Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 13:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hififreaks? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moon
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 Juli 2019
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 02 September 2019 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har set noget på deres hjemmeside, men hvordan skal man f.eks vælge en højttaler i forhold til en anden på deres hjemmeside. Det er jo ikke muligt at lytte af inden køb og det ville jo være
noget besværgeligt at bestille 4 sæt hjem og så returner de 3 man ikke skal bruge. De burde have et demo rum, så man bedrer kunne vælge. Sådanne er det måske at købe på nettet?
Til top Vis Moon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moon
 
Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 243
Sendt: 02 September 2019 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  


Et demorum koster penge! At holde åben i en forretning koster penge. Hvem skal betale? Kunderne!

Jeg har handlet flere gange hos firmaet og er særdeles tilfreds. Deres fjernsalg fungerer .De følger reglerne med returvarer!-- det er ikke alle forhandlere som vil betale returporto, selv om loven siger de skal.

Et demorum er fint, men det bedste er at lytte til varen i eget rum.
Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf
 
Moon
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 Juli 2019
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 02 September 2019 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Du har sikkert ret. Jeg må nok prøve et andet sted, hvor man først kan lytte til de forskellige modeller og derefter tage det
bedste med hjem til lytning.
Til top Vis Moon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moon
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 04 September 2019 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

De plejer at være repræsenteret på den årlige hifi & Surround udstilling i Kastrup.


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 05 September 2019 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Gammelsmølf skrev:

Et demorum koster penge! At holde åben i en forretning koster penge. Hvem skal betale? Kunderne!

Jeg har handlet flere gange hos firmaet og er særdeles tilfreds. Deres fjernsalg fungerer .De følger reglerne med returvarer!-- det er ikke alle
forhandlere som vil betale returporto, selv om loven siger de skal.

Et demorum er fint, men det bedste er at lytte til varen i eget rum.

Forhandleren er ikke forpligtet til at betale for fragten ved returvarer. Dog er der en del forhandlere som gør det.

Det er jo ikke forhandlerens skyld at køberen fortryder.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 06 September 2019 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har handlet højttalere hos dem to gange. Fået en super service begge gange. Og jeg købte uden at lytte, men dog efter at have læst grundigt på nettet om modellerne. At lytte i et professionelt lytterum siger alligevel ikke så meget om hvordan de ender med at lyde i min store aflange stue med bare gulve :)

Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 06 September 2019 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har også handlet med dem og har absolut intet at klage over. Jeg havde to modeller jeg var interesseret i, fik dem begge hjem, lyttede til dem begge og returnerede dem jeg ikke ville have.

Ring til dem, tag en snak om hvad du vil og mon ikke I finder ud af noget.

Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 
Moon
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 Juli 2019
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 06 September 2019 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige været i Hifiklubben, her har man adgang til at høre alle deres højttaler modeller inden evt. køb. Dette syntes jeg
meget bedre om. Så det bliver nok der jeg køber. Kan bedre lide deres koncept, end at købe på “ postordre” helt i blinde.
Til top Vis Moon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moon
 
damkel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 365
Sendt: 06 September 2019 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Ja undskyld men jeg forstår ikke helt argumentet at købe i blinde, da du bare kan sende dem retur portofrit. Jeg syntes faktisk
det er sværere at låne hjem fra hi-fi klubben...
Personligt syntes jeg du får meget mere højttaler for pengene hos hififreaks og der er jo heller ikke noget der forhindrer dig i at
sammenligne.
Men, har du ringet til dem og hørt om du kan høre dem? Du kan jo kun få nej...

Hi-fi klubben er nu også ok, held og lykke med købet.

Til top Vis damkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af damkel
 
Moon
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 Juli 2019
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 06 September 2019 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

For mig er det vigtigt, at jeg har haft en udvælgesproces i mit valg af de højttaler, som jeg ønsker at købe. At jeg har lyttet til
alle kandidater og får det rigtige sæt med hjem. Jeg finde det svært, at læse mig til om jeg kan lide den ene højttaler frem for
den anden. Jeg kan ej heller bruge en anbefaling fra en Hifi internetforhandler, der måske bare ønsker at sælge. Hvordan kan jeg
sikre mig at han høre det samme som mig? Det kan jeg ikke. Syntes heller ikke altid, at prisen siger noget om man kan lide en
højttaler eller ej. Jeg mener også at der er nogle forhandler der låner udstyr ud, uden at man skal betale noget som helst. Det
virker mere seriøst for mig.
Til top Vis Moon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moon
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 333
Sendt: 06 September 2019 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad får man ikke en højttaler, der kan det hele. Horn kan noget som elektrostater ikke kan, elektrostater kan noget som dynamiske ikke
kan osv. Så man kan teste herfra til evigheden, eller man kan købe noget og slå sig til tåls med det.
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
Moon
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 Juli 2019
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 06 September 2019 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke forstand på højttaler principper eller tester mm, så jeg kan kun bruge min hørelse .
Til top Vis Moon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moon
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 07 September 2019 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Helt enig med 7100Vejle. Du har vel et budget at gå ud fra? Og ønsker om udseende og størrelse? Og evt. musik stil? En god
højtaler skal kunne gengive det meste. Man kan, endnu en gang, ikke råde andre til køb. Men hvis det er highend vi er ude i, så
kræver det overvejelser. Snakker vi 2-4 kg pr. højtaler er det bare at komme igang. Stander eller gulv?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Moon
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 Juli 2019
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 07 September 2019 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Tak for de velmenende råd. Men det er ikke det mit indlæg handler om. Jeg stiller tvivls spørgsmål ved, den måde HIFIfreaks sælger Hifi på. Om det er den bedste måde for en forbruger, at købe Hifi på i forhold til andre forhandler f.eks Hifiklubben, hvor man kan lytte til samtlige produkter inden endelig valg.

Jeg er sikker på at mange er glade for at handle hos HIFI freaks eller andre tilsvarende forhandler men kan man så være sikker på at få det rigtige med hjem???

Til top Vis Moon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moon
 
Jonaspetersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 September 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 273
Sendt: 07 September 2019 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Det var faktisk ikke helt det dit første indlæg handlede om. Du spurgte hvordan man skulle vælge en model på deres hjemmeside uden mulighed for lyt før køb: "Jeg har set noget på deres hjemmeside, men hvordan skal man f.eks vælge en højttaler i forhold til en anden på deres hjemmeside. Det er jo ikke muligt at lytte af inden køb og det ville jo være noget besværgeligt at bestille 4 sæt hjem og så returner de 3 man ikke skal bruge. De burde have et demo rum, så man bedrer kunne vælge. Sådanne er det måske at købe på nettet?"

Det har folk herinde, inkl mig selv, da givet dig rigtig fine svar på

Jeg er kunde hos både Hifiklubben (mest førhen) og har nu handlet hos Hififreaks et par gange. Du bliver helt sikkert tilfreds begge steder, da det er nogle gode mennesker gerne vil hjælpe så du bliver tilfreds.

Men husk at aftale i Hifiklubben at du må komme tilbage med dem hvis du er utilfreds. Du er nødt til at høre højttalerne i dit eget lytterumsom jeg skrev. Rummet er afgørende for hvordan de ender med at lyde, og om du derfor bliver tilfreds med dit køb
Til top Vis Jonaspetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonaspetersen
 
Moon
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 04 Juli 2019
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 07 September 2019 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Vi taler forbi hinanden. slut her fra.
Til top Vis Moon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moon
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 333
Sendt: 07 September 2019 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Moon skrev:
Tak for de velmenende råd. Men det er ikke det mit indlæg handler om. Jeg stiller tvivls spørgsmål ved, den måde HIFIfreaks sælger Hifi på. Om det er den bedste måde for en forbruger, at købe Hifi på i forhold til andre forhandler f.eks Hifiklubben, hvor man kan lytte til samtlige produkter inden endelig valg.

Jeg er sikker på at mange er glade for at handle hos HIFI freaks eller andre tilsvarende forhandler men kan man så være sikker på at få det rigtige med hjem???

En højttaler i en butik, lyder da ikke som i ens egen stue. Hvis det er seriøs hifi, skal det høres hjemme, før man beslutter sig. Hvis du vil betale mere, fordi en shop har en fin butik, og flere ansatte, så er der rig mulighed for det.

Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 07 September 2019 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Moon; Det er vist lidt et Catch 22 vi er ude i? Det er vel ikke anderledes, end ved al anden handel på nettet.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 07 September 2019 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

7100Vejle skrev:
Moon skrev:
Tak for de velmenende råd. Men det er ikke det mit indlæg handler om. Jeg stiller tvivls spørgsmål ved, den måde HIFIfreaks sælger Hifi på. Om det er den bedste måde for en forbruger, at købe Hifi på i forhold til andre forhandler f.eks Hifiklubben, hvor man kan lytte til samtlige produkter inden endelig valg.

Jeg er sikker på at mange er glade for at handle hos HIFI freaks eller andre tilsvarende forhandler men kan man så være sikker på at få det rigtige med hjem???

En højttaler i en butik, lyder da ikke som i ens egen stue. Hvis det er seriøs hifi, skal det høres hjemme, før man beslutter sig. Hvis du vil betale mere, fordi en shop har en fin butik, og flere ansatte, så er der rig mulighed for det.

Hvis en forhandler ikke har indrettet sit lytterum, så det tilnærmelsesvis lyder som en gennemsnitslig dagligstue, så er der absolut plads til forbedring...

Ligeledes kan et lytterum hurtigt hjælpe en med, at finde frem til det produkt, der passer bedst til ens egen smag. Men herefter skal det selvfølgelig høres hjemme, før den endelige beslutning tages. Men så slipper man for bøvlet med at skulle sende 10 sæt højtalere retur



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 08 September 2019 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hvis forhandleren har 10 produkter som rammer evt øvrige
parametre omkring størrelse, udseende og pris, så er det det i hvert
fald ikke sortiment de mangler 🙂

Selvfølgelig er det mere besværligt med online butikken, men man
skal huske at man i den fysiske butik betaler et klækkeligt bidrag til
husleje, personale, og oftest også importøren. Hifi Freaks
demonstrerede forskellen med ekstrem tydelighed, da de overtog
importen af Cambridge Audio. Prisen faldt markant.
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes