Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 09:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Nygaard’s stereo->surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Ja, så er det vist efterhånden på tide at jeg kommer med på moden, og får lavet en tråd hvor udstyret kan vises lidt frem. 

Jeg er netop igang med at flytte ind i min nye lejlighed, og har efterhånden fået det meste af udstyret skubbet på plads. Så jeg synes at det virkede som et godt tidspunkt at begynde en tråd nu. Detaljerne (så som kabler) er der dog ikke helt styr på endnu, men det kunne jo være en god undskyldning for løbende at poste lidt nye billeder hehe.

Jeg er pt. igang med at udvide lidt (stereo->surround) på filmfronten, så jeg synes at tråden passede bedst ind her, selvom systemet faktisk tjener som musikformidler det meste af tiden. Men rent stereo er det i hvert fald ikke.

Mit setup består indtil videre af:
Cerwin Vega AL1000 med egne modifikationer
Cerwin Vega E-76C
Pioneer VSX-1016V-K
Pioneer DV-696AV-K
Acurus A250
Profigold PGA3000
Tara Labs Prism 200i
Dali Blue Wave
QED Qontour på centeren
32" Panasonic

Så kom jeg hjem, men lur mig om jeg ikke gleme digi-cam'et.
Et billed blev der dog lovet, så indtil videre må i nøjes med et taget med mobilen



Klik her for at se billedet i højere opløsning!



__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

min første tanke:  Stor lyd og lille TV 

Men ellers fine dele du bruger

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
znefi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

ja lidt sjovt faktisk dine ht'er er større en tv'et i midten det forsvinder nærmest

men glæder mig til at se mere

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Tv hvor



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Michael GJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hvad indebærer "egne modifikationer" angående dine AL-1000?

Rummet ser lidt bart ud, hvordan er akustikken?

 

mvh

Til top Vis Michael GJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael GJ
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Skærmstørrelsen arbejdes der på, men jeg vil ikke gøre noget halvhjertet. Så der går lidt inden der er en funktionel løsning på problemet. Sådan en omgang flytning er dyrer end man umidelbart skulle tro.

Hvad indebærer "egne modifikationer" angående dine AL-1000?
Afstivning og stabilisering af kabinetterne, sidstenævnte ved at tilføre dem mere vægt i bunden. Den interne kabelføring er udskiftet. Dæmpematerialet og mængden heraf er ændret, da jeg fandt den originale for "hult" klingende.
Opgradering af diskant og delefilter har også været oppe at vende, men jeg tror i stedet det ender med at jeg finder en afløser for CV'erne. Man ændrer jo smag og krav med tiden.

Rummet ser lidt bart ud, hvordan er akustikken?
Rent ud sagt forfærdelig, som rummet er "dekoreret" lige pt. Ydermere døjer jeg med at bassen hellere vil være helt fremme ved TV'et oppe i hovedhøjde når jeg står oprejst, i stedet for ved sweetspot i sofaen. Jeg mangler dog at få fundet mine VALHALLA TECHNOLOGY VTfeets' frem så jeg kan få højtalerne koblet fra deres 55kg tunge base, og derefter må jeg til at lege med noget vinkling og se om jeg ikke kan få dem til at arte sig.


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Michael GJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
Afstivning og stabilisering af kabinetterne, sidstenævnte ved at tilføre dem mere vægt i bunden. Den interne kabelføring er udskiftet. Dæmpematerialet og mængden heraf er ændret, da jeg fandt den originale for "hult" klingende.
Opgradering af diskant og delefilter har også været oppe at vende, men jeg tror i stedet det ender med at jeg finder en afløser for CV'erne. Man ændrer jo smag og krav med tiden.

Ok - interessant. Jeg har læst om flere der har skiftet diskanten ud med en JBL titaniums diskant og det tror jeg nu ikke kan være den store forbedring - bortset fra de ikke brænder af. Men på den anden side har jeg aldrig hørt AL seriens diskant.

Ved du hvad man må give for et sæt - jeg kunne godt finde på, at købe et sæt bare for at prøve dem.


Predator skrev:

Rent ud sagt forfærdelig, som rummet er "dekoreret" lige pt. Ydermere døjer jeg med at bassen hellere vil være helt fremme ved TV'et oppe i hovedhøjde når jeg står oprejst, i stedet for ved sweetspot i sofaen. Jeg mangler dog at få fundet mine VALHALLA TECHNOLOGY VTfeets' frem så jeg kan få højtalerne koblet fra deres 55kg tunge base, og derefter må jeg til at lege med noget vinkling og se om jeg ikke kan få dem til at arte sig.

Hehe det tænkte jeg nok, men du er også undskyldt når du lige er flyttet. Jeg mener også at have læst al-1000 er lidt svær at sætte op, er der noget om det? Hvor stort er rummet egentligt?

mvh

Til top Vis Michael GJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael GJ
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Michael GJ skrev:

Predator skrev:
Afstivning og stabilisering af kabinetterne, sidstenævnte ved at tilføre dem mere vægt i bunden. Den interne kabelføring er udskiftet. Dæmpematerialet og mængden heraf er ændret, da jeg fandt den originale for "hult" klingende.
Opgradering af diskant og delefilter har også været oppe at vende, men jeg tror i stedet det ender med at jeg finder en afløser for CV'erne. Man ændrer jo smag og krav med tiden.

Ok - interessant. Jeg har læst om flere der har skiftet diskanten ud med en JBL titaniums diskant og det tror jeg nu ikke kan være den store forbedring - bortset fra de ikke brænder af. Men på den anden side har jeg aldrig hørt AL seriens diskant.

Ved du hvad man må give for et sæt - jeg kunne godt finde på, at købe et sæt bare for at prøve dem.


Predator skrev:

Rent ud sagt forfærdelig, som rummet er "dekoreret" lige pt. Ydermere døjer jeg med at bassen hellere vil være helt fremme ved TV'et oppe i hovedhøjde når jeg står oprejst, i stedet for ved sweetspot i sofaen. Jeg mangler dog at få fundet mine VALHALLA TECHNOLOGY VTfeets' frem så jeg kan få højtalerne koblet fra deres 55kg tunge base, og derefter må jeg til at lege med noget vinkling og se om jeg ikke kan få dem til at arte sig.

Hehe det tænkte jeg nok, men du er også undskyldt når du lige er flyttet. Jeg mener også at have læst al-1000 er lidt svær at sætte op, er der noget om det? Hvor stort er rummet egentligt?



Diskanten jeg overvejede at opgradere med er nyeste revision, som var at finde i 1002e. Primært på grund af at den har en bedre opløsning. Jeg har hørt om folk der har sprunget dem, og ligeledes om udskiftninger med JBL ti diskanter for at undgå det. Men jeg tror kun det handler om at de skal have en ordentligt forstærker på.. Det er i hvert fald aldrig lykkedes mig at sprænge en!
Personligt kunne jeg aldrig finde på at sætte en ti diskant i, i stedet.

Prismæssigt ligger de omkring 4k for et sæt, og 500-1000 mere for de nyere modeller. De KAN findes billigere, men det kan ikke anbefales at købe dem. De ender jo desværre tit og ofte i hænderne på personer der ikke har den fjerneste idé om hvad de foretager sig, og så er det den her slags sørgeligheder der kommer ud af det: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47951280

Jeg skal faktisk ikke kunne sige det. Jeg har førhen spillet med dem i et rum der var noget underdimentioneret i forhold til højtalerne, og der kom de aldrig helt til sin ret. Lydtryk var der masser af, men de havde ikke plads nok til også at lyde som de skulle. Det nye rum de er blevet placeret i er stadig i det mindste med sine 20m2 + åbent siderum der godt kan gå hen og blive en udfordring når det kommer til at få sweetspot perfekt. Men nu er min nye Pioneer heldigvis udstyret med rumkorrektion som kan hjælpe med til at få surround delen indstillet og tilasset. Så jeg håber da det lykkes i sidste ende


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Michael GJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Tak for dine svar

Jeg kender ikke så meget til rumkorrektion, men efter hvad jeg er blevet fortalt er det ikke småting det kan udrette. Håber da du får det til at gå op!

Tidligere i tråden luftede du tanken om en evt. udskiftning af dine cerwin vegaer, har du nogle ideer til omkring hvad der skal afløse dem?

 

Til top Vis Michael GJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael GJ
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Michael GJ skrev:

Tak for dine svar

Jeg kender ikke så meget til rumkorrektion, men efter hvad jeg er blevet fortalt er det ikke småting det kan udrette. Håber da du får det til at gå op!

Tidligere i tråden luftede du tanken om en evt. udskiftning af dine cerwin vegaer, har du nogle ideer til omkring hvad der skal afløse dem?



Jeg har altid godt kunne lide Dali, og de har faktisk nogle højtalere på programmet der godt kunne gå hen og blive attraktive. 850'eren ser ud til at være en fornuftig højtaler til prisen, og den har lidt af det jeg gerne vil have. Evidence 870 hælder jeg dog en del mere til, da den nærmer sig en klasse jeg er begyndt at finde mere interessant, og besidde flere af de egenskaber jeg gerne ser styrket ved et højtaler skifte. Helt optimalt ville det være at falde over et sæt Grand til en god pris, for der begynder vi jo at nærme os en højtaler der både kan levere et stort lydtryk, og efter sigende også gøre det med en ganske velklingende lyd! Jeg har desværre aldrig hørt netop disse Dali modeller, og er af den grund i tvivl om de kan levere det punch jeg er ude efter. Så selv om jeg pricipielt er imod sub's i stereo konfigurationer, kunne det godt tænkes at en SVS med tiden også vil finde sin plads i stuen (til film ville det i hvert fald være optimalt!)

Jeg er blevet anbefalet også at kigge efter JBL TI5000 og TI250 som jeg ved lejlighed vil sætte stor pris på at høre i drift. Men af en eller anden grund af JBL bare aldrig sagt mig så meget..

Mine krav er at lyden skal blive mere præcis, klar, veldefineret og kunne premstille et bedre perspektiv i musikken, men samtidig skal højtaleren kunne spille tordnende højt med en super dynamik. Det er store krav at stille, og jeg er bange for at det vil blive en kostelig affære at opnå den lyd jeg ønsker. Men mon ikke nok jeg med tiden skal finde noget der passer mine behov


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Michael GJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Du kunne evt. også tjekke de ældre Infinity modeller, såsom de gamle Kappa 8/9, Renaissance 90 eller omega. Dog kan de være slemme ved forstærkeren, såvidt jeg husker går kappa 9 under 1ohm.

Ellers er de ældre Tannoy med store coaxiale enheder måske noget.

Men ellers går du nok ikke helt galt i byen med de Dali'er du nævner.

mvh

Til top Vis Michael GJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael GJ
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Michael GJ skrev:

Du kunne evt. også tjekke de ældre Infinity modeller, såsom de gamle Kappa 8/9, Renaissance 90 eller omega. Dog kan de være slemme ved forstærkeren, såvidt jeg husker går kappa 9 under 1ohm.

Ellers er de ældre Tannoy med store coaxiale enheder måske noget.

Men ellers går du nok ikke helt galt i byen med de Dali'er du nævner.

mvh



Jeg har desværre ikke hørt nogle af de modeller du nævner. Kun nyere Infinity i "meget-lyd-for-pengene" modeller, og i forhold til dem vil jeg faktisk hellere beholde mine AL'er. Men en højtaler som Kappa 9 kunne da være meget interessant at høre!

Tannoy har jeg også til gode, men har altid godt kunne tænke mig at høre hvordan sådan en konstruktion egentligt spiller


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Rotel dyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

jeg har haft infinity 9,2 med 2 stk bas i hver og 150 cm høje vilkelige en højtaler der spiller

godt og med skub i der osse svært at sælge dem uden tårer ,men hvor jeg boret et sted

kunne jeg ikke få plas til dem ,æv øv nå men efter meget leden efter anden højtaler fandt

jeg aurum cantus men den alså ikke klare det tryk i bassen som infinityen kunne men alt

det andet kan aurum mere af sådan er det i denne verden så hvis man vil ha bas så er det

denne højtaler et klar ++ og ++ for alle basserne hilsen rotel dyr

Til top Vis Rotel dyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel dyr
 
TeeZaZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

hvordan er lyden endelig. Jeg har selv VSX-1016, men jeg synes ikke at den afgiver nok bass, kan det mærkes selv du har de 2 store CV ?
Til top Vis TeeZaZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TeeZaZ
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
Michael GJ skrev:

Tak for dine svar

Jeg kender ikke så meget til rumkorrektion, men efter hvad jeg er blevet fortalt er det ikke småting det kan udrette. Håber da du får det til at gå op!

Tidligere i tråden luftede du tanken om en evt. udskiftning af dine cerwin vegaer, har du nogle ideer til omkring hvad der skal afløse dem?



Jeg har altid godt kunne lide Dali, og de har faktisk nogle højtalere på programmet der godt kunne gå hen og blive attraktive. 850'eren ser ud til at være en fornuftig højtaler til prisen, og den har lidt af det jeg gerne vil have. Evidence 870 hælder jeg dog en del mere til, da den nærmer sig en klasse jeg er begyndt at finde mere interessant, og besidde flere af de egenskaber jeg gerne ser styrket ved et højtaler skifte. Helt optimalt ville det være at falde over et sæt Grand til en god pris, for der begynder vi jo at nærme os en højtaler der både kan levere et stort lydtryk, og efter sigende også gøre det med en ganske velklingende lyd! Jeg har desværre aldrig hørt netop disse Dali modeller, og er af den grund i tvivl om de kan levere det punch jeg er ude efter. Så selv om jeg pricipielt er imod sub's i stereo konfigurationer, kunne det godt tænkes at en SVS med tiden også vil finde sin plads i stuen (til film ville det i hvert fald være optimalt!)

Jeg er blevet anbefalet også at kigge efter JBL TI5000 og TI250 som jeg ved lejlighed vil sætte stor pris på at høre i drift. Men af en eller anden grund af JBL bare aldrig sagt mig så meget..

Mine krav er at lyden skal blive mere præcis, klar, veldefineret og kunne premstille et bedre perspektiv i musikken, men samtidig skal højtaleren kunne spille tordnende højt med en super dynamik. Det er store krav at stille, og jeg er bange for at det vil blive en kostelig affære at opnå den lyd jeg ønsker. Men mon ikke nok jeg med tiden skal finde noget der passer mine behov

Imiddelbart tror jeg også at Dali er en mere eller mindre "naturlig" overgang fra det vilde CV, til nogle mere "rolige" højttalere, der dog stadigt kan sætte gang i en fest. Jeg har selv Dali 850 som min første rigtige højttalere, og den skal ikke skifte til Cerwin Vega af nogen art! Dali 870 og Dali Grand er jo så nogle skridt længere op af stigen, og jeg vil blive forbavset hvis du ikke finder noget af det du leder efter i dem. Husk dog på at det kræver tilvending at gå fra CV og til en mere "rolig" højttaler, så giv de næste højttalere lidt tid til at vise hvad de kan inden du forkaster dem

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

TeeZaZ skrev:
hvordan er lyden endelig. Jeg har selv VSX-1016, men jeg synes ikke at den afgiver nok bass, kan det mærkes selv du har de 2 store CV ?


Jeg kender ikke rigtig 1016'eren endnu. Jeg har godtnok haft min i et halvt års tid efterhånden, men den har stået i sin kasse langt det meste af tiden. Umidelbart synes jeg at den er en anelse mørkere i lyden end den NAD 317 jeg brugte som forforstærker i noget tid, men til gengæld også en anelse mindre kontant i bassen. Det gør et Amerikansk effekttin jo selvfølgelig ikke bedre, så jeg tænker lidt på om det ikke var en idé at hoppe på noget ICEpower. Evt. de nye Murano som har fanget min interesse

EDIT: 1016 har jo et hav af "lydforbedringsfunktioner" som du kan prøve dig frem med, hvis du ikke er tilfreds med måden den lyder på. Om man så vil farve den yderligere er jo op til hver enkelt.


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Predator skrev:
Michael GJ skrev:

Tak for dine svar

Jeg kender ikke så meget til rumkorrektion, men efter hvad jeg er blevet fortalt er det ikke småting det kan udrette. Håber da du får det til at gå op!

Tidligere i tråden luftede du tanken om en evt. udskiftning af dine cerwin vegaer, har du nogle ideer til omkring hvad der skal afløse dem?



Jeg har altid godt kunne lide Dali, og de har faktisk nogle højtalere på programmet der godt kunne gå hen og blive attraktive. 850'eren ser ud til at være en fornuftig højtaler til prisen, og den har lidt af det jeg gerne vil have. Evidence 870 hælder jeg dog en del mere til, da den nærmer sig en klasse jeg er begyndt at finde mere interessant, og besidde flere af de egenskaber jeg gerne ser styrket ved et højtaler skifte. Helt optimalt ville det være at falde over et sæt Grand til en god pris, for der begynder vi jo at nærme os en højtaler der både kan levere et stort lydtryk, og efter sigende også gøre det med en ganske velklingende lyd! Jeg har desværre aldrig hørt netop disse Dali modeller, og er af den grund i tvivl om de kan levere det punch jeg er ude efter. Så selv om jeg pricipielt er imod sub's i stereo konfigurationer, kunne det godt tænkes at en SVS med tiden også vil finde sin plads i stuen (til film ville det i hvert fald være optimalt!)

Jeg er blevet anbefalet også at kigge efter JBL TI5000 og TI250 som jeg ved lejlighed vil sætte stor pris på at høre i drift. Men af en eller anden grund af JBL bare aldrig sagt mig så meget..

Mine krav er at lyden skal blive mere præcis, klar, veldefineret og kunne premstille et bedre perspektiv i musikken, men samtidig skal højtaleren kunne spille tordnende højt med en super dynamik. Det er store krav at stille, og jeg er bange for at det vil blive en kostelig affære at opnå den lyd jeg ønsker. Men mon ikke nok jeg med tiden skal finde noget der passer mine behov

Imiddelbart tror jeg også at Dali er en mere eller mindre "naturlig" overgang fra det vilde CV, til nogle mere "rolige" højttalere, der dog stadigt kan sætte gang i en fest. Jeg har selv Dali 850 som min første rigtige højttalere, og den skal ikke skifte til Cerwin Vega af nogen art! Dali 870 og Dali Grand er jo så nogle skridt længere op af stigen, og jeg vil blive forbavset hvis du ikke finder noget af det du leder efter i dem. Husk dog på at det kræver tilvending at gå fra CV og til en mere "rolig" højttaler, så giv de næste højttalere lidt tid til at vise hvad de kan inden du forkaster dem



Alt nyt udstyr kræver jo at man lige giver det lidt tid, så man kan vænne sig til at høre FORSKELLEN og ikke bare at det lyder anderledes. Om ikke andet er et sæt AL'ere jo mere kostbare end at man kan tillade sig at beholde dem sideløbende
Jeg tror dog at jeg er ved at være klar til at tage springet ud i noget nyt, så inden for det næste halve års tid tror jeg at jeg skal igang med at lytte lidt på nogle af de modeller der har fanget min interesse.


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt nyt til
Jeg benyttede chancen for at score mig et (forhåbentligt) godt coax kabel til billige penge, og samtidig muligheden for at stifte bekendtskab med Kineser-lyd.
Kablet er et Xindak DC-01.

Klik på billederne for at se dem i højere opløsning!

En solid kasse.


Fint skal det være



__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 
Monolake
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 15 August 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 484
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

er der ikke flere billeder  hmm

 



__________________
Analog World
Til top Vis Monolake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolake Besøg Monolake's Websted
 
Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Monolake skrev:

er der ikke flere billeder  hmm

 


De kommer med tiden
Jeg er stadig igang med at flytte rundt på det og prøve mig frem, samt at resten af lejligheden også kræver en forfærdelig masse tid. Men der vil løbende komme nye billeder af de ting jeg roder rundt med, og hurtigst muligt nogle taget med digitalkamera i stedet for mobil.


__________________
Mvh. Henrik Nygaard
Til top Vis Nygaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nygaard
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes