Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 06:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifimesse 2012 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vifarmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 22 September 2012 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Ved nogen om der er hifimesse her i weekenden på hotel marriot i københavn.

Det ser sådan ud på hjemmesiden, men hjemmesiden ser da samtidig noget trist ud?

Kan heller ikke se der er de store skriverier på nettet om det, er messen mon aflyst?
Til top Vis vifarmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vifarmi
 
strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 22 September 2012 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

De var i godmorgen Danmark på TV2 igår og fortælle om messen, så er da helt overbevist om at den ikke er aflyst.
Jeg tager i hvert fald derhen senere.
Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker
 
M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 22 September 2012 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt noget reklame for det igår! Tror da stadig at det er oppe at kører! Jeg tager ihvertfald derhen med en
kammerat!

__________________
Mvh: Martin
Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.
 
vifarmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 22 September 2012 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Mægtigt, så smutter jeg nok også forbi og lurer.
Til top Vis vifarmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vifarmi
 
ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 22 September 2012 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Hej
Den er absolut ikke aflyst.... Vi var da henne og stille op igår, sammen med en masse andre udstillere..... Så kig endelig forbi....:-)

Mvh
Allan
Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted
 
wiii
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 22 September 2012 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Ja, den hjemmeside trænger virkelig til en kærlig hånd, kontakt mig endelig hvis I skal bruge en god webdesigner, jeg vil gøre
det til en særdeles god pris - man er trods alt hifi nørd :)
Vi ses senere i dag :)
Til top Vis wiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiii
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 22 September 2012 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

fed infomation på deres side . 2012 showguiden er ikke klar endnu.    de når det nok efter søndag :-)
Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 22 September 2012 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Jeg tror desværre, at der muligvis er en ganske overlagt grund til, at showguiden og listen over udstillere ikke offentliggøres online. Faktum er nemlig, at dette års messe er en kæmpe skuffelse med ganske få udstillere (lige godt 20 stk. inkl. diverse stande med cd'er/LP'er, kabler og diverse skrammel).

Og fiaskoen er særdeles ærgerlig, dels fordi det har kostet mig kr. 140,- for indgang og parkering, men også fordi faciliteterne (primært de forskellige rum) er en hel del bedre end hvad Scandic kunne tilbyde for år tilbage.

Hvis arrangørerne havde offentliggjort en showguide og liste over udstillere, var jeg helt sikkert ikke taget af sted. Derfor kan jeg - og sandsynligvis også mange andre besøgende -  ikke undgå at føle mig en smule bondefanget. Og gad vide hvad udstillerne tænker...


Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1596
Sendt: 22 September 2012 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:
fed infomation på deres side . 2012 showguiden er ikke klar endnu.    de når det nok efter søndag :-)


Ja det lyder som en god plan :). Vores webmand blev desværre hospitalsindlagt i ugen op til messen, så der gik lidt kuk i tingene. Men Wiii må da meget gerne komme forbi, for vi kan sagtens bruge flere ressourcer :)


__________________
Med Venlig Hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 22 September 2012 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

I så fald trækker jeg den del af kritikken tilbage, men det ændrer stadigvæk ikke på skuffelsen.
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Inside
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 22 September 2012 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Så har jeg været et smut forbi da jeg heldigvis havde fået et par fribiletter.

Men må sige at jeg var dybt skuffet. Har været vant til KT-Radio's HiFi messe i Odense og det her var vand ved siden af. Virkelig ikke pengene værd som de forlanger for at komme ind.

Halvdelen af messen, som jeg ser det, er salg af gamle kabler, LP'er og CD'er. I de gamle KT-Radio dage var lytterumene spækket med forskellige højttaler- og forstærkerkombinationer som forhandlerne gik og skiftede imellem alt efter hvad man ønskede at høre. Det var der desværre stort set intet af, og 90% af de højttalere og forstærkere der var medbragt stod bare på en lang række til skue for folk. Dvs. man kunne ligeså godt gå ind i en hvilken som helst Hi-Fi butik i stedet.

Har taget et billede fra messefolderen, så i kan se antallet af lytterum og hvilke mærker der er i rumene. Som eksempel står der earthquake skulle være i Lillebælt værelset. Det var de også, men som jeg så det var ikke en eneste af deres subs sat til. De plejer ellers altid at være god for lidt showoff af hvad deres enheder kan, men det var der intet af.





__________________
Forstærker: Primare SPA 21
Højttalere: System Audio Mantra 60
Til top Vis Inside's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Inside
 
vifarmi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Juni 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 27
Sendt: 22 September 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er nu også noget skuffet over de få stande på messen, men det er måske udtryk for den manglende interesse for Hifi i almindelighed.

Der var dog nogle fede løsninger, blandt andet anlægget til haven, med udendørs satellitter og sub, nok til at spille 200 m2 have op  
Til top Vis vifarmi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vifarmi
 
SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 400
Sendt: 22 September 2012 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

De eneste der kunne levere ondentlig lyd i mine øre var AB audio. . . Ellers var jeg skuffet. Skal vi kalde den dynaudio messen
Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 22 September 2012 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

øv..overvejede at tage derind søndag...
Men er i syv sind nu.
Mvh. Offcourse

__________________
If it´s lame - i´m not to blame

Stue-bio 7.1. Sunfire 12"sub. 50"8gen.pioneer Kuro. B&W 803s2 monoblok biamp + rega apollo cd
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
wiii
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 205
Sendt: 22 September 2012 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Super, jeg kommer forbi i morgen, nåede det ikke i dag :)

Thomas Sillesen skrev:
Ja det lyder som en god plan :). Vores webmand blev desværre hospitalsindlagt i ugen op til messen, så der gik lidt kuk i tingene. Men Wiii må da
meget gerne komme forbi, for vi kan sagtens bruge flere ressourcer :)

Til top Vis wiii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiii
 
megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 517
Sendt: 22 September 2012 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Det er en stor skuffelse, og ligner lidt dødsstødet til hifimesser i københavn. Fair nok at mna ikke kan skaffe samme antal
udstillere som tidligere, men kan man så tage samme pris? Messe, parkering og en cola blev ialt 180 kroner for mig og reelt
var der kun en god oplevelse og det var som en anden skriver ABAudios udstilling. Fatter heller ikke hvorfor Dynaudio synes de
skal udstille i en gymnatiksal med 2-3 anlæg der spiller på en gang? Under alle omstændigheder er det enormt ærgerligt at det
der tidligere var et samlingspunkt for entusiaster i alle aldre og svedlugtsklasseringer, nu er en håndfuld udstillere der nærmest
ikke selv ser ud til at tro på det, hvor Allan fra AB altså var den formildende undtagelse. Er der ingen som brænder for at sælge
god lyd mere?

__________________
You aint nobody without a naim!
Til top Vis megholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af megholm
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 22 September 2012 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Lurer lige lidt med her.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 570
Sendt: 22 September 2012 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Må desværre tilslutte mig de skuffede Havde jeg vidst hvor få udstillere der var, havde jeg ikke brugt +200 kr. og en lørdag på det

Besynderligt at folk der lever af at sælge udstyret, ikke forbereder sig på at kunne mixe deres opsætning, da de fleste af os formentlig gerne vil kunne sammenligne de forskellige kombonenters indflydelse på lyden (antager jeg fordi jeg selv har det sådan ).

Næste gang bruger jeg tiden på at tage på rundtur i butikkerne i stedet - her skal jeg formentlig ikke betale entre

Men vil dog udover AB også fremhæve Now in stereo, for at demonstrere udstyr til menneskepenge, og en superbehagelig opmærksomhed.

Selvom jeg uddeler ris til udstillerne for en ensidig opsætning, er det største problem dog alle dem der ikke var der. Hvis messen skal overleve, kræver det langt flere udstillere for at være interessant. Så trods alt tak til dem der er der - håber i lærer af kommentarerne, og får lokket flere af jeres kolleger med næste
gang. For det vil da være ærgerligt hvis messerne helt skal uddø.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E
 
casper chr
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Februar 2012
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 22 September 2012 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Mon ikke den dalende interesse fra branchen bare er et udtryk for at pris/udgift er for høj, i forhold til det man får ud af det som udstiller ?

Det er jo langt fra gratis at udstille på en sådan messe - mindst en gange 3 faktor ifht normalen. Til det skal man ligge, at mange udstillere skal betale for kost og logi - også til hotellets priser.

Ja, og hvem havde man så forestillet sig, der skulle godtgøre denne udgift - kunderne er jo nok ikke villige til det ?

PR bliver der heller ikke lagt særlig vægt på fra arrangørs side.

Så det er vel ikke så mærkeligt, at branchen finder andre måder, at spilde deres penge.



__________________
Mvh

Casper Christensen
Til top Vis casper chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af casper chr
 
Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 547
Sendt: 22 September 2012 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Var på hifi messe idag lørdag

Stor skuffelse utroligt lavt antal udstillere og utrolig dårlig lyd hos de fleste !

Det kan godt være at man havde større lytte rum til rådighed hos udstillerne, men det betød desværre bare at alle
kæmpede en kamp om at spille højest ,hvilket betød at man uden undtagelse måtte leve med medhør fra andre
udstillere ,når der skulle lyttes i de forskellige rum !

Surround min bare ... ! Hvorfor pokker skal der altid spilles så højt, at bassen kan mærkes i alle andre rum

Generelt til alle udstillere vil jeg sige en ting ! SKRU NED   vi er ikke alle døve endnu ! Det undrer mig at fagfolk med
mange år på bagen, ikke kan fornemme når diskanten er skinger og skærende , det sgu da tegn på at der spilles for
højt ikk ! Musik skulle gerne være en nydelse !

Noget positivt var der dog ! Dynaudio XEO , utrolig hvad der kan komme ud af den lille kasse . De store Dynaudio
kasser med Chord anlægget, til ca en million, var en skuffelse ! så var lyden klasser bedre da jeg hørte Dynaudio
Consequence med de store Mcintosh montrin for et par år siden. det var ren nydelse !

Nåh men jeg håber ,at det bliver MEGET bedre næste gang, ellers er det sgu nok slut med at tage på hifimesse i DK
fremover øv øv
   

Håber at søndagen bliver en større oplevelse for dem der vover sig afsted til messen

Lige en lille side bemærkning ! Når nu Dynaudio vælger at sammenligne Xeo med de store kasser ,hvorfor så ikke bruge
de samme musik numre som sammenlignings grundlag ??????????????????????
Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz
 

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes