Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. april 2024 | 21:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Periodevis hylen fra rør?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Billeder samt fortælling om anlægget i ny tråd
Tryk her

Hejsa med jer alle som vil læse lidt med.

Jeg har i en tidligere tråd beskrevet mit forløb med min Vincent SA-T8 forforstærker, problemer med hylen/mikrofoni.

Jeg søger stadigvæk nogle forhåbentlig gode svar.:o)

Anders hos Audio Consult har på garantien skiftet alle rørene og det er sådan set hvad garantien formår eftersom hylet
forsvinder efter gentagne rep. men kommer igen efter nogle ugers brug.
Hylet er kort beskrevet et fænomen som er periodisk og mest i venstre kanal. Ligger omkring 8 - 10 kHz.

Jeg er ikke interesseret i at lade handlen gå retur. Bare at maskinen skal virke.

I den balancerede signalvej er der i hver kanal 2 stk. 12ax7 rør og 1 stk. 12au7. Signalvejen "bevæger" sig fra indgangen
først ind i de to 12ax7 rør og derefter videre ind i 12au7 røret.

Hvis jeg nær læser diagrammet, kan jeg se at det "midterste" rør, altså et 12ax7 rør skal være et 12ax7B rør.
Jeg har læst mig til at denne type 12ax7B rør arbejder med højere gain.
Hvis ikke der sidder et sådan B rør på denne placering i forstærkeren, kan dette så være en mulig forklaring på den
periodiske hylen som kan forsvinde ved et dask på låget af maskinen???
Det virker bare mærkeligt at et rør som (måske) sidder i forkert placering kan holde op med at hyle ved et dask på låget,
men begynde igen senere og ikke med det samme!?

Jeg kan ikke finde andre end nogle kinesiske 12ax7/ECC 83 rør som er af denne B type. Kineser rør har ikke den store
interesse..
JJ Electronic har et rør som de kalder ECC 803 i stedet for 83. Dette rør hævder de skulle være et high gain rør, kunne det
måske gøre det ud for et B rør?

Jeg har dæmpet maskinen indvendigt med bitume plade for at mindske vibrationer og det er lavet rigtig pænt, jeg har også
efterloddet hele hoved printet for at kompensere for dårlige fabriks lodninger. Jeg har også fået drejet en flot volume knap i
kobber.:o) Jeg har ligsom sat mit eget præg på maskinen så derfor vil en tilbage gang af handlen være udelukket.

Jeg er sindsyg glad for min Vincent og syntes den er blevet rigtig fed med mit lille kobber "design" -- Jeg vil bare gerne have
den til at holde op med at hyle.. Jeg kunne æde en hat for et brugbart svar haha.. Hvis der er en læser som har et godt bud
på en forklaring af fænomenet og et bud på nogle rør til denne maskine af en lækker kvalitet, giver jeg min fulde
opmærksomhed og er sku også parat til at betale for det.!!

Puf endelig til mig enten her eller pb.:o)

Vi høres og med venlig hilsen
Henrik Vingborg

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 21 Juli 2012 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Bare et forslag, uden at skal gøre mig fandens klog på dette, så tror jeg ikke at dit problem er dine rør, nu da du har
fået dem skiftet, men en eller anden afkoblings kondensator der er defekt eller periodisk defekt. Disse periodiske
defekter kan være yderst problemtisk at finde, da de jo ofte ikke er der når den er på værksted.
Afkoblings kondensator har jo til opgave at tilse at rør ikke sviner, selvsvinger ved frekvenser som ikke er
meningen. Måske er der en kold lodning ved en af disse.

Såen en dims koster ikke mange kroner.


__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Slet ikke så tosset, D A O ,

Det er garanteret ikke dine rør. Det lille dask der fjerner fejlen for en tid tyder på en godt skjult dårlig lodning eller en delvist/periodisk defekt kondensator, keramisk, stack foil eller styroflex 99,9%. Nu har jeg ikke set diagrammet på nævnte Vincent, men en delvist defekt modstand, der periodisk vokser i værdi er en ikke umulig mulighed også (den sidste 0.1%) , den kan være djævelsk svær at finde, havde i tidernes morgen en AKAI 1080 DB receiver, den begyndte at forvrænge i FM stereo, stereolampen blinkede med til musikken og gik til sidst over i mono. Et lille sprøjt med kuldespray på stereodekoder ic´en og fejlen var væk. Fint, skiftede den og alt var lykke indtil 4 uger efter, samme fejl. Det var en lille l***e styroflex kondensator, som når den bare blev svagt ramt af kuldesprayen helede op, og derefter ikke viste fejl før en måned efter. Der blev skiftet flere omkring liggende IC´er, før den var fundet. Den lille historie er kun for at fortælle, hvad en tekniker kan være oppe imod, specielt når fejlen er periodisk, og der er vist ingen go´ økonomi i, at én mand sidder i 14 dage fra 8.00-16.00 og overvåger 1 apparat. Op med humøret HV Fidelity, du må på jagt efter en, der har både erfaring og tålmodighed, og måske også faglig stolthed ved at løse en sådan opgave



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Ja Boydk det ville godt nok blive dyrt 1 mand i 14-30 dage om en forstærker, lidt billigere at købe en ny


__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 03:08 | IP-adresse registreret  

hej der!

da du nu har købt den nede hos Anderes så ville det da være på sin plas at teknikkeren han har lige får den og ser hvad han kan gør ved den, jeg ved at vis han får et produgt i sin varetegt så håber han at han ikke får den til reb igen med samme fejl.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:

hej der!

da du nu har købt den nede hos Anderes så ville det da være på sin plas at teknikkeren han har lige får den og ser hvad han kan gør ved den, jeg ved at vis han får et produgt i sin varetegt så håber han at han ikke får den til reb igen med samme fejl.

njh4,
his du nu læser tråden ordentligt (og den foregående), ka´ du se, at det har han gjort, flere gange endda.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Ja altså - I de foregående tekster fortæller jeg om forløbet og det er kort fortalt 2 gange afsted til rep. hos importøren, Dans
hifi og derefter 2 gange afsted til rep. hos Audio Consult hvor den også er handlet - Altså 4 gange på under et år.!

Den begyndte at hyle et par uger efter sidste rep. og derfor var jeg i god mening da jeg limede en del bitume plade på de
frie områder på printet og kabinet, men den hyler dæleme stadig.

Kan det være en fejl på strømforsynings printet til glødespændningen måske.? Det er snart det eneste sted som jeg ikke har
efterloddet..

Pga. af mine små ændringer og div. er der nok ikke mere garanti på denne maskine, derfor skriver jeg også her da jeg selv
må prøve at komme problemet til livs. De ændringer jeg har lavet er bestemt ikke noget som genere maskinen elektrisk,
næste behagelige projekt er at parallel koble med Jensen kopperfolie i overføringerne.:o) Skal bare have den til at holde op
med at hyle..

Tak for jeres input og kom endelig med flere, hold jer ikke tilbage
Mvh Henrik Vingborg

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2466
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej HV Fidelity
Du skriver
>Hylet er kort beskrevet et fænomen som er periodisk og mest i venstre kanal. Ligger omkring 8 - 10 kHz.

med andre ord kommer det ud af dine højttaler, med andre ord er det et elektrisk problem, mikrofoni kan naturligvis
være årsagen men det ville da være mystisk at nye rør også gør det, altså må det være en elektrisk fejl. :-)

Den er flot lavet :-)
vincent-sa-t8-inside
Jeg ville kontaktet den danske importør eller gå direkte til det internationale support sted, måske kender de problemet.


__________________
vh Hans Lund

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Opdatering

Hejsa allesammen.:o)

Jeg kontaktede via tlf. de tyske Sintron Audio som er den tyske distributør af Vincent. De var meget flinke og forstående og
bad mig sende en mail til dem med beskrivelse af problemet.

Det var i mandags d. 23/7 og Sintron Audio ville sørge for at min mail ville blive bragt videre til supporten.
Onsdag d. 25/7 får jeg svar fra supporten via mail og der står :

Dear Sir,

I send you a modification for the SA-T8 !
Then the noice is gone forever !!!

When you need the russia tubes, you can order that from Hifi Teamwork !

I mailen er der vedhæftet en 7 sider lang fil med diagrammer, farvebilleder, beskrivelser m.m. omkring børnesygdommene
ved denne forforstærker.
Jeg siger mange tak for hurtig og god service.:o)
Jeg vil i morgen mandag drage til Kbh og begynde at fremskaffe de komponenter og rør der skal til for at lave ændringerne i
kredsløbene i denne forstærker.

I stedet for 12AX7 rør skal jeg bruge nogle rør som hedder 6N1P-EV og 6N2P-EV. Hertil skal der også ændres i
glødespændingerne.. Jeg må sige at jeg kender ikke rigtigt disse rør, men det skal blive spændende at komme i gang. Og
hvor er jeg dog glad for at Vincent selv var klar over problemet og har den meget mulige kur mod dette, lidt ærgerligt at den
danske distributør ikke kender noget til denne modificering af Vincent's top model af forforstærkere...

Jeg vil lade høre fra mig når jeg er kommet meget videre med opgaven.:o)

Venligst Henrik Vingborg

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hi Henrik
Stort tillykke med, at du trods alt fik et svar.
6N1 og 6N2 er også russerrør men med den forskel, at de kører 6.3 volts glød imellem ben 4 og 5, hvorimod de andre kører 12.6 volt, det er ikke så svært og nok ikke det, der gør den store forskel. Der er sikkert mange, der vil sætte pris på herinde, hvis du vil løfte sløret for de andre modificeringer, der bliver foreslået, der er garanteret noget med ændringer af kondensatorer med mere. Vi venter spændt.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa Boydk

Når jeg er færdig skal jeg nok skrive om modificeringen, Jeg skal også liiiige lege lidt far for min 6 uger gamle søn;-)
Men jeg kan da fortælle at modkoblings eller afkoblings sløjfen bliver ændret og kommer nu til at vedrøre alle 3 rør i hver
kanal i stedet for kun at berøre de første 2 rør i signal kæden.:o)

Ydermere bliver der også sat en frekvens kompensator ind i sløjfen mellem katoden på første rør og anoden på andet rør..
Alt sammen skal laves gange 4 da maskinen jo er fuldt ballanceret ..

Det hele omhandler også ændringer af katode/anode modstande samt gridstopp modstandene...

Nu når vi er ved det - Disse 6N1P og 6N2P rør; hvis ikke jeg ønsker at handle med Hifi Teamwork som er dansk distributør,
hvor kan jeg så skaffe disse rør.. Jeg kiggede på Elektro Harmonix's hjemmeside og der forefandtes denne type rør dæleme
ikke!? Kender du nogle andre sikre steder på nettet hvor jeg kan købe disse??

Mvh Henrik

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 29 Juli 2012 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har masser af 6N2P-EV på lager, bare sig til, evt. på PB, check Ebay for 6N1P og sno dig udenom kineserversioner, vær sikke på, det er russere. Tilykke med den lille ny, det skal passes.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 30 Juli 2012 kl. 05:16 | IP-adresse registreret  

Tak skal du have.:o)

Jeg prøver at få Anders hos Audio Consult til at skaffe mig alle komponenterne på garantien, om ikke andet så rørene i hvert
fald.. Hvis han stejler så taler vi lige sammen.:D

Forresten, hvor henne kan jeg købe komponenterne som f.eks. modstandene i bedst mulige kvalitet, jeg mener, det ville være
rart med personlig betjening, men nettet er ok bare det er en side som er til at finde ud af.:o) Det er jo ikke hver dag jeg
handler den slags, men når jeg laver denne modificering/opgradering så vil jeg simpelthen have det bedste sat i apparatet.:D

Med venlig hilsen
Henrik Vingborg

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 30 Juli 2012 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

https://www1.elfa.se/elfa3~dk_da/elfa/init.do?toc=19414& name=Modstande

http://dk.rs-online.com/web/p/products/7017213/

Bare et par eksempler, det er s´gu nemt nok at finde.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 08 August 2012 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Endnu en opdatering

Hejsa igen

Fremskaffelse af rørene er nu sat igang via Anders hos Audio Consult, han prøver at trylle dem frem fra folk han kender da
Dans TV sikkert vil have betaling for dem hvis Dan bestiller disse fra Vincent; og det mener jeg jo ikke kan være rigtigt da
det hele jo handler om en garantisag.. Anders får så ECC83 rørene tilbage igen.

De få kondensatorer som skal bruges har jeg skaffet via mit arbejde, men mht. alle modstandene tænker jeg at sludre med
Anders ang. Audio Note's Tantalum modstande.:o) Jeg må sige at jeg ikke er så meget til AN produkter pga. deres
opbygning og specielt deres strømforsyninger, men komponent kvaliteten har jeg ikke noget at udsætte på - Kan jeg få
andres mening om dette.?

Jeg har også i dag skrevet en mail til Vincent igen for at spørge om hvorfor de vælger at modificere med andre typer rør
som efter min forståelse er tæt på at være de samme som ECC83/12AX7 (6N1P-EV & 6N2P-EV)
Disse rør fås ikke mange steder og gløden er 6,3 volt. SA-T8 forsyningen er bygget til 12 volt så spændnings regulatorene
får svært ved at klare de serie koblede rør..

Min bror er en meget dygtig tekniker som sikkert får til opgave at konstruere en ny forsyning på de originale trafoer som
afgiver 17VAC fra sig ---- Men altsammen sker først når de rigtige rør og komponenter er i hus, så kan vi kigge på
glødespændingen..

Puha og maskinen er kun et år gammel haha.;-)
Mvh Henrik Vingborg

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 08 August 2012 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

HV......
ECC83=12AX7=6N2P-bortset fra glød.
6N1P er IKKE=dem, nærmere ECC88=samme glød.

Hvis du lægger 6N2P i serie 2 og 2 dvs. ind på ben 4 (rør1) ben 5 (rør1) til ben 4 (rør2) og ben 5 (rør2) tilbage til forsyning, kan du bruge den eksisterende 12.6 volt forsyning uden problemer.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 09 August 2012 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

6N1P-EV (EB) kan fås mange steder og de koster ikke meget. Ofte 10-15 kroner pr. stk.
Du kan også finde dem hos Pyndt.

Jeg har prøvet en hel del af denne rørtype, og, ikke overraskende, lyder de 'gamle' rør af denne type bedst. De ældste jeg har, er fra 1959.


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 19 August 2012 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

En lille opdatering igen.

Hejsa igen.

Så er alle modstandene bestilt.
Jeg har ikke kunne skaffe alle værdierne i Shinkoh, så alle modstandene i den nye modkoblings sløjfe og den nye frekvens
kompensator bliver i mærket Shinkoh.

Audio Note er simpelthen for dyre, både hos Anders og på nettet, så efter flere har anbefalet og jeg har læst en del om dem,
er valget faldet på Kiwame.
Kiwame bliver så brugt som de nye katode, anode og Gridstopp modstande. Ydermere skifter jeg nu når vi nu er i gang, de
modstande som sidder på indgang 5 (den ene XLR indgang) og de modstande som sidder på den ballancerede udgang.
Ind og udgangs modstandene bliver 5 watt, måske lidt overkill med sådan nogle store basser, men vi skal jo også lege lidt:-)

Når det er gjort, vil alle serie forbunde komponenter i hele signal vejen fra indgang 5 til udgang, være udskiftet til Kiwame
og Shinkoh.
De oprindelige er sikkert ok (de ligner Bayschlag) men nu leger vi jo lidt.;-)


Alle overførings kondensatorer er bypassed med Jensen 0,1uF kobberfoile m. sølvtråde. Både i sløjfen, imellem rørene og i
udgangen og jeg har limet Bitume stykker på alle frie steder på print og chassi, for at forhindre interne vibrationer..

Jeg har også skiftet alle lysdioder til orange, samt ny lysdiode "driver" til volume dioden, da kredsløbet ikke kunne finde ud
af de orange. Den nye "driver" kom til med hjælp fra min bror.:o)

Jeg har fået drejet nye knapper til indgangsvælger og volume i ren kobber, indgangsvælgeren er meget lille pga. vægten på
den spinkle aksel, men volumen er knappen stor og vejer 600 gram, så min kamerat og jeg har lavet en ny stang, lejer og
kobling til potmetret.:D
Det nye kobber look er mit lille personlige præg.:o)
Effekt blokkene har fået samme tur, men den fortælling kommer en anden dag og jeg skal og finde ud af at lægge billeder
op, det er ikke så nemt og der er også noget med størrelsen/pixel...

Mvh Henrik Vingborg






__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 19 August 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

HV Fidelity skrev:


Jeg har fået drejet nye knapper til indgangsvælger og volume i ren kobber, indgangsvælgeren er meget lille pga. vægten på
den spinkle aksel, men volumen er knappen stor og vejer 600 gram, så min kamerat og jeg har lavet en ny stang, lejer og
kobling til potmetret.:D



En volumenknap på 600 gram??!
Tør man spørge hvad formålet med den voldsomme vægt er? 



Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Vingborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. HV Fidelity

Bruger siden: 12 Juni 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 152
Sendt: 19 August 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ønskede mig en knap drejet i kobber. Med en Ø på ca. 60mm, 40mm i dybden og "bullet" form bliver vægten desværre
temmelig høj.
Jeg er ret vild med kobber, så massiv kobber skulle gøre det, intet mindre, men jeg tænkte bare ikke på hvor tung den egentlig
ville blive.. Men flot bliver det og motoren er heldigvis ligeglad.:D

Jeg prøver senere at hitte ud af at lægge billeder op.. Forstår bare ikke det med størrelsen - 35 kb er godt ikke meget for et
billede.. Vil bare gerne lægge nogle ud i pæn kvalitet, men det kommer jo nok.:o)

Mvh Henrik

__________________
The songs in my mind, creates the sounds in my world

Mit anlæg
Til top Vis Vingborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vingborg
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes