Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 16:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Musik og alkohol (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 28
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 28 Marts 2014 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Nåh, men så må jeg jo til at ryyde op....... Igen, du hører nærmere på PB

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Marts 2014 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Åh ja
Så røg Elly lige på Thorens, passer lidt bedre i stemningen til denne fantastiske letdrikkelige italiener



Efter en gammel kathleen ferrier fra Decca er det nu Turky Buzzard, Allright on the night købt på Bornholm... Så lades der op til X-Factor
Av for den, så blev der dømt hørebøffer, men who cares, for lyden er bare så

Struktøren

En gammel Kathleen Ferrier?!? Det kan da ikke passe! Hun døde jo af brystkræft i en ung alder af 41 år - det må da være Deccaindspilningen, der er
gammel

Du bør nok holde lidt igen med vinen, da dit syn tydeligvis er begyndt at svigte under indflydelse af overdrevent alkoholindtag, når selv unge kvinder
kommer til at se gamle ud
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 29 Marts 2014 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Hvordan kan man være i tvivl om hvad der skal drikkes?
George Thorogood and the Destroyers har jo svaret: One Bourbon, One Scotch, One Beer
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 29 Marts 2014 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Næ, det er nu Neil Diamond, Tony Tribe og UB40, der har svaret med sangen "Red Red Wine"
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 29 Marts 2014 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Absolut Analogueman
Nyindkøbt i Ry i dag, for en rund tier, gammel Decca
Der røg også en Herbert med Berlinerne, i mono, glæder mig at høre den en af de nærmeste dage.
Vin eller godt øl, I like it
Har en nyindkøbt Belgier, Nostradamus, tror den skal smages her i weekenden, af ren glæde over 6 tidligere elevers fantastiske svendeprøveresultat,
2 sølv = 12, 3 ros = 10 og så en enkelt 7 tal. Åh jo, glad på deres vegne er man

Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 29 Marts 2014 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Boydk

Du er altid velkommen til at skrive en PB

Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 30 Marts 2014 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Sidder lige og nyder denne porter i det gode vejr, haven kan sgu vente, den løber nok ingen steder


__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 30 Marts 2014 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Lækkert Classic glas, med en dejlig brun liquid, og naturligvis skum som top. En Baltic porter, med Riga og så brygget af de Jyske bryghuse

Velbekomme, og håber den smager Musikken er vel fuglenes kvidrn og biernes summen, blandet med naboers gør det selv projekter fra de
omkringliggende haver
Ak ja, en porter, så jeg nuppede lige sådan en her

Hoppede ud på bænken, og nød fuglenes koncert på første parket, især solsorten kørte solo
Faktisk en jeg havde med hjem fra Bornholm, købt for en flad femmer
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 03 April 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Torsdag d. 3 april
Ben til aften, lækkert, hertil en vidunderlig shiraz fra Australien, årgang 2007, kræver lodt tid at åbne sig op, men så er det også en bulderbasse der
udfordrer smagsløgene på den fede måde. Til sidst kunne jeg erfare at der var dannet lidt vinsten, og det er indikation på at denne vin vil lidt mere
For prisen på 65 får man utroligt meget rødvin, ja faktisk en oplevelse af saft og kraft.



Nu sidder jeg i den bløde sofa, med hørebøfferne på, først var de sat til Vincent cd-s6mk, men min Heed Canamp tog hurtigt over, og hvilken lyd,
hvilken atmosfære, musikken er Llibre Vermell De Montserrat, med Jordi Savall, og wauv... Sådan skal munkekor høres
Glæder mig til en dag jeg er alene, så får den for fuld tangent på mine Tannoy standere


Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 03 April 2014 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Pilsner, påskeøl og postrock fra mogwai og do make sat think.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 03 April 2014 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Torsdag d. 3 april
Ben til aften, lækkert, hertil en vidunderlig shiraz fra Australien, årgang 2007, kræver lodt tid at åbne sig op, men så er det også en bulderbasse der
udfordrer smagsløgene på den fede måde. Til sidst kunne jeg erfare at der var dannet lidt vinsten, og det er indikation på at denne vin vil lidt mere
For prisen på 65 får man utroligt meget rødvin, ja faktisk en oplevelse af saft og kraft.



Nu sidder jeg i den bløde sofa, med hørebøfferne på, først var de sat til Vincent cd-s6mk, men min Heed Canamp tog hurtigt over, og hvilken lyd,
hvilken atmosfære, musikken er Llibre Vermell De Montserrat, med Jordi Savall, og wauv... Sådan skal munkekor høres
Glæder mig til en dag jeg er alene, så får den for fuld tangent på mine Tannoy standere


Struktøren

Jeg må korrigere dig omkring vinsten. Det er en proces, der opstår spontant under vinfremstillingen, der intet har med vinens kvalitet eller smag at
gøre. I moderne vinproduktion forsøger man at udfælde vinsten ved at afkøle vinen - jeg mener, det er til omkring 3 gr.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 03 April 2014 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hov hov A-mand
Vinsten er faktisk noget som nogen af os der går op i vin interesserer sig for, fordi det giver vinen en anden dimension. Jeg har smagt vin både før og
især efter det dannede vinsten, og hold da op hvor en oplevelse, en renselsesproces der skete der, lidt ligesom hifi , så tro mig, vinsten kan gøre
en middelmådig vin fantastisk
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 03 April 2014 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Tag f.eks. Cahors vinene. For at imødegå kundernes ønsker giver man afkald på kvaliteten, men få producenter står imod, her skal nævnes Comte
André de Monpezat. Som laver den sorte cin på traditionel metode, og hvilken vin Lidt ligesom mp3 og cd
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 541
Sendt: 03 April 2014 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Lige nu sidder jeg og nyder arbejdet af at have skiftet PU'en på min pladespiller.
Dette gøres med et glas vin, og jeg har en svaghed for Syd-Afrikanske vine, så den står på en Amododa 3 fra 2010, en ret god
vin til prisen.

Her til høres der blandt andet lidt Raidohead.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 03 April 2014 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Sydafrikanske vine er ganske gode    Mener denne kan fås i Kvickly til menneskepenge, ikke noget opreklameret noget her
Har ikke haft fornøjelsen endnu, men har smagt en del fra samme land, og det har ikke skuffet mig endnu.
At du så nyder den sammen med Radiohead, gør hele oplevelsen rigere
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 03 April 2014 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Hov hov A-mand
Vinsten er faktisk noget som nogen af os der går op i vin interesserer sig for, fordi det giver vinen en anden dimension. Jeg har smagt vin både før og
især efter det dannede vinsten, og hold da op hvor en oplevelse, en renselsesproces der skete der, lidt ligesom hifi , så tro mig, vinsten kan gøre
en middelmådig vin fantastisk

Det har så intet med vinstenen at gøre, men sandsynligvis, at vinen har fået mere alder. Det burde du da vide, når du nu interesserer dig for vin
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 03 April 2014 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Ok så, det ved du selvfølgelig har det noget med alderen at gøre
Vinsten er en proces der sker, nogen mener i fremstillingen, men jeg har konstateret ved selvsyn, at nogle flasker havde dannet vinsten efter de var
blevet hældt på flaske, de smagte
himmelsk. Købte en kasse med 6 flasker, samme Chateau anden årgang. Efter lidt tid, åbnede 2 flasker, gæstebesøg , flad smag, ej hvor en
skuffelse, lod resten være i et par år, åbnede, dekanterede, konstaterede vinsten i denne proces, serverede dem, igen gæster, stor positiv opstandelse
over smagen, absolut, her var den smag der gjorde at jeg i sin tid købte disse vin, superb Så hvad andre mener her at det er under produktion
og lign. At dette foregår, må jeg desværre melde mig uenig, fordi meget vin faktisk bliver færdigproduceret i flasken, bortset fra det sprøjt folk hælder
indenbords i de fleste tilfælde i dag, lidt som den musikformidling vi omgiver os med, mp3 og lign.    


Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 969
Sendt: 03 April 2014 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Lytter lige til Champion Jack Dupree
og nyder en passende øl til musikken


Det er iøvrigt en rigtig god sovepille

__________________
Hifi hilsen Ramma
Til top Vis ramma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ramma Besøg ramma's Websted
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 03 April 2014 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 03 April 2014 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Ok så, det ved du selvfølgelig har det noget med alderen at gøre
Vinsten er en proces der sker, nogen mener i fremstillingen, men jeg har konstateret ved selvsyn, at nogle flasker havde dannet vinsten efter de var
blevet hældt på flaske, de smagte
himmelsk. Købte en kasse med 6 flasker, samme Chateau anden årgang. Efter lidt tid, åbnede 2 flasker, gæstebesøg , flad smag, ej hvor en
skuffelse, lod resten være i et par år, åbnede, dekanterede, konstaterede vinsten i denne proces, serverede dem, igen gæster, stor positiv
opstandelse
over smagen, absolut, her var den smag der gjorde at jeg i sin tid købte disse vin, superb Så hvad andre mener her at det er under produktion
og lign. At dette foregår, må jeg desværre melde mig uenig, fordi meget vin faktisk bliver færdigproduceret i flasken, bortset fra det sprøjt folk hælder
indenbords i de fleste tilfælde i dag, lidt som den musikformidling vi omgiver os med, mp3 og lign.    


Struktøren

Ja, det samme kan man så opleve med vin uden vinsten. En vin kan sagtens gennemgå forskellige udviklingsfaser med adskillige "toppe" og
"bølgedale" undervejs. Det er jo også noget af det, der er med til at gøre vinens verden så spændende, at man skal "nurse" og holde øje med sine
vine, så de drikkes, når de er på toppen (eller toppene ... selv om man kun kan drikke en flaske den ene gang).

Jeg har igennem længere tid haft stor fornøjelse af i alt 24 flasker Tenuta Di Petrola Galatrona (og ja, som du nok har gættet, så har jeg det ikke som
Miles i "Sideways", der hader merlot), og det har været sjovt at smage, hvordan de har udviklet sig undervejs. Faktisk oplevede jeg på et tidspunkt et
mindre dyk i velsmagen, selv om kvaliteten selvfølgelig fortsat var ganske høj, men de seneste par flasker har smagt bedre end nogensinde før (og
endda uden vinsten, men efterhånden med en del bundfald). Desværre er det ikke nogen helt billig fornøjelse til 1.000 kr. flasken

Men på vinfronten har jeg så generelt valgt at skrue ned for kvantiteten og op for kvaliteten - så den ekstra velsmag koster mig samlet set faktisk
ikke ekstra.

I den kommende weekend vil jeg nappe en Sassicaia ... blot for variationens skyld
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

<< Forrige Side af 28 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes