Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 14:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifi & Surround 2016 indtryk? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 30 Oktober 2016 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Der må være nogen som har været ude og lytte lidt her i weekenden.
Jeg fik ikke mulighed for at komme afsted, men hvis der er nogle indtryk så del gerne.

Især vedr. Sonus Faber Il Cremonese :)
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 
redwine
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 255
Sendt: 30 Oktober 2016 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Desværre heller ikke mulighed for at deltage, men hører også
gerne 😀
Sidste år var generelt ok, +/÷ i år?
Til top Vis redwine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redwine
 
poulantik
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 30 Oktober 2016 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Sonus Faber var en af de bedste højttalere, og Allan spillede virkelig god og original musik på dem.de fleste spillede noget i stil med Hans Theessink,
og det er jo nemt.
Til top Vis poulantik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poulantik
 
knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 30 Oktober 2016 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Sonus Faber var fantastisk. Allan spillede en fed trommeoptagelse med Jim Keltner, som de klarede virkeligt fint.

Livet er for kort til højttalere, der ikke kan lyde som trommer - og det kan de
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 30 Oktober 2016 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Mine bedste oplevelser var ved Studiosound der spillede på Belles og nogle meget store 2-vejs standere. Virkelig musikalsk og
livefeeling! Respekt! Serbiske Soltanus Acoustics elektrostater leverede ligeledes fremragende overblik og rumoplevelse hos
Connaisseur-AV. Som at være der selv eller lidt som hovedtelefoner....på den gode måde. Et par andre af de dyre drenge gjorde det
ok, men jeg har fokus på de jeg syntes er indenfor rækkevidde. Hifi store spillede på et par Q Acoustics (Concept?) til 3200 som
bare kunne noget rart! Det er forfriskende at opleve så god lyd til menneske penge. En del opsætninger var direkte ringe, eller vi
syntes bare ikke om lyden. Men dem om det. Kom hjem med et par kineserkabler til 50% som prøves af pt. Lidt mindre i år med
fine oplevelser. Med og uden Mad Max......
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 30 Oktober 2016 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

poulantik skrev:
Sonus Faber var en af de bedste højttalere, og Allan spillede virkelig god og original musik på dem.de fleste
spillede noget i stil med Hans Theessink,
og det er jo nemt.

Hvilken model af Sonus Faber var det så der blev spillet på, da de jo har en del forskellige modeller. :-)
Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 30 Oktober 2016 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Kiggede forbi messen i dag, søndag i omkring 4,5 timer og var godt underholdt hele vejen igennem.
Endte med at bruge 1,5 time i stueetagen alene, mest fordi der var lidt at købe med hjem. Fik mig nogle gode indspilninger samt et
enkelt kabel med hjem derfra.

Af de anlæg jeg fik lyttet til seriøst, var Gato Audio min klare favorit. Der blev også spillet andet end Bob Dylan og Hans Theesink,
og der var virkelig dynamik og opløsning i deres nye FM-50 højttalere.

High Performance Audio fokuserede desværre for meget på deres Devialet Phantom højttalere. Jeg ventede længe på at få lov til at
høre det andet setup, de havde med.

De store Piega højttalere i stueetagen lød også godt.

Jeg nåede ikke at høre Gryphon, desværre. Ville gerne høre dem, men de ville ikke spille uden for de planlagte demo'er.
Der stod en gedigen effekt på gulvet, der krævede to tilslutninger til lysnettet, for at fungere.

Burchart Audio imponerer igen i år med value for money. Deres S200 var for lille til rummet, mens S300 mk.II gjorde det fint.

Det virkede til, at messen var godt besøgt. Nåede desværre ikke at høre alle setups, da rummene ofte var helt fyldt op.
Alt i alt, en rigtig god oplevelse.
Jeg er dog glad for at kunne vende snuden hjem til anlægget i stuen, og stadig være rigtigt godt tilfreds.
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 
knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 30 Oktober 2016 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Fl.D.P skrev:
poulantik skrev:
Sonus Faber var en af de bedste højttalere, og Allan spillede virkelig god og original
musik på dem.de fleste
spillede noget i stil med Hans Theessink,
og det er jo nemt.

Hvilken model af Sonus Faber var det så der blev spillet på, da de jo har en del forskellige modeller. :-)


Det står i trådens første post.
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 31 Oktober 2016 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Jeg var derude det meste af lørdag eftermiddag, men nåede ikke alle rum. Specielt de store rum nåede jeg ikke mange af. Som
sædvanlig var lyden plaget af skarphed og mekanisk lyd, selv med vinyl som kilde. Så det har sikkert noget med hotellers typisk
dårlige strøm at gøre.

Jeg bed også mærke i Q Acoustics til menneskepenge. Rart at se. Ellers husker jeg mest Lawrence Audio. De kunne noget med
dynamik og størrelse, selvom elektronikken også her var plaget af digitallyd på den ufede måde. Og så ser de fantastiske ud. Jeg
hørte dog ikke noget der giver mig trang til at skifte udstyr.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Ronnihansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Februar 2012
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 31 Oktober 2016 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

For mig var højdepunktet Wilson Audios højttalere i High Performance rummet. Kønne er de ikke, men mellemtone og præcision var i absolut særklasse. Vokaler stod ultra klart defineret.

Hegel/KEF var som altid en yderst kompetent kombo, og så hjælper det selvfølgelig også at KEF Reference højttalerne er gudesmukke.

Jeg havde glæder mig meget til Harbeth Super Hi5, da jeg selv er den lykkelige ejer af et par Compact 7-ES3. Desværre spillede Tekni-Fi nogle gamle skrattende jazz plader, som slet ikke ydede højttalerne retfærdighed. Så dem må jeg lytte til en anden gang.

Buchardt skuffede mig lidt igen i år desværre, og beviste at træerne alligevel ikke vokser op i himmelen. Synes især diskanten bliver lidt hård. Jeg har dog hørt dem ved andre lejligheder, hvor de lød langt bedre, så måske det har noget med rummet at gøre....
Til top Vis Ronnihansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnihansen Besøg Ronnihansen's Websted
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 31 Oktober 2016 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Må sige, at jeg er enig med Encore; der var flere anlæg med skinger og ikke særlig lyttevenlig lyd. Piega var for mig direkte ringe. Som Ronni er inde på, skuffede Harbeth og Buchardt. Dem syntes jeg eller jeg har hørt bedre. Rummene? Buchardt´s 300 var for mig at placere for tæt på side væggen? Det viser vel bare, at rum har en stor indflydelse. Og det er svært at sælge hifi under de omstændigheder. Men fedte med nogle svenskere, der fyrede op under Black Sabbath. Generelt var der al for lidt oplysninger om udstyr og priser. Kan godt være at dette var en strategi for sælgere, men rigtig dårlig markedsføring set fra forbruger synspunkt.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Stille
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 104
Sendt: 31 Oktober 2016 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hans Ole Vitus demonstrerede nogle ualmindeligt vellydende serbiske elektrostater. Udstillingens bedste lyd, hvis man kunne acceptere et meget smalt sweet-spot.
Xavian Orfeo var en meget fin højttaler i en fin finish. Dejlig og god, rytmisk lyd.
YG var en meget fin højttaler - men VTL er vel en forstærker, som lyder godt med det meste. Den kunne måske blive præsenteret af en sælger/repræsentaant med lidt mere teknisk indsigt. Hvis man vikler sig ud i et foredrag om fasekorrekthed ved at forskyde enhederne på højttalerbaflen, falder man i min optic helt igennem, hvis man ikke aner, hvad et første-, anden- eller tredje ordens delefilter er for noget.

Et par skuffelser:
1) Hvor var de klassiske plader henne? Er jeg den eneste potentielle køber til LP´er med klassisk music?
2)High-performance, der øjensynligt insisterer på at "pushe" Devialet hinsides det rimelige. Det er mig en gåde, at man udstiller et Audio Research forstærkersæt og ikke sætter det til at spille sammen med Wilson-højttalerne.
3)Gryphon: Nul imødekommenhed fra udstillerne; et rigoristisk "billet-system", der umuliggjorde, at man kunne lytte til udstyret, hvis man kom spontant forbi. Et råd til Gryphon-udstillerne: Købekraft kommer af og til i jeans og sweater; ikke nødvendigvis i jakkesæt og skjorte. Man kan i Danmark IKKE se, hvem der er potentielle kunder. Denne skribent er det i hvert fald ikke længere.

Men under alle omstændigheder:
Det var dejlig, at arrangementet kunne gennemføres, og familien Sillesen skal have al mulig ros og tak for deres engagement. Jeg glæder mig allerede til Hifi & Surround 2017.
Til top Vis Stille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stille
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 31 Oktober 2016 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Det er utroligt som man kan havde forskellige opfattelser af de forskellige rum. Jeg ville måske sige at det som Vitus præsterede var messens ringeste lyd. YG var jeg heller ikke imponeret over, lidt for klinisk og metallisk i lyden til mig, selvom VTL spillede   

Ang dine skuffelser, så for mit vedkommende, så har de klassiske vinyler ikke interesse, men jeg ved at der er mange som også savnede dem, så du er ikke ene.
At HP ikke brugte ARC på Wilson kan undres, men Devialet gjorde det jo godt. Sidst han udstillede Wilson var det med Nagra og det var i min verden ikke så godt. Så Devialet er godkendt herfra.
Bryder mig heller ikke om den måde Gryphon gjorde på. Jeg var til første demo om søndagen og den sluttede efter 55min. Spændende demo, men da man gerne vil se/høre andet end Gryphon, så var deres demo alt for lang. 20min havde været passende og så kunne de også havde afholdt flere og mange andre havde fået muligheden for at lytte til dette setup. Ham som afholdt demoen gjorde det skide godt, spændende, personligt og med entusiasme.
Men JA, det billet system kunne havde været lidt mere "elegant"   

Men fedt arrangement og dejligt at se nye udstillere.

__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 31 Oktober 2016 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Det er utroligt som man kan havde forskellige opfattelser af de forskellige rum. Jeg ville måske sige at det som
Vitus præsterede var messens ringeste lyd. YG var jeg heller ikke imponeret over, lidt for klinisk og metallisk i lyden til mig, selvom
VTL spillede   


Enig mht. YG, men Vitus-rummet var efter min mening ikke messens ringeste lyd. Der var ganske vist noget grynethed over lyden,
men der var ikke den overdrevne skarphed som ellers prægede de fleste anlæg. Dog blev der ikke spillet særlig højt, så man sad og
manglede lidt. Til gengæld var der god stemning pga. fornem fokus på musikken – der blev spillet (og ikke mindst talt om)
forskellige interessante optagelser, hvor hvert nummer blev spillet til ende. Da jeg kom ind, blev der spillet en Yello-plade, og den
fik lov at spille siden ud. Respekt!
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 31 Oktober 2016 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hey!...det var mig der valgte den Yello LP! Men de højtalere er jo til ego og svømme væk lytning! Lidt sjovt at komme ind i en stor
sal med dyrt udstyr og meget seriøse mænd i deres bedste alder, og de så spiller Michael Jackson og man får en ubændig lyst til at
danse! Moonwalk......også en ret spændende Koreansk højtaler, nu med koreaner og det hele.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 31 Oktober 2016 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hyggelig stemning, men lidt tamt at Tapeconnection og Hifiklubben ikke var der.
Og at kalde det Hifi og Surround var da lidt af en tilsnigelse

Men fede ting. De der Xavian stander højttalere i massiv valnød var da godt nok lækre..

De store Revel (mener jeg det var) der blev trukket af Mark Levinson grejet var så skingre at min ørevoks blæste udover motorvejen. Dog lød setup
super godt med bas og mandestemmer.
Og jeg er enig i at det Piega setup lød af lo*rt.

Det der faktisk gjorde mest indtryk pris kontra ydelse (som jeg synes er mest interessant at kigge på), var faktisk den lille Densen
streamer/forstærker der trak de små Triangle Theta standerhøjttalere. Fint lille setup hvor der var tænkt på rummets størrelse, grejets placering med
videre.
Jeg var så imponeret så jeg i dag har købt et par Triangle Quartet LE. Der røg den fridag : )

Q Acoustics 3050 (mener jeg den hed) gjorde det vildt godt. Koster nærmest ingen penge.

Var nogle ud over mig var imponeret over de Tannoy XT6F (valnød) ?
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 31 Oktober 2016 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger skrev:
Hey!...det var mig der valgte den Yello LP! Men de højtalere er jo til ego og svømme væk lytning! Lidt sjovt
at komme ind i en stor
sal med dyrt udstyr og meget seriøse mænd i deres bedste alder, og de så spiller Michael Jackson og man får en ubændig lyst til at
danse! Moonwalk......også en ret spændende Koreansk højtaler, nu med koreaner og det hele.


Hvis det var Lawrence Audio du mener, så er han nu fra Taiwan Men ja, det er fedt at mærke når folk går op i musikken.
Lawrence spiller i øvrigt selv adskillige instrumenter.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
CarstenP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2016
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 01 November 2016 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Sjovt at høre hvor forskelligt man opfatter de forskellige set up

Personligt syntes jeg heller ikke at Piega lød specielt spændende og de Soltanus elektrostater som blev drevet af Vitus var heller ikke overbevisende.
Til gengæld var Alluxity og Gauder Akustic højtalerne en positiv oplevelse og sammen med Gato klart mine favoritter.

Phison audio og PMC højtalerne lød også ganske godt og så må man sige at Q acoustic højtalerne lyder fantastisk til prisen.
FleXvoX højtalerne var et spændende koncept med deres form for opgradering og de lød nu ganske ok.
Til top Vis CarstenP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarstenP
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 01 November 2016 kl. 06:02 | IP-adresse registreret  

Hyggelig messe og musik smag kan man nok aldrig blive enig om... jeg savnede mere pop/rock/blues og mere med menneske stemmer

Super oplevelser
Sonus Faber var måske den bedste lyd dog ikke min smag af musik
Wilson Audio var også godt dog igen kedelig klassisk LP musik
Quad demo'en lød lækkert
KEF Reference var fede
GATO er sgu smukt

Gode oplevelser
Lawrence Audio var lækkert
Q Acoustics var meget lyd for pengene
Xavian lød sgu rigtig godt
Jern14 er et spændende projekt og super lyd
En del stande hvor der er mulighed for at shoppe

Mindre gode
Atmos setup'et spiller sgu for højt efter min smag
Jeg har hørt Tannoy bedre dvs rummet havde masser af bas rumle
Synes at piega demoen var god men jeg blev nok lidt skuffet da mine forventninger var for høje
Gryphon var umulig at få hørt pga. for få og små demoer

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 118
Sendt: 01 November 2016 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Ronnihansen skrev:
Jeg havde glæder mig meget til Harbeth Super Hi5, da jeg selv er den lykkelige ejer af et par Compact 7-ES3. Desværre
spillede Tekni-Fi nogle gamle skrattende jazz plader, som slet ikke ydede højttalerne retfærdighed. Så dem må jeg lytte til en anden gang.


Jeg havde den stik modsatte oplevelse. Synes det var en formidabel nærværende musikoplevelse. Montreaux Alexander Trio på en live optagelse fra 76
lød virkelig godt. Soundstage var imponerede og dynamikken i trommespillet kom helt til sin ret. Samtidig var selv minimale variationer i anslaget på
klaveret fuldt repræsenteret så det svingede r... ud af bukserne.

Men smag og behag [:)]
Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes