Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. maj 2024 | 10:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Bedste band/kunstner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hvad er din absolutte farvorit musikker/band? Evt. i flere kategorier.

Min egne all time farvorit er Dire Straits/Mark Knopfler (mest et gamle)!


__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 290
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jamiroquai - nok mest det gamle! (hvorfor er at bands/kunstnere for det mest er bedst i de tidlige år?)

__________________
Den som siger ingenting er umuligt har aldrig prøvet at smække med en svingdør.
Til top Vis Madhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madhouse
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Jimi  Marshal Hendrix III

evt med "the band of Gypsies"



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 595
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Det er da uden tvivl

Queen

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Hvad er din absolutte farvorit musikker/band? Evt. i flere kategorier.

Min egne all time farvorit er Dire Straits/Mark Knopfler (mest et gamle)!

Dire Straits er nok også det band / kunstner som jeg igennem tiden har hørt mest til.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Hvad er din absolutte farvorit musikker/band? Evt. i flere kategorier.

Min egne all time farvorit er Dire Straits/Mark Knopfler (mest et gamle)!

Det valg tilslutter jeg mig også, Mark Kartoffel er en musiker helt i særklasse og han kan jo stadig den gamle sevlom han bliver mere og mere stille i sin musik.

Kunne han ikke lige samle Dire straits til en lille turne.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Freddie Mercury.

Hans solo arbejde er også i den grad værd at tage med. Damn han var god. Vel nærmest 20 albums på 25 år.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 11 November 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Kom i godt humør musik:

Prince

Rock:

Pink Floyd

Starinlysmusik:

Lisa Ekdahl

Elektronisk:

Depeche Mode

Hård rock:

Metallica

Det er svært, det havde været nemmere at nævne tre i hver katagori.

Hvorfor skal man absolut have en all time favorit?

Der er lavet så meget fed musik.



__________________
Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted
 
G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 12 November 2004 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er også dedikeret fan af Mark Knopfler!

Der er så meget sjæl og fylde i hans musik



__________________
Lasse K.

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 12 November 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Det skal man heller ikke, men de fleste har alligevel et eller andet som de næsten altid sætter på når der ikke er noget i reolen som rigtig trækker... noget som de kan høre 1000 gange og stadig glæde sig over det!

... præcis sådan har jeg det med Sultans of Swing, Romeo & Juliet, Brothers In Arms og de andre store fra Knopflers Hånd!

[/QUOTE]

Det valg tilslutter jeg mig også, Mark Kartoffel er en musiker helt i særklasse og han kan jo stadig den gamle sevlom han bliver mere og mere stille i sin musik.

Kunne han ikke lige samle Dire straits til en lille turne.

[/QUOTE]

Hvis Dire Straits skulle komme på turne (ja, jeg drømmer), pantsætter jeg min bedstemor og tager min lillebror med. Så skal han bekræftes i troen og jeg have en oplevelse for livet


__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
tbbv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 12 November 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig jeres lovprisning af Dire Straits/kartofler.

Hvis man er løbet tør for ideer kan man altid finde en skive med Dire Straits frem.

 



__________________
Thomas
Mit link
QLN, HTPC, PS3, Onkyo TX-SR805og Panasonic TH-42PX70E
Til top Vis tbbv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbbv Besøg tbbv's Websted
 
Mirovich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 12 November 2004 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

D:A:D vil altid have et sted i mit lyttehjerte, lige fra jeg første gang blev introduceret til dem som værende det tætteste festens værter havde på Johnny Madsen...

Dengang i folkeskolen, ja det er så ret mange år tilbage, var jeg den enste i min klasse som kunne lide dem, de andre var til Rage aginst the machine så jeg måtte lægge øre til en kommentar eller to. På Roskilde festivallen i 1995 kom så det øjeblik hvor jeg overværede min første koncert. Det var aftenens sidste på orange scene og jeg havde glemt min jakke og hundefrøs. Så jeg måtte forlade pladsen før tid for ikke at ende som en ispind. Jeg fandt så ud af at min cykel var blevet låst inde på det område hvorfra der skulle fyres fyrværkeri af når det sidste nummer blev spillet så jeg fik alligevel hørt hele koncerten og nydt et sublimt raket show. Sidst jeg var til koncert med dem var til Rock'n Royal hvor de var en aftenens få lyspunkter. De er gået fra Cow-punkt til heavy metal til pop og er nu i genren jeg vil betegne som blød rock. Men hey sæt Bad Criziness på og festen rykker - jeg elsker det nummer!

Så D.A.D, D:A:D og nu D-A-D må være mit yndlingsband.

Venlig hilsen
Mir



__________________
The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
Til top Vis Mirovich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mirovich Besøg Mirovich's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 12 November 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Det skal man heller ikke, men de fleste har alligevel et eller andet som de næsten altid sætter på når der ikke er noget i reolen som rigtig trækker... noget som de kan høre 1000 gange og stadig glæde sig over det!

... præcis sådan har jeg det med Sultans of Swing, Romeo & Juliet, Brothers In Arms og de andre store fra Knopflers Hånd!

Det valg tilslutter jeg mig også, Mark Kartoffel er en musiker helt i særklasse og han kan jo stadig den gamle sevlom han bliver mere og mere stille i sin musik.

Kunne han ikke lige samle Dire straits til en lille turne.

[/QUOTE]

Hvis Dire Straits skulle komme på turne (ja, jeg drømmer), pantsætter jeg min bedstemor og tager min lillebror med. Så skal han bekræftes i troen og jeg have en oplevelse for livet
[/QUOTE]

Faktisk VAR Dire Straits samlet sidste år til 4 koncerter i england kort før han kørte galt. Der er 4 bonusnumre fra lige netop de koncerter på den bonus cd der fulgte med Knopflers sidste album og tro det eller ej, det hele er skam optaget på video, men tror du at de har tænkt sig at udgive det på dvd?



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Faktisk VAR Dire Straits samlet sidste år til 4 koncerter i england kort før han kørte galt. Der er 4 bonusnumre fra lige netop de koncerter på den bonus cd der fulgte med Knopflers sidste album og tro det eller ej, det hele er skam optaget på video, men tror du at de har tænkt sig at udgive det på dvd?



Ja, og lige præcis sidste nummer på den bonus cd til "Ragpickers Dream" - "Brothers in Arms", er det fedeste live jeg har i samlingen. Kvaliteten er eminent og Knopfler demonstrere, at man ikke bliver ringere guitarist af at blive ældre - kun mere erfaren!!!



Er også stor D.A.D fan, selv om det har aftaget lidt de sidste par år. Venter dog med længsel på det næste album - første gang annonceret for 1½ år siden


__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 12 November 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Tror mit valg må falde på METALLICA !!!!! ..  begrundelse er vel ikke nødvendigt :D

__________________
make it great
- Min kollegiebio
Til top Vis Wizdrake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wizdrake Besøg Wizdrake's Websted
 
tub61
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1089
Sendt: 12 November 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

The Beatles og Yes helt klart og i den rækkefølge - der er intet over dem i fed musik man kan hører på for evigt - AMEN.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 12 November 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Hmm...

Heavy rock:

Metallica!!!

Uden tvivl det band jeg har hørt mest i hele mit liv. Har hørt det mere end alt andet musik tilsammen. Lige pt. sidder jeg også i mit sweetspot med en Metallica koncert DVD på anlægget og så med den bærbare i skødet med browseren på Hifi4all

Det lidt blødere rock:

Tim Christensen og selvfølgelig også Dizzy Mizz Lizzy - den mand er guds gave til dansk musik! De sidste par aftener er også blevet spenderet med hans spritnye DVD udgivelse med koncert fra Abbey Road studios.

Øhh... Rock:

Oasis. Det er ikke et band jeg som sådan er vildt stor fan af imodsætning til de to ovenstående, synes bare de har lavet noget hamrende godt musik.

The Beatles... Gad godt at have levet i deres storhedstid. Fantastisk band. De to førnævnte, Tim Christensen og Oasis, ville nok heller ikke have været som de er i dag hvis det ikke var for Beatles  

D:A:D er også et fabelagtigt dansk band. Deres musik spreder ALTID god stemning  Var til koncert med dem da de lukkede Tivoli for et par måneder siden. Fik en plads hvor vi både kunne nyde fadøl og musikken, det var fandme i orden



__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 13 November 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Frede1977 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:

Faktisk VAR Dire Straits samlet sidste år til 4 koncerter i england kort før han kørte galt. Der er 4 bonusnumre fra lige netop de koncerter på den bonus cd der fulgte med Knopflers sidste album og tro det eller ej, det hele er skam optaget på video, men tror du at de har tænkt sig at udgive det på dvd?



Ja, og lige præcis sidste nummer på den bonus cd til "Ragpickers Dream" - "Brothers in Arms", er det fedeste live jeg har i samlingen. Kvaliteten er eminent og Knopfler demonstrere, at man ikke bliver ringere guitarist af at blive ældre - kun mere erfaren!!!



Er også stor D.A.D fan, selv om det har aftaget lidt de sidste par år. Venter dog med længsel på det næste album - første gang annonceret for 1½ år siden

Hej Frede, du skal få fat singlen her nedest "why aye man", den er ikke udgivet i danmark, så du skal søge på nettet eller få en butik til at tage den hjem. Der er et nummer på der ikke er med på Ragpickers Dream og 2 livenumre hvor et af dem "So far away" også er fra den Dire Straits koncert.

Den medfølgende bonus cd fra Racpi.......er det kun live versionen af Way Aye Man & Quality shou der er fra Dire straits koncerten, resten incl.Brothers in Arms er fra Knopfler turne i 2001.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 13 November 2004 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

 Neil Young / Neil Young And Crazy Horse

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Erase
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 89
Sendt: 13 November 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Sune Rose Wagner er efter min mening den største gave til Danmark siden måske Kim Larsen.

Bedste album er helt klart The Quiet Album!
Til top Vis Erase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erase
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes