Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 16:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Provstens dagbog (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Halløjsa

 

Update: 29.04.2007

Update: 14.07.2007

Der er kommet lidt til siden jeg startede denne tråd, så her kommer et overblik

 

Udstyr:

Fjernsyn JVC 25S4EN

Receiver Marantz SR 5600

Dvd Marantz DV 4610

Video Samsung SV-651X

Pladespiller Thorens TD 320

Højttaler front Monitor Audio RS8

Højttaler center Monitor Audio RS LCR

 

Kabler:

Xindak FS 1.0

4,0 mm2 højttalerledning fra Bauhaus (center)

Tech-Link Scart kabel

Tech-Link XS High-End Koaxial Digital Audio kabe1

ClickTronic signalkabel (til pladespilleren) 

 

Jeg skal til at opbygge mit surround system, og er kommet på den fantastiske ide at bruge dette forum, som min dagbog – håber ikke i har noget imod det? Før jeg går videre vil jeg advare om at min anlæg ikke er tiltænkt at skulle være noget super-duper biografsetup, men mere et almindelig surroundanlæg til min stue.  Jeg er lige startet på projektet, og er derfor spændt på hvor det ender.

For at starte et sted, vil jeg vise mit nuværende anlæg, som består af et Aiwa musikanlæg, (skal vi kalde det konfirmationsanlæg for 20 år siden?) og en United dvd afspiller. Grunden til denne blanding skyldes, at cd-afspiller er gået i stykker og desværre gik pladespilleren samme vej – for kun 2 uger siden, snøft.

Højtalerne er Scan-Box:

Har ikke kunnet finde informationer om dem, men de har nu spillet i 20 år uden problemer.

 

Tilbage til fremtiden... opbygningen af mit nye anlæg vil komme til at foregå i etaper, men indtil videre har jeg følgende:

Marantz SR 5600 Receiver

Marantz DV 4610 Dvd-afspiller

JVC 25S4EN Fjernsyn

Samsung SV-651X Video.

og hvis man vender det 180 grader fås:

 

Det var det jeg vil vise i første omgang, men som i kan se har jeg øjne, mund og hjerte, men mangler ørene. Her har jeg valgt at indkøbe bedre fronthøjtaler end mit første udgangspunkt og vente med center-ht og bag-ht efter råd og intens læsning her i forummet, da det samlet skulle give et bedre resultat. Jeg kan dog trøste jer med at fronterne er under bestilling, og vender tilbage når der er nyt.

 

Provsten

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten
 
Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 11 Marts 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Endelig fik jeg leveret mine ører, hvilket betyder at disse nu er landet i min stue:

Pakke pakke ud,  også ser det sådan ud:

Glæder mig til at få sat dem på udstyret...

Provsten

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten
 
OleSeberg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Hej Provst og velkommen til. Det er en dejlig hobby du er startet på. Bliver spændende at se hvordan dit set-up udvikler sig. Jeg kan ikke helt se hvilke højtalere du har købt der. Vil du beskrive dem lidt nærmere? Også gerne hvordan de lyder.

__________________
MVH

Ole - Biosauna ejer
Til top Vis OleSeberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleSeberg
 
TeeZaZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Hej Provsten.

Glæder mig til at se dit opsæt. Vil du surroundanlæg kun med Monitor Audio Silver. Jeg har selv complet Monitor Audio silver. Det er lidt syndt at du ikke købt Monitor Audio Gold, da der var nedsat 50 % i TC.

Mvh. Mark

Til top Vis TeeZaZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TeeZaZ
 
Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for jeres input og tilliden til fremtiden for mit anlæg Embarrassed

OleSeberg: som Tezaz skriver er det Monitor Audio Silver RS8. Jeg valgte dem efter en længere periode med læsning på nettet og lytning til forskellige højttaler. RS8 må siges at ramme min smag, hvilket jeg allerede bemærkede ved første lytning.

Teezaz: Jeg havde faktisk muligheden for at købe Guldet, men valgte Sølvet - nogen mener jeg ikke er rigtig klog, men jeg synes ikke at guldet lyder så meget bedre. Desuden er der ikke så meget plads i min stue, så sølvet passer bedre ind.

Sådanne øre skal ligesom have noget lakridssnor og her er valget faldet på disse:

I åben tilstand:

Jeg ved ikke om Xindak FS 1.0 er over-kill til mit anlæg, men jeg kunne ikke stå for tilbuddet. Min fornuft prøver at overbevise mig om at noget der koster 1000,- for 5 meter med 60% rabat er bedre end noget til 200 kr/m uden rabat.

Så nu ser mit anlæg sådan ud:

En ting der undre mig ved anlægget er at den multi fjernbetjenning der følger med receiveren,  hvor man kan styre næsten alt ikke har en eject knap. Så enten skal man beholde dvd fjernbetjeningen (hvem gider have den for en funktion) ellers skal man bøje sig ned hver gang når skiven skal skiftes (det kan tilgengæld være farligt :-) Er der nogen som har en god forklaring på dette?

Provsten

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten
 
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 12 Marts 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Provsten skrev:
En ting der undre mig ved anlægget er at den multi fjernbetjenning der følger med receiveren, hvor man kan styre næsten alt ikke har en eject knap. Så enten skal man beholde dvd fjernbetjeningen (hvem gider have den for en funktion) ellers skal man bøje sig ned hver gang når skiven skal skiftes (det kan tilgengæld være farligt :-) Er der nogen som har en god forklaring på dette?


Min Pioneer multi-remote, har en learn funktion - kan det tænkes, at din har det samme? Så kan du selv lære remoten den ene funktion.

__________________
... and hifi for all
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted
 
Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

hifi-fjols: desværre sådan en knap har jeg ikke kunne finde/læse mig til eksistere på fjernbetjenningen, som hedder RC5500SR. Ellers tak for tippet

Provsten 

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten
 
nisted
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Tillykke med opgraderingen,

 

-PÅ min DVD afspiller skal jeg alligevel rejse mig for at sætte den nye skive i, så jeg kunne nok undvære eject-knappen på remoten

 

 

Til top Vis nisted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nisted
 
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

nisted skrev:

Tillykke med opgraderingen,

 

-PÅ min DVD afspiller skal jeg alligevel rejse mig for at sætte den nye skive i, så jeg kunne nok undvære eject-knappen på remoten

 

 



Ja, det kunne ellers være herligt med en DVD afspiller der selv kunne hente en DVD fra samlingen og sætte i


__________________
Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
Til top Vis StylaH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StylaH Besøg StylaH's Websted
 
Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for jeres input om hvorledes man skal betjene dvd'en... jeg ville nok bare gerne spare et buk mod gulvet for at undgå div. rygproblemer Wink

Ellers kom der en pakke:

Hvad mon der er i den?

Provsten

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten
 
Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 29 April 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Så gik tiden.... og jeg fik endelig pakket ud.

Som i kan se er det lidt kabler, som nu er blev sat imellem dvd og receiver.

Har fået lyttet til lidt musik efter skiftet og synes der er en lille forbedring, da lyden er mere klar i det. Ellers kan jeg ikke høre den store forskel.

Provsten

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 29 April 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Provsten skrev:

Hej

Tak for jeres input om hvorledes man skal betjene dvd'en... jeg ville nok bare gerne spare et buk mod gulvet for at undgå div. rygproblemer Wink

Ellers kom der en pakke:

Hvad mon der er i den?

Provsten

Du skal sgu da bukke dig alligevel når du skal skifte pladen - what´s the difference?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 29 April 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Du skal sgu da bukke dig alligevel når du skal skifte pladen - what´s the difference?

[/QUOTE]

Tænk jeg synes faktisk der er stor forskel på at bukke sig ned, trykke på knappen, vente på dvden stopper skiven og åbner skuffen, tag skiven af, sætte den nye på, trykke på knappen og rejse sig op fremfor at bukke sig ned, snuppe skiven fra en åben skuffe og sætte en ny i og rejse sig op, mens resten af tiden bruges i sofaen med sin Bowmore

Er det kun mig, der har det sådan?

Provsten

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten
 
torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 30 April 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Provsten skrev:

Tænk jeg synes faktisk der er stor forskel på at bukke sig ned, trykke på knappen, vente på dvden stopper skiven og åbner skuffen, tag skiven af, sætte den nye på, trykke på knappen og rejse sig op



Man plejer at kunne lukke skuffen ved at trykke på Play på remote. Så kan du rette ryggen et sekund hurtigere 


Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo
 
Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Så er der sket lidt igen i min lejlighed. Jeg har fået følgende:

Monitor Audio centerhøjttaler

ClickTronic signalkabel.

Når jeg får tid engang får i nogle billeder af det udpakket.

Hygge indtil da...

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten
 
Provsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Så er det tid med alt det nye, der er sket i mit projekt.

Først vil jeg lige starte med den hylde i kan se hænge på væggen til højre. Den skal nemlig bruges til indholdet af denne kasse:

nemlig en pladespiller. Så hylden har fået efter alle kunstens regler og resultatet er blevet:

Jeg er godt tilfreds med projektet og glad for min hjemmebygget hylde. Ville egentlig gerne have placeret den over anlægget, men her bestået væggen af forskallingsbrædder og siv. Nok ikke det optimale sted at hænge en pladespiller Wink Efterføgnede har jeg indkøbt en Graham Slee riaa, og da jeg fandt ud af der var huller i siden fik den plads under hylden.

Første gang jeg havde monteret systemet, synes jeg der var utrolig meget støj - fandt ud af at der lige var en jordingsledning med og da den kom på riaaen, forsvandt alt støj. Jeg er desuden gået fra alm signalkabel til viste ClickTronic. Uha det er et lækkert kabel, og lyden fra pladerne er blevet mere klar og ren i det - lækkert lækkert.

Desuden har jeg jo fået indkøbt mig en center, som i kan se. Den har fået sin placering ovenover fjerneren:

Jeg synes ikke det ser optimalt ud, men har ikke fundet en anden løsning. Centeren er Monitor Audio rs lcr, som passer til mine fronthøtjtaler. Ville egentlig gerne have kabel, der passer til mine Xindak, men det findes vist ikke, så indtil videre er det blevet 4,0 mm2 højttalerledning fra Bauhaus. Det virker fint.

Jeg er dog lidt ked af det rod af ledninger, som nu eksistere bag mit system. Det må kunne forbedres!!!

Efter at have fået centeren på, er oplevelsen af at se film og koncerter blev wow wow. Sidder nogle gange og glæder mig over jeg har inversterede i dette anlæg for mine lytteoplevelser er blevet udvidet og flere gange (som mange oplever) hov den der detajle har jeg ikke hørt før Big smile Det er så fedt... Her er så hvordan det ser ud:

Er lidt spændt på jeres kommentar, da jeg føler at anlæg nu passer til mit behov.

Provsten

Til top Vis Provsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Provsten
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes