 15 Maj 2003 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hej Bent "Medlyd"...

Først: Det er muligt jeg tager fejl.... - men når man roder med noget længe nok, får man en fornemmelse for hvad der virker.

Roy Gandy har bygget en P9 af ceramic-tallerken og letvægts compositfiber-plinth. Armen er en vidreudvilking af de kendte RB-250, 300 og 900. Aller lejer er lavet til mindre tolerencer og det hele er meget flot. Det hele summerer i et stort skridt mod hans "stærk men letvægtsfilosofi". I sandhed en ny og unik sammensætning i hi-fi-verdenen.

Jeg har ikke skrevet at den er konstrueret forkert. Men det var ikke den vej jeg ville gå. En pladespiller er et levende væsen der skal kunne ånde. Det samme med vinylplader. Dette befordrer bl.a at organiske materialer bliver brugt. 

Mine bud på de andre pladespillere, er jo´netop for at understrege at der er flere om budet..! Ja, de lyder meget forskelligt og det er også forskellige konstruktionsprincipper der ligger bag. Fordi man har haft Rega P3 behøver næste skridt ikke også at være en Rega....

Men du har ret Bent. Hvis man overvejer en spinner i denne (pris)klasse, skal den da bedømmes live og gerne i vante omgivelser....

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 15 Maj 2003 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas B...

Jonas bojer skrev:
jeg har fået lavet en gennemgået test af rega pladespilleren den test kommer på min hjemme side efter weekenden.

Du har lavet en "gennemgået" test ?!

Hvis ikke jeg husker forkert, spurgte du for nogle mdr. siden til pladespillere, grundet manglende erfaring...?!? Du overvejede en LP12, ikk`?

Ser frem til at denne test bliver offentliggjort......

P.S. Når man "tester" noget, er det ydelse kontra pris ! Dette bliver sammenlignet med de erfaringer man måtte have fra tidligere. Begreber som design, brugervenlighed og holdbarhed kan påvirke "resultatet" af testen. Om et produkt så er pengene værd, er op til den enkelte at bestemme...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
rega
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Ang. Planar 9

Til Kristjan- P9 er unik idet den, er udstyret med, den hårdeste pladetallerken man kan få og derfor det mindste tab af energi, en lejespindel lavet i en arbejdsgang, en total vibrationsfri motor, en tonearm med de bedste lejetolerancer, ingen ligegyldige justeringsmuligheder som f.eks VTA og dertil nem opsætning ( 5 min. ) nem betjening og et støvlåg der beskytter dine plade og forbedrer lyden.

Til Schelde- En pladespiller skal ånde !???!!!, vinyl skal ånde ??!!, det kræver vist montering af gæller ! Når man bruger ordet ånde, så ved man som menneske, hvor livgivende og vigtigt det er, derfor er det et "sikkert" ord at bruge, men, hvor er der noget der dokumenterer at en pladespiller skal kunne ånde? Hvis man og jeg understreger, hvis man følger din argumentation, så er træ, som P 9 primært består af, vel mere organisk end acryl og metal, eller hur?

Du skriver at " når man roder længe nok, så får man en fornemmelse af hvad der virker" Rega har " rodet "med pladespillere 8 timer om dagen i over 30 år, de har adgang til at afprøve alle mulige eksotiske materialer, de har "laboratorier", hvor de kan udforske materialers indflydelse på lyden. De er alle uddannede ingenører og 70% af staben er udøvende musikere i deres fritid, så de er altså ikke bare målefreaks. De har lavet en af de mest solgte Hi Fi produkter i historien og sælger idag OEM produkter til næsten alle seriøse pladespiller producenter. Planar 9 har de udviklet på i over 10 år og eksperimenteret med flere materialer end man troede fandtes, så de har, i lighed med dig, også puslet lidt med emnet.

Til Gil- Et upgradekit koster 1000,- 1200,- er incl. montering.

Hvad er et bedre tonearmskabel ?

Rega bruger det mest flexible tonearmskabel på markedet, de ser ingen fordel i at lave ultrafriktionsfri lejer, for så at udstyre armen med et kabel der ødelægger den mekaniske kvalitet. Hovedet på blokken, hvor mange tænker på den side af sagen når de river det originale kabel ud og udskifter det med et der, og det kan ingen vide på forhånd, måske er bedre. Det eneste man med sikkerhed får ud af det er større friktion og forværrede arbejdsbetingelser for pickuppen.

En RB 1000 bruger samme kabel internt som de andre arme, men der er i signalvejen kun en sammenlodning. Sammenligner man med f. eks SME V, så har den 2 sammenlodninger + 2 stik i signalvejen.

Venlig Hilsen

Bent Sejbæk

Til top Vis rega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rega
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Schelde skrev:

Hej lasse...

Har jeg ret i, at en REGA P9 koster 29.900.- i DK?

Hvis dette er rigtigt, og du er parat til at bruge de penge på en vinylspinner, ville jeg glemme alt om denne. Ligeså med dem du ændrer hastighed på v.h.a. en knap...jo mere mekanik/elektronik jo´større chence for at fårkke up...

Til de penge er der virkelig noget at overveje: Nottingham, Kuzma, Well Tempered, VPI....søg på nettet, der er masser.

Nu har jeg ikke hørt den P9, men jeg ville blive meget overrasket hvis den var de penge værd. Det er det grundlæggende design den er gal med, men det får du jo´nok ikke REGA til at ændre - det er deres kendetegn...

Jeg har selv haft P3 i mange år. Der er meget potentiale at hive ud af denne spinner, men den kommer aldrig i nærheden af ovennævnte. Det er materialevalget den er gal med. Ved godt det er ændret gennem årene og på P9 også, men det kan umuligt forsvare merprisen...P3 var for 10 år siden et superkøb. Det er den ikke mere. Smid den op mod en Project 1.2 f.eks, og den skammer sig........

Måske tager jeg fejl ..?!? Måske har REGA været heldige/dygtige med materialernes indbyrdes klangegenskaber og resonanser og er endt op et superprodukt...? Jeg tillader mig dog at tvivle, indtil andet er bevist.

ja fy fanden da til 29000kr sikke en spiller man kunne få , næsten en kuzma Stabi Ref with PS ny :0)

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

til Bent Sejbæk.

>>ingen ligegyldige justeringsmuligheder som f.eks VTA <<  ???????

At have rigtig VTA er en af den størtse faktor til at mit pu som er fra vdH vil spiler fint og selfølgelig azimuth så pu vil være 90 grader til sidene på pladen, ikke 89 eller 91, efter at man har ændret VTA. Du stinker måske lidt af Roy Gandi "bullsh*t" så det betider at man kan ikke bruge pu som har vdh nål eller ligende som er meget sensibel til VTA, men hvis man skal bruge rega pu så er det passende. For 30.000kr tror jeg at jeg er lidt skeptisk lige som andre her men jeg venter med at udtale mig om det fordi at jeg har ikke lyde til R9 men jeg har lyde til nøgle andre pladespilere i same prisklasse så vi skal se.

 

 



__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 848
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg takker for de mange gode forslag og anbefalinger, jeg vil helt sikkert tage en stak plader under armen og rejse ind til Lydgalleriet og ved selvlyt konstatere om det er noget der er værd at investere i, jeg vil også prøve at se om jeg kan komme til at høre nogle af de andre forslag. Jeg har haft en rega Planar 3 siden ca.'87 og været glad for den, men jeg tror også at der er mere at hente i rillerne med en bedre grammofon og ny pick-up.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse
 
rega
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hej Kristjan

Det er umuligt at justere VTA korrekt og, hvis du havde sat dig lidt ind i, hvordan en plade skæres og pick upper`s vinkling, så ville du vide at der ikke er tale om Bullsh*t. Pick upper har typisk en vinkling på mellem 28 og 32 grader og skærenåle har vinklinger på mellem 0 og 20 grader. Så i bedste fald vil der være en forskel på 8 grader, svarende til at du skal justere din arm NED ! med ca. 32 mm. I værste fald har du en forskel på 32 grader, i så fald skal din arm være ca. 13 cm. under under din LP. Det er, som du sikkert har regnet ud, umuligt og derfor ligegyldigt !

Udover ovenstående ændres skærevinklen fra start af pladen til slutningen af pladen. Så for at opsummere. Du bør, hvis du vil være sikker på korrekt VTA, ændre højden, hvergang du spiller plader og mens du spiller dem og mellem 32mm og 128 mm under tallerkenniveau, go` fornøjelse.

Når dertil lægges at de fleste tror at en korrekt VTA justering betinger at armen flugter og er parallel med pladen, ja, så går det først rigtigt galt. At du kan høre forskel har mindre med VTA at gøre end det at du ændre forholdet mellem plint, tallerken, arm og pick up. Rega har lavet adskillige tests med Hi Fi anmeldere, der angiveligt kunne høre voldsomme lydforskelle bare armen blev hævet 0,5 cm, i praksis kunne de ikke høre forskelle selvom armen blev løfte 5 cm !

 Fordi Rega har sat sig grundigt ind i problematikken står de ved at det er en Pseudojustering der i højere grad skaber hifiparanoia, end bedre lyd.Det er derfor forstemmende at en, åbenbart trænet Hi Fi enthusiast er så hurtigt ude af hullet med " du stinker lidt af Roy Gandi Bullsh*t " Det ville istedet være klædeligt om du, inden du bortdømte andre, satte dig bare lidt ind i sagerne.

Til Lasse

God fornøjelse, brug din sunde fornuft og dine medbragte ører, så er du ikke så ilde stedt.

Venligst

Bent Sejbæk

 

Til top Vis rega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rega
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej igen Bent.

Jeg vil starte med at sige undskylde for at udtale mig på den måde

>>du stinker lidt af Roy Gandi Bullsh*t<< det skulle jeg måske ikke har gjørt.

Men når jeg snakkede om den 90grader så var det med azimuth fordi når du ændrer VTA så ændres azimuth også.

VTA "vertical tracking angel" er vinkelen mellem pladen og nålen, og det er standard c.a 15 grader men flester bruger mellem 10 og 30 grader.

For mit pu så er optimalt for "Vertical Tracking Angle" 22 grader, og når jeg ændrer vta så er der stor forskel hvordan mit pickup lyder, hvis det sider for lavt så få jeg meget bass men lydbileden er ikke i fokus og bassen er lidt svampe, når jeg har lift armen for meget så er lyden hard i toppen og jeg hører for meget vinyl lyd, men når jeg har rigtigt vta så er lyden meget mere fokuseret og jeg får mere fyld i midbandet.

På min arm er det sådan at når jeg vil ændre om 1 grade så ændre jeg vta om c.a 3mm

Det er vel kend om hele verden at "1S shapet" og andre microridges nåler er meget sensibel i forhold til VTA og når man instiler VTA så gører man det efter øret.

Du kan ladt være at tale ned til mig her, det ene som jeg se her er en dugtig salgsteknik.

VTA ændres ikke fra starten af pladen og  til slutning. Men det kan være problem hvor man vil instille VTA efter 180gr eller normal plader så er det fint at have en arm som kan instilles når man spiler "on the fly".

Igen vil jeg sige undskylde for at sige det bullsh*t ord men det er meget underligt at Roy Gandhi har det netop med VTA theori men alle andre pladespilere og arm producerer har sin theori forkert.



__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1499
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Husker jeg forkert? Mener VPI har samme filosofi om VTA som Rega.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Hej SES

VPI har VTA instilling på sin arm, du kan instille det når du spiler "on the fly" men de bruger ikke antiskating på deres arm.



__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 458
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
Husker jeg forkert? Mener VPI har samme filosofi om VTA som Rega.
http://www.vpiindustries.com/products.shtm

__________________
Hilsen
Kristjan
Til top Vis Kristjan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristjan
 
rega
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 02 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Hej Kristjan

Det kan nok trække i langdrag, men for lige at opsummere. Jeg var ikke inde på azimuth, da det er selvklart at nålen skal side lige ned i rillen. Jeg er ikke helt sikke på at jeg forstår resten af dit indlæg, men jeg står ved det faktum at uanset, hvilken pickup du har, så er det ikke muligt at justere en korrekt VTA og hvis vi skal være helt præcise så vil du ændre din pick ups vinkling med 1 grad for hver 4 mm justering, men det svækker sådan set ikke pointen, at det er en ligegyldig justering. Det er også et faktum at skærenålens VTA ændres henover en pladeside og at en løbende justering derfor er påkrævet, hvis man vil tilnærme sig korrekt VTA.

Hvorfor laver "alle" andre så VTA justeringsmulighed? Måske fordi de ikke har undersøgt sagen til bunds, måske fordi de ved at deres målgruppe sætter pris på at være"medjusterende", måske fordi denne verdens hifi anmeldere alle priser tilstedeværelsen af noget at "skrue" i, måske at de som følge af ovenstående er bange for at deres produkt ikke vil sælge, hvis opinionsdannere ikke velsigner produktet, jeg ved det ikke.

Rega mener at der er større sandsynlighed for optimal gengivelse, hvis producenten laver de nødvendige justeringer, han har ekspertisen, værktøjet og erfaringen og egne erfaringer med mere end 100 pladespillere, pick upper og 20 års justeringer, gør at jeg nok må give dem ret.

Da afsenderen af et budskab må stå som ansvarlig for opfattelsen af det, må jeg undskylde, hvis du har følt dig talt ned til, det var ikke hensigten.

 

Venligst

Bent Sejbæk

Til top Vis rega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rega
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 17 Maj 2003 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Hej

vi må stadig ned til det basale. Vi skal have anlægget til at spille musik, som vi selv opfatter er den rette lyd, ikke?

arme:

Det er et fakta at de bedst lyden arme så god som alle har VTA justering "on the fly". det er selvfølgeligt et spørgsmål om omkostninger i produktionen. det er ligeledes et personligt spørgsmål at vi er nogle som ønsker at benytte andre pick-up fabrikater end arm fabrikatet. Nogle af den har heller ikke samme højde og ændrede VTA betyder anden lyd end hvis armen er vandret (kan vi ikke enes om at kalde det vandret i forhold til pladen). Det er da fint, hvis nogen ikke har dette ønske, og dermed affinder sig med den vinkel pick-up og nål har ved det givne nåletryk, men ikke ensbetydende at det ikke forandre lyden, hvis VTA ændres, vel?

Kabler:

Vi ved alle at der er meget pseudo ved kabler. Men at Rega har de viseste sten er nok lige at presse den. AT de benytter det samme kabel i alle deres arme fra 250 til 1000????? Det er jo stadig nogen vores smag hver især (vi mænd ved jo, at nogle bedst syntes om datteren og andre om moderen). Jeg kan f.eks. godt lide sølv kabler, som giver mig flere detaljer i musikken. Har skiftet kabel i min Rega 300 arm til et Cardas forsølvet i et enkelt stykke fra pick-up til forforstærker, hu-har for en god oplevelse. det skal dog siges at kablet i min arm ikke var originalt Rega (kender ej oprindelsen)

Motor:

Kan vi ikke få nogle meninger om AC og DC motorer? og forsyning af samme?

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes