Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 22:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: E-BAY- et sted og handle? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 14 April 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Er det ikke kun over ebay.com man kan benytte Paypal? da ikke over ebay.de?

Tak for hjælpen indtil videre

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 14 April 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

Er det ikke kun over ebay.com man kan benytte Paypal? da ikke over ebay.de?


Det kommer an på sælger. Det har ikke noget at gøre med hvilken eBay du bruger.

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 14 April 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Forvirringen opstår måske fordi ebay ejer Paypal


/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 14 April 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

ok.. nu har kigget efter på ebay.com og der er det lidt at se hvem der har paypal og hvem der ikke har.. Hvad skal man kigge efter på den tyske? der synes jeg ikke jeg har kunne finde det samme ikon nogen steder? 

PayPal Buyer Protection Program !!


 

 

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 14 April 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hej,

Paypal og ebay har ikke noget tilfældes, udover at ebay vistnok købte paypal for ikke så længe siden.

Det er sælger der helt og holdent beslutter om paypal (eller bidpay, eller....) skal kunne benyttes som betalingsformidler. De 3% i paypal gebyr som nogle nævner her, er et gebyr paypal opkræver sælger for at benytte servicen. Nogle sælgere vælger at lade køber betale dette gebyr . Der er også rene internetbutikker der ikke har noget med ebay at gøre, der tilbyder betaling via paypal.

Jeg vil foreslå "nybegyndere" på ebay kun at byde på auktioner hvor man kan betale med kort (paypal, bidpay, .... der er vistnok flere).

Læs sælgers feedback - hvis der er negative eller neutrale feedbacks, så spring over. Der kommer sikkert en ny auktion med samme produkt inden længe.

Lad være med at impuls-købe. Tænk jer godt om. Check priserne grundigt og bestem - inden i begynder at byde - hvor langt i vil gå op i pris. Det er meget meget nemt at blive grebet af stemningen i slutningen er auktionsforløbet.

Læs produkt beskrivelsen grundigt og læs den så lige en gang til for at være sikker.

Check med told og skat om der løber told og moms på varen. Det hjælper ikke at det er privat køb og brugte varer, der løber told og moms på alt over en hvis værdi (80-100kr.) . Det er afsenderlandet der bestemmer om der gør eller ej. Varer fra USA f.eks. bliver fortoldet.

Altså vær meget forsigtig . Måske skulle man starte med at købe en cd eller 3 (pas på bootlegs, de florerer til meget høje priser), så man får noget erfaring. Derefter kan man begive sig ud i noget der er dyrere, hvis man tør .

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 14 April 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Ok tak for det meget fine indlæg- det vil jeg tage til eftertanke!

Jeg har kigget lidt på en reciever der slutter om 5 timer - vil skyde på den slutter på omkring 170 Euro. Har skrevet en mail til sælger og han siger fragten vil blive 30Euro til DK hvilket jeg synes lyder meget fint. Dvs 1500kr for denne forstærker? det kribler i fingrene men ja.. ved ikke helt hvad jeg skal gøre!

Varer fra Tyskland bliver ikke fortoldet efter min viden?

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 14 April 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:

Jeg har kigget lidt på en reciever der slutter om 5 timer - vil skyde på den slutter på omkring 170 Euro. Har skrevet en mail til sælger og han siger fragten vil blive 30Euro til DK hvilket jeg synes lyder meget fint. Dvs 1500kr for denne forstærker? det kribler i fingrene men ja.. ved ikke helt hvad jeg skal gøre!

Tage den med ro . Medmindre det er et ultra sjældent apperat, så dukker det op igen. Du kan også prøve med et enkelt forsigtigt bud - det kunne jo være at du er heldig at interessen ikke er så høj på den pågældende auktion. Det er nok ikke så sansynligt at du vinder hvis du gør sådan. Hvis man vil vinde skal man helst sidder klar ved "byde"-tasterne i de sidste 5 minutter .

Hvis du laver en søgning på www.ebay.com på den pågældende forstærker er der et link der hedder "completed items" forneden i højre side. Her kan du - hvis du logger ind -  se hvad lignene forstærkere er blevet solgt til de sidste uger (jeg kan ikke huske hvor lang tid det går tilbage). Det kan være meget nyttigt hvis man vil bestemme sig for en max-pris.

Sjovt nok er denne feature ikke på ebay.de, men hvis du laver "advanced search" på ebay.com og vælger "any country" så får du også auktioner fra tyskland med i søgeresultatet

Frandsen skrev:

Varer fra Tyskland bliver ikke fortoldet efter min viden?

Det er korrekt. Inden for EU løber der ikke told og moms på.

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 14 April 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Ikke for at lyde som en gammel nar - Men pas nu på når I bruger e-bay.

Hifi er svært da det meste på e-bay er amerikansk, og vil derfor på flere måder have svært ved at passe i en dansk stikkontakt. Få det fra U.K eller Deu.
Og så er der lige de mennesker der snyder dig. Jeg har set det et par gange. Langt størstedelen af handlerne med HiFi går smertefrit. Men der er skrækhistorier. Bortset fra det så er en mine venner for nyeligt blevet snydt i en dba/qxl handel. Så det kan ske alle steder.
Er selv efter hyppig handel på e-bay (ingen hifi) endnu ikke blevet shaftet. 7-9-13

Det er primært samleobjekter (som magic kort) og online-games characters der bliver hustlet mest i.

paypal er i øvrigt kanon - varetager dine interesser glimrende. Og kommer I i problemer vil jeres danske bank samarbejde med dem for at finde en løsning. Det er smukt at bo i DK. Især Kbh.

PS.
Har i øvrigt mine Blue Heaven RCA fra USA og et sæt VDH C5 "The Bay" fra UK. Flere cder og LPer + anden kuriosa. Alt til superpriser



__________________
The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
Til top Vis Phat Simon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Phat Simon
 
donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 14 April 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Man kan kun overføre $750 gratis på pay-pal. Derefter er man nødt til at udvide sin konto, og så koster det procenter. Det koster også procentgebyr at få "vekslet" valuta undervejs mellem to lande. Det skal sælger betale, men han vil i de fleste tilfælde forlange, at køber overtager den regning. Ellers bliver det jo dyrere for ham at sælge til en udlænding. Ved større betalinger, er ens egen bank oftest billigere at bruge. Det giver også en god sikkerhed. Regn med ca 300 kr til overførsel og fragt fra Tyskland ved varer under ca. 8-10 kilo. Det kan godt gøre billige apparater eller stik/kabler dyre.

Hvis man rater dårligt på e-bay bliver man som regel rated dårligt tilbage af sælger. Det giver så også et hak i "the credibility" i ens egen profil, når man vil handle næste gang.

Der kommer en e-bay.se i "en nær fremtid".



__________________
Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
Til top Vis donkeyshark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af donkeyshark
 
HyBrider
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 14 April 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Phat Simon skrev:

Ikke for at lyde som en gammel nar - Men pas nu på når I bruger e-bay.


Hifi er svært da det meste på e-bay er amerikansk, og vil derfor på flere måder have svært ved at passe i en dansk stikkontakt. Få det fra U.K eller Deu.Og så er der lige de mennesker der snyder dig. Jeg har set det et par gange. Langt størstedelen af handlerne med HiFi går smertefrit. Men der er skrækhistorier. Bortset fra det så er en mine venner for nyeligt blevet snydt i en dba/qxl handel. Så det kan ske alle steder. Er selv efter hyppig handel på e-bay (ingen hifi) endnu ikke blevet shaftet. 7-9-13 Det er primært samleobjekter (som magic kort) og online-games characters der bliver hustlet mest i.


paypal er i øvrigt kanon - varetager dine interesser glimrende. Og kommer I i problemer vil jeres danske bank samarbejde med dem for at finde en løsning. Det er smukt at bo i DK. Især Kbh. PS.Har i øvrigt mine Blue Heaven RCA fra USA og et sæt VDH C5 "The Bay" fra UK. Flere cder og LPer + anden kuriosa. Alt til superpriser



Jeg vil også helt klart gå efter Tyskland da de har en masse HiFi og kører med 230V!
Se det fra den positive side, man lærer da at læse noget tysk (Det skal siges det kan være et helvede at finde ud af længere sætninger osv. ) hehe

__________________
// Karsten
Til top Vis HyBrider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HyBrider Besøg HyBrider's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes