Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 23:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Køb af Proac enheder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winbug
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 04 Juni 2021 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg skal have 2 nye bas enheder til mine Proac 3.8, da de nuværende 2 øverste basser er sprunget/brændt over. Har talt med Proac og De skriver:
"Bass drivers are £311.40 (GBP) each and delivery will be £40.00 (GBP). All prices are now + VAT at 20%, if you are VAT registered in your country please let me have a copy of your VAT number".

Som jeg læser dette, så kommer der 20% oveni hver bas enhed til 310£, plus jeg skal betale dansk told/moms, er dette korrekt ?

Så jeg tænker:
Kan det betale sig at rep. de gamle og hvem kan gøre dette og kan de laves ?(de er sprunget, der kommer ingen lyd gennem dem når jeg tester hver enkel).

Proac's enheder er jo nok special designet af Scan-speak til deres højtalere der er bla. graveret deres navn i rammen på enheden, jeg kan købe tilsvarende "standard" enheder fra Scan-speak, men de lyder jo nok anderledes end de originale, men de koster kun 1100dkr stk. Tør man satse og proppe sådanne enheder i højtalerne og håbe på de ikke ændre lyden dramatisk ?

Eller kan det måske svarer sig selv at tage til England og hente dem og så håbe jeg kan komme frit gennem tolden med dem?

Alle besyv og ideer i må have om dette er hjertens velkomne!

/Ronni
Til top Vis winbug's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winbug
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 04 Juni 2021 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

De skulle nu kunne sende dem uden engelsk moms, hvor du så ved indførelse skal betale 25% dansk moms + gebyr. Jeg ved ikke hvorvidt den gamle momsregel inden UK trådte ud fortsat eksisterer, men hvis den gør slipper du med engelsk moms, som ProAc så tillægger. Beløbets størrelse taget i betragtning, bør du undersøge det hos ToldSkat. Selvafhentning: undersøg evt. corona-restriktioner. Sendes de, bliver det over 7.000,-.

Du kan ikke få oplysning om hvorvidt en tilsyneladende tilsvarende Scan-Speak enhed teknisk er den samme. Scan-Speak vil ikke fortælle det aht. loyalitet overfor ProAc, og ProAc vil sandsynligvis sige, at det er en modificeret enhed, hvad den også er vedr. det påtrykte logo. Om der er teknisk forskel oplyser de ikke, så selvom en Scan-Speak enhed skulle være magen til, så vil gensalgsværdien være meget reduceret med en ikke-original ProAc enhed.

Jeg kender ikke din model, men udfra andre ProAc modeller som jeg har hørt, tror jeg det er en rigtig god højttaler - også målt op mod nye tilsvarende modeller. Inden du beslutter ville jeg høre på alternativer - og tror du kommer frem til at ville beholde dem. Evt. finde et brugt sæt - det ku' være det er billigere.

__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 04 Juni 2021 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

http://www.refoam.de/ De kan både rep svingspoler,eller skifte dem,tror det er en del billigere
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
winbug
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 04 Juni 2021 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Tak for input!
Jeg har fundet en dansk importør , hvor prisen er den samme om jeg bestiller direkte fra ProAc eller DK (ca 3150kr pr enhed), til gengæld slipper jeg for al det moms bøvl! Er super glade for dem og har været det i godt 5år, så har ingen interesse i at finde en alternativ højtaler lige pt.

Så jeg regner nok med at købe en af dagene, for det er da til at få grå hår af at lede efter andre alternativer ift. enheder og det vil heller ikke gå an i sådanne højtalere ,da det højest sandsynlig vil ændre afstemningen.

Du har helt sikkert ret i det du skriver med loyalitet , samt at designet også er efter ProAc's specifikke krav.

Vh Ronni 
Til top Vis winbug's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winbug
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 05 Juni 2021 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Er det ikke en helt standard Scanspeak bas, med en Proac label?? Den koster vel 1000-1500 i DK.
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 05 Juni 2021 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Måske, måske ikke, og det er ikke muligt at få be- eller afkræftet.

__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 980
Sendt: 05 Juni 2021 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

winbug skrev:
Tak for input!

Jeg har fundet en dansk importør , hvor prisen er den samme om jeg bestiller direkte fra ProAc eller DK (ca 3150kr pr enhed), til gengæld slipper jeg for al det moms bøvl! Er super glade for dem og har været det i godt 5år, så har ingen interesse i at finde en alternativ højtaler lige pt.

Så jeg regner nok med at købe en af dagene, for det er da til at få grå hår af at lede efter andre alternativer ift. enheder og det vil heller ikke gå an i sådanne højtalere ,da det højest sandsynlig vil ændre afstemningen. Du har helt sikkert ret i det du skriver med loyalitet , samt at designet også er efter ProAc's specifikke krav. Vh Ronni 



At beholde og købe org. basenheder synes jeg er et godt valg. Der findes flere der ønsker at sælge kopier af ProAc højttalere, men som jeg ser det, så har konstruktøren Stuart Tyler en eminent evne til at afstemme højttalerkomponenterne på en sjælden måde, og deres produkter er i dekader af år berømmet for deres naturlige, kraftfulde, velopløste og engagerende lyd. Og det trods der i en del af højttalerne er anvendt komponenter og enheder, som er standard. I min optik er der ikke tilnærmelsesvist den ejerglæde ved en ProAc kopi, men det er der i mange år ved en original ProAc. ProAc ser ikke ud af så meget fancy fancy, men så prøv at sætte strøm på.....



__________________
Er nu passiv og sporadisk læser
Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen
 
winbug
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 05 Juni 2021 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

De lyder også bare rigtig godt , de er helt fantastiske
Til top Vis winbug's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winbug
 
winbug
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 73
Sendt: 05 Juni 2021 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

KristianJ1324 skrev:
Er det ikke en helt standard Scanspeak bas, med en Proac label?? Den koster vel 1000-1500 i DK.

Det er jeg ikke sikker på, enhederne i Proac er 14 ohms, jeg har ikke fundet de samme ved scan speak. Deres kode på enheden er heller ikke den samme, Proacs hedder 18345

Til top Vis winbug's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winbug
 
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 675
Sendt: 05 Juni 2021 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Overvej en købes annonce... Der er solgt rigtig mange cloner her og andre steder, hvor enhederne er ægte. Det kunne jo være en selvbygger har dem til at ligge i nu.

__________________
Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
Til top Vis Per N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Per N
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes