Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 12:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: En studerendes første setup! [70% Done] (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Crackpoth
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 22 December 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hey og Velkommen!

Så skete det endelig, jeg tog mig sammen og købte mig et surround set, efter lang tids overvejelser. Mit budget lå på ca 10K og valget er faldet på følgende udstyr:

Mit Setup
NAD T743v2 - A/V Receiver
NAD T514 - DVD-Afspiller
Dali Concept 6 - Front Højt.
Dali Cencept 1 - Bag Højt.
Dali Concept Center - Center Højt.

Samlet pris: 9.552 spir


Herudover består mit setup af
Gammelt Sony TV
Ældre laptop, som dog fungerer fint til musik afspilning
iPod mini
Playstaition 2

På nuværende tidspunkt kan jeg sige at jeg er rigtig glad for det, for det spiller jo bare for fedt!



Her er så de to front højtalere, center højtaleren, PS2, iPod, Laptop og det gamle fjernsyn   



Nærbillede af Receiver og DVD-Afspilleren



I skal da også lige have et nærbillede af den gamle... Måske kan i se at de gamle skumgummi membraner på dets højtalere er smuldret væk. Det lyder ganske forfærdeligt, når den skal spille bas



Nærbillede af den højre front højtaler nedefra uden stof


      


Close-Up af diskant og mellemtone/bass enhederne på front højtaleren



Center højtaleren uden stof fra siden



Højre bag højtaler uden stof



Venstre baghøjtaler med stof



Close up af Laptop som jeg bruger til afspilning af musik. Pt foregår overførslen via et minijack-phono stik fra onboard lydkort.



iPod Mini sølv.



Min PS2, som efter hånden har en del år på bagen, men som stadig kan være bagmand for en del spas.



Og til sidst lige et billede af kontrol centeret, som jeg synes er yderst praktisk, da den nemt kan lære kommandoer fra andre remote's


Fremtidsplaner


  1. Nyt 32" LCD Samsung fjernsyn [Det kan være her når som helst!]
  2. Jeg skal have hængt de to baghøjtalere op [I øjeblikket går jeg og venter på de bestilte beslag]
  3. Gjort baghøjtalerneledningerne "usynlige" [Sker så snart bag ht'erne kommer op]
  4. Få styr på kabel roddet [Regner med at få styr på kabelsalaten når det nye fjernsyn kommer]
  5. Forbundet den bærbare computer digitalt med receiveren via eksternt lydkort [Snarest muligt]



Jeg er meget modtagelig for både ris, ros og forbedringsforslag

Tak // Crackpoth     

__________________

"Audio, video, disco" - "I hear, I see, I learn"
Til top Vis Crackpoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackpoth
 
denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 22 December 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

nice nok anlæg du har fået dig der! et stort tillykke med det!

men jeg vil gerne vide hvordan man kan forbinde en bærbar digitalt? jeg har nemlig selv lige fået en bærbar.....jeg har bare købt et normalt kabel der sidder i udgangen til høretlf. på pc'en og i en phono indgang i anlæget

Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 23 December 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hey fedt setup!

det er sgu godt klaret når man tænker på du er på su i hvert fald!

Tror det ku bive rigtig fedt med en LCD skærm til, for man kan sige det er jo nok der du "halter" lidt?.

Hvad med sub? jeg synes den mangler?


__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 23 December 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg!

Det er nogle velspillende HT'er du har anskaffet dig der! Men for at få det bedste ud af dem vil jeg anbefale dig at rykke den højre så langt ud fra væggen som muligt. Det tager en del af perspektivet at den står så tæt på væggen som den gør.

Har du overvejet at afkoble dine HT'er fra gulvet? Det vil også give dig bedre lydkvalitet, hvad enten du bruger spikes eller kork.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Crackpoth
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 23 December 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hey alle 3 og tak for nice feedback, det er fedt at i gidder skrive.


Til denon avr-1804:
Har tænkt mig at købe et eksternt lydkort, som kobles til bærbarens usb port og kan sende et optisk Spdif signal til receiveren!
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=12037

Til CRC1:
Ja, ser også rigtig meget frem til at det nye samsung lcd fjernsyn kommer hjem. Der er en del problemer med distributøren lige i øjeblikket, men det skulle komme engang efter jul! Og der skal nok komme billeder


Til Mastervol:
Tak for rådet, det er sådan noget os hifi nybegyndere værdsætter!
Ang. afkobling, så mener du vel at skaffe lidt ludt imellem HT og gulv? Det fremgår nok ikke så tydeligt af billedet med der er faktisk 1,5 cm mellemrum... Og jeg lover at den højre højtaler nok skal komme så langt væk fra den væg som muligt!

__________________

"Audio, video, disco" - "I hear, I see, I learn"
Til top Vis Crackpoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackpoth
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 23 December 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Du kan afkoble din højtaler ved at stille dem på isolerende underlag. Det kan være kork, en haveflise eller et par specielle "feets" som du kan købe i din lokale hifi butik. Andre foretrækker spikes i stedet for, men det er tit enten eller om det virker. 

Det er ikke så vigtigt hvor meget luft der er mellem højtaleren og gulvet, men mere hvad der ligger i melllem gulvet og HT'ern. Princippet med spikes er at skabe en optimal kontakt mellem højtaler og gulv mens det naturligvis med alt andet man putter under, har til hensigt at elliminere kontakten. Men du kan sikkert få lang tid til at gå med at eksperimentere med det!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Crackpoth
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 23 December 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Ahhh, så må jeg jo på jagt nede i det lokale byggemarked...

Tak for det! ;)

__________________

"Audio, video, disco" - "I hear, I see, I learn"
Til top Vis Crackpoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackpoth
 
Crackpoth
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 25 December 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:


Hvad med sub? jeg synes den mangler?



Nå ja... Stod nede i hifiklubben da jeg skulle købe og tænkte om jeg skulle tage en sub med, men synes ikke jeg havde de 3700 og heller ikke pladsen   . Det er den store ulempe ved stadig at være hjemmeboende... men skal have seng, skab osv i værelset ... men det går nok, for det er jo gratis

__________________

"Audio, video, disco" - "I hear, I see, I learn"
Til top Vis Crackpoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackpoth
 
Crackpoth
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 25 December 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Håber andre vil komme med kommentarer, da jeg som sagt er ny i hifiverdenen...

Teach me!

__________________

"Audio, video, disco" - "I hear, I see, I learn"
Til top Vis Crackpoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackpoth
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 26 December 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Måske skulle du overveje at placere din DVD nedenunder din forstærker da den jo producerer noget varme den skal af med. Og varme stiger jo op, så der skal helst ikke stå noget ovenpå forstærkeren.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 26 December 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

I det hele taget bør en forstærker stå så frit som muligt for på bedst mulig måde at kunne komme af med sine varme. Måske skulle den op og stå ved siden af TV'et?
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 26 December 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  


Nå ja... Stod nede i hifiklubben da jeg skulle købe og tænkte om jeg skulle tage en sub med, men synes ikke jeg havde de 3700 og heller ikke pladsen   . Det er den store ulempe ved stadig at være hjemmeboende... men skal have seng, skab osv i værelset ... men det går nok, for det er jo gratis

Jeg er helt enig med dig, jeg har møbleret hele mit værelse om og købt en sovesofa for at få plads til det alt sammen. Jeg glæder mig til jeg "mit" hus blir færdigt der får jeg 45 kvm stue til anlæg! Der skal sgu være plads til hifi!


__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
Crackpoth
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 27 December 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
I det hele taget bør en forstærker stå så frit som muligt for på bedst mulig måde at kunne komme af med sine varme. Måske skulle den op og stå ved siden af TV'et?


Det tror jeg ikke den komme til men kunne overveje at sætte dvd'en nedenunde forstærkeren... Har faktisk godt lagt mærke til varmeproblemet, men har nu ikke tænkt nærmere over det.. .

Kan det lille kabinet virkelig godt hold til 20-30 kg oven på sig?

__________________

"Audio, video, disco" - "I hear, I see, I learn"
Til top Vis Crackpoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackpoth
 
Crackpoth
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 27 December 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Nå ja... Stod nede i hifiklubben da jeg skulle købe og tænkte om jeg
skulle tage en sub med, men synes ikke jeg havde de 3700 og heller ikke
pladsen   . Det er den store ulempe ved stadig at være hjemmeboende... men skal have seng, skab osv i værelset ... men det går nok, for det er jo gratis

Jeg er helt enig med dig, jeg har møbleret hele mit værelse om og købt
en sovesofa for at få plads til det alt sammen. Jeg glæder mig til jeg
"mit" hus blir færdigt der får jeg 45 kvm stue til anlæg! Der skal sgu
være plads til hifi!


Lyder rigtig fedt! bare det var mig... suk..

Men du må endelig komme med billeder når du får dit nye "hus"

__________________

"Audio, video, disco" - "I hear, I see, I learn"
Til top Vis Crackpoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackpoth
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 27 December 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Crackpoth skrev:
Mastervol skrev:
I det hele taget bør en forstærker stå så frit som muligt for på bedst mulig måde at kunne komme af med sine varme. Måske skulle den op og stå ved siden af TV'et?


Det tror jeg ikke den komme til men kunne overveje at sætte dvd'en nedenunde forstærkeren... Har faktisk godt lagt mærke til varmeproblemet, men har nu ikke tænkt nærmere over det.. .

Kan det lille kabinet virkelig godt hold til 20-30 kg oven på sig?

Det altid godt med lidt storhed, men en NAD i den størrelse vejer altså ikke 20-30 kg :-)

Præcist vejer den 16 kg, og det kan din DVD nu godt holde til :) Det optimale vil være at sætte dem ved siden af hinanden, men det er meget pladskrævende.

Du kan som nævnt evt. bytte om på dem, men tror altså nu ikke varme er det "helt" store problem i de produkter der, du kan jo selv mærke efter når du giver det gas :)

Men det ville da være bedst :)

Ellers dejligt setup, synes concepterne gør det godt til prisen, bliv vildt overrasket da jeg hørte dem spille med bl.a. Harman/Kardon. Det lød rigtig godt, NAD er lidt ovre i den genre også, så det lyder sikkert også rigtig godt :)

Held og lykke med det, glæder mig til at se det nye TV :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
svanen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 27 December 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hej Crackpoth

Og tillykke med dit anlæg. Man skal jo starte et sted og jeg synes dit valg er glimrende i.f.h. prisen. Far og mor er helt sikkert glade for, at du ingen SUB har. Den tid, den glæde!!!

Jeg har trægulv og har med succes brugt Holfi Feets (koster 300 kr. i HIFI-klubben). Prøv at trække højttalerne ud, når du skal lytte eller se film. Det vil helt klart hjælpe på lyden



__________________
Mvh Svanen

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen
 
Crackpoth
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 27 December 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Citér:

Det altid godt med lidt storhed, men en NAD i den størrelse vejer altså ikke 20-30 kg :-)


Præcist vejer den 16 kg, og det kan din DVD nu godt holde til :) Det optimale vil være at sætte dem ved siden af hinanden, men det er meget pladskrævende.


Du kan som nævnt evt. bytte om på dem, men tror altså nu ikke varme er det "helt" store problem i de produkter der, du kan jo selv mærke efter når du giver det gas :)


Men det ville da være bedst :)


Ellers dejligt setup, synes concepterne gør det godt til prisen, bliv vildt overrasket da jeg hørte dem spille med bl.a. Harman/Kardon. Det lød rigtig godt, NAD er lidt ovre i den genre også, så det lyder sikkert også rigtig godt :)


Held og lykke med det, glæder mig til at se det nye TV :)



Nej okay, men overdrivelse fremmer forståelsen ik?

Det er fedt nok at dvd kabinettet godt kan hold til forstærkeren oven på sig, men der er bare et andet problem...
Forstærkeren er 35 cm dyb, mens dvd-afspilleren kun er 24 cm dyb... de bagerste 11 cm har altså ikke noget at stå på
Hvad gør jeg?

__________________

"Audio, video, disco" - "I hear, I see, I learn"
Til top Vis Crackpoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackpoth
 
Crackpoth
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 27 December 2005 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

svanen skrev:

Hej Crackpoth


Og tillykke med dit anlæg. Man skal jo starte et sted og jeg synes dit valg er glimrende i.f.h. prisen. Far og mor er helt sikkert glade for, at du ingen SUB har. Den tid, den glæde!!!


Jeg har trægulv og har med succes brugt Holfi Feets (koster 300 kr. i HIFI-klubben). Prøv at trække højttalerne ud, når du skal lytte eller se film. Det vil helt klart hjælpe på lyden



Hey. Tak for roserne . Jeg er også bare rigtig glad for det!

Vil kigge lidt nærmere på det holfi feets der... Men hvad er det der er så specielt ved dem? Hvorfor er de gode til lige præcis trægulv? Spørger bare af interesse

__________________

"Audio, video, disco" - "I hear, I see, I learn"
Til top Vis Crackpoth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crackpoth
 
svanen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 27 December 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Vil kigge lidt nærmere på det holfi feets der... Men hvad er det der er så specielt ved dem? Hvorfor er de gode til lige præcis trægulv? Spørger bare af interesse

Holfi-Feets er lavet af en "slags gummi" - gummi er godt til trægulve og spikes er godt ovenpå tæpper. Du kan sikkert bruge "al slags gummi". Det er med at lytte sig frem.

Prøv evt. at skifte mellem "hårdt" materiale, f.eks. en flise el.lign. og en form for "blødt", et eller andet blødt materiale, der samtidig er rimelig lyddødt. Giv det en uges tid og prøv så og skift.

Men giv dine højttalere lidt luft, når du skal se film eller lytte. Selv i dit "lille" rum vil det hjælpe meget på lyden.



__________________
Mvh Svanen

JBL 4341, Sony X707ES, AA-DTI, XDP, PS1, PS4, Krell KAV 400xi, Analysis Plus Silver Oval In, AudioQuest Gibraltar, VdH DM300MK2
Til top Vis svanen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svanen
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 28 December 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Crackpoth skrev:
Citér:

Det altid godt med lidt storhed, men en NAD i den størrelse vejer altså ikke 20-30 kg :-)


Præcist vejer den 16 kg, og det kan din DVD nu godt holde til :) Det optimale vil være at sætte dem ved siden af hinanden, men det er meget pladskrævende.


Du kan som nævnt evt. bytte om på dem, men tror altså nu ikke varme er det "helt" store problem i de produkter der, du kan jo selv mærke efter når du giver det gas :)


Men det ville da være bedst :)


Ellers dejligt setup, synes concepterne gør det godt til prisen, bliv vildt overrasket da jeg hørte dem spille med bl.a. Harman/Kardon. Det lød rigtig godt, NAD er lidt ovre i den genre også, så det lyder sikkert også rigtig godt :)


Held og lykke med det, glæder mig til at se det nye TV :)



Nej okay, men overdrivelse fremmer forståelsen ik?

Det er fedt nok at dvd kabinettet godt kan hold til forstærkeren oven på sig, men der er bare et andet problem...
Forstærkeren er 35 cm dyb, mens dvd-afspilleren kun er 24 cm dyb... de bagerste 11 cm har altså ikke noget at stå på
Hvad gør jeg?

Ja, det er præcis også det som afholder mig for at gøre det der... Men du kunne evt. finde et eller andet som du kunne bruge til at støtte forstærkeren på bagsiden hvis den stikker lidt ud. Kork måske? Det kunne endda vise sig at have en positiv effekt på lyden. Du kan prøve at spørge efter et par slibeblokke af kork nede i Silvan. Så kan du jo skære dem til så de passer. Men ellers er det ikke livsnødvendigt.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes