Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 05:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifi&Surround 2013 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wiii
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 16 Oktober 2013 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Er I klar til årets udstilling?

http://www.hifi4all.dk/arrangementer/Arrangement.asp?iType=2 &iAn=501

Jeg glæder mig, og det ser ud til at blive større end sidste år
Til top Vis wiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiii
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 16 Oktober 2013 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

wiii skrev:
Er I klar til årets udstilling? http://www.hifi4all.dk/arrangementer/Arrangement.asp?iType=2 &iAn=501 Jeg glæder mig, og det ser ud til at blive større end sidste år


Ja sku bliver fedt og jeg arbejder nu på gennem mine gamle kammyer der arbejder på DR at få SO EIN DING med på messen kunne være fedt med lidt mere exponering af vores hobby ;O)

Og det ser sku ud til at der kommer mange udstillere i år måske krisen er ovre ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 17 Oktober 2013 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Denne Messe bliver vild hvis jeg forstår det korrekt er der allerede dobbelt så mange udstillere som sidste år og der er vist stort set udsolgt hvad pladser angår ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 934
Sendt: 17 Oktober 2013 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Og så kommer der live musik

http://www.lydogbillede.dk/nyheter/panamah-live/

__________________
Mit
Til top Vis Filmtosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtosse
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 17 Oktober 2013 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hmm... Endnu en grund til at skaffe en "orange" billet og fise over fyn, uden at se sig tilbage...!
Mvh. struktøren.
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 17 Oktober 2013 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Og så kommer der live musik

http://www.lydogbillede.dk/nyheter/panamah-live/


Fed ide ;O)

Live musik så bliver det ikke mere HIFI ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Sillen
Branchemedlem
Branchemedlem

Hifi&Surround

Bruger siden: 16 September 2013
Lokalitet: Denmark
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 25 Oktober 2013 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Vi vil gerne lave et videointerview med en ægte HiFi freak, der har et fedt anlæg. Han skal fortælle om sin passion for HiFi, hvorfor han tager på HiFi & Surround messen, og så skal han bo i Storkøbenhavn.

Interviewet vil være senest søndag, og videoen vil komme på HiFi & Surrounds Facebook. Det er i forbindelse med en opgave i kommunikation, og messen vil gerne give 2 gratis billetter til den der melder sig.
Henvendelse til: jenssillesen@gmail.com
Til top Vis Sillen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sillen
 
wiii
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Sillen, så man vinder billetter til messen man allerede har betalt for?
Til top Vis wiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiii
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

wiii skrev:
Sillen, så man vinder billetter til messen man allerede har betalt for?


ehh.. nej. Kig på datoen. Søndag referer til for to dage siden.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 29 Oktober 2013 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Fedt Gryphon Kommer ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
wiii
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 30 Oktober 2013 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig som et barn i Disney butikken :)
Til top Vis wiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiii
 
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 30 Oktober 2013 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Udstiller liste og deres placering kan læses her.

http://www.hifisurround.dk/site/Udstillere

Det er et spændende Feldt.

__________________
Træsider? - Ja tak
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
Lars.no.1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 02 November 2013 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Er lige hjemvendt efter en tur på messen her lørdag og var positivt overrasket over hvor meget bedre arrangementet var
end sidste år. Mange forskellige mærker fordelt på to etager, en del mennesker, men på ingen måde proppet. Af
højdepunkter for mig kan nævnes Tape Connection-rummet med tyske T+A PA 3000 HV forstærker + T+A Solitaire
højtaler, meget klasse-A agtigt lyd uden at være Klasse-A konstruktion, så vidt jeg har forstået det. Troede T+A var kølig
præcis tyskerlyd i den analytiske stil, men her fik vi analog beerfest med god kontrol.

Næst var danske TP Tube med deres aktive højtalere, som jeg slet ikke kendte, men særligt de to mindste TP160+TP300
lød stort og fyldigt, ret vellykket koncept. De fortjener klart mere opmærksomhed i det danske Hifi-land.    

Også rummet med Electrocompaniet og de italienske højtalere (har glemt navnet) var meget musikalsk, men synes lyden
var lidt mørk og ulden i det. Har ikke hørt deres forstærkere før, så kan ikke sige om det er højtalerne, men savnede lidt
mere klarhed i vokalerne.

Den nye Dynaudio Excite X14 gjorde det også godt til prisen, men fik selvfølgelig også massiv støtte af en vild Hegel
bagkæde. Passede faktisk godt sammen, af hvad jeg lige kunne høre.

Hifi Freaks med deres Boston Acoustics M350 højtaler var ligeledes interessant, kan godt lide den tuning som Ken Ishiwata
har været med til at give serien, på ingen måde skarp og hård, men alleligevel masser af information. Fungerer både i brug
til stereo og surround.

Sidst men ikke mindst fik man et smil om munden ved at høre Martin Logan Montis, luftigt og hurtigt, skøn med vokaler.
Der er noget særligt ved elektrostater når de spiller rigtigt. Har kun hørt Martin Logan to gange før i de billigere serier og
der synes jeg der var problemer med integrationen af den aktive basdel i bunden og så resten, det lød på en måde
fragmenteret. Her idag må jeg sige jeg blev omvendt, men de koster også 99.000kr., ikke for alle og enhver.

Så kan varmt anbefale folk at tage derind imorgen søndag, overvejer selv at tager derind igen og få lyttet nogle flere timer.
Det er jo ikke hver dag, at så meget lækkert Hifi er samlet under et tag i DK og man kan tage rundt og sammenligne fra
rum til rum. Så jeg af dette års messe, godt gået.
Til top Vis Lars.no.1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars.no.1
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 02 November 2013 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Var ligeledes forbi messen i dag.
Positiv indtryk. Kunne måske godt ønske mig endnu flere udstillere, men ja, det koster.

Det mest positive og bedste lyd syntes jeg helt klart var i TAD rummet. Lækker LÆKKER lyd. Utrolig velopløst, præcis og dynamisk. Klart messens flotteste lyd.




__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 335
Sendt: 02 November 2013 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte også lige en hel lørdag (10-17)

Lars no.1: det er AV centrum der spillede på nogle Zingali højttalere med Omniray horn, Omniray horn er fremstillet af fugtigt træ.

Bed også mærke i Art Sound nye Avantgarde Zero 1, det meget dominerende horn design er nu udviklet til en firkantet aktiv 3-vejs, stadig et specielt design men langt mere spiseligt, den skal høres. Mener iøvrigt at en anden udstiller Actem har deltaget i udviklingen.

Mission spillede på 792SE og de nye SX-5 hos  Nordic AV. Desværre fik jeg ikke hørt SX-2.

TP tube nye trådløse aktive højttalere.

MK sound skulle være kommet på danske hænder!

Og så var der masser af god musik og stemning.

Mvh

Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X
 
Andromeda
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. Chromosome

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1612
Sendt: 02 November 2013 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Lars.no.1 skrev:
Er lige hjemvendt efter en tur på messen her lørdag og var positivt overrasket over hvor meget bedre arrangementet var
end sidste år. Mange forskellige mærker fordelt på to etager, en del mennesker, men på ingen måde proppet. Af
højdepunkter for mig kan nævnes Tape Connection-rummet med tyske T+A PA 3000 HV forstærker + T+A Solitaire
højtaler, meget klasse-A agtigt lyd uden at være Klasse-A konstruktion, så vidt jeg har forstået det. Troede T+A var kølig
præcis tyskerlyd i den analytiske stil, men her fik vi analog beerfest med god kontrol.

Næst var danske TP Tube med deres aktive højtalere, som jeg slet ikke kendte, men særligt de to mindste TP160+TP300
lød stort og fyldigt, ret vellykket koncept. De fortjener klart mere opmærksomhed i det danske Hifi-land.    

Også rummet med Electrocompaniet og de italienske højtalere (har glemt navnet) var meget musikalsk, men synes lyden
var lidt mørk og ulden i det. Har ikke hørt deres forstærkere før, så kan ikke sige om det er højtalerne, men savnede lidt
mere klarhed i vokalerne.

Den nye Dynaudio Excite X14 gjorde det også godt til prisen, men fik selvfølgelig også massiv støtte af en vild Hegel
bagkæde. Passede faktisk godt sammen, af hvad jeg lige kunne høre.

Hifi Freaks med deres Boston Acoustics M350 højtaler var ligeledes interessant, kan godt lide den tuning som Ken Ishiwata
har været med til at give serien, på ingen måde skarp og hård, men alleligevel masser af information. Fungerer både i brug
til stereo og surround.

Sidst men ikke mindst fik man et smil om munden ved at høre Martin Logan Montis, luftigt og hurtigt, skøn med vokaler.
Der er noget særligt ved elektrostater når de spiller rigtigt. Har kun hørt Martin Logan to gange før i de billigere serier og
der synes jeg der var problemer med integrationen af den aktive basdel i bunden og så resten, det lød på en måde
fragmenteret. Her idag må jeg sige jeg blev omvendt, men de koster også 99.000kr., ikke for alle og enhver.

Så kan varmt anbefale folk at tage derind imorgen søndag, overvejer selv at tager derind igen og få lyttet nogle flere timer.
Det er jo ikke hver dag, at så meget lækkert Hifi er samlet under et tag i DK og man kan tage rundt og sammenligne fra
rum til rum. Så jeg af dette års messe, godt gået.



Fedt du kommer med noget input fra messen glæder mig også virkelig til at prøve at komme ud og lytte på noget noget der ligner reel a/b
test.. Har aldrig været ude at lytte rigtigt og da der så tilmed er messe, man møder ligesindede.. imorgen søndag d. 3 kl. 12 i baren, med h4a
brugere! .. Kom endelig og husk navneskilte så vi kan genkende

Bliver en god oplevelse, helt sikkert
Til top Vis Andromeda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andromeda
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 02 November 2013 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Tape connection var en super oplevelse... Disse højttalere kunne spille... Og mærkes... Uden at bassen blev flagret..., Devialet og Magico... Lyder lidt som navnene, let og magisk... Vassago og MBL... Flot lyd, især diskanten på dissse højttalere... Wauv... TP tube... Spændende aktive højttalere... God lyd... Gryphon og Mission... Her var der en fast, men alligevel blid hånd om lyden, og udseendet af disse "fabeldyr" . Dynaudio og Densen lå side om side... Og disse store rum blev begge med lethed spillet op... Gato audio... Kunne jeg måske godt finde på at bruge mere tid på en anden gang, disse ligger lidt mere til min pengepung.. . KaDo kunne så være måske højttaler...? Artsound en anden mulighed... KT radio kom jeg desværre ikke ind og se/høre ... Men det må jeg indhente næste gang jeg kommer forbi staden... De andre som jeg ikke har nævnt, er fordi jeg ikke fik brugt nok tid til at kunne beskrive dette... Men det jeg så/hørte, er at det er høj kvalitet... Men den jeg synes står klarest i min erindring, og højest på den ønskeseddel, jeg alligevel ved aldrig bliver til noget er... TAD... Dette er lige et mulehår eller 2 foran alle andre... I følge mine ører... Men det var en klarhed og detaljerigdom, som er misundelsesværdigt...
Men for at opsummere... Hamrende god messe... Her er repræsenteret et bredt spektre af hifi, for alles smag, ører og pengepung... Så den tur til København var en oplevelse, tak til de ildsjæle og forhandlere/producenter og importører der har stået for dette arrangement...
Med venlig hilsen
Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 02 November 2013 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Var lige et kort visit på messen og umiddelbart det setup som overraskede mig mest var Audio Consults Audio Note setup, som
for mig spillede med en utrolig varme og indlevelse i musikken, fik også lige lov til at høre et fedt rock nummer med Rage
Against the Machine - Fistful Of Steel, f**k det lød godt :D

Tror nok højtalleerne var modellen AN-E SPe med blå bas til godt de 70.000 kr, nogen der ved hvordan de mindre modeller
lyder i forhold til ?

Et andet setup som for mig også lød rigtig godt var Studiosounds setup med en lille NuForce STA-100 effekt og en lille integreret
/ pre ved ikke lige hvilken model, med nogle små A-T standere, kan ikke lige huske hvilken model.

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 375
Sendt: 03 November 2013 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Jeg fik desværre ikke hørt alt på messen, men blandt det jeg faktisk hørte var jeg mest begejstret for TADs små referencehøjttalere. Dernæst kommer AB-audios
Rockport/Northstar/Feickert fremvisning, som også kunne noget rigigt fint. På en delt tredieplads har jeg T+A og Devialet, hvor førstnævnte imponerer fordi en enkelt
leverandør virkelig leverer varen fra start til slut, og sidsnævnte imponerer fordi Devialet enhederne er den mest imponerende pakke af sin slags ever - i den formfaktor er det
simpelt hen fantastisk. Martin Logan Montis fremførelsen med livemusik var også fed, ikke mindst pga. live elementet. Vassago havde også to gode rum, hvor jeg desværre ikke
husker produkterne i det ene, men fandt at MBL højttalerne i det andet var fabelagtige til klassisk, og mindre gode til så meget andet.

Blandt dem der faldt totalt igennem hos mig finder vi Gryphon/Mission, som jeg fandt harskt og diskantfokuseret. Dali fremstod kedeligt ved siden af TAD som jeg hørte
umiddelbart efter. Densen og Zingali havde ikke kontrol nok over bunden til det store rum. Dynaudio glimrede ved et ensformigt musikvalg som kun var rock mens jeg var der.
Det store zingali rum fremstod en anelse diskantfokuseret - hvilket jeg fik nok af da jeg havde Klipsch RF-7 i tidernes morgen.
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 03 November 2013 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Utrolig spændene oplevelse. En positiv imødekommenhed man blev mødt med hele dagen.

Fandt ud af at Martin Logan skal der spares op til, for nøj de lød som det jeg går og drømmer om. Fik lyttet til en hel del, men det er nok mest optimalt at tage derind begge dage. For der er mange lydintryk at fordøje på 7 timer.

En ting der manglede, kaffe... Marriots kaffe til 40,- og laaang ventetid er trist. Det var det eneste minus jeg oplevede.

Kom der fra med en masse musik, skønt jeg havde håbet på lidt audiofilt udvalg af LPer. Men thats life. Fik Wish you where here i SACD.

Og sjovt nok har mit lydideal ikke forskubbet sig. Er stadig seriøst tilfreds med mit eget anlæg. Dog ville et sæt ML dog pynte gevaldigt

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes