Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 17:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Telefunken 801s - Fake eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej, et spørgsmål til rør eksperterne:

Dette rør har fundet vej til mit lille hjem. Det har "diamanten" i bunden, men det har jeg læst, at nogle af de kinesiske kopier også har.

Det der får mig til at være i tvivl er, at jeg også har læst, at skriften på de originale er "kridt-agtig", og let at gnide af med fingeren, mens den på
kopierne skulle være et knivskarpt tryk der er umuligt at gnide af. Dette rør må siges at være en mellemting: Skriften ser lettere slidt og
kridtagtig ud, men jeg kan gnide og gnubbe så hårdt og længe jeg lyster, uden at den går af.    

........OK, ved gennemlæsning kunne sidste sætning have været formuleret heldigere, men lad os nu lige holde tankerne ude af rendestenen.

Så hvad siger de kloge, er det en veludført kopi, eller en stædig original der ikke vil gi' slip på trykket?





__________________
mvh Lars.

Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

LarsLP skrev:
Hej, et spørgsmål til rør eksperterne:

Dette rør har fundet vej til mit lille hjem. Det har "diamanten" i bunden, men det har jeg læst, at nogle af de kinesiske kopier også har.

Det der får mig til at være i tvivl er, at jeg også har læst, at skriften på de originale er "kridt-agtig", og let at gnide af med fingeren, mens den på
kopierne skulle være et knivskarpt tryk der er umuligt at gnide af. Dette rør må siges at være en mellemting: Skriften ser lettere slidt og
kridtagtig ud, men jeg kan gnide og gnubbe så hårdt og længe jeg lyster, uden at den går af.    

........OK, ved gennemlæsning kunne sidste sætning have været formuleret heldigere, men lad os nu lige holde tankerne ude af rendestenen.

Så hvad siger de kloge, er det en veludført kopi, eller en stædig original der ikke vil gi' slip på trykket?





Ja det skulle jo komme de lever jo af kopi dernede .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

hmmm

 de ecc801-803 jeg har er med guldben og vist uden tryk i diamanten , men endnu vigtigere end om det er en kopi ,,,,

 hvordan lyder det ?

 

vh kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel
 
tadman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 438
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

LarsLP skrev:
Hej, et spørgsmål til rør eksperterne:

Hej

Jeg har haft en del af disse og de kan veksle lidt med hensyn til tryk. Nogle er meget følsomme for udviskning, andre ikke.

Dine ser helt rigtige ud så vidt jeg kan bedømme på billederne. Getteret ser rigtigt ud og pin ligeså. Toppen ligeså.

Anoderne skal være relativt flade og sorte. Nej, det ligner IKKE en kopi.

Foruden er dette et af de mest vellydende småsignalsrør i verden og du kan bruge dem istedet for ex. 6072 med godt resultat.

Held og lykke,

Tadman



Dette rør har fundet vej til mit lille hjem. Det har "diamanten" i bunden, men det har jeg læst, at nogle af de kinesiske kopier også har.

Det der får mig til at være i tvivl er, at jeg også har læst, at skriften på de originale er "kridt-agtig", og let at gnide af med fingeren, mens den på
kopierne skulle være et knivskarpt tryk der er umuligt at gnide af. Dette rør må siges at være en mellemting: Skriften ser lettere slidt og
kridtagtig ud, men jeg kan gnide og gnubbe så hårdt og længe jeg lyster, uden at den går af.    

........OK, ved gennemlæsning kunne sidste sætning have været formuleret heldigere, men lad os nu lige holde tankerne ude af rendestenen.

Så hvad siger de kloge, er det en veludført kopi, eller en stædig original der ikke vil gi' slip på trykket?



Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman
 
LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Jamen, det lyder ikke direkte katastrofalt, som kopierne efter sigende skulle gøre, men det lyder heller ikke fremragende som jeg ville forvente.

Lidt tyndt i lyden ift. både Cifte(Mazda) & et TungSol fra 50'erne, som indtil videre er mine to foretrukne. De er dog begge 82'ere, og derfor er en
direkte sammenligning svær. Der sidder vist en 81'er i indgangen på min effekt. Ku' være man skulle prøve det der.

__________________
mvh Lars.

Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP
 
LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 22 November 2005 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:

Hej


Jeg har haft en del af disse og de kan veksle lidt med hensyn til tryk. Nogle er meget følsomme for udviskning, andre ikke.


Dine ser helt rigtige ud så vidt jeg kan bedømme på billederne. Getteret ser rigtigt ud og pin ligeså. Toppen ligeså.


Anoderne skal være relativt flade og sorte. Nej, det ligner IKKE en kopi.


Foruden er dette et af de mest vellydende småsignalsrør i verden og du kan bruge dem istedet for ex. 6072 med godt resultat.


Held og lykke,


Tadman




Jeg takker mange gange

__________________
mvh Lars.

Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP
 
tadman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 438
Sendt: 23 November 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

LarsLP skrev:
Jamen, det lyder ikke direkte katastrofalt, som kopierne efter sigende skulle gøre, men det lyder heller ikke fremragende som jeg ville forvente.

Lidt tyndt i lyden ift. både Cifte(Mazda) & et TungSol fra 50'erne, som indtil videre er mine to foretrukne. De er dog begge 82'ere, og derfor er en
direkte sammenligning svær. Der sidder vist en 81'er i indgangen på min effekt. Ku' være man skulle prøve det der.

en 82 og en 81 skal udstyrres forskelligt, selvom jeg da mener at det ikke er helf fordækt det du gør..

mht lyden, så er 801 meget klar og ren, detaljeret og det falder ikke i alles smag.

82'eren derimod, er det eneste af alle småsignalsrør jeg aldrig har hørt spillet godt - uldent!!!

det er måske årsagen, du foretrækker den lidt mørke og uldne lyd...

prøv evt en god 6072 eller en 6201 SQ

vh

Tadman

 

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman
 
LarsLP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 24 November 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:

82'eren derimod, er det eneste af alle småsignalsrør jeg aldrig har hørt spillet godt - uldent!!!

det er måske årsagen, du foretrækker den lidt mørke og uldne lyd...

hmmm.......det skulle jeg jo så mene, ligger temmelig langt fra mit lydideal, og det er da heller ikke det jeg oplever med gode 82'ere i mit system. Men har godt set at der er mange rundt omkring på nettet, der siger det samme, så der må jo være noget om det, sådan generelt set.

mht......skift mellem 81'ere & 82'ere, gik jeg udfra at det var ok, efter at være blevet inspireret af denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2599&KW =croft

Her gennemgår Schelde/Kibri systematisk og særdeles informativt en masse forskellige rør af begge typer i sin Croft Vitale, der minder meget om min Epoch. Er dog ikke sikker på, hvilken type hans er "født" med, da Vitalen, så vidt jeg husker, gennem årene blev fremstillet med begge dele. Det kunne jo have betydning for hans konklusion, hvor han endte op med.....tadaaaaa.....et Telefunken ECC801s.

Skal også lige tilføjes, at den lidt tynde lyd jeg beskrev, var et førstehåndsindtryk. Det skal s'føli' lige have en fair chance for at blive spillet til.



__________________
mvh Lars.

Nottingham Interspace, Sony CDP X77ES, Croft Epoch, Croft Vc, Audio Note AN-E/D
Til top Vis LarsLP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LarsLP
 
kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1295
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej LarsLP..

De første Epoch´s var alle buffere (strømforstærkere), Vitale er spændingsforstærkere.
Senere kunne Epoch også fås som spændingsforstærker og her var det vidst komponenter og strømforsyning der adskilte den fra Vitale.

Hvis det er buffer-modellen du har, er det nok ikke smart at skifte til 801 frem for 802, som den er født med. Det vil virke, men du vil sikkert mangle noget slam??
Prøv at find et par ECC802, så skulle den være hjemme.

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 26 November 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Kan man ikke gnide den "kridtagtigt udseende beskriftning" af, så er det en kinesisk kopi, desværre!

http://www.audiotubes.com/6bq5.htm under EL84.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes