Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 10:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Nyt anlæg til overbo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 25 Februar 2021 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Min overbo som er sidt i 60'erne vil købe sig et nyt anlæg og har spurgt mig hvad han skal købe. Dette er jeg ikke kvalificeret til at svare på, så håber at jeg kan hjælpe ham denne vej.

I dag har han et sæt CM2 på en 2x30 watt nad forstærker og streamer via phone stikket fra hans gamle iphone.

Rummet er lidt specielt da det er et stort rundt hjørne og over halvdelen er væggene er mursten, gulvet er et gammelt gyngende træ gulv med mere en 100 år på bagen, oplever selv at der er store problemer med især de lave frekvenser og lyden hurtigt bliver mudret i min stue, som er det samme som hans.

Så tænkte at anbefale ham nogle aktive højttaler med en simpel dsp.

Forudsætninger:
Skal kunne bruges til streaming og hans pladespiller, radio også vil være et plus.
Det skal være simpelt og nemt at betjene.
Rum cirka 20+ kvm
Musik, primært Klassik, men skal også kunne lyd ok med andet.
Budget 20-30k

Han vil helst have nogle Bookshelfs der kunne stå i hans reol, men de vil ikke have meget plads omkring sig, derfor udelukker han ikke gulvhøjttaler.

Håber på nogle inputs.

Tak

Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 25 Februar 2021 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Det er en "No-brainer" :)

Lyngdorf TDAI-1120
Lyngdorf BW-2
Lyngdorf MH-2

Samlet 30.000kr

Højtalerne er designet til vægmontering/stående i reol.

Forstærkeren har riaa så plader kan spilles, den har netradio hvor alle de danske er med og så har den Roon, Spotify, airplay ect.

Rumkorrektionen gør det hele integrerer flot og lyder rigtig godt.

mvh. Asger

PS:Vi har det selv så jeg taler altså af erfaring.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Hevring
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 26 Februar 2021 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er absolut med Mercury, på den her!!

Har selv netop skiftet fra Hegel H300, til Lyngdorf TDAI-2170, og med Room Perfect kalibreret (nemt gjort) er det hele bare
meget mere musikalsk vellydende.
Nedgangen fra 250 til 85 watt i 8 Ω er uden betydning, der er rigeligt at tage af.

Hegel laver nogle ret fantastiske forstærkere, Lyngdorf er bare dét nøk bedre hjemme hos mig.

Setuppet Mercury foreslår, bør under alle omstændigheder prøves hos din overbo, før det diskvalificeres.


Mvh. Henrik
Til top Vis Hevring's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hevring
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 26 Februar 2021 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for jeres forslag, giver det videre til overboen.

Hvis han vælger Lyngdorf, er der nogle forslag til kabler?
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Hevring
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 26 Februar 2021 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Uuh kabler, dét er for mange en religion (nærmest )

Jeg tænker at kabler i en fair kvalitet, og her tænkes især på termineringen, vil gøre det fint.
Det virker hos mig, men jeg er da klar over at mange steder kan det ikke blive dyrt nok !!

Måske er det bare mig der har svært ved at høre forskellen på kvali, og superkvali...
Til top Vis Hevring's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hevring
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 07 Marts 2021 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Så har han købt en Lyngdorf TDAI 1120, den kommer på tirsdag. Ja jeg kom også til at købe en, ikke godt at begynde at kigge på hifi for
andre, meget farligt ;)

Tak for hjælpen alle sammen
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Hevring
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 126
Sendt: 07 Marts 2021 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Tillykke med forstærkeren, begge to :-)

Vi vil da meget gerne høre mere, når i har lyttet på grejet.
Også gerne hvis der købes nye højttalere, eller hvordan setuppet nu ellers er sat op !!

Godt gået
Til top Vis Hevring's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hevring
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 07 Marts 2021 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Tak
Jeg fik min i torsdags og var ikke solgt lige med det samme, kommer fra en tac 34 rørforstærker og syntes alt lyden var i dårlig opløsning, selv lp, men mest spotify, hvor rør lige runder det hele af.

Her 2 dage efter og flere roomperfect setup senere, har jeg haft nogle fede huhej oplevelser og fornemmelsen af den dårlige opløsningen er nu væk, om det er fordi udstyret er ved at spille til, eller jeg har vænnet mig til det er ikke til at vide. Spiller på et par Audio note an-k/D og overvejer nu om det næste ikke skal være en subwoofer.

Min overbo som tråden egenligt handler om! beholder sine B&W CM2, der er lige kommet nye enheder i, så kan han jo opgradere senere.

Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2173
Sendt: 07 Marts 2021 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Én ting som jeg opdagede var at man bør afsætte laaaaaaang tid til at indstille den avancerede 8-kanals parametriske equalizer i online remoten.

Hos mig fik en kammarat som arbejder med lyd til dagligt lov at få frit spil og med ganske små justeringer kun dæmpninger på max 3 dB fik jeg
en meget mere transparent, dynamisk og opløst lyd.

Men det kræver tid og betjeningen er ikke sådan lige plug and play synes jeg.

Husk på, det her er efter roomperfect har gjort sit og personaliseringen af lyden kommer ind.

Men ellers er vi meget glade for anlægget.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 07 Marts 2021 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Gad vide hvad et skift tilbage til Tac giver af oplevelse?
En erfaring er at man først opdager hvad man har, når man skifter...


__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 07 Marts 2021 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Overvejede at bruge 1120 som preamp og tac som effekt. Er bare bange for at jeg vil elske det så højt, at jeg bliver nød til at beholde Tac'en også. Ingen tvivl om at roomperfect gør vidunder for mit rum, bassen er helt stram og der er en del mere musik som lyder bedre, dog ikke alt, særligt "Can" "soundtrack" og "Muddy waters" "The folk singer" ændre sig enormt. Savner særligt dynamik og den syngende mellemtone og den bløde bas.

Riaa indgangen på 1120 mangler soundstage hos mig og det lyder langt bedre gennem min Vincent PHO 700. Har dog ikke leget helt så meget voicing (eq) endnu Er dog yderst begejstret for VRadio, som lyder langt bedre en gennem min chromecast med ekstern dac. Overvejer om en minidsp vil være et bedre for mig.

Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
rasserfanten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juni 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 11 Marts 2021 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Så har min overbo fået sat sin 1120 op, det lyder helt fantastisk oppe hos ham, så han er lykkeligt overrasket over at hans CM2 kan spille så godt. Selv har jeg prøvet med Tac 34mk som effekt, det lød virkeligt godt. Har lavet en voicing der prøver at genskabe noget af lyden fra Tac'en og spille nu kun på Lyngdorfen. Må sige at den vokser på mig og fremtiden ser digital ud. Meeen når det lyder godt med rør, så er det som englene synger. Lyngdorfen er dog langt nemmere en rør skift og akustiske forbedringer og alt muligt ekstra udstyr.
Tak jer alle for indspark
Til top Vis rasserfanten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasserfanten
 
Panerai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 01 April 2021 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter en del til klassisk musik of jeg ville klaret gå efter et sæt Harbeth P3, måske sat sammen med en AMC forstærker. Det spiller super godt sammen. Alternativt så spiller de fantastisk med en Vincent SV-500, det har jeg selv prøvet, men har nu opgraderet til en Vincent SV-237, som spiller super lækkert med mine Harbeth's og styrer det klassiske og jazz til perfektion, i hvert fald i mine øre......

Men generelt så synes jeg man skal ud og lytte og medbringe det musik man selv hører, eller som jeg altid har gjort lånt med hjem.

Radio vil man jo altid kunne høre via en Bluetooth box, her laver Pro-Ject en lille lækker sag som bare virker.
Til top Vis Panerai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Panerai
 
Panerai
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Januar 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 01 April 2021 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Nå kunne se i har købt mere elektronisk, så glem bare mit indspark :-)
Til top Vis Panerai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Panerai
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 01 April 2021 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Til klassisk musik er der lige denne her og vil mene de vil gå godt til forstærkeren, 
 
Audio Note AN-K
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 01 April 2021 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Hevring skrev:
Uuh kabler, dét er for mange en religion (nærmest )

Jeg tænker at kabler i en fair kvalitet, og her tænkes især på termineringen, vil gøre det fint.
Det virker hos mig, men jeg er da klar over at mange steder kan det ikke blive dyrt nok !!

Måske er det bare mig der har svært ved at høre forskellen på kvali, og superkvali...


Brug ganske almindelig kobber 2.5 kvadrat, forstærkeren skal nok rette tingene ind, det jo fidusen med den forstærker som jeg ser det.
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes