Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 11:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til Jamo Concert (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bosstec
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 Januar 2017 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne have en ny forstærker til mine Jamo Concert 8. Tidligere havde jeg Holfi, men solgte det fordi der ingen fjernbetjening var til forstærkeren. Jeg købte en Argon på 2x50W klasse D, men den er alt for lille.

Concert 8 overvejer jeg at skifte til D590 som er billigere, men jeg forventer et lidt større lydtryk i dem. Hvad siger i? Mellem højttalerne er jeg ved at købe en Concert center - D4Center. Til at drive den kunne den eksisterende Argon bruges, eller en anden.

Jeg er ikke vild med surround generelt. Hvad tænker i?
Til top Vis bosstec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bosstec
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 08 Januar 2017 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Det er lidt svært at læse ud af din tekst, hvor det er du vil hen med dit system:

1. Du vil have en ny forstærker, men til nogle højttalere du overvejer at skifte ud.
2. Du er ved at købe en centerhøjttaler men er ikke vild med surround.

Du er nok nødt til at vælge mellem surround- eller stereovejen. Hvis du vælger surround, skal du have en surroundprocessor eller -receiver. Så kan du få fordel af en subwoofer til at aflaste Concert 8'erne. Så vil de kunne spille højere og mere uanstrengt.

Hvis du bliver på stereovejen, vil jeg foreslå en kraftigere forstærker til Concerterne. D590 kan muligvis spille lidt højere, men de er slet ikke i samme klasse som Concert 8. D590 vil være uldne og buldrende i sammenligning med Concert 8, som er en meget god højttaler.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
bosstec
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 12 Januar 2017 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt D590 og kan konstatere at det er vigtig hvilken forstærker der driver dem. Lige nu er det en Denon jeg har lånt og det er væsentlig bedre end den Argon klasse D fra HiFi Klubben.

Den samme klasse D drev Concert 8 det sidste stykke tid. Før da havde jeg Holfi til Concert 8 og det var væsentlig bedre, men uden remote! Jeg kan godt forstå din mening mellem Concert 8 og D590, men D590 vælger jeg at beholde og sælge mine Concert 8.

Jeg kigger stadig efter en Concert D4Center til mit fjernsyn. Argon kan evt bruges til denne center. Højttaleren i fjernsynet er ikke god nok og stereo højttalerne er for langt fra fjernsynet. Derfor center. Jeg ønsker ikke surround i stuen. Derfor bliver det som 2 separate anlæg. Kan godt være at jeg er helt forkert på den, men det er tanken lige nu.

P.s. Mine Concert 8 er falmet i solen og modtager gerne købstilbud. De er med uoriginale fødder med faktura.

Frank
Til top Vis bosstec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bosstec
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes