Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 23:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Min hjemmebio(podspeakers) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
creosote
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 08 August 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Her er så mit første forsøg på en hjemmebio. Før jeg gik igang havde jeg selv stillet visse betingelser: Jeg ville ikke bruge "for mange penge" på skidtet, det skulle se godt ud ergo ikke ligne et teenage værelse og det skulle ikke fylde for meget.

Jeg kikkede lidt rundt efter højtalere og faldt selvfølgelig for podspeakers. Eftersom jeg bor i en mindre lejlighed med kun en stue, ville jeg ikke plastre denne ene stue til med store gulvhøjtalere og en totempæl af diverse receivere og lign. Derfor købte jeg følgende:
2 x Minipod i sort.
1 x Mini bass i sort.
1 x Cinepod i lyserø... Nej, sort.

Baghøjtalerne er bestilt, det blev til 2 x Micropod SE i sort. Jeg opdatere billeder når de er modtaget og monteret.

Til at håndtere lyden skulle jeg bruge en 5.1 receiver med diverse indgange. Jeg kikkede oprindeligt på en Harman/Kardon receiver, men eftersom mit tv-møbel ikke er dybt nok til de 38cm de fleste receiver er, valgte jeg i stedet en Cambridge 340R 5.1 receiver fra hifiklubben.

Eftersom jeg ikke havde tænkt mig at købe projektor skulle fladskærmen være tilpas stor. Og som altid skulle den hverken være for poppet eller for kedelig at se på.
Mit budget-valg faldt på et Sony Bravia 46" KDL-46-D3500.

Min fritid skal dræbes, så jeg købte en Sony Playstation 3. Der er koblet en 500 Gb. ekstern harddisk til denne.

TV-møblet er et billigt stålskab fra Ikea, hvor jeg har fjernet den højre frontlåge og den venstre bagplade(til ledninger).

Udover disse ting har jeg også købt en Apple Airport Express til at streame mp3'er fra min bærbar med iTunes.


Så her er hele listen:
1 x Cambridge 340R Receiver
2 x Minipod
1 x Cinepod
1 x Mini Bass
2 x Micropod(kommer snart)
1 x Playstation 3
1 x Sony Bravia KDL-46-D3500
1 x Apple Airport Express

Til alle disse ting er der selvfølgelig koblet kvalitets kabler fra hifiklubben.

Jeg har svaret på et par uundgåelige spørgsmål, som sikkert vil komme.
Q: Placeringen af din centerhøjtaler er ikke optimal.
Y: Indtil jeg får købt et nyt lavere tv-møbel er der ikke andre steder den kan stå.

Q: Du burde hænge dine minipods op på væggen for at få den bedste lyd.
Y: Jeg skal ikke bo i denne lejlighed i så lang tid, jeg vil helst ikke lave for mange huller i væggen.

Og nu lidt billeder.
















Og det var så det. Hvad der afviger fra normalen, er at der normalt står en lys vase med lange pilegrene lige til højre for tv'et, men det er jo ikke så fandens spændende.
Til top Vis creosote's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af creosote
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 08 August 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til

Nice og clean må man sige. Håber du får meget god tid brugt i selskab med dit setup. Synes det ser godt, og jeg tror da du får en fin lydoplevelse. Bare vent til du bliver rigtig bidt, og får noget mere plads at rode på , så skal størrelse, kvalitet i lyden og prisen såment nok komme.

Btw: Sådan en bass station - hvor dybt går sådan en fætter egentligt i frekvens?

musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 
creosote
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 08 August 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

musashi:
Lige nu får Telefon Tel Aviv fuld skrue på anlægget, så det bliver ihvertfald nydt.
Et clean setup var også målet, gerne lidt artsy fartsy. Men det gjorde underværker for lyden, da jeg fik købt en cinepod.

Jeg gik fra et par computer højtaler til dette setup, så indtil videre er jeg ovenud tilfreds med lyden. Om det skal blive større, er et godt spørgsmål. Sålænge jeg bor i lejlighed så er det her nok, over- og underboen skal jo også have en fungerende hverdag selvom jeg afholder Batman marathon med volumen op.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, jeg en jo hel grøn i det, så går den fra 40 til 120 hz. Men er ikke sikker.
Til top Vis creosote's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af creosote
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 09 August 2008 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Man kan få sådan nogle basbokse til minipods der gør dem til en 3-vejs. Noget du har overvejet?  Ellers rigtig flot setup! Kan personligt godt lide minipods!



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
creosote
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 09 August 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard:
Hvis det er Megapod du mener, så er det overvejet, men knap så seriøst. 2 x 5000 kr. er mange penge i mit budget.
Til top Vis creosote's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af creosote
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 09 August 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Det er sikkert det jeg mener..  Ja det er ikke helt billigt.

__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes