Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 22:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Göteborg HiFi-messe (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 16 September 2012 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Århus - Göteborg tur retur på 20 timer

Vi var 7 Århusianer som tog hjemme fra kl. 04.10 fredag nat (lørdag morgen) fr at tage til nordens strøste HiFi-messe i Göteborg/ Sverig. Lad mig starte med at sige at kl. 04.10 er MEGET tidligt for nogle af os, det er faktisk kun et par timer senere end den normale sengetid

Turen gik mod Frederikshavn, hvor vi sejlede over. Men pga trælse sejletider tilbage, valgte vi at køre hele vejen hjem over København. En lang tur..............

Vi ankom til messen ca. kl. 11.00 og blev mødt af en næsten times lang kø, så vi kom først ind omk 12.00.

Messen var åbenbart SÅ stor at den er delt op i 2 (faktisk 3). Hotel Arken, hvor vi var ankommet, Hotel Park Lane og Martens egen butik i Göteborg. Så der skal yderlig regnes med ca 30min transporttid efter ankomsten............. Disse ting taget i betragting, så er deres åbningstid ikke særlig lang. 11.00 til 17.00, minus halvandentime. Dvs, 4,5 times messebesøg

Men var messen nu også så stor................ NEJ!  Den var fakisk ikke meget større end KBH messen var sidste gang. Deruover så var det MEGET tyndt med spændende udstyr på Hotel Arken. Faktisk kun 1 rum fangede min interesse rigtigt meget. Det var så også Wilson Sasha højtalere, Aesthetix Jupitor Callisto pre, Io riaa, Saturn Atlas mono og Brinkmann Balance pladespiller. Dette spillede SÅ fedt sammen og var en oplevelse vær.

På Hotel Park Lane var der heldigvis en del flere fede rum, men da vi havde brugt størstedelen af tiden på Arken, så havde vi kun 1,5 time til Park Lane og Marten (ikke meget)  Men, men, men her gik mit ønske i opfyldelse og messens abselutte beste lyd. AudioNord havde medbragt Magico`s nye højtaler S5. Derudover var der Constellation Altair pre og Centaur stereo effekt med EmmLabs cd, Aurender og Shunyata power. Dette rum var næsten hele turen vær

Men Marten design skulle også besøges og deres eget 100% akustiske tilpassede rum skulle opleves. De havde dog selv sat yderlig diffusering ind i rumet (iforhold til som SMT havde bygget det) og det virkede desværre lidt overdæmpet. Men stadigvæk en oplevelse

Så derefter gik turen hjemad igen og der lå over 600km foran os................. En rigtig lang køre tur og set i "bakspejlet" så er over 15 timers transport (tur/retur) alt for meget for 4,5 times messe, med så få fede opevelser. Turen var dog rigtig hyggelig pga godt samvære, men tror jeg bliver hjemme næste år



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 16 September 2012 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

 

Hej pierre og i andre fra klubben

Velkommen hjem. Lader til at det var en hård tur

Enig, en lang tur for så lidt. Det krævede vist en overnatning

Men fedt at der alligevel var få oplevelser og i trods alt havde en god tur

 

 

 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 16 September 2012 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Jeg er så lige blevet gjort opmærksom på at der faktisk har været en helt anden messe i Göteborg også. En som ikke havde noget med den vi har været på

Hvorfor fanden holder man 2 hifi messer i samme by på samme weekend og hvor den ene af dem enda er delt op i 2. Det forstår jeg ikke  



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 16 September 2012 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  




Slettet

__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 16 September 2012 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Claus

Kan du ikke sætte et link ind?

Jeg kan kun finde rapportage og billeder fra messerne i Munchen og Horten, som er i hhv. Norge og Tyskland.

http://www.hifisentralen.no/forumet/galleri.php?do=main& catid=6

Hvis det er messen på Opalen vi snakker om, så slutter den i øvrigt først i dag kl. 16.00 mig bekendt

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 16 September 2012 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hej Pierre

Må siges at være en lang tur for Jer B mennesker og nogle få timers vandren rundt og betragte sagerne

Min erfaring med messer er at det heller ikke er et sted man kan andet en se, for lyden er ikke altid optimalt. (det er svært nok her hjemme at finde "the sweet spot")

Fremtiden kunne være at sende en kamera hold derover, med hifi Binaural Recording lyd udstyr som så filmer det hele i 1080 eller mere og på den måde fanger stemningen, i nogle flere dimensioner !



__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 16 September 2012 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:

Claus


Kan du ikke sætte et link ind?


Jeg kan kun finde rapportage og billeder fra messerne i Munchen og Horten, som er i hhv. Norge og Tyskland.


http://www.hifisentralen.no/forumet/galleri.php?do=main&
catid=6


Hvis det er messen på Opalen vi snakker om, så slutter den i øvrigt først i dag kl. 16.00 mig bekendt




Hehe nej det kan jeg ikke for det er da helt ved siden af

Beklager det var horten messen kunne jeg se og som du siger er det i norge   

__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 16 September 2012 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Det går nok :-)

Kunne bare ikke forstå, hvis de nordmænd var så hurtige

Kan se Artsound linker til Avantgarde setup fra messen på Opalen.

Jeg havde kun mine øre med, hvorfor jeg ikke kan vise billeder derfra

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1517
Sendt: 16 September 2012 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

hvad med at gøre som vore "brødrfe" fra Sverige og Norge - holde weekend i Göteborg og så se alle messerne og de butikker der holder åben i samme anledning?

Så Pierre og i andre Århus banditter, så var I jo ikke på den alternative messe: http://www.goteborghighend.se/

hvorfor man laver en alternativ - jo det er noget med arrangøren er meget tricky og det er mega svært at få lov til at udstille, så....(har jeg hørt)

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 16 September 2012 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej, som deltager på turen må jeg give Pierre ret, det var en super hyggelig dag men også hård, hvis vi vælger at lave en tur igen så bliver det en to dages tur og så er der mulighed for at nappe den sidste messe også, det med den extra messe er noget som er gået min næse forbi og det vil jeg bestemt have i tankerne næste gang, hvis vi altså vil lave en læste gang.

Lydmessigt er jeg enig med Pierre dog vil jeg lige fremhæve et par andre rum, ELAC havde et rum med marantz elektronik (fra lidt bedere serie men ikke deres ref), der var en ny højtaler i deres 400 serie som spiller fantastisk af sådan en bette sag, der stod også fs 509 vx-jet som i mine øre spillede helt fantastisk med det beskedne elektronik, dog har de en pris på 120K sættet så de har altså også mange spændende konkurenter.

Der var også et rum med VA the music, et rum som et par af deltagerne havde set frem til, de spillede så med Bladelius elektronik, det fungerede altså ikke, så det blev et hurtig besøg.

Set over en bred kam var der entlig flere spændende ting fra Gradient, Burmester, Revel, ML osv men de formået ikke rigtig at skabe en wow oplevelse



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes