Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Indtryk fra CPH HighEnd 2019 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 02 November 2019 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok småt med indtryk fra årets hifi-messe i København!

Godt nok virkede den ikke så stor som de forrige år og en del udstillere havde valgt den fra i år, men jeg syntes fortsat at der var
en del at komme efter.

Hvad syntes I?

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 02 November 2019 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Tjoo.... når man har været på en del messer efterhånden. Så glæder mig sig nogle gange til noget nyt og håber på at der er nogen i branchen der tør træde ude af indhegningen.
Quad spillede noget musik fra 1930'erne ala en transistorradio - til grin. For hvad er pointen i en hamrende dyr højttalere, der står og sige lidt pling pling i et lokale hvor folk bare sovser lidt rundt.

Triangle bød os velkommen med deres desværre lidt for klassiske overdrevne diskant..... så jeg flygtede på omkring 5 sekunder.... overvejede ikke engang at sætte mig ned..... hvorfor skulle jeg?

Der var et par små surround rum. Men de benyttede noget der lignede en skærm, som de fleste bruger til deres computer... altså 24-26" skærme. Hvorfor? En 55" med fod, vejer omkring 20kg og ville være lidt til at sætte op.... og give en meget bedre oplevelse.
Desuden var deres små bio setups, lidt for poppøse. Bassen var som sædvanlig skruet op på maks og manglede fuldstændig sammenhæng, så alverdens effekter totalt gik tabt i bulder og brag. Jeg forstår godt at man gerne vil have lidt imponerende effekter osv. Men jeg ved også at de engang for nogle år tilbage - på samme messe - har haft et lige så lille rum, men med proff gear. Og det var afsindigt meget bedre. Stort lærred og styr på lyden. Det var godt nok kun 5.1 - men tingene virkede, der var styr på effekter, power og alle de langt mere vigtige ting. Atmos er i min verden, bare lidt krydderi på toppen, hvis..... hvis alt andet er i orden.
Og det er en af mine typiske kæpheste. Der er et voldsomt fokus på gejl og gøjl, men de grundlæggende dyder, som skal bære det hele.... tjaaa.... who cares.

Misforstå ikke... jeg syntes skam det er fint at f.eks SA begynder at lege med aktive højttalere. Men det kunne være interessant hvis han lige havde brugt rumkorrektionsdelen og også var lidt mere heldig med softwaren til streaming.

Stage Accompany, som for det meste lyder ok - har også personlig erfaring med dem. Her var der bare snublet lidt over en eller anden bas-knap For selv om de kan spille højt og fornuftigt, så tror jeg der var skruet lidt for meget op for bassen, til at det hang ordenligt sammen - desværre.

Harbeth lyder ok, men jeg er bare ikke til for meget port i en højttaler. Det kommer nemt til at lyde "kasset" og ikke helt så tørt, som jeg fortrækker det.

Living voice...... njaaaa... har heller aldrig rigtig kunne forlig mig med dem. Jeg ved at den 9900 Revelator diskant kan spille glimrende - men jeg ville nok fortrække et design med en dedikeret mellemtone.

Bayz Audio med SB enheder, er klart en fin højttaler. Har dog hørt den på andre messer, med lidt mere plads - og det hjalp.

Jeg kunne godt lide High Performance, for deres konkrete og lige ud af landevejen opstilling, hvor de havde 3 komplette opstillinger, med små dimser til at indikere hvilke apparater der spillede.
Deres "billige" setup med Golden Ear... var ok, men de har lidt skarphed i toppen.... hvilket jeg også oplevede på messen i Århus.... så det er nok en "feature".

Fink Team gør det generelt fint, men de kræver lidt mere plads, som jeg husker det på messen i Munchen.

Jern's nye små højttalere til 5K stykket, var faktisk også en god oplevelse. Og jeg kunne godt lide at de arbejde på en subwoofer og bibeholder deres filosofi med at man kan skifte enheder ved en senere opgradering.

Der var også nogle meget spøjst udseende hornhøjttalere i et lille rum, som lød ok. Og SB Acoustics har altid nogle fine produkter.

Af elektronik, var der ikke rigtig noget der fangede min opmærksomhed. Men jeg er nok også den forkerte målgruppe, når jeg laver DIY og køre med aktivt system, DSP osv.
Jeg ved at man kan lave en god forstærker til næsten ingen penge. Så jeg tænker ikke så meget den slags mere. Men igen er jeg nok lidt farvet, fordi jeg har et aktivt system, hvor tingene fungere glimrende, uden store VU metre, smarte køleprofiler osv. Jeg syntes skam at det kan være rigtig flot og elegant, som f.eks med Gato Audio, som tilbage i tiden, spillede dejligt med et sæt Buchardt S400. Og jeg forstår godt at der er nogle der gerne vil trille rundt i en Jaguar eller Aston Martin - og ikke bare en kedelig Volvo som mig Der er fine biler og de kan noget andet - hvis det er det man lyster

Tag mine ord med det gran salt, som man forhåbentlig kan læse imellem linjerne. Men forstå også at det er svært at være oppe og ringe over de sædvanlige produkter og præsentationer - når man efterhånden har prøvet en hel del og har godt med erfaring under neglene

Det er dog lidt øv, at betale samme pris, for at se væsentligt mindre. Og lige et sidste surt opstød..... kunne de ikke godt lave frisk kaffe(min var sur)... og komme med en lille smule mindre tørre sandwich..... os halvgamle bitre mænd er skam tørre og sure nok i forvejen
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 02 November 2019 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Heyy DigiThor.....
Sjovt at læse dit indlæg. Næsten som at ha´ været der selv/ku´ ha´ skrvet det samme selv.
Når man i tidernes morgen har stået og savlet over Accuphase E-202 og Stax DA-300, er der s´gu
ikke rigtigt så meget, der fænger længere.
Derfor droppede jeg også for første gang i mange år at ta´ turen til København.
Been there, done that
Og dit indlæg tyder kraftigt på, at jeg valgte rigtigt denne gang

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 03 November 2019 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hej Boydk 
Jeg har selv stået og kigget dybt på alverdens gear igennem årene. Der er helt klart noget dragene ved at se al den pianolak, poleret stål, glas, alu og hvad ved jeg, samt mange vilde specs.
Man når bare til et sted i sit liv, hvor man efterhånden har fået taget de forskellige mødomme, som man nu engang vælter ind i den her verden med  Men jeg ska da ikke tage oplevelsen fra andre. Jeg føler nu nok lidt mere for messen i Århus, næste gang. Men de private sammenkoster, tæller efterhånden højere. Man kommer dybere i sagerne og får mere plads til nyde sin hobby og det sociale aspekt er hamrende hyggeligt.
En messe burde være et sted hvor man kunne opleve noget nyt og udfordrende. Et sted hvor de dygtige kunne præsentere deres resultat af hårdt flid. Jeg forstår dog samtidig at der skal tjenes nogle penge og at jeg måske er groet lidt fra nogle af de typiske røverhistorier fra sælgerne



Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
hifimiv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 03 November 2019 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg deltog for første gang i flere år og gik derfra uden de store oplevelser. Bayz Courante højttalerne præsenterede for mig messens bedste lyd, men til
39.000€ bør man også kunne forvente en del. Stenheim Alumine 3 og Harbeth M40 lød også godt, men derudover var der ikke så meget, der fristede.
Jeg besøgte udstillingen om søndagen og kun hos hifi klubben måtte jeg komme tilbage for at få plads til et lyt, så i forhold til tidligere messer var
besøgstallet vist ikke så højt. Det var rart at kunne få plads uden for meget masen, men det var nok symptomatisk for en udstilling uden de store
trækplastre. Desværre kunne det jo være tegn på en ond cirkel for såvel udstillingen, som hifi branchen som helhed.
Men ros til udstillere og arrangører for at skabe arrangementet! Syntes bestemt udstillingen var besøget værd.

__________________
Mvh.
Mikael
Til top Vis hifimiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifimiv
 
Jan Guldberg Ra
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 04 November 2019 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Syntes bestemt at det er hyggeligere i Århus,lidt som KT radio i Odense i gamle dage.
Til top Vis Jan Guldberg Ra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Guldberg Ra
 
schlager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 04 November 2019 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tror fraværet af tilbagemeldinger fra messen, står i god tråd med messen's indhold, desværre. Er enig i Digital-Thor's generelle betragtninger (vi rendte jo også rundt sammen )

Én udstiller der havde mulighed for at levere en god oplevelse, missede totalt med en lyd som var overdrevet pumpet i bassen.

Så er der gengangerne, som har det samme grej med år efter år (stort set)- Ikke særlig befordrende for nye oplevelser.

High Performance havde nok det mest interessante rum. De havde, klogeligt, valgt at lade deres Avantgarde horn blive hjemme og taget 3 forskellige opsæt med. Der blev spillet på Golden Ear, som til prisen er en rigtig fin højtaler, et sæt af Magico's mindre modeller og så Stenheim Alumine 3.

Sallingboe Audio havde et sæt fine horn med, Anima fra Tune Audio, de leverede en transparent lyd jeg ikke hørte andre steder.

Generelt var udstillingen, for mig, en skuffelse. Færre udstillere end de foregående år og lyden, tja jo, ikke specielt ophidsende. Der skal virkelig hives en kanin (flere) op ad hatten, næste år, hvis jeg skal bruge en eftermiddag på den messe.

__________________
Horn må ha' synergy
Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager
 
Jan Guldberg Ra
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 04 November 2019 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo ikke kun tiden,kan jo hurtigt løbe op omkring 500,- at kikke forbi.
Til top Vis Jan Guldberg Ra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Guldberg Ra
 
Jan Guldberg Ra
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 04 November 2019 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Mener i transport.
Til top Vis Jan Guldberg Ra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Guldberg Ra
 
Sannerud
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynamax

Bruger siden: 28 Februar 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 04 November 2019 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

schlager skrev:
Jeg tror fraværet af tilbagemeldinger fra messen, står i god tråd med messen's indhold, desværre. Er enig i Digital-Thor's generelle betragtninger (vi rendte jo også rundt sammen )

Én udstiller der havde mulighed for at levere en god oplevelse, missede totalt med en lyd som var overdrevet pumpet i bassen.

Så er der gengangerne, som har det samme grej med år efter år (stort set)- Ikke særlig befordrende for nye oplevelser.

High Performance havde nok det mest interessante rum. De havde, klogeligt, valgt at lade deres Avantgarde horn blive hjemme og taget 3 forskellige opsæt med. Der blev spillet på Golden Ear, som til prisen er en rigtig fin højtaler, et sæt af Magico's mindre modeller og så Stenheim Alumine 3.

Sallingboe Audio havde et sæt fine horn med, Anima fra Tune Audio, de leverede en transparent lyd jeg ikke hørte andre steder.

Generelt var udstillingen, for mig, en skuffelse. Færre udstillere end de foregående år og lyden, tja jo, ikke specielt ophidsende. Der skal virkelig hives en kanin (flere) op ad hatten, næste år, hvis jeg skal bruge en eftermiddag på den messe.


Schlager og Thor:

Jeg er manden der leverede den "pumpede bas" via Stage Accompany M59, og i misser noget temmeligt essentielt når i skriver som i gør:

Tager man et rock-band med store trommer og el-basser forstærket via Marshall kabinetter med et antal 12" eller 15" enheder, og beder dem brage løs i et 75m2 lokale hvor loft, gulv og vægge består af beton, altså svarende svarende til mit lokale på den forgangne messe, så kan jeg love jer for at bassen vil buldre og dominere på samme måde som når jeg spillede rock og rytmisk på
messen.

En mindre lastbil fyldt med heftige basabsorbenter ville kunne løse "problemet", men hverken min økonomi eller tiden var til det, da jeg blev inviteret med på et afbud, blot få dage før udstillingsstart, tillige med at der for udstillerne først blev givet adgang til konference etagen klokken 17 fredag aften før udstillingsstart lørdag formiddag...     

Og når det er sagt, skulle jeg hilse at sige at jeg havde langt langt flere besøgende der var begejstrede for "trykket" i mellemgulvet end det modsatte, og sidst men ikke mindst; så er de fleste erfarne lyttere så kloge at de godt kan skelne mellem den direkte bas fra højttalerne og så den efterfølgende returbølge fra vægge tog lofter som giver det kritisable bas-ekko.   

Mvh
Hans-Henrik Sannerúd
Til top Vis Sannerud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sannerud Besøg Sannerud's Websted
 
schlager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 04 November 2019 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Den der betaler for festen, bestemmer musikken (og bas niveauet), sådan er det Jeg er bare ikke enig i, at pumpe bas gør noget godt
for musikken, med mindre det er til fest og farver. Et par EQ peg's i bassen ville have gjort underværker. Det er da fint at du fik gode
tilbagemeldinger Horses for courses.
Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 04 November 2019 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Lidt messedækning fra Hifi Pig: https://hifipig.com/copenhagen-high-end-audio-show-2019/

__________________
www.studiosound.dk
Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
schlager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 04 November 2019 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Sjovt, som de "anmeldere" bare øser ros og superlativer ud over det hele. Slet ingen kritisk tilgang til lyden. Sikkert ikke en farbar vej at være ærlig, hvis man vil overleve i web review branchen. Eller er det bare mig der er ved at blive gammel og sur (og døv) ?

__________________
Horn må ha' synergy
Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager
 
Snejbjerg67
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 11 September 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 04 November 2019 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Sannerud skrev:
 Schlager og Thor: Jeg er manden der leverede den "pumpede bas" via Stage Accompany M59, og i misser noget temmeligt essentielt når i skriver som i gør....


Hej Sannerud!
Jeg er sikker på, at det lød rigtig godt. Måske var det bare en lyd, som vi efterhånden har glemt i denne her pyssenysse hifiverden vi trækkes med i dag? Hvor slank bas, hurtig bas eller præcis bas efterhånden bare er et dække for at højtaleren ikke kan spille bas. Sådan lidt NHØP på ukulele. Håber at du kommer tættere på Midtjylland med det setup på et tidspunkt.

__________________
Venlig hilsen
Keld
Til top Vis Snejbjerg67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snejbjerg67
 
schlager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 04 November 2019 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Og jeg er rimelig sikker på du ikke aner hvad du taler om. Jeg betragter SA M59 som en mindre højtaler

__________________
Horn må ha' synergy
Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager
 
Snejbjerg67
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 11 September 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 04 November 2019 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Så er det godt vi har sådan nogen som dig der kan fortælle hvordan det hele hænger sammen!

__________________
Venlig hilsen
Keld
Til top Vis Snejbjerg67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snejbjerg67
 
Sannerud
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynamax

Bruger siden: 28 Februar 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 05 November 2019 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

schlager skrev:
Den der betaler for festen, bestemmer musikken (og bas niveauet), sådan er det Jeg er bare ikke enig i, at pumpe bas gør noget godt for musikken, med mindre det er til fest og farver. Et par EQ peg's i bassen ville have gjort underværker. Det er da fint at du fik gode
tilbagemeldinger Horses for courses.


Jamen godt spottet, det er faktisk lidt fest og farver jeg forsøger at tilsætte det til tider knastørre og røvkedelige HiFi snobberi, når jeg fyrer - som jeg gjorde om lørdagen - noget Frankie Goes To Hollywood og andet firser fed lyd på 45rpm vinyl, og lægger +6dB på bassen. For det jeg søger, er kunder der er som jeg selv; nogle forvoksede drengerøve som aldrig har sluppet vores ungdoms
storhedstid dengang i firserne helt, men som flest har glemt hvor godt det faktisk lød dengang i firserne når der blev spillet sprøde maxi-singler på diskoteker rundt om i landet. ÆGTE diskoteker vel at mærke (en saga blot idag..), hvor man for nogle få steders vedkommende havde investeret sindsygt mange penge i top-vellydende anlæg der kunne sætte det meste HiFi til vægs..

Det er således med fuldt overlæg jeg gør som jeg gør, fordi jeg dyrker en niche som stort set ingen andre tør dyrke. Og den store begejstring jeg oplevede fra mange på messen, velvidende at lyden langt fra var "korrekt" er det hele værd. Og det bedste er, at der indimellem faktisk tikker en ordre ind..    

Til top Vis Sannerud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sannerud Besøg Sannerud's Websted
 
Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 170
Sendt: 05 November 2019 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  



__________________
Selvgjort er velgjort, brug ørene til at lytte med, ikke øjnene!
Til top Vis Peter ht-byg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter ht-byg
 
schlager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 05 November 2019 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Sannerud skrev:
Jamen godt spottet, det er faktisk lidt fest og farver jeg forsøger at tilsætte det til tider knastørre og røvkedelige HiFi snobberi


Haha, forfriskende og dejligt ærligt

Respekt for at du går en lidt anden vej og sigter efter en anden målgruppe. Jeg har jo haft fornøjelsen af at høre M59 hos dig i privaten og jeg mener stadig, at de giver utroligt meget vellyd og højtaler for pengene. I prisklassen (ca. 200.000 kr) kan konkurrenterne slet ikke være med og på flere parametre spiser de kirsebær med de dyre million bokse, fra de såkaldte "high-end" brandts, det er noget af en bedrift

__________________
Horn må ha' synergy
Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager
 
Harald
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 05 November 2019 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg er relativ ny i hifi verdenen, og tog den turen til messen. CPH Highend var min 2. messe, og jeg synes at det ver en lidt kedelig oplevelse især sammenlignet med Soundsociety 2019 i Århus. Det virker ikke særlig sammenhængende og jeg fik indtryk af at udstillerne var overladte til sig selv.

Når det så er sagt, var der nu alligevel nogle gode take-aways: Hifi-freaks med Stax hovedtelefoner - første gang jeg har hørt hovedtelefoner i den bedre liga, nøj en fornøjelse! Præcise, relevante, detajlerede, luftige og behaglige. Bliver det bedre? Savnede alligevel det akustikken og det åbne rum, som dsv også er så svært at styre og ender med at ødelægge oplevelsen (som for eksempel i min stue, suk).

Hifi-klubben med Hegel forstærker og B&W højtalere var spændende og analytiske, men for tørre og perfekte til min smag: lidt ligesom det ny-opførte 7-værelses forstadsparcelhus med gulvvarme, samtalekøkken og jacuzzi og Audi i indkørslen. Ikke flere Hegel drømme til mig, jeg skal have noget som kradser og svulmer.

High Performance Audio var rent ud sagt bare fedt: en ren fornøjelse med 3 systemer i hver deres prisklasse. Pt desværre alle 3 noget over mit pricepoint. Jeg faldt for Magico A3 med Devialet som gav den bedste all-round oplevelse med tryk, dynamik og svung - yeah! Her fik jeg i øvrigt oplevelsen af at udstilleren også selv havde det sjovt, og det smitter, og det er klogt.

StudioSound havde et lækkert TAGA opsætning som spillet skønt. Det var harmonisk og delikat og det til overskuelige penge. Anlægget var dimensioneret godt til rummet, men manglede måske en smule i bunden af frekvensspektret. Her brugte jeg mest tid fordi jeg havde svært at vriste mig løs, og slutte en alt-i-alt ok oplevelse.

Hvis jeg skulle ønske noget er det forskellige musikanlæg i 20-50k klassen. Jeg er nemlig ude efter nye højtalere og der gav messen mig ikke rigtig noget. Måske skal jeg så alligevel se min frygt i øjnene, og booke nogle demos hos de lokale forhandlere.

Spørgsmålet er hvad sådan en messe skal kunne. Skal til være som en indkøbscenter med forskellige muligheder for den startende hifi-enthousiast, eller en cirkusshow med ting som ingen alligevel kan betale? CPH Highend var ingen af delene.

Til top Vis Harald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harald
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes