Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 08:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Min Focal/Pioneer Stuebio *Update 30/3* (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 19 August 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Så må jeg hellere få vist mit udstyr

Focal Chorus 816
Focal Chorus 800CC
Focal Chorus 806
Pioneer LX60 Receiver
PS3
Sony RDR-HX750 DVD optager
Yousee HDD HD Boks
Pioneer 60" KRP-600M

Jeg er rigtig glad for højtalerne, de er de bedste jeg har hørt, men jeg er også ny i hele HIFI verdenen. Og så er de også ret flotte. Jeg har savet et Biva hjørnebord op, så jeg kan have min center til at stå under mit TV. Det tog ingen tid, og virker efter hensigten
Receiveren fik jeg til kun 6000 kr. i Tyskland og det er det halve af, hvad den koster herhjemme, og den gør det super godt, og har masser af funktioner.
Jeg elsker mit nye Pioneer KRP-600M monitor. Bedste billede jeg nogensinde har set på et tv.


Overblik front




Overblik med Focal 806V i bag


Focal 816V


Focal 800 Center


Pioneer LX60 Receiver


PS3


Bærbar


Næste opgraderinger i rækkefølge

-Subwoofer
-Effektforstærker

Mit udstyr er ikke så avanceret som mange andres herinde, men  bor kun i lejlighed, så jeg er ganske tilfreds med det meste af det nu

Jeg tror det var det hele...
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækkert setup 

Det ligner rigtig meget lyd for pengene! Og synes rigtig godt om dit højttalervalg, de minder måske en smule bekendte hehe
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud... Kan specielt godt lide dit højttalersæt 
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 536
Sendt: 20 August 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Ser godt ud... Kan specielt godt lide dit højttalersæt 
jeg er nu temmelig lun på den reciver. til 6000 ser den rigtig spændene. Hvilken sub har du i tankerne?



__________________
HD HjemmeBio

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 20 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Ahh... godt at se noget mere Focal  Det ser godt ud, den 800CC står højt på min hifi ønskeliste, har selv et sæt 816'ere og de spiller jo rigtig dejligt!

Mht. TV går du så efter plasma eller LCD?

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 20 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Velkommen i 816 klubben Det hele ser fint ud. Ug du har bedre orden på skrivebordet end jeg nogensinde får

__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Ja det er fandme urealistisk det skrivebord

__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1596
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Åhh.. musen er ikke trådløs..det ser lidt kikset ud  (ej joke  ) Men ellers er tingene vel limet til det skrivebord ?

__________________
Med Venlig Hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen
 
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2539
Sendt: 21 August 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
Ja det er fandme urealistisk det skrivebord

Eller også er fidusen at man rydder kraftigt op inden man tager billedet og 30 sekunder efter ligner det en slagmark igen (sådan er det hos mig) Men som jeg også altid har sagt; "hellere system i rodet end rod i systemet" Kan ikke finde en sk** hvis det ligner et af de huse eller indretninger man ser i Bo Bedre!



__________________
Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
Til top Vis Scatcat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scatcat Besøg Scatcat's Websted
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 21 August 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

HenrikW skrev:
Ja det er fandme urealistisk det skrivebord

Eller også er fidusen at man rydder kraftigt op inden man tager billedet og 30 sekunder efter ligner det en slagmark igen (sådan er det hos mig) Men som jeg også altid har sagt; "hellere system i rodet end rod i systemet" Kan ikke finde en sk** hvis det ligner et af de huse eller indretninger man ser i Bo Bedre!

Det er jo kun en teori, men jo den holder sgu nok i praksis - jeg plejer også at lege tornado inden jeg skal tage et billede  Hvis jeg først har lagt ting ned i en skuffe eller en kasse så kan jeg lige så godt købe nye ting istedet for at lede efter dem igen, for så er de "væk"

Mvh. Henrik

EDIT: Sorry for offtopic



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 21 August 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud  

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2038
Sendt: 21 August 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg kan rigtig godt lide lyssværdet  Top-nice udsmykning.

Nåja, anlægget er også pænt

Tillykke med det hele.

mvh

Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 21 August 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Rigtig lækkert setup 

Det ligner rigtig meget lyd for pengene! Og synes rigtig godt om dit højttalervalg, de minder måske en smule bekendte hehe


Måske en smule ja

Det er super udstyr til pengene ja. Da jeg først fik sat det hele op og brugt forstærkerens måle mikrofon, var jeg lidt skuffet over lyden. Jeg var selvfølgelig klar over at de skulle spilles lidt til. Men efter ganske få timer, kunne jeg allerede hører en kæmpe forbedring.

Nu er jeg fuld tilfreds
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut
 
Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 21 August 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

Anda8000 skrev:
Ser godt ud... Kan specielt godt lide dit højttalersæt 
jeg er nu temmelig lun på den reciver. til 6000 ser den rigtig spændene. Hvilken sub har du i tankerne?



Receiveren var en af de sidste, der var at finde i Tyskland, da jeg bestilte den. Jeg havde forudbetalt den, hvorefter den pludselig forsvandt fra internet siden igen. Men jeg nåede lige at bestille i tide.

Med hensyn til Subben, tror jeg stadig, at jeg vælger subben, der hører til sættet. Ved godt, at man nok får mere for pengene ved Velodyne eller SVS, men vil gerne have, at det matcher de andre højtalere. Jeg er ikke så kræven på det punkt, og mon ikke min underbo vil være glad for det
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut
 
Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Ahh... godt at se noget mere Focal  Det ser godt ud, den 800CC står højt på min hifi ønskeliste, har selv et sæt 816'ere og de spiller jo rigtig dejligt!

Mht. TV går du så efter plasma eller LCD?

Mvh. Henrik



Yep, jeg endte med at vælge 816'erne, ligesom dig. Faktisk var jeg lidt overrasket over hvor store, de var. På hififreaks hjemmeside, står de opgivet til at være 998 mm høje, men da jeg havde målebånd på dem, var de 1010 mm høje. De har nok vokset under transporten
Det var iøvrigt godt at jeg ikke valgte 826 eller 836. Jeg skulle selv bære alle højtalerne op på 2. sal, da jeg fik dem leveret. Det var lidt hårdt for min dårlige kondi

Tv bliver et LCD højst sandsynligt. Ved godt de fleste anbefaler plasma, men de passer bare ikke til mit lyse rum. Jeg har indtil videre kig på Samsung 656 52", den kommende 8 serie, og deres nye LED 9 serie. Det irriterer mig lidt, at de nye LED LCD, kun kommer i 46 og 55 tommer. Kan ikke få plads til et 55" og 46 bliver for lille, tror jeg. 52" kan lige gå i hullet.
Men jeg studerer markedet i de næste 6 måneder, og så må jeg se, hvad jeg beslutter. Uanset hvad, så må den nederste hylde, hvor min elefant står på, lade livet, når der kommer større tv.

Men først skal jeg have fat i en subwoofer, og så må jeg se, hvor lang tid, jeg kan holde ud og vente...
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut
 
Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:
Åhh.. musen er ikke trådløs..det ser lidt kikset ud  (ej joke  ) Men ellers er tingene vel limet til det skrivebord ?


LOL

Jeg har faktisk en trådløs mus, en Logitech, som jeg gav 900 kr for i sin tid. Men den irriterede mig grænseløs, hvor den laggede helt vildt. Efter et stykke tid, blev jeg rigtig gal på den, og smed den ud af vinduet. Så er min Razer meget mere stabil. Ved godt det ser kikset ud, men jeg har lovet mig selv, at jeg aldrig køber en trådløs mus igen

Ingen lim brugt her mester
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

flot lejlighed. De er søde nok de focal der
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
Scatcat skrev:

HenrikW skrev:
Ja det er fandme urealistisk det skrivebord

Eller også er fidusen at man rydder kraftigt op inden man tager billedet og 30 sekunder efter ligner det en slagmark igen (sådan er det hos mig) Men som jeg også altid har sagt; "hellere system i rodet end rod i systemet" Kan ikke finde en sk** hvis det ligner et af de huse eller indretninger man ser i Bo Bedre!

Det er jo kun en teori, men jo den holder sgu nok i praksis - jeg plejer også at lege tornado inden jeg skal tage et billede  Hvis jeg først har lagt ting ned i en skuffe eller en kasse så kan jeg lige så godt købe nye ting istedet for at lede efter dem igen, for så er de "væk"

Mvh. Henrik

EDIT: Sorry for offtopic



Jeg er faktisk ret ligeglad med om folk ser, om jeg har rod. Grunden til at det ser sådan ud, er fordi jeg aldrig har rod på mit skrivebord. Der hvor mit askebære står, plejer jeg at hvile min albue, og jeg plejer  at klaske mine fødder op  i den anden side nogengange, hvis jeg ser tv.  Og så er der ikke plads til så meget andet

Inden jeg flyttede i min nuverende lejlighed, boede jeg på kollegie på 28 m2, og der lignede det 2. verdenskrig. Jeg kunne ikke finde noget som helst. Da jeg så flyttede, sagde min mor altid, at jeg aldrig ville være i stand til at holde min lejlighed ren, så jeg fik den gamle "nu skal jeg f..... visse hende" føelse. Egentlig ville jeg bare holde det rent i et par måneder, og så falde tilbage i min gamle stil, men nu er jeg sgu vandt til at holde nogenlunde orden hele tiden.

Men som Scatcat siger, så skal det heller ikke ligne Bo Bedre, for det bryder jeg mig ikke meget om. Men det gør min lejlighed heller ikke. Der skal være plads til lidt rod

Men jeg er ikke i tvivl om, at den teori Henrik har, passer.  Jeg er "desværre" bare ikke en del af den Rod eller ingen rod.........Det skal bare være et hjem, hvor man har det godt, og så kan alt andet være ligemeget
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut
 
Speednut
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 April 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Jeg kan rigtig godt lide lyssværdet  Top-nice udsmykning.

Nåja, anlægget er også pænt

Tillykke med det hele.

mvh

Præsten



Takker, ja lyssværet er ret fedt. Jeg har både Anakin og Luke's sværd, og kammeraterne skal altid lige svinge med dem, når de kommer forbi. Dem og min Homer Simpson talende øl oplukker er altid et hit, når jeg før besøg
Til top Vis Speednut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Speednut
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er også på nippet til at købe sådan et Focal sæt, dog med SR800 til bagkanalerne i stedet. Jeg har dog lige nogle spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret af Hififreaks, men de har ikke svaret endnu - jeg er jo nok også lidt utålmodig...

Sådan en Diamondback har jeg også - fin mus, driverne har dog lidt problemer med Vista (men hvad har Vista ikke problemer med...).

Speednut skrev:
Med hensyn til Subben, tror jeg stadig, at jeg vælger subben, der hører til sættet. Ved godt, at man nok får mere for pengene ved Velodyne eller SVS, men vil gerne have, at det matcher de andre højtalere. Jeg er ikke så kræven på det punkt, og mon ikke min underbo vil være glad for det

Jeg går efter et par SVS PB12-NSD. De lader til at have masser af bang-for-the-buck. Til gengæld skulle Focal's sub halte lidt efter resten, men ja, din underbo vil sikkert være glad for det

http://www.soundandvisionmag.com/speakers/2110/focal-chorus- home-theater-speaker-system.html

 

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes