Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. maj 2024 | 11:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Trække antennekabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
RasmusRR
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Juli 2013
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Pga dårlig signal skal jeg til at trække nye antennekabler. Jeg bor i et to etagers hus hvor der er 4 stik i under etagen samt 5 i over etagen. Lige nu kommer kablet ind på overetagen hvor det går ind i en sløjfedåse der sender to kabler ud, en til hver etage. I underetagen bliver dette kabel til en streng med 4 stik og på overetagen forsætter kablet med yderlig 4 stik på strengen.

Jeg har læst mig frem til at der max må være 3 stik på en streng, og det er jeg jo langt over.. men hvordan løser jeg dette, nu når jeg skal til at trække nye kabler?

Er dette en løsning? Hvor kablet kommer ind sætter jeg en forstærker med fx 3 udgange. En udgang føres ned til underetagen hvor jeg sætter en splitter og derved laver 2 strenge med hver to stik. På overetagen bliver der lavet to strenge med henholdsvis 2 og 3 stik pr streng..

/Rasmus
    
Til top Vis RasmusRR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RasmusRR
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 04:12 | IP-adresse registreret  

Uha det er længe siden jeg selv har rodet med antennekabler men du kan finde nogle tips her
vejledning.pdf
antennekabel-kvalitet-raad
KoaxkabelVonHeute

Kvaliteten af signaler du har afgør hvor mange gange du kan split signalet, tror du skal vælge stjerne formet fordeling.
Med andre ord, en forstærker hvor signalet kommer ind i huset, med de udgange du har brug for, som du trækker rundt i huset.
Gerne en med variabel forstærkning, så du kan skrue ned hvis det er støj du forstærker.

Held og lykke med projektet!






__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
happy
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 505
Sendt: 17 Juli 2013 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mulighed for det, vil jeg anbefale, at du sætter en antenneforstærker på, der hvor signalet kommer ind i huset. Det kunne fx være en Comega DA-8PMR, som både kan håndtere TV og Data. Jeg har den selv og har været yderst tilfreds med kvaliteten af såvel forstærker, som af mit billede.

Herefter kan du trække et kabel til de forskellige udtag.

Du skal være opmærksom på, at hvis du har installationer af ældre dato, kan bare det at skifte udtaget til et nyt opleves som en forbedring, da de nye udtag er HF tætte og dæmper knap så meget som de gamle.

Husk også, at gamle antennekabler med plastik kappe m.v. er no go, da de ikke er HF tætte. Køb nye i aluminium.

Du kan hente meget mere inspiration på www.homeconnect.me som er en dansk hjemmeside med tips omkring antenneinstallationer.

 

 

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes