Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 21:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Service på NAD S300? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 13 November 2017 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Min NAD S300 er begyndt at brumme en del i trafo'erne, ligesom der er temmelig meget knas i volumenkontrollen. Er der nogen der kender et godt serviceværksted til sådan en fætter i København eller omegn?

Jeg kan ikke helt vurdere, om jeg mener det vil være pengene værd, men jeg er fortsat super glad for måden hvorpå forstærkeren reproducerer lyd, så jeg føler den gamle basse fortjener, at jeg i det mindste får et tilbud på en servicegennemgang.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 13 November 2017 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  



Hifi klubben må da være det naturlige valg
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 432
Sendt: 13 November 2017 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert pengene værd!

En rens af volumen-pot er vidst meget normalt, og en simpel procedure. Det er blevet gjort på min egen S300.
Brum i trafoerne har jeg ikke det store bekendskab med, men kan det ikke være en mekanisk ustabilitet, der bare skal efterspændes?

Jeg foreslår analogbo i Glostrup eller ja radio på Frederiksberg
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman
 
CubeLTD
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 30 Juli 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 14 November 2017 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Rensning af potmeteret tager 2 minutter, når først toppladen er afmonteret. Det gøres simpelt ved at sprøjte kontaktrens ind i de dertilindrettede huller i potmeteret, samtidig med at man forsigtigt "motionerer" det lidt med fuldt udslag til begge sider. Sørg for ikke at sprøjte hele forstærkeren til med kontaktrens, men kun en lille smule direkte i potmeteret. Tør evt rester af med papir/vatpind. Herefter monteres toppladen igen. Man bør vente 15-20 minutter før man igen tilslutter strøm.

Med mindre man har 10 tommelfingre, bør det ikke tage mange minutter. Og en dåse kontaktrens kan vel købes for 50-100 kroner (og så er der nok rens de næste par hundrede år ). Man kan selvfølgelig også give 500-2000 kroner for at få en anden til at gøre det.

Når ringkernetrafo'er knurrer, skyldes det typisk at der er en lille smule DC-spænding på lysnettet. Man vil så opleve, at det ændrer sig over døgnet, afhængig af hvor meget DC der er. Typisk kan man fremprovokere det, ved at tænde en hårdtørrer på halv varme på samme fase som forstærkeren. På halv styrke skaber de fleste hårdtørrer nemlig DC på nettet. Såfremt dette gør knurren markant værre, vil man formentlig kunne løse problemet, ved at montere et DC-filter foran forstærkeren.
Til top Vis CubeLTD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CubeLTD
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 14 November 2017 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres tilbagemeldinger!

Hifiklubben havde jeg ikke engang overvejet. Hah!

Jeg kan godt se, at jeg skulle have været lidt mere præcis. for i bund og grund vil jeg egentlig gerne have set den igennem af en professionel, med et tjek af lodninger (de klassiske problemer med ekstremt varme komponenter i indgangen) og tjek af bias.

CubeLTD - Ideen med hårtørren vil jeg da lige prøve. Personligt hælder jeg mere til dét med et mekanisk forhold, da jeg har en fornemmelse af, at det er blevet værre, for hver gang jeg er flyttet. Det kan dog snildt være selvindbildning, og kan det fikses med et DC-filter, ville det da være skønt.


__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes