Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. maj 2024 | 11:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Barnies setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Arnes001
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 18 November 2012 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Hej Filmtossen

Tak for link. Jeg har faktisk hørt den Primare i en hi-fi butik. Det lød helt ok og fint, men ikke noget jeg tænkte wow over. Dog skal det siges at udstyret er super cool og lækkert at se på.   
Til top Vis Arnes001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arnes001
 
kwasikomp
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 12 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 18 November 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Arnes001 skrev:
Lille bump. Er der ingen der har prøvet Classe eller Mac på disse Vienna Aucoustics?


En Classé 2100 har ikke så meget varme som en Mac.
Classé 2100 er en hudløs ærlig forstærker, dvs det der kommer ind i den kommer ud, den tilsætter eller fratrækker ikke noget.
Og den trækker stort set alle højttalere uden problemer.

Efter min mening en super forstærker men måske ikke lige det du søger hvis du godt kan li lidt varm lyd.

Men har du muligheden synes jeg du skulle prøve den, da du jo har mulighed for at tilsætte lidt varme andre steder i lydkæden.
Til top Vis kwasikomp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwasikomp
 
Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 754
Sendt: 18 November 2012 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Arnes001 skrev:
Hej nhj4

Lige taget et billede for dig. Den er meget støvet, men jeg håber du ser det du vil.   



De pink dimser bag er noget han der ejede før den, havde fået den opgraderet med fra Elektrokompagniet.


Så skal der loddes og modded igennem med sølv og Audio note kondensatore spøg til side venlig ment.

__________________
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic
 
Arnes001
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 18 November 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Hej Kenneth

Pass Labs Int-150 ser lækkert ud og for gode anmeldelser. Det der kunne bekymre mig er om Pass Labs Int-150 er for (in youre face)

En test jeg har set skriver:
It excels at offering wide dynamic range, great control, steady drive, and a broad soundstage. Though its midrange and top end are slightly forward, this is less a flaw than an aspect of its character. Its bass is tight and tuneful. While it lacks the midrange magic of fine tubed gear, the INT-150 does offer unapologetically awesome solid-state performance.

Det er lige her jeg prøver at finde ud af om den muligvis bliver spids i det.
Til top Vis Arnes001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arnes001
 
Arnes001
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 18 November 2012 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Tak kwasikomp

Lige hvad jeg var på jagt efter en som, har erfaringer med Classe.
Jeg har desværre noget tinnitus, og en "hudløs ærlig lyd" frygter jeg kan blive "analytisk spids lyd". Der har en negativ forstærkende effekt på tinnitusen.     

Du har dog helt ret, at man jo kan trimme lyden andre steder i kæden. Det skal jeg faktisk, nu tage med i videre overvejelser.
Har du hørt noget Pass labs og kan, komme med en sammenligning til Classe?
Til top Vis Arnes001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arnes001
 
Arnes001
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 18 November 2012 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Sonic

Jeg ville ikke vide hvad jeg skulle gøre om du, kom med en loddekolbe og en rulle sølv. Modde det gør andre, jeg lytter bare.     
Til top Vis Arnes001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arnes001
 
Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 788
Sendt: 18 November 2012 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke, du skulle gøre noget, før du har forbedret dit lytterum. Her vil der være meget at hente. Du vil slet ikke kunne udnytte bedre komponenter nok med det rum.

__________________
Mvh. Sven
Til top Vis Sven Palvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sven Palvig
 
Arnes001
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 19 November 2012 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Hej Sven

Du har helt ret i at der er store mangler i rummets akustik. Det er hårde gulve, højt til gips lofter og et meget åbent rum. Det er også er stue for kone og børn og et anlæg jeg har gæmt væk i reolen.

En ny forstærker kan dog bidrage til en del bedre lyd, selv om akustiken ”suger” om jeg må sige et selv.


Til top Vis Arnes001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arnes001
 
kwasikomp
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 12 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 19 November 2012 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Arnes001 skrev:
Tak kwasikomp

Lige hvad jeg var på jagt efter en som, har erfaringer med Classe.
Jeg har desværre noget tinnitus, og en "hudløs ærlig lyd" frygter jeg kan blive "analytisk spids lyd". Der har en negativ forstærkende effekt på tinnitusen.     

Du har dog helt ret, at man jo kan trimme lyden andre steder i kæden. Det skal jeg faktisk, nu tage med i videre overvejelser.
Har du hørt noget Pass labs og kan, komme med en sammenligning til Classe?

Lyden vil kun blive lys og klinisk hvis resten af kæden er det, den Classé er yderst neutral i klangen.

Pass lab kender jeg kun til de ældre og omtale af de nyere.

De ældre har noget (meget) varme i klangen, de nyere skulle også være varmere i klangen end den omtalte Classé, men selv Classé`s større modeller
lyder varmere end den 2100.
Til top Vis kwasikomp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwasikomp
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 19 November 2012 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Arnes001 skrev:
Sonic

Jeg ville ikke vide hvad jeg skulle gøre om du, kom med en loddekolbe og en rulle sølv. Modde det gør andre, jeg lytter bare.     
Sonic drillede nhj4 lidt. Den var ikke henvendt til dig.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9872
Sendt: 19 November 2012 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
kwasikomp
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 12 November 2012
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 19 November 2012 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Arnes001 skrev:
Hej nhj4

Lige taget et billede for dig. Den er meget støvet, men jeg håber du ser det du vil.   



De pink dimser bag er noget han der ejede før den, havde fået den opgraderet med fra Elektrokompagniet.


Så skal der loddes og modded igennem med sølv og Audio note kondensatore spøg til side venlig ment.


Det ville være synd synd synd !
Til top Vis kwasikomp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwasikomp
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 19 November 2012 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Arnes001 skrev:
Hej nhj4

Lige taget et billede for dig. Den er meget støvet, men jeg håber du ser det du vil.    



De pink dimser bag er noget han der ejede før den, havde fået den opgraderet med fra Elektrokompagniet.


Så skal der loddes og modded igennem med sølv og Audio note kondensatore spøg til side venlig ment.

he he, nej men det er nu meget fet at se hvordan man har plaseret tengene i sådan en flad sag, der er vist ikke rigtig plas til de ting jeg ville poppe i så skal den da stå uden låg, nå ja det gør jo det hele her uden låg, en fra eller til

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 19 November 2012 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Arnes001 skrev:
Hej Kenneth

Pass Labs Int-150 ser lækkert ud og for gode anmeldelser. Det der kunne bekymre mig er om Pass Labs Int-150 er for (in youre face)

En test jeg har set skriver:
It excels at offering wide dynamic range, great control, steady drive, and a broad soundstage. Though its midrange and top end are slightly forward, this is less a flaw than an aspect of its character. Its bass is tight and tuneful. While it lacks the midrange magic of fine tubed gear, the INT-150 does offer unapologetically awesome solid-state performance.

Det er lige her jeg prøver at finde ud af om den muligvis bliver spids i det.


Jeg synes ikke den bliver for direkte, men det er selvfølgelig meget individuelt, men nu er det jo Vienna du spiller på, som jo er en smule tilbagelænet i lyden, så jeg synes det er et perfekt match.

Du må hellere end gerne kommer forbi og lytte til mit, men du bor jo noget langt væk. Men en anden mulighed kunne da være at tage et smut forbi Jensen i Odense, så kan du sikkert lytte til Pass/Vienna kombinationen.

Hvis du skulle synes at 150'eren er for "in your face" så findes der jo også en tilsvarede model der hedder int-30A som er en klasse A forstærker som er en smule mere varm i klangen.
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 19 November 2012 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

På de Vienna Aucoustic Baby Grand ville jeg foretrække Int. 150 frem for Int. 30A, hvis det var mig.

Kender begge og med VA's spillestil synes jeg det ekstra drive og greb i bunden, som Int. 150 bidrager med vil klæde dem bedre.

Int. 150 er mere fremme i skoen end Int. 30A, dog uden jeg synes, den bliver pågående. Et sæt gode signalkabler ville du kunne tweake dig lidt frem og tilbage.

Der findes også andre gode og billige alternativer og andre har også nævnt fine eksempler.

Skal jeg nævne et mere, så ville jeg også finde på at overveje den Audio Analogue Maestro, der står til salg i øjeblikket.

Der er virkelig smæk på denne forstærker, men du skal holde dig langt fra at køre balanceret drift på den. Det dur den ikke til. Herudover er den et ordentlig skrummel og har et meget højt gain, så man skal passe lidt på med at skrue for hurtigt op.



__________________
Gemme Audio Katana V2
B.A.T. VK-30 SE
B.A.T. VK-60
Audia Flight CD One
Yter
Atlas Mavros XLR
Acoustic Revive Power Reference
Kimber PK-14 Palladian
Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 19 November 2012 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:

På de Vienna Aucoustic Baby Grand ville jeg foretrække Int. 150 frem for Int. 30A, hvis det var mig.

Kender begge og med VA's spillestil synes jeg det ekstra drive og greb i bunden, som Int. 150 bidrager med vil klæde dem bedre.

Int. 150 er mere fremme i skoen end Int. 30A, dog uden jeg synes, den bliver pågående. Et sæt gode signalkabler ville du kunne tweake dig lidt frem og tilbage.

Der findes også andre gode og billige alternativer og andre har også nævnt fine eksempler.

Skal jeg nævne et mere, så ville jeg også finde på at overveje den Audio Analogue Maestro, der står til salg i øjeblikket.

Der er virkelig smæk på denne forstærker, men du skal holde dig langt fra at køre balanceret drift på den. Det dur den ikke til. Herudover er den et ordentlig skrummel og har et meget højt gain, så man skal passe lidt på med at skrue for hurtigt op.



Giver dig helt ret..! 150'eren vil klart være det bedste match

Det man lige skal huske med Audio Analogue Maestro, er at den vejer over 50kg og fylder grotesk meget
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
Arnes001
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 19 November 2012 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej Alle sammen

Vil først sige mange tak, for i har taget jer tid til at svare. At bliver inviteret for at lytte er endnu mere cool. Tak for det Kennlh, men som du siger bor du dog noget langt væk. Jensen i Odense er nok også for langt i en travel hverdag, men utrolig pænt af jer at foreslå. Det varmer at folk er så venlige, mange tak for tilbuddet.

Kudos til jer alle.

 

Til top Vis Arnes001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arnes001
 
Arnes001
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 19 November 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Tak for din kommentar Pandrup. Du er inde på noget, for rigtig mange er enig i dit indtryk, at Pass 150 vil være et godt match til VA B´s.

Jeg fandt også en tråd fra Dan (2010) angående Mcintosh vs Accuphase. Viste sig her at den også handlet en god del om Mc 6900 versus Pass lab. Dan linket til en test af VA og MC6900 som jeg havde set, men glemt alt om. Citat som ikke lyder godt:

 

""Hvordan en ellers lækker forstærker kan ødelægge en højttalers ydelse: McIntosh’s MA6900 på Beethoven Concert Grand duer ikke. Den store forstærker virker for sløv til denne højttaler""

Andre siger pass int-150 er en fed forstærker, men MC har mere fylde og power i bunden. Jeg fornemmer at Pass er den bedre forstærker, men at mange kan lide lyden af MC og syntes de er fede at se på.

Noget jeg ikke har tænkt over, men måske burde er varme. Jeg skal jo uanset hvad jeg køber gemme væk i det Ikea reol jeg har.  Vil dette være et reel udfordring?.  

Er der nogen forskel på MC og Pass der?

Til top Vis Arnes001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arnes001
 
xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 19 November 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

http://www.vassagohifi.dk/cms/vassago-hifi-maerker-a-z/vassa go-hifi-april-music-stello/april-music-stello-display/articl e/stello-ia500-u2-1411.html

Kører med denne forstærker på mine Vienna højttalere og de matcher hinanden perfekt. Har før kørt med Primare og Arcam men de kan slet ikke måle sig med den Stello. Der er meget mere fylde og detaljer i den og så er det super fedt der er indbygget Dac i den



__________________
Mvh Thomas

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 20 November 2012 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Arnes001 skrev:

Tak for din kommentar Pandrup. Du er inde på noget, for rigtig mange er enig i dit indtryk, at Pass 150 vil være et godt match til VA B´s.

Jeg fandt også en tråd fra Dan (2010) angående Mcintosh vs Accuphase. Viste sig her at den også handlet en god del om Mc 6900 versus Pass lab. Dan linket til en test af VA og MC6900 som jeg havde set, men glemt alt om. Citat som ikke lyder godt:

 

""Hvordan en ellers lækker forstærker kan ødelægge en højttalers ydelse: McIntosh’s MA6900 på Beethoven Concert Grand duer ikke. Den store forstærker virker for sløv til denne højttaler""

Andre siger pass int-150 er en fed forstærker, men MC har mere fylde og power i bunden. Jeg fornemmer at Pass er den bedre forstærker, men at mange kan lide lyden af MC og syntes de er fede at se på.

Noget jeg ikke har tænkt over, men måske burde er varme. Jeg skal jo uanset hvad jeg køber gemme væk i det Ikea reol jeg har.  Vil dette være et reel udfordring?.  

Er der nogen forskel på MC og Pass der?



MC bliver ikke vanvittig varm, men Pass'en bliver ret varm!
- Nu ved jeg ikke hvor stor dit møbel er, men begge forstærkere er ret store, er du sikker på det
overhovedet kan være derinde i..?
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes