Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 09:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit Setup+Billeder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 03 September 2003 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa..Nu har jeg længe gået og fulgt lidt med i hvad andre folk har af grej til hjemmebio'en.Så nu vil jeg lige høre hvad andre synes om mit grej

SÅ her er lille en kort beskrivelse af hvad jeg har..

Reciever: Pioneer VSX-D2011-S

DVD: Phillips 711

Laserdisk: Keenwood LVD-290

Video: Sony SLV-SX600 stereovideo

Fjernsyn: Sony 32" 16:9 KV-32FX20E

Fronthøjtaler: JBL 8000

Center: Avance Epsilon 950

Surround: Eltax PR-700

Højtalerkabler: Et mix af Monsterkabler og kabler fra Dali.. Hvilken type de er ved jeg ikke helt, da det er kabler som jeg har fået af en kammerat. Men det slår da almindeligt forlængerledning :o)

Signalkabler: Sorte lakridser :o( De er helt klart det næste der skal skiftes.

Og så har jeg et Profigold scartkabel mellem Fjernsynet og DVD'en. Efter min mening et ret godt kabel.

Jeg er selv ret godt tilfreds med mit setup.. Især efter at jeg har fået skiftet min gamle Keenwood KR-V990D Reciever ud med en Pioneer VSX-2011-S. Pioneeren er Keenwooden langt overlegen på alle punkter.

Baghøjtalerne kunne jeg god tænke mig at skifte ud med Jamo D 7Surround.. Mine eltax er ellers ganske gode.. især prisen taget i betragtning..kun 1000kr for 2 styks. Men leder da også efter et par JBL 20 eller endnu bedre et par JBL 2000, men de er svære at finde.

Min Center er jeg meget glad for.. Men jeg kunne da godt tænke mig at skifte den ud med en JBL L-Center.. Men jeg har desværre ikke kunne finde nogen der er sat til salg på nettet. Så hvis der er en læser som måske kender til en som er til salg, så vil jeg da meget gerne høre næmere.

En enkelt ting som jeg godt kunne tænke mig at supplere mit setup med skulle være en aktiv subwoofer..Jeg har gået og set mig lidt lun på en Jamo D7 Sub. Jeg er dog ret sikker på at min naboer bliver sure på mig hvis jeg skruer op for sådan et monster*gg* Er der nogen der har erfaringer med denne subwoofer?

Er der nogen som har ris/ros til mit setup eller måske gode forslag eller råd til setup'et da jeg gerne modtager god råd..

Opdate..

Har lige været ude hos Expert i varde og købt mig en JBL Tik Center til 4000kr.. en udemærket julegave til mig selv, da jeg ikke har kunne  finde en brugt         JBL L-Center.. Hvis man kan lide JBL så kan den klart anbefales..

Så nu skal der ses en masse film for at få den spillet til

Og mon ikke at det kan lade sig gøre at komme af med min gamle Avance til en fornuftig pris

Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted
 
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 09 December 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted
 
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 09 December 2003 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Opdate..

Har lige været ude hos Expert i varde og købt mig en JBL Tik Center til 4000kr.. en udemærket julegave til mig selv, da jeg ikke har kunne  finde en brugt         JBL L-Center.. Hvis man kan lide JBL så kan den klart anbefales..

Så nu skal der ses en masse film for at få den spillet til

Og mon ikke at det kan lade sig gøre at komme af med min gamle Avance til en fornuftig pris

Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 09 December 2003 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Lækker hjemmebio!

MEN: Vi vil se nogle billeder!!



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2867
Sendt: 10 December 2003 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Dejligt TV du har der
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 10 December 2003 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Snyd, vil du bytte ? Jeg har en JBL L-Center .. ville gerne ha' Tik Center =)
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 10 December 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Svar til ppp_dk
Ja det er et rigtig godt tv selv om det ikke er et 100Hz TV. Men personligt så synes jeg at den selv i dag kan følge med de fleste dyrer 100Hz fjernsyn. Sony har nu også efter min mening været meget dygtige til at lave fjernsyn

Og det er især et godt TV til den pris jeg gav for den. Købt i Bilka for 3år siden, og selv om det var svært så fik jeg pruttet prisen et pænt stykke ned inden jeg forlod butikken

Svar til  Azo^

Ahh.. Ved nu ikke rigtigt om jeg har lyst til at bytte.. Jeg har aldrig hørt JBL L-Center, så grunden til at jeg har ledt efter den, er at den uden tvivl passer bedre i klangen til mine JBL 8000 fronthøjlere.. Så nu mangler jeg bare at få skiftet dem til TI10K Højtalere bare en skam at de så pokkers dyre

Hvad har du selv som fronthøjtalere? og hvad synes du om JBL L-Center.. der er ikke så mange der har snakket om den center.. 

Og så får jeg lige uploadet et par billeder i morgen.. det er jo det folk gerne vil se

Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted
 
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 11 December 2003 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Så er der lige kommet et par billeder på.. ved godt at de ikke er gode. De er taget med et 2,1 Megapixel Olympys kamera...

 

 

 

Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted
 
chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 162
Sendt: 11 December 2003 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Sprocket skrev:

Så er der lige kommet et par billeder på.. ved godt at de ikke er gode. De er taget med et 2,1 Megapixel Olympys kamera...

Vil du hellere med et Trust digicam med hele 5 mpixel ? øhh, det tror jeg ikke !!!

Respekter dit udmærkede kamera, det kan jo ikke gøre for billederne skal skalleres herinde....



__________________
Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 11 December 2003 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Nice fortæl mere om din laserdiskafspiller fra Kenwood. Centeren fungere den ordenligt da det ser ud til den er vinklet lidt op ?

Mine erfaringer med et TV er det foringer lyden en del når det står mellem fronterne så derfor har jeg prøvet 2 gange at flytte centeren ned i højde så diskanterne er i samme plan med fronterne og montere TV'et lige over centeren. Dette er en god løsning for lyden men man kommer til at kigge lidt opaf, aller bedst var hvis du have en projektor = ingen forstyrrende elementer mellem fronterne.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 15 December 2003 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Til Bojer..

Nej det er naturligvis ikke helt optimalt.. så planen er at lave en eller anden hyldeanordning så den ikke står oven på tv'et og risikere at falde ned.. Hvilket ville være ret bitter med så dejlig en center. Og du har ret med hensyn til lyden.. at man kommer til at kigge lidt op, hvad der godt kan være ret ireterende nogle gange.. Og det største problem jeg har haft er at få et mere sammenhængende lyd, så det er er et spørgsmål om at flytte lidt rundt og prøve noget nyt.. Jeg var ude at høre på et par Matin Logans i expert i varde, puha det var en oplevelse.. Jeg synes ellers mine JBL'er er ganske  udemærkede, men i forholde til Martin Logan så kommer det til at virke som billige paphøjtalere fra Bilka... Så hvis man ku få den form for sammensmeltning af lyd i som Martin Logan præstere i surround..

Og kan vel som de fleste godt tænke mig en projektor, men skal flytte sammen med kæresten efter jul.. så der skal forhandles en del med hende før at får lov til detMen det skal nok lykkes

Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted
 
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1592
Sendt: 15 December 2003 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Fandme et lækkert setup, du har dig der, den Pioneer ser dælme ond ud...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 15 December 2003 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Sprocket skrev:

Nej det er naturligvis ikke helt optimalt.. så planen er at lave en eller anden hyldeanordning så den ikke står oven på tv'et og risikere at falde ned.. Hvilket ville være ret bitter med så dejlig en center. 

Lækkert anlæg.

Hvis du spekulerer på at investere i en hyldeordning, kan jeg anbefale hylden fra Hifiklubben. Jeg har selv lige fået en, VM acoustics 1 - eller noget i den stil. Røget glas, kan holde til 40 kg., den fungerer over al forventning her hos mig med min nye center...

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 15 December 2003 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Til Sprocket:

Jeg er meget glad for JBL L-Center, den kan tåle nogle tæsk og spiller i god klang med mine JBL L8 fronthøjttalere ...

Eneste minus ved mit setup i øjeblikket er næsten mine baghøjttalere, et sæt JBL TLX 220 .. de passer ikke rigtig i klangen til de andre højttalere, men det går da indtil videre...

Jeg har faktisk en anmeldese af L-Center i Lyd & Billeds Årskavalkade 1996/97 ..

De skriver:

JBL L Center:

Frisk og indbydende

Der er ikke mange centerhøjttalere på markedet som tåler så meget ramasjang som L Center. Så tror de fleste vel at den bare spiller vildt og voldsomt højt, men sjusker med detaljerne. Nej, ikke denne centerhøjttaler. Den er meget detaljeret og sætter fokus på de ting som andre centerhøjttalere "glemmer" eller slet og ret ikke klarer at få med. JBL lyder selvfølgelig som JBL, men L Center er ikke så særpræget at den ikke kan fungere sammen med mange andre gode højttalere på markedet. Bare man ikke giver den for lidt effekt, for så dør den hen og bliver ret ligegyldig. Den kan klare at spille i "wide mode" og har så tilpas meget bas i sig, at den størrelsen til trods faktisk har et ret pænt tryk i bassen. Dybbas er alligevel en sag for subwoofere. H.H.

Pris: Kr. 2.995
Importør: Harman Consumer
Topklasse
Lyd/pris: 8

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 20 December 2003 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Til Azo^

Ja, det er jo de færeste, inklusiv mig selv om har råd til at gå ud og investere i et komplet snurre rundt system på en gang. Jeg har efterhånden brugt omkring 6 år på at nå til der hvor jeg er nu. og jeg er langt fra færdig endnu. Jeg vil også gerne selv skifte mine baghøjtalere, helst til nogle JBL 20 eller 2000. Men det er yderst sjældent at jeg har set nogle til salg.

Men jeg har ikke travlt med at få opgraderet mit system, jeg er jo ikke uvenenr med mine penge, og jeg har til dato ikke betalt fuldt pris for noget af mit grej endnu.. man er vel jyde Og jeg har indtrykket af at der er mange som bruger temmelig store summer på deres anlæg.

Til. Kim F.

TYak for det gode forslag. vil tage ned til Hifi klubben en af de nærmeste dage og kigge på den. den virker til at være rimelig diskret i designet.

Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 21 December 2003 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Til Sprocket

Ja - man er vel jyde!

Jeg har også købt både min center og fronthøjttalere brugt, og min reciever har jeg købt i Tyskland, så der sparede jeg også lige et par tusinde ..!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
-=*Martin*=-
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 21 December 2003 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Fedt setup...

Kunne godt tænke mig at se dine baghøjttalere...

 

Keep Up The Gd Wrk !...

Til top Vis -=*Martin*=-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -=*Martin*=-
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7533
Sendt: 21 December 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Fint setup - overvejer selv en Ti1K til center istedet for min Jamo Concert Center. Med Ti-3000 som front og Ti-1000 som baghøjttalere er der ikke rigtigt noget bedre valg, og finde den originale Ti-center har jeg opgivet.

Men ellers bliver den vel bare bedre og bedre efterhånden som du får spillet den til, ik?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Til Ronin.

Ja den bliver afgjordt bedre og bedre jo mere jeg får den brugt. Til at starte med var jeg lidt skuffet da jeg syntes at min gamle avance 950 epsilon center spillede bedre. Men det er nok fordi at jeg vant til den lyd der kommer fra min center, så jeg besluttede mig at give JBL'en en chance, og det har jeg absolut ikke fortrudt. Den har skulle spilles en del til for at den bliver rigtigt god, men nu synes jeg faktisk at den er meget bedre end Avancen. Så den er afgjordt pengene værd, især taget i betragtning at jeg fik den til en del under den normale pris.

Så Når/hvis jeg kan komme af med min gamle Avance, så ska de penge bruges til et par JBL 2000 som baghøjtalere..

Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Fint setup - overvejer selv en Ti1K til center istedet for min Jamo Concert Center. Med Ti-3000 som front og Ti-1000 som baghøjttalere er der ikke rigtigt noget bedre valg, og finde den originale Ti-center har jeg opgivet.

Findes der en original Ti-center i serie med Ti-5000 eller er det en historie?

Mvh. JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes