Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 09:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pink Triangle PT1 makeover (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 31 Maj 2017 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Whoa! Så nåede jeg søreme et skridt videre med istandsættelsen af min Pink Triangle! Jeg er faktisk derhenne, hvor jeg vil tillade mig at sige, at den er færdigrenoveret ... sådan næsten

Nå, men hvis I har mod på at læse næste afsnit af istandsættelsessagaen, så finder I afsnittet på min blog http://analog-blok.blogspot.dk/.

Jeres bemærkninger, spørgsmål, opmuntringer, forundringer, kritik og hån (så fik jeg vist hele spændet med) er som altid velkomne
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 01 Juni 2017 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jeg blev da lige en smule bekymret over manglen på indlæg, men kan se, at jeg trods alt har haft besøg på min blog, siden jeg udgav min artikel.

Jeg tolker jeres tavshed som udtryk for målløs benovelse over, at det er lykkedes mig at blive færdig med istandsættelsen af min Pink Triangle pladespiller
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 01 Juni 2017 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej Klavs.
Jamen så kommenterer jeg da. Dit arbejde er som vanligt aldeles imponerende. Jeg har dog desværre lidt svært ved at se formålet med det. Jeg spiller selv med en Orion/II (Jeg kender også Orion/I og Orion/III ganske godt) på min ene pladespiller, og jeg har i en periode haft en DP6 Gold på én af mine andre pladespillere. Jeg kan godt følge argumentet med at DP6 rent visuelt passer godt til PT, men Orion (Uanset udgave) er altså efter min mening en markant bedre arm, dog måske med den undtagelse at meget højcompliante pick-ups vil have det bedre i en DP6 (Hvis den er med let armrør). Men hvis det er det visuelle som er det vigtigste, så skal den da have en UP4 gold i stedet, den har efter min mening et smukkere design omkring lejerne. Jeg savner sjovt nok også den UP4 Gold jeg engang havde, langt mere end DP6 Gold, da jeg husker UP4 som mere vellydende. Det er dog sket en del ændringer af mit anlæg mellem de to arme, hvilket naturligvis kan have en vis indflydelse.

Din fine armbase har jeg også rigtig svært ved at se formålet med. De af os, som er gamle nok til at have læst artiklerne om tonearmsgeometri i High Fidelity (Du må vist medregnes i denne gruppe), bør jo vide, at der er en nøje sammenhæng mellem effektiv længde på tonearmen, monteringsafstand, offsetvinkel og overhang. Det følger heraf, at hvis vi har en given offsetvinkel, så vil der kun være én korrekt monteringsafstand for armen, hvis geometrien skal være så korrekt som radialprincippet nu engang tillader. Jeg har fuld tillid til, at HH Mørch kan regne, så jeg ser ingen grund til at betvivle, at den af ham foreskrevne monteringsafstand er den rigtige. Jeg har derfor svært ved at se pointen i din armbase. Men jeg ved jo ikke alt, så hvis der er noget snedigt som jeg har overset, så vil jeg da vældig gerne gøres klogere.

Ovenstående virker sikkert mere negativt end det er ment, jeg er imponeret over dit arbejde, som jeg bestemt tror er betydeligt bedre end det PT har lavet. Næste skridt må så efter min mening være, at få en ordentlig motor i spillen. Den bruger så vidt jeg husker en variant af den motor Technics brugte i deres billigste pladespiller (Sl 23?), blot med en anden spænding. Der er sikkert noget at hente på det område.

Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 01 Juni 2017 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Lige med den Mørch synes jeg, det er forvirrende at finde monteringsafstanden. Vi er enige om, at man måler 212 mm fra centrum af
pladetallerkenen til tonearmens omdrejningspunkt. Men hvordan finder man omdrejningspunktet i Mørch? Jeg er med på at man løsner skruen og
piller armen af. Men omdrejningspunktet ...hvor er det præcist? Flot artikel i øvrigt.

__________________
I am always right, unless I´m wrong.
Til top Vis jack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jack
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Hej Jack.
Det er da ganske let. Du finder et punkt på pladespillerens plint som er præcis 212 mm fra centrum af centerspindlen. Derefter borer du et hul som passer præcist til armbasen i dette punkt, og så er dit omdrejningspunk korrekt placeret.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Online
Indlæg: 2907
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Nej,nej så vanskeligt er det ikke. Du sikrer dig armen er monteret 212mm (præcis). Efterfølgende ligger du Feickert-protractoren på tallerkenen, sænker pu ned på oh-buens 212-punkt, og nu skal Feickerts lodrette pegepind sænkes ned MIDT i området bag fingerskruen på Mørch-armen.

Highmass. Det er rigtigt der kun er et OH-punkt Mørch-armen passer til med den offset-vinkel, den nu engang har. Men geometrien passer kun med armen i vater. Benytter du en anden højde på armen, må du kompensere ved at flytte armen/pu
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Online
Indlæg: 2907
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:
Hej Jack.
Det er da ganske let. Du finder et punkt på pladespillerens plint som er præcis 212 mm fra centrum af centerspindlen. Derefter borer du et
hul som passer præcist til armbasen i dette punkt, og så er dit omdrejningspunk korrekt placeret.
Mvh. Lars.


Helt rigtigt.   (det kunne i mit sidste indlæg virke som jeg mente noget andet)
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Online
Indlæg: 2907
Sendt: 02 Juni 2017 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

hej A-mand.

Er armboardet (på Pinken) af alu? i såfald kan den del af dit Pink-project nok ikke blive bedre. .

Men har du besluttet dig for pu?

Jeg syntes stadig din Pink er en pæn dame og ville ikke blive forundret om Mørcken gør det bedre end aluarmen Orion.

Nu masngler vi bare noget respons fra dine ører.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 15 Juni 2017 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:
Hej Klavs.
Jamen så kommenterer jeg da. Dit arbejde er som vanligt aldeles imponerende. Jeg har dog desværre lidt svært ved at se formålet med det. Jeg spiller selv med en Orion/II (Jeg kender også Orion/I og Orion/III ganske godt) på min ene pladespiller, og jeg har i en periode haft en DP6 Gold på én af mine andre pladespillere. Jeg kan godt følge argumentet med at DP6 rent visuelt passer godt til PT, men Orion (Uanset udgave) er altså efter min mening en markant bedre arm, dog måske med den undtagelse at meget højcompliante pick-ups vil have det bedre i en DP6 (Hvis den er med let armrør). Men hvis det er det visuelle som er det vigtigste, så skal den da have en UP4 gold i stedet, den har efter min mening et smukkere design omkring lejerne. Jeg savner sjovt nok også den UP4 Gold jeg engang havde, langt mere end DP6 Gold, da jeg husker UP4 som mere vellydende. Det er dog sket en del ændringer af mit anlæg mellem de to arme, hvilket naturligvis kan have en vis indflydelse.

Din fine armbase har jeg også rigtig svært ved at se formålet med. De af os, som er gamle nok til at have læst artiklerne om tonearmsgeometri i High Fidelity (Du må vist medregnes i denne gruppe), bør jo vide, at der er en nøje sammenhæng mellem effektiv længde på tonearmen, monteringsafstand, offsetvinkel og overhang. Det følger heraf, at hvis vi har en given offsetvinkel, så vil der kun være én korrekt monteringsafstand for armen, hvis geometrien skal være så korrekt som radialprincippet nu engang tillader. Jeg har fuld tillid til, at HH Mørch kan regne, så jeg ser ingen grund til at betvivle, at den af ham foreskrevne monteringsafstand er den rigtige. Jeg har derfor svært ved at se pointen i din armbase. Men jeg ved jo ikke alt, så hvis der er noget snedigt som jeg har overset, så vil jeg da vældig gerne gøres klogere.

Ovenstående virker sikkert mere negativt end det er ment, jeg er imponeret over dit arbejde, som jeg bestemt tror er betydeligt bedre end det PT har lavet. Næste skridt må så efter min mening være, at få en ordentlig motor i spillen. Den bruger så vidt jeg husker en variant af den motor Technics brugte i deres billigste pladespiller (Sl 23?), blot med en anden spænding. Der er sikkert noget at hente på det område.

Mvh. Lars.

Tja, Lars, hvis du har svært ved at se formålet ved at vække en dødsdømt, klassisk pladespiller til live, så er du nok uden for min pædagogiske rækkevidde

Nej, spøg til side. Jeg synes jo ellers, at jeg i forvejen bruger rigeligt med ord, men jeg har vist alligevel ikke fået forklaret mig godt nok.

Når jeg valgte at lave et armboard til en Mørch DP-6, så skyldes det, at min oprindelige tanke var at benytte DP-6eren sammen med en "blød" Music Maker MKIII MM pick up (det er beskrevet i en tidligere artikel på min blog). DP-6eren er nemlig efter min bedste vurdering en særdeles velegnet arm til at give Music Makeren optimale arbejdsbetingelser. Jeg valgte så i sidste øjeblik at smide en Denon DL-103R på. Nærmest lidt af medlidenhed, da den meget længe havde fristet en ubrugt tilværelse

Jeg er enig i dine betragtninger, at UP-4eren er en mere elegant arm end DP-6eren (og UP-4eren lyder faktisk også mere "levende" en DP-6eren). Nu må jeg så nøjes med en UP-4 i krom, hvorfor det blev DP-6eren, der kom på alene pga. farven ...

Jeg har heller ingen grund til at tro, at hr. Mørch ikke kan regne! Den asymmetriske monteringscylinder er lavet, da jeg ikke stolede på, at jeg selv kunne bore monteringshullet i armboardet så præcist, at den foreskrevne monteringsafstand blev nøjagtig som foreskrevet af hr. Mørch. Da armboardet samtidig er udskifteligt, kan det måske forskubbe sig (helt op til) 1/10 mm i forhold til idealafstanden ved af- og genmontering. Monteringscylinderen gør, at jeg med meget stor sandsynlighed kan dreje den sådan, at den altid vil ramme monteringsafstanden (som foreskrevet af hr. Mørch). Hvis du har overset noget (snedigt), så må det være det - eller også har jeg ikke fået forklaret det ordentligt. Prøv lige at genlæse min artikel i det lys.

Jeg har overvejet en ny (og bedre) motor til Pinken, men da den ikke er blandt mine primære pladespillere, men blot et sjovt projekt, som jeg har hygget mig med, så kaster jeg nok ikke flere penge efter den, end jeg allerede har gjort.

Men hvis nogen derude vil donere en brugbar og gratis motor (med tilhørende motorstyring), så ved I, hvor jeg findes
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 16 Juni 2017 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg må erkende, at jeg nok ikke har fået formuleret mig særlig klart. Det jeg forsøgte at udtrykke, var ikke at jeg ikke forstår meningen med at renovere en Pink. Det jeg mente var, dels at jeg ikke så nogen grund til at udskifte en Orion med en DP6. Men jeg spiller jo heller ikke med ultrabløde pick-ups. Den blødeste pu jeg anvender, er en Denon DL S-1, og den lyder altså efter min mening bedre i en Orion, end den gjorde i en DP6. Derudover kunne jeg så ikke se formålet med armbasen, hvilket skyldtes at jeg netop troede at du ville kunne eksperimentere med alternativ monteringsgeometri. Din forklaring giver da bestemt mening, men jeg ville nok snarere skubbe lidt rundt på armbasen, og spare mig drejearbejdet. Eller måske (Hvis jeg havde råd til det) eksperimentere med Clearaudios vta-lifter. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt den kan fås i guld.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Online
Indlæg: 2907
Sendt: 16 Juni 2017 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med Highmass i, at Orion kan give nogle meget dybe, ubeskåret tørre slag fra slagtøjsinstrumenter såsom storetrommer og
pauker. Men den svulstige lyd fra en ganske almindelig el-bas, har den svært ved.

Den mere levende lyd fra up-4 skyldes den ikke fast forankret up-4.
Toppen gengives nogenlunde klangeligt ens fra up-4 og dp-6,
men pg.a den mere substans i dp-6, høres toppen (med dp-6) mere delikat. (afstanden/forskellen mellem top og bund, høres større med
dp-6).

Det er bare min mening, er helt sikker på A-mand har sin.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 16 Juni 2017 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Det er virkelig flot at restaurere gamle pladespillere og andet hifi udstyr, så må man håbe resultatet står mål med anstrengelserne. For den
pladespiller er vel omkring 35 år gammel. Håber du kan få nytte af den i mange år.

Og den ser flot ud, og der kan sikkert bestilles et nyt støvlåg på Ebay.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 20 Juni 2017 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

nils valla skrev:
hej A-mand.

Er armboardet (på Pinken) af alu? i såfald kan den del af dit Pink-project nok ikke blive bedre. .

Men har du besluttet dig for pu?

Jeg syntes stadig din Pink er en pæn dame og ville ikke blive forundret om Mørcken gør det bedre end aluarmen Orion.

Nu masngler vi bare noget respons fra dine ører.

Valla, beklager den sene respons - er på forretningsrejse.

Ja, som jeg har skrevet et sted i artiklerne om renoveringen af Pinken, så er armboardet lavet i 5 mm tyk alu. Jeg husker ikke lige hvilken legering (alu er nemlig ikke bare alu ...).

Med hensyn til pu, så var den oprindelige plan, at den skulle spille med en "blød" Music Maker MKIII - nu smed jeg så en Denon DL-103R på. Jeg vil nok ikke eksperimentere voldsomt meget med Pinken, når det gælder tonearme og pu'er. Den er kun en af flere pladespillere på matriklen, og hører nok primært til i kategorien "sjovt projekt".

Jeg sælger den nok på et tidspunkt (sandsynligvis uden arm ... hvis der altså så er købere til den) - alternativt får en af mine drenge den, hvis den ene eller den anden på et tidspunkt begynder at få samme sunde interesse som deres fædrene ophav
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 26 Juni 2017 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:
Hej.
Jeg må erkende, at jeg nok ikke har fået formuleret mig særlig klart. Det jeg forsøgte at udtrykke, var ikke at jeg ikke forstår meningen med at renovere en Pink. Det jeg mente var, dels at jeg ikke så nogen grund til at udskifte en Orion med en DP6. Men jeg spiller jo heller ikke med ultrabløde pick-ups. Den blødeste pu jeg anvender, er en Denon DL S-1, og den lyder altså efter min mening bedre i en Orion, end den gjorde i en DP6. Derudover kunne jeg så ikke se formålet med armbasen, hvilket skyldtes at jeg netop troede at du ville kunne eksperimentere med alternativ monteringsgeometri. Din forklaring giver da bestemt mening, men jeg ville nok snarere skubbe lidt rundt på armbasen, og spare mig drejearbejdet. Eller måske (Hvis jeg havde råd til det) eksperimentere med Clearaudios vta-lifter. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt den kan fås i guld.
Mvh. Lars.

Lars, sådan, som jeg har konstrueret armbasen, lader den sig ikke uden videre skubbe rundt. For mit vedkommende handlede det heller ikke om at undgå/spare mig drejearbejdet. Jeg så det som en oplagt mulighed for at løse en selvstillet opgave, øge mine kompetencer og gøre mit erfaringsgrundlag større (når det gælder fremstilling af lidt mere komplekse, mekaniske emner).

Jeg har (tilfældigvis) en Clearaudio VTA-lifter, og jeg forstår nok ikke helt, hvorfor du foreslår at eksperimentere med den i forhold ti at opnå korrekt monteringsafstand? Den er desuden så tung, at den fuldstændig ville tvinge Pink Trianglens flydende ophæng i knæ.

Jeg er helt sikker på, at Clearaudio vil producere VTA-lifteren i guld, hvis du vil betale for det - det gør den dog ikke lettere og dermed mere anvendelig på en Pink Triangle
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 27 Juni 2017 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg mente skam heller ikke at Clearaudios VTA-lifter kunne bruges til at ændre monteringsafstand. Som tidligere nævnt ville jeg bare ændre monteringsafstanden ved at skubbe lidt til armboardet. Det jeg mente var, at en ordentlig VTA justering kunne være en rigtig god ting at have, og jeg har en kraftig fornemmelse af, at Clearaudios løsning på dette, er bedre end Mørchs.
Nu ved jeg ikke hvor tung Clearaudios VTA-lifter er, men jeg tænkte umiddelbart, at eftersom en Mørch er omkring et kilo lettere end en Orion (Som var ret populær på PT), så burde det kunne fungere. Men hvis VTA-lifteren vejer meget mere end 1 Kg, så kan jeg da godt se at det kunne blive problematisk.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Juni 2017 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

OK - ja, Clearaudios VTA-lifter er lækker at arbejde med, men ikke helt så lækker/nem at arbejde med som fx VTA-tårnet på min Graham Phantom.

Jeg ved ikke hvilken udgave af Orion-tonearmen, som du har, men min Orion (førsteudgaven) med SME monteringshul vejer 450 gram uden vægtlodder og 600 gram med alle vægtlodder. Hvordan Mørcharmen så kan være omtrent 1 kg lettere rækker mine fysiske og matematiske evner ikke til at forstå

Jeg har ikke vejet min Mørch DP-6, men havde min UP-4 til "kontrolvejning". Med rødt "precision" armrør og uden lodder vejer den 215 gram. Med samtlige lodder vejer den 330 gram.

Jeg vil tro, at en DP-6 er en smule tungere pga. den mere "massive" lejekonstruktion.

Jeg har ikke vejet Clearaudios VTA-lifter, da den befinder sig på fjernlager (sammen med størsteparten af mine lp'er og ganske meget andet hi-fi-grej ... jeg er ved at (om-) bygge lytterum i kælderen). If. manualen vejer den ca. 650 gram uden bøsninger (der benyttes for at optage forskellige dimensioner tonearme).

Jeg tror derfor stadigvæk, at den vil tvinge Pinkens flydende ophæng i knæ. Hertil kommer, at den kræver et monteringshul på 50 mm, ligesom dens udvendige dimensioner ganske enkelt gør, at der slet ikke vil være plads til den på armboardet i forhold til pladespillerens subchassis og topplade.

Det er som nævnt den gamle version af Clearaudios VTA-lifter, som jeg har - den nye version skulle være lettere og fylde mindre, men den har - så vidt jeg kan se - ikke samme universelle anvendelighed, som den gamle version, idet den ikke sådan uden videre kan "nøjes" med et monteringshul på 50 mm, men er konstrueret til montering med maskinbolte på Clearaudios egne armbaser.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 28 Juni 2017 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Min Orion er en II. Men jeg kan ikke forestille mig, at der er den helt store forskel på de forskellige udgavers vægt. Jeg mente blot at kunne huske at den vejer omkring 1,5 Kg (Min arm er i brug, og jeg har derfor ikke lyst til at demontere den for kontrolvejning). Men noget tyder jo på, at jeg har husker forkert, og i så fald er det naturligvis en helt anden sag, når Mørch + VTA-lifter åbenbart er en del tungere end en Orion.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 29 Juni 2017 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Det er virkelig flot at restaurere gamle pladespillere og andet hifi udstyr, så må man håbe resultatet står mål med anstrengelserne. For den pladespiller er vel omkring 35 år gammel. Håber du kan få nytte af den i mange år.

Og den ser flot ud, og der kan sikkert bestilles et nyt støvlåg på Ebay.

Hermann, tak for roserne.

Originale støvlåg - uanset stand - dukker kun yderst sjældent op på eBay. Et originalt støvlåg til en Pink Triangle er ret specielt, idet det er samlet af akrylstykker skåret i smig, hvilket er med til at give støvlåget dets markante, skarptskårne udseende. De fleste støvlåg er støbt i et stykke.

Det spøjse ved min Pink er, at den er født med røgfarvet (og altså ikke pink) støvlåg. Det er de færreste, der ved, at Pink Triangle pladespillerne også kunne leveres med røgfarvet støvlåg. Efter min vurdering bidrager det røgfarvede støvlåg imidlertid ikke positivt til Pinkens udseende. Jeg var imidlertid så heldig, at jeg fandt en senere og (endnu mere) defekt PT1, hvor støvlåget var både pink og pænt - og det er det støvlåg, der nu sidder på min renoverede PT1.

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 15 Juli 2017 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Highmass skrev:
Min Orion er en II. Men jeg kan ikke forestille mig, at der er den helt store forskel på de forskellige udgavers vægt. Jeg mente blot at kunne huske at den vejer omkring 1,5 Kg (Min arm er i brug, og jeg har derfor ikke lyst til at demontere den for kontrolvejning). Men noget tyder jo på, at jeg har husker forkert, og i så fald er det naturligvis en helt anden sag, når Mørch + VTA-lifter åbenbart er en del tungere end en Orion.
Mvh. Lars.

Lars, jeg kan så heller ikke huske, at du allerede havde oplyst, at du havde MKII'eren ... så jeg havde ikke behøvet at spørge, hvis jeg blot havde læste tilbage i min egen tråd

Så må det stå 1-1 i hukommelsessvigt
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 15 Juli 2017 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Quote Analogman:

"Så længe jeg husker at tage min demensmedicin, går det fint"

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes