Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2024 | 22:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netstøjfilter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 08 September 2015 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Har erhvervet mig et stk focusrite scarlett 18i20 USBlydkort til mit anlæg. Jeg bruger det til aktiv delefilter. PT er det kun på prøve, det lyder dog ret godt! Der er dog et MEN og det er:

Når jeg tænder for min emhætte kommer der et klik/knas ud i mine højttalere. Nogle gange slår lydkortet fra/mister forbindelsen. Det sker med et ret stort knald. Lydkortet slår ikke fra hver gang jeg tænder for emhætten, men i perioder gør det hver gang jeg tænder/skruer op for emhætten. Jeg har også oplevet at det slår fra helt random - 2-3 gange på en uge. Sikringen til elektricitet har aldrig slået fra i min lejlighed.

Jeg tænder naturligvis ikke emhætten for at høre musik, men det et problem jeg ikke kan leve. Før/stadigvæk har jeg et Behringer FCA610 lydkort, hvor jeg aldrig har oplevet at det slår fra. Der kommer dog stadigvæk klik ud i højttalerne. Det har jeg fint kunne leve med, når der ikke
sker mere end det. Da jeg bor i lejlighed, er hele strømmen tilkoblet samme fase.

Jeg har prøvet at anvende en anden kontakt til lydkortet. Jeg har forsøgt at vende stikket 180 grader. Samme resultat= ingen bedring.

Jeg tænker at det muligvis er en dårlig strømforsyning der er i lydkortet/ikke godt nok dimensioneret. Eller at der er et problem med stel et sted. Omvendt er det klart at hhv køleskab og emhætte må trække en forholdsvis stor mængde strøm og evt støje ud på anlægget?

Jeg har overvejet om den her fætter kan løse problemet: http://www.lcaudio.dk/index.php?
page=314


Jeg synes selv det er forholdsvis mange penge for et filter, men hvis det kan løse problemet...

Hvad jeg kan gøre for at eliminere det og hvor tror i problemet opstår?

hilsen
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 08 September 2015 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Emhætter, køleskab, frysere. Kan støje på nettet. Om dit grej er mere modtageligt kan jeg ikke sige. Du skal have fat i en DC blocker, som du er inde på.

Det skulle ikke være helt ligegyldigt, hvilken, da visse, har skade på lyden, tænker dynamik med mere.

Alt efter hvor meget du vil ofre, vil jeg råde til at kontakte Paul fra Audiovision.

Han har fået et produkt hjem, der skulle kunne løse, dette problem som ingeniører fra BBC Studios skulle have lavet. Dyrt, men skulle virke.

Det er os derfor jeg ikke har investeret i den, da mit problem, ser ud til at være løst.

Jeg har haft samme problem. Jeg fandt ud af at meget skyldtes en elektriker, der ikke havde samlet en stikkontakt ordentligt i ny byggeri.

Måske du har en fase der rammer jord eller nul i din installation.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 08 September 2015 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

tak for svar.

600 kr er ca max hvad jeg vil ofre på en løsning.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 08 September 2015 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Var så lidt. Du kan jo prøve og høre om du kan returnere, hvis det ikke har din ønskede effekt. Googlede lige dit lydkort. Det ser meget lækkert ud. Er det PA udstyr?

De plejer at have styr på tingene, men DC plejer ikke at se forskel på det meste udstyr. Det er tit signal kabler, der bliver påvirket. Der giver knitren, skættende lyd i højttalere. Har du overvejet om din emhætte er defekt?

Der kan være røget kondensator der lækker?

Kender du en der har en langbølge radio? Den kan opfange det og den larmer forfærdelig, hvis det er problemet?

TV er også ofte en synder ved dette fænomen, de er ikke bygget til at holde og her ryger der en kondensator i ny og næ, der lægger DC måske det samme i din emhætte. Det kan være den har en dårlig skruet sammen strømforsyning, hvis den ikke er dyr, er det måske en ide at udskifte emhætten, eller få en elektriker til at se på den, men prøv lige det med langbølge radio.

Ofte har den lidt ældre generation elektriker osv. sådan en i deres vogn eller en radio forhandler.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
miki
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 12 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 08 September 2015 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for et emfang.
Til top Vis miki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miki
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6270
Sendt: 08 September 2015 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

JackD, inedn du kommer for godt igang, så lad os lige få udryddet et par misforståelser. Hvis man ikke har den store tekniske indsigt, er det en dårlig idé at slynge om sig med dit og dat. Den dér med, at det nok er en dårlig konensator, er en alt for misbrugt floskel.
Og DC på nettet får ikke et lydkort til at gå i stå. Det gøt til gengæld støjspikes. De kan opstå, når man betjener en dårlig afbryder, et gnistrende relæ der tænder og slukker for dit køleskabs kompressor m.m.
De TV du nævner.... Det er ikke en kondensator der lækker DC, det er en kondensator, der typisk mister sin kapacitet, så switchmode PSU´en ikke starter. Så alt i alt har trådstarter ikke brug for en DC-fælde men et støjfilter, der fjerner støjpulser/spikes på lysnetforbindelsen til hans lydkort/det apparat det sidder i 

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 08 September 2015 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

BoyDK

Beklager.  Har selv et tv, der gør dette og ville hjælpe, er selv et nyt fænomen for mig det her og ville blot komme med mit bud, da det et problem hos mig. OG det med langbølge radio, er ikke en dårlig ide, til at tjekke evt. defekter. Bare for at have lidt ret.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 08 September 2015 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
JackD, inedn du kommer for godt igang, så lad os lige få udryddet et par misforståelser. Hvis man ikke har den store tekniske indsigt, er det en dårlig idé at slynge om sig med dit og dat. Den dér med, at det nok er en dårlig konensator, er en alt for misbrugt floskel.
Og DC på nettet får ikke et lydkort til at gå i stå. Det gøt til gengæld støjspikes. De kan opstå, når man betjener en dårlig afbryder, et gnistrende relæ der tænder og slukker for dit køleskabs kompressor m.m.
De TV du nævner.... Det er ikke en kondensator der lækker DC, det er en kondensator, der typisk mister sin kapacitet, så switchmode PSU´en ikke starter. Så alt i alt har trådstarter ikke brug for en DC-fælde men et støjfilter, der fjerner støjpulser/spikes på lysnetforbindelsen til hans lydkort/det apparat det sidder i 


Men for noget helt andet. Hvad koster sådan er dims, kan det bruges på hvidevarer ala. køleskab, tror måske, jeg har periodisk støj, i form af når køleskab, slår til?

Ellers er det bare det skide tv


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6270
Sendt: 08 September 2015 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Der findes et fantastisk søgeværktøj på dette forum. Prøv at søge på støjfilter eller netstøjfilter. Det har været vendt masser af gange. I tidernes morgen lavede Brinck et simpelt et af slagsen. Det virker fremragende

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 08 September 2015 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Har læst lidt om det, og det er det jeg bruger på mit anlæg, det ved jeg, der beskytter på spikes de skinner jeg har og et filter i. Mit spørgsmål er nærmere om der er lavet noget til decideret hvidevarer, der kan sættes før disse, for ekstra beskyttelse, inden det når til anlæg, som de strømfiltre skulle tage fra. Gider ikke ofre mange penge på det og tænker, da det ikke er dynamik nedsættende på anlægget ville det være fint, som ekstra beskyttelse og hvis det er et billigt kan det jo kun være godt og nemt og om det overhovedet har nogen indflydelse når jeg har filtre i forvejen?

Tænkte specielt på mit tv, i denne sammenhæng, da det ikke har forbindelse til anlæg.

Ved godt det findes, men er der overhovedet noget at hente ved det, ved en ny installation i en lejlighed?




__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 08 September 2015 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Tænker lidt på den DC blocker han har fundet? Kan de gøre mere gavn end godt, hvis det anvendes kun til tv? 

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 08 September 2015 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Læste lige netstøjs filter.  Gik lidt hurtigt. Havde helt glemt det, da jeg læste det tidligere. DC-Blocker, nogen der evt. kan anbefale et til tv, der er billigt hvis det virker.

Undskylder for at kapre en tråd.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 08 September 2015 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Hej JackD :-)

Triax laver nogle gode DC blockere/isolatorer, til en fornuftig pris: http://www.av-connection.dk/?PGr=4227

Jeg har dog kun tidligere anvendt deres modeller med alm uskærmet antennestik - og de virkede altid rigtig fint. Det kan bestemt godt anbefales at
sætte en DC block/isolator mellem anlægget og den store sovepille :-)
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 08 September 2015 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej Weezer

Det er jo billigere end hele anlægget, når det højst sandsynligt, er der det kommer fra, er der ik lavet PA grej der dur?

Hvis det anbefales, måske Amazon.de skulle tjekkes og edbpriser. I næste måned.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 08 September 2015 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hej JackD

Jeg har set at, der er en del PA firmaer som bruger Furman's power conditioner. Nu er det ik så meget jeg gør i PA branchen mere men, det sidste
job jeg lavede her i sommers, var der godt nok en Furman til at trække pult og out board. Men, jeg tør ik sige hvor godt den virkede - for jeg
prøvede ikke med/uden i en AB test. Men, der har gennem tiden godt nok været meget støj når man brugte de gamle PAR lamper med
dæmpeskabe - der var det ind i mellem nødvendigt med en snor i lysmanden, så han ku flytte hans fingre i retningen af de områder, hvor
dæmperne ikke støjede mest. Men, som jeg husker det (på trods af et godt og langt afterparty) - så var der ik de store problemer med støj der


Men, de transienter/peaks som kommer fra eks et køleskab - de har godt nok en tendens til at trænge gennem meget - men det er måske et forsøg
værd at sætte et filter på alt pånær amp - for at se om det hjælper noget.
Her har jeg selv et problem med emhætten - men det er kun en akustisk problem
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 08 September 2015 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Var så lidt. Du kan jo prøve og høre om du kan returnere, hvis det ikke har din ønskede effekt. Googlede lige dit lydkort. Det ser
meget lækkert ud. Er det PA udstyr?De plejer at have styr på tingene, men DC plejer ikke at se forskel på det meste udstyr. Det er tit signal
kabler, der bliver påvirket. Der giver knitren, skættende lyd i højttalere. Har du overvejet om din emhætte er defekt?Der kan være røget
kondensator der lækker?Kender du en der har en langbølge radio? Den kan opfange det og den larmer forfærdelig, hvis det er problemet?TV er
også ofte en synder ved dette fænomen, de er ikke bygget til at holde og her ryger der en kondensator i ny og næ, der lægger DC måske det
samme i din emhætte. Det kan være den har en dårlig skruet sammen strømforsyning, hvis den ikke er dyr, er det måske en ide at udskifte
emhætten, eller få en elektriker til at se på den, men prøv lige det med langbølge radio.Ofte har den lidt ældre generation elektriker osv. sådan
en i deres vogn eller en radio forhandler.


Ja det er PA grej/studiegrej. Det får jo forrygende reviews på nettet. Bliver sammenlignet med decideret high-end studiegrej. Prisen er da også
ret god synes jeg selv: 3300 kr. Bruger kun DAW funktionen, dvs fri routing af output-kanalerne. Noget de fleste kan i dag. Dog ikke mange med
8+kanaler via usb.

Det er meget muligt at det er min emhætte der er wasted. Det en Zanussi model ZHW759. Helt sikkert noget rigtig l**t . Det er netop når der
skiftes niveau på den, dvs der er en "klik-kontakt".
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 08 September 2015 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Mit køleskab kunne jeg også sagtens forestille mig laver unoder. Jeg kan dog godt, via emhætten, få lydkortet til at slå fra. Det selv om køleskabet
ikke kører. Igen, jeg har aldrig oplevet mit gamle Behringer-lydkort slå fra.

OK med OT, så længe det ikke stikker helt af...

Tak for hjælpen, jeg må vidst ud og skaffe et støjfilter.

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 08 September 2015 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:
JackD skrev:
Var så lidt. Du kan jo prøve og høre om du kan returnere, hvis det ikke har din ønskede effekt. Googlede lige dit lydkort. Det ser
meget lækkert ud. Er det PA udstyr?De plejer at have styr på tingene, men DC plejer ikke at se forskel på det meste udstyr. Det er tit signal
kabler, der bliver påvirket. Der giver knitren, skættende lyd i højttalere. Har du overvejet om din emhætte er defekt?Der kan være røget
kondensator der lækker?Kender du en der har en langbølge radio? Den kan opfange det og den larmer forfærdelig, hvis det er problemet?TV er
også ofte en synder ved dette fænomen, de er ikke bygget til at holde og her ryger der en kondensator i ny og næ, der lægger DC måske det
samme i din emhætte. Det kan være den har en dårlig skruet sammen strømforsyning, hvis den ikke er dyr, er det måske en ide at udskifte
emhætten, eller få en elektriker til at se på den, men prøv lige det med langbølge radio.Ofte har den lidt ældre generation elektriker osv. sådan
en i deres vogn eller en radio forhandler.


Ja det er PA grej/studiegrej. Det får jo forrygende reviews på nettet. Bliver sammenlignet med decideret high-end studiegrej. Prisen er da også
ret god synes jeg selv: 3300 kr. Bruger kun DAW funktionen, dvs fri routing af output-kanalerne. Noget de fleste kan i dag. Dog ikke mange med
8+kanaler via usb.

Det er meget muligt at det er min emhætte der er wasted. Det en Zanussi model ZHW759. Helt sikkert noget rigtig l**t . Det er netop når der
skiftes niveau på den, dvs der er en "klik-kontakt".


Lyder interessant. Selvom jeg ikke helt er inde i det. Må jeg lige have i mente, har fået tilsendt en del af en forhandler, der skal læses først. Vil lige have det i baghovedet.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 09 September 2015 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Weezer skrev:
Hej JackD

Jeg har set at, der er en del PA firmaer som bruger Furman's power conditioner. Nu er det ik så meget jeg gør i PA branchen mere men, det sidste
job jeg lavede her i sommers, var der godt nok en Furman til at trække pult og out board. Men, jeg tør ik sige hvor godt den virkede - for jeg
prøvede ikke med/uden i en AB test. Men, der har gennem tiden godt nok været meget støj når man brugte de gamle PAR lamper med
dæmpeskabe - der var det ind i mellem nødvendigt med en snor i lysmanden, så han ku flytte hans fingre i retningen af de områder, hvor
dæmperne ikke støjede mest. Men, som jeg husker det (på trods af et godt og langt afterparty) - så var der ik de store problemer med støj der


Okay. Det gav vel ondt i hovedet. DC Blocker kun til tv, må da kunne findes. Det må jo virke begge veje, har allerede en Isotek filter. Mit tv bruger meget strøm, mon ikke der kan findes en der kan tage det antal watt min tv bruger. Søgte lige på nettet hurtigt kunne ikke finde data sheet. Tror jeg har manualen endnu, tjekker i morgen. Godt bud på model jeg skal kigge på? Relativ billigs, men der virker?

Men, de transienter/peaks som kommer fra eks et køleskab - de har godt nok en tendens til at trænge gennem meget - men det er måske et forsøg
værd at sætte et filter på alt pånær amp - for at se om det hjælper noget.
Her har jeg selv et problem med emhætten - men det er kun en akustisk problem


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 09 September 2015 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

For lige at gøre det klart. Det er 220v jeg snakker om, ikke galvanisk adskillelse af antennesignal.

Og en form for DC blocker på 220v. Gerne billig, da jeg ikke vil ofre 4000 kr. på en til anlæg.


__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes