Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 17:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Skal vi have et Offtopic forum? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Skal hifi4all.dk have et offtopic forum?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
18 [35,29%]
33 [64,71%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hej alle forumbrugere!

Kunne hifi4all.dk have behov for et offtopic forum?

Hvor skal man gøre af al den snak man godt vil dele med de andre man omgås på nettet, primært her på siden?

Hvad med arrangementer der falder lidt udenfor rammen "HiFi"?

Måske kunne noget offtopic snak give en lidt mere nuanceret opfattelse af brugerne imellem, og give os ENDNU mere glæde af dette fantastiske forum?

Nå! Hvad synes I? Admins og Mods er også meget velkomne med en kommentar!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Dette ser jeg som en meget dårlig ide. Mange har allerede meget svært ved at holde sig on topic, og jeg tror ikke at et foru vil gøre det mere klart for dem at man holder sig on topic. Kan man ikke forstå det når man slet ikke må gå off topic, tror jeg slet ikke man kan hvis det kan være iorden.
Tror også bare det vil resultere i at der bliver lavet tråde bare for at provokere bestemte personer eller grupper med bestemte holdninger i hifi. Syntes dette er meget tydeligt på et andet dansk forum, hvor det er tilladt.

Eventuelt kunne en eller anden måske lave et forum der kunne linkes til herfra, opinions4all feks. Men skulle dette ske og have en form for tilknytning til dette forum skal, syntes ihvertfald jeg,  det være strengt modereret, så man undgår trolls, personfnidder og den slags.

Men kunne det lade sig gøre ville det være cool. Der er desværre bare for mange der ikke kan finde ud af at kommunikere på nettet.



Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:
Tror også bare det vil resultere i at der bliver lavet tråde bare for at provokere bestemte personer eller grupper med bestemte holdninger i hifi. Syntes dette er meget tydeligt på et andet dansk forum, hvor det er tilladt


Det ville jo netop ikke være tilladt, da jeg synes at det samme regelsæt(modificeret til offtopic) selvfølgelig skulle gælde - ABSOLUT ingen personhetz osv.

Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Sjoenne: Måske det ville virke, tror det dog ikke. Provokationer kan jo se ud på mange måder. Og syntes ikke de er videre skarpe til at moderere herinde.
Rapporterede et indlæg for et par uger siden nu og har stadig intet hørt.

Jeg tror bare ikke på at der er nok voksne mennesker til at det vil fungere, uden at trække resten af foraet ned.



Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Den har været oppe og vende internt nogle gange, og vi kan se mange OT forums der ikke fungerer rundt omkring.

Hvis jeg nu skulle lege med tanken om et OT forum, som jeg gerne ser det, så skulle det være et forum hvor man arrangerede
brugerarrangementer om andet end hifi, og lidt mere seriøse ting end bare fx "Wooow, set det her youtubeklip!!! LOLOLOL".

Derfor kunne man lave det lidt omvendt, og sige, at nye indlæg skulle cleares/accepteres af moderator/administrator først, og
derefter blive lagt op. Det vil altså ikke være et fuldstændigt off topic-anarkiforum, men et sted der gav brugerne mulighed for
at skrive om noget andet/foreslå alternative arrangementer.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Nej tak, folk må sgu maile sammen eller mødes på facebook eller andre steder.
< http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 11">< name="Originator" content="Microsoft Word 11"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CUsers%5CJan%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtml1%5C01%5Cclip_filelist.xml" target="_blank">< style>





__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 730
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

jeg siger NEJ TAK..
jeg synes et off topic forum har en tendens til at "smitte" andre forummer.. desværre..
jeg har oplevet i andre forum hjemmesider..
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Den har været oppe og vende internt nogle gange, og vi kan se mange OT forums der ikke fungerer rundt omkring.

Hvis jeg nu skulle lege med tanken om et OT forum, som jeg gerne ser det, så skulle det være et forum hvor man arrangerede
brugerarrangementer om andet end hifi, og lidt mere seriøse ting end bare fx "Wooow, set det her youtubeklip!!! LOLOLOL".

Derfor kunne man lave det lidt omvendt, og sige, at nye indlæg skulle cleares/accepteres af moderator/administrator først, og
derefter blive lagt op. Det vil altså ikke være et fuldstændigt off topic-anarkiforum, men et sted der gav brugerne mulighed for
at skrive om noget andet/foreslå alternative arrangementer.


Det lyder som en rigtig fornuftig idé, faktisk. Den vogn hopper jeg med på!
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Den har været oppe og vende internt nogle gange, og vi kan se mange OT forums der ikke fungerer rundt omkring.

Hvis jeg nu skulle lege med tanken om et OT forum, som jeg gerne ser det, så skulle det være et forum hvor man arrangerede
brugerarrangementer om andet end hifi, og lidt mere seriøse ting end bare fx "Wooow, set det her youtubeklip!!! LOLOLOL".

Derfor kunne man lave det lidt omvendt, og sige, at nye indlæg skulle cleares/accepteres af moderator/administrator først, og
derefter blive lagt op. Det vil altså ikke være et fuldstændigt off topic-anarkiforum, men et sted der gav brugerne mulighed for
at skrive om noget andet/foreslå alternative arrangementer.

Hvor lang tid skulle sådan en clearing af et indlæg så tage?

Så skal retningslinierne jo være meget meget præcise. Ellers tror jeg ikke der er mange der gider skrive lange indlæg hvis de risikerer at blive afvist.



Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:

Mastervol skrev:
Den har været oppe og vende internt nogle gange, og vi kan se mange OT forums der ikke fungerer
rundt omkring.

Hvis jeg nu skulle lege med tanken om et OT forum, som jeg gerne ser det, så skulle det være et forum hvor man
arrangerede
brugerarrangementer om andet end hifi, og lidt mere seriøse ting end bare fx "Wooow, set det her youtubeklip!!! LOLOLOL".

Derfor kunne man lave det lidt omvendt, og sige, at nye indlæg skulle cleares/accepteres af moderator/administrator først,
og
derefter blive lagt op. Det vil altså ikke være et fuldstændigt off topic-anarkiforum, men et sted der gav brugerne mulighed
for
at skrive om noget andet/foreslå alternative arrangementer.
Hvor lang tid skulle sådan en clearing af et indlæg så
tage?Så skal retningslinierne jo være meget meget præcise. Ellers tror jeg ikke der er mange der gider skrive lange indlæg
hvis de risikerer at blive afvist.Mvh. l´Blundt


Ja, retningslinjerne skal være meget præcise, det er en af bagsiderne ved denne her model.

En clearing skulle i så fald tage en til to dage, højest.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
...Derfor kunne man lave det lidt omvendt, og sige, at nye indlæg skulle cleares/accepteres af moderator/administrator først, og derefter blive lagt op. Det vil altså ikke være et fuldstændigt off topic-anarkiforum, men et sted der gav brugerne mulighed for
at skrive om noget andet/foreslå alternative arrangementer.


Nej tak


__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Mastervol skrev:
...Derfor kunne man lave det lidt omvendt, og sige, at <span style="font-weight: bold;">nye indlæg skulle cleares/accepteres af moderator/administrator først</span>, og derefter blive lagt op. Det vil altså ikke være et fuldstændigt off topic-anarkiforum, men et sted der gav brugerne mulighed for
at skrive om noget andet/foreslå alternative arrangementer.
<span style="color: rgb(51, 51, 51);">Nej tak</span>


Idéen var vist at man ikke var tvunget til at oprette offtopic tråde

Så i det tilfælde at man ikke vil poste tråde der skal godkendes først, har man retten til at lade være - ret smart
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Chr. R. skrev:

Mastervol skrev:
...Derfor kunne man lave det lidt omvendt, og sige, at <span style="font-weight: bold;">nye indlæg skulle cleares/accepteres af moderator/administrator først</span>, og derefter blive lagt op. Det vil altså ikke være et fuldstændigt off topic-anarkiforum, men et sted der gav brugerne mulighed for
at skrive om noget andet/foreslå alternative arrangementer.
<span style="color: rgb(51, 51, 51);">Nej tak</span>


Idéen var vist at man ikke var tvunget til at oprette offtopic tråde

Så i det tilfælde at man ikke vil poste tråde der skal godkendes først, har man retten til at lade være - ret smart


Jeg siger ikke nej til et OT forum, men klart nej til yderligere moderering!

Og fedt med et forum hvor svartiden i en debat er 1-2 dage. Så er det sq nemmere bare at tage den over pb eller i Chatten. Desværre får andre så ikke adgang til de guldkorn der her kan/vil fremkomme.


__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Sjoenne skrev:
Chr. R. skrev:

Mastervol skrev:
...Derfor kunne man lave det lidt omvendt, og sige, at <span style="font-weight: bold;">nye indlæg skulle cleares/accepteres af moderator/administrator først</span>, og derefter blive lagt op. Det vil altså ikke være et fuldstændigt off topic-anarkiforum, men et sted der gav brugerne mulighed for
at skrive om noget andet/foreslå alternative arrangementer.
<span style="color: rgb(51, 51, 51);">Nej tak</span>


Idéen var vist at man ikke var tvunget til at oprette offtopic tråde

Så i det tilfælde at man ikke vil poste tråde der skal godkendes først, har man retten til at lade være - ret smart
Jeg siger ikke nej til et OT forum, men <span style="text-decoration: underline;">klart</span> nej til yderligere moderering!Og fedt med et forum hvor svartiden i en debat er 1-2 dage. Så er det sq nemmere bare at tage den over pb eller i Chatten. Desværre får andre så ikke adgang til de guldkorn der her kan/vil fremkomme.


Jeg tror helt klart at det er emnet og ikke de enkelte indlæg der skal "godkendes"
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Jeg tror helt klart at det er emnet og ikke de enkelte indlæg der skal "godkendes"


Nu skriver Mastervol jo MEGET tydeligt "nye indlæg skulle cleares/accepteres af moderator/administrator først".


__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
alpape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Et OT forum ville være ret fedt, at følge, og skrive i,

MEN

så SKAL det også være uden nogen form for cencur.



__________________
Where the devil is Greendale ?
Til top Vis alpape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alpape
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret enig med Mastervol hvad denne "sag" angår - og er ret sikker på, at en form for clearing er nødvendig.

At det skulle tage 1-2 dage for at blive clearet er dog helt klart i overkanten. Jeg bruger vel mindst 5-6 timer om dagen på hifi4all, så mon ikke der skulle være plads til hurtig respons?!

Jeg vil dog ikke gå så langt at kalde det censur, men mere frihed under ansvar. Ansvar på den måde, at den enkelte selv skal holde tråde ontopic i et offtopic forum (hvis det ellers gav mening).

Mvh.
Virious
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke tændt på idéen med et off-topic forum, ej heller en "fri" kategori hvor indlæg evt. skulle "cleares". De frivillige kræfter bag siden har mere end rigeligt at se til, hvorpå jeg ikke mener en yderligere "belastning" er nogen holdbar løsning.

Input er noteret til kommende redaktions-møde. Der med ikke sagt, at kategorien oprettes, ej heller hvilken tidshorisont det evt. ville have, men vi vender den internt inden for nærmeste fremtid.

Fortsat god debat
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
De frivillige kræfter bag siden har mere end rigeligt at se til, hvorpå jeg ikke mener en yderligere "belastning" er nogen holdbar løsning.


Notér lige på blokken, at din nye unge friske moderator Virious mener han har tid til det
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Sjoenne skrev:
Chr. R. skrev:

Mastervol skrev:
...Derfor kunne man lave det lidt omvendt, og sige, at <span style="font-weight: bold;">nye indlæg
skulle cleares/accepteres af moderator/administrator først</span>, og derefter blive lagt op. Det vil altså ikke være et
fuldstændigt off topic-anarkiforum, men et sted der gav brugerne mulighed for
at skrive om noget andet/foreslå alternative arrangementer.
<span style="color: rgb(51, 51, 51);">Nej
tak</span>


Idéen var vist at man ikke var tvunget til at oprette offtopic tråde

Så i det tilfælde at man ikke vil poste tråde der skal godkendes først, har man retten til at lade være - ret smart
Jeg siger ikke nej til et OT forum, men <span style="text-decoration: underline;">klart</span> nej til yderligere
moderering!Og fedt med et forum hvor svartiden i en debat er 1-2 dage. Så er det sq nemmere bare at tage den over pb
eller i Chatten. Desværre får andre så ikke adgang til de guldkorn der her kan/vil fremkomme.


Ideen var at oplægget til tråden skulle cleares, ikke de følgende svar.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes