Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2024 | 08:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: BILLIGE MIT KABLER!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
guru
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 06 Juni 2003 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg ved godt at man skal støtte danske forhandlere med det her er for vildt. Efter at have købt ny forstærker er jeg på udkig efter kabel til mine højttalere. Min erfaring med MIT har været god så jeg ville gerne have et MIT TERMINATOR 2 BIWIRE, jeg fandt et 2X3 meter til Kr. 5290,- hos www.Audiovision.dk Jeg fandt også et hos en amerikansk forhandler www.audioadvisor.com også ser regnestykket sådan ud: Kabel 2x3 $290 - forsendelse $35 + dansk moms eller sagt på en anden måde:

290+35X6.4X1.25=2600 gode danske kroner

Det er under halv pris, selv om leveringstiden er ca. 1 måned er det da hvis værd at vente på eller hvad???

Med venlig hilsen

Guru

 

 

Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 07 Juni 2003 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke prøve at købe dem brugt ? så er de også spillet til !
Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 07 Juni 2003 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

husk du skal også betale told, jeg mener det er omkring 11% ... men det er stadig en god pris ...

men jeg vil nu også holde mig til Alex' ide om at købe brugt, det gjorde jeg med mine Super Flatline og de er jo glimrende, jeg ville aldrig gå ud og købe kabler til rundt 3k, men for 900kr gør det ikke noget...

 

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 07 Juni 2003 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Regnestykket ser sådan ud:

290+35=325 usd.

told ca 11% dvs 325 x 1.11 =360,75

Moms af dette . 360,75 x 1,25 = 450,75 usd

Det er ca 2900 dkr. Stadigvæk billigere men husk at regne

det rigtigt ud!

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde
 
mad_max911
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 Juli 2003 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Lang tid at vente og hvad med garanti ?? lidt besværligt hvis der er problemer med kablerne.. Men hvis man absolut vil spare så er det en ide men så hellere brugt
Til top Vis mad_max911's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mad_max911
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 04 Juli 2003 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

mad_max911 skrev:
Lang tid at vente og hvad med garanti ?? lidt besværligt hvis der er problemer med kablerne.. Men hvis man absolut vil spare så er det en ide men så hellere brugt

Køber man brugt er der sædvanligvis heller ingen garanti på sagerne

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1070
Sendt: 05 September 2003 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Garanti er nok ikke et problem med kabler eller lign. uden bevægelige dele som f.eks et løbeværk....

__________________
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top Vis Webmonkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webmonkey
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 05 September 2003 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Der findes vel ikke noget dårligere kabel end MIT, så skulle det lige være Transparent kabler, som følger dem til dørs.

Årsagen til kablerne er virkelig dårlige er de indbyggede filtre, som tilbyder en EKSTREM HØJ kapacitet.

Jeg glemmer aldrig da jeg spurte forhandleren om han kunne måle kapaciteten i et MIT kablet til 40000 dkr.
Der var 140uF over terminalerne, UDEN de var tilsluttet noget som helst!!!

Så behøver man da vist ikke at sige mere (ja endda en netledning fra elektrikkeren til 1,5 dkr spiller bedre end et hvilken som helst MIT eller Transparent kabel).

Mvh,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 05 September 2003 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

guru skrev:

Hej alle

Jeg ved godt at man skal støtte danske forhandlere med det her er for vildt. Efter at have købt ny forstærker er jeg på udkig efter kabel til mine højttalere. Min erfaring med MIT har været god så jeg ville gerne have et MIT TERMINATOR 2 BIWIRE, jeg fandt et 2X3 meter til Kr. 5290,- hos www.Audiovision.dk Jeg fandt også et hos en amerikansk forhandler www.audioadvisor.com også ser regnestykket sådan ud: Kabel 2x3 $290 - forsendelse $35 + dansk moms eller sagt på en anden måde:

290+35X6.4X1.25=2600 gode danske kroner

Det er under halv pris, selv om leveringstiden er ca. 1 måned er det da hvis værd at vente på eller hvad???

Med venlig hilsen

Guru

 

 

 

Hvis jeg skal råde dig til et brugt-køb så vil jeg købe det brugt Renaissance Audio Silver Blue Standard som er til salg i Den Blå Avis.

MIT når ikke AR til sokkeholderne

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 05 September 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Som Alex har til salg

__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 05 September 2003 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

jack skrev:
Som Alex har til salg

 

Nej for fanden Jack, jeg sælger sgu ikke mit AR, jeg mener at det er ham musicfromhell som har et til salg.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 05 September 2003 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg misforstår da også alt!!!

Alex, så må du virkeligt undskylde



__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 05 September 2003 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

jack skrev:

Jamen jeg misforstår da også alt!!!

Alex, så må du virkeligt undskylde

Du behøver ikke at undskylde, det kunne jo være at jeg forsøgte at sælge et AR Men nej, jeg er meget tilfreds med AR og har købt det for at beholde det.

 

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1070
Sendt: 06 September 2003 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Hej,

Der findes vel ikke noget dårligere kabel end MIT, så skulle det lige være Transparent kabler, som følger dem til dørs.

Årsagen til kablerne er virkelig dårlige er de indbyggede filtre, som tilbyder en EKSTREM HØJ kapacitet.

Jeg glemmer aldrig da jeg spurte forhandleren om han kunne måle kapaciteten i et MIT kablet til 40000 dkr.
Der var 140uF over terminalerne, UDEN de var tilsluttet noget som helst!!!

Så behøver man da vist ikke at sige mere (ja endda en netledning fra elektrikkeren til 1,5 dkr spiller bedre end et hvilken som helst MIT eller Transparent kabel).

Mvh,
Peter



Det var dog den værste gang BS!

NEJ - intet kabel lavet til hifi er så ringe som en netledning....


Jeg skiftede for et par år et sæt usle Cable Talk 50kr/m ud med et sæt Terminator 4 Bi-Wire - og hvilken forskel!

Toppen på mine Ti-5000ere blev åleglat uden hårdhed, plectra anslag på strenge rykkede ud af højtaleren og hen til lytte positionen og især kvinde stemmer fik en særligt blødhed og autentisitet. Væk var hårde "sch" lyde.

Bassen strammede også gaveldigt op.


Kom ikke og sig, at MIT laver dårlige kabler....



__________________
In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top Vis Webmonkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Webmonkey
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 06 September 2003 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Hej,

Der findes vel ikke noget dårligere kabel end MIT, så skulle det lige være Transparent kabler, som følger dem til dørs.

Årsagen til kablerne er virkelig dårlige er de indbyggede filtre, som tilbyder en EKSTREM HØJ kapacitet.

Jeg glemmer aldrig da jeg spurte forhandleren om han kunne måle kapaciteten i et MIT kablet til 40000 dkr.
Der var 140uF over terminalerne, UDEN de var tilsluttet noget som helst!!!

Så behøver man da vist ikke at sige mere (ja endda en netledning fra elektrikkeren til 1,5 dkr spiller bedre end et hvilken som helst MIT eller Transparent kabel).

Mvh,
Peter

Hmm, Netledning fra elektrikkeren spillede jeg på da jeg var 5 år, du er åbenbart ikke kommet videre?

Det er dog den værste gang øregas jeg har læst i den tid jeg har huseret herinde, Det er kun til at grine af.



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 06 September 2003 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Hej,

Der findes vel ikke noget dårligere kabel end MIT, så skulle det lige være Transparent kabler, som følger dem til dørs.

Årsagen til kablerne er virkelig dårlige er de indbyggede filtre, som tilbyder en EKSTREM HØJ kapacitet.

Jeg glemmer aldrig da jeg spurte forhandleren om han kunne måle kapaciteten i et MIT kablet til 40000 dkr.
Der var 140uF over terminalerne, UDEN de var tilsluttet noget som helst!!!

Så behøver man da vist ikke at sige mere (ja endda en netledning fra elektrikkeren til 1,5 dkr spiller bedre end et hvilken som helst MIT eller Transparent kabel).

Mvh,
Peter

Om netledning er bedre end MIT er nok lige at sætte tingene på spidsen, men jeg vil give Peter ret i at den plastikkasse på kablet, den kan alt andet lige kun farve signalet i den grad at kablet er ubrugligt i min verden.

Som altid kan det sikkert retfærdiggøres i et andet set-up som røgslør for skavanker andetsteds i kæden.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 358
Sendt: 06 September 2003 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Det var for at sætte tingene på spidsen, men dog var det helt klart at et skærmet Supra-højttalerkabel til mindre end 50 dkr. pr. meter i vejl. udsalgspris spillede bedre end et MIT kabel til 40000 dkr.

I øvrigt lavede jeg en trykfejl i første post:

Der var tale om 140nF over terminalerne, altså ikke 140uF, undskyld skrivefejlen.

Alligevel er det komplet vanvittigt at lave et kabel med så høj en kapacitet. Det er med til at ødelægge ALLE detaljer, jeg forstår simpelthen ikke nogen kan finde på at bruge MIT og Transparent kabler.

Mvh,
Peter
Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 06 September 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Det var for at sætte tingene på spidsen, men dog var det helt klart at et skærmet Supra-højttalerkabel til mindre end 50 dkr. pr. meter i vejl. udsalgspris spillede bedre end et MIT kabel til 40000 dkr.

I øvrigt lavede jeg en trykfejl i første post:

Der var tale om 140nF over terminalerne, altså ikke 140uF, undskyld skrivefejlen.

Alligevel er det komplet vanvittigt at lave et kabel med så høj en kapacitet. Det er med til at ødelægge ALLE detaljer, jeg forstår simpelthen ikke nogen kan finde på at bruge MIT og Transparent kabler.

Mvh,
Peter

Hvorfor dog ikke , ud af 15 kabelmærker jeg har haft på besøg er MIT i særklasse de bedste kabler jeg har prøvet og de kommer aldrig af igen, så kan i andre sidde og tygge i jeres NKT kabler og supra m.m. .

Iøvrigt er der klart flere detaljer i MIT kabler end så mange andre jeg har hørt, så du må simpelhen have sat dem sammen med noget helt forkert udstyr, det er jo sådan at enten kan man sætte ting sammen så de spiller godt eller også kan man ikke, det kræver øre og ikke målinger. 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 06 September 2003 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Peter-AR skrev:
Hej,

Der findes vel ikke noget dårligere kabel end MIT, så skulle det lige være Transparent kabler, som følger dem til dørs.

Årsagen til kablerne er virkelig dårlige er de indbyggede filtre, som tilbyder en EKSTREM HØJ kapacitet.

Jeg glemmer aldrig da jeg spurte forhandleren om han kunne måle kapaciteten i et MIT kablet til 40000 dkr.
Der var 140uF over terminalerne, UDEN de var tilsluttet noget som helst!!!

Så behøver man da vist ikke at sige mere (ja endda en netledning fra elektrikkeren til 1,5 dkr spiller bedre end et hvilken som helst MIT eller Transparent kabel).

Mvh,
Peter

Om netledning er bedre end MIT er nok lige at sætte tingene på spidsen, men jeg vil give Peter ret i at den plastikkasse på kablet, den kan alt andet lige kun farve signalet i den grad at kablet er ubrugligt i min verden.

Som altid kan det sikkert retfærdiggøres i et andet set-up som røgslør for skavanker andetsteds i kæden.

Røgslør..........det er da kun noget man ser til koncerter

i min verden er der intet røgslør, kun massere af velyd og jeg har aldrig haft nogen på besøg der endnu er gået herfra med en dårlig lydoplevelse sååå......Jeg ved sku ikke hvad det er i høre venner. Men hvor er der egengtlig meget dårlig lyd til når jeg sådan høre på forskelige anlæg, hvis det er rigtig lyd i andres øre, så fint med mig, min filosofi er bare en anden og jeg har en del at have den i.

 



__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 06 September 2003 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Peter-AR skrev:
Hej,

Der findes vel ikke noget dårligere kabel end MIT, så skulle det lige være Transparent kabler, som følger dem til dørs.

Årsagen til kablerne er virkelig dårlige er de indbyggede filtre, som tilbyder en EKSTREM HØJ kapacitet.

Jeg glemmer aldrig da jeg spurte forhandleren om han kunne måle kapaciteten i et MIT kablet til 40000 dkr.
Der var 140uF over terminalerne, UDEN de var tilsluttet noget som helst!!!

Så behøver man da vist ikke at sige mere (ja endda en netledning fra elektrikkeren til 1,5 dkr spiller bedre end et hvilken som helst MIT eller Transparent kabel).

Mvh,
Peter

Om netledning er bedre end MIT er nok lige at sætte tingene på spidsen, men jeg vil give Peter ret i at den plastikkasse på kablet, den kan alt andet lige kun farve signalet i den grad at kablet er ubrugligt i min verden.

Som altid kan det sikkert retfærdiggøres i et andet set-up som røgslør for skavanker andetsteds i kæden.

Røgslør..........det er da kun noget man ser til koncerter

MIT gøre brug af røgslør i stor stil

i min verden er der intet røgslør, kun massere af velyd og jeg har aldrig haft nogen på besøg der endnu er gået herfra med en dårlig lydoplevelse

Måske fordi de ikke har hørt andet

sååå......Jeg ved sku ikke hvad det er i høre venner. Men hvor er der egengtlig meget dårlig lyd til når jeg sådan høre på forskelige anlæg, hvis det er rigtig lyd i andres øre, så fint med mig, min filosofi er bare en anden og jeg har en del at have den i.

Yep, respekt for det personlige valg

 

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes