Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 18:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Dali vs SystemAudio & Avance (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: er du til DALI, System Audio eller Avance
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
62 [57,41%]
23 [21,30%]
23 [21,30%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mc-sørensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 22 Maj 2012 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Har selv Avance, og har haft DALI, og så har min far system audio,
Både dali, system audio og avance spiller super godt men vil vælge avance, da
det er det jeg har lige nu...


Rigtig mange skriver om en masse Andre højtaler, så når der kommer 40
stemer på en af højtaleren laver jeg en ny poll men den der vinder og så de 2
der bliver nævnt mest i indlæggene

__________________
Denon AVR-2805, Surround forstærker.

Denon DCD-1450AR, CD-afspiller.

Avance Alpha 220i, stand-højtaler.

Samsung BD-P1580, BLU-RAY.

PHILLIPS, Faldskærm.

METALLICA :P
Til top Vis mc-sørensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc-sørensen
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 22 Maj 2012 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at System Audio vinder klart for mig, dog har jeg ikke hørt meget til avance... System audio er en meget
bedre allround performer...
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 22 Maj 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

System Audio har være kendt for ikke rigtig at havde noget bas. det skal ikke siges om dette har ændre sig, og seres
diskanter let bliver press når der spillies højt.

Og det er altid et problem med mange må enheder, som for at kunne drives optimalt skal havde en strøm stærk forstærker
slutte til.

Har hafte en SA1280 mk II, og her var der nul bas, bevars den lød godt så længe der ikke blive spillet højt, lidt som en god
stander højtaler.

Så man kommer let ud i at også skulle havde en sub. bas højtaler for en System Audio komme til at spille godt.

Kan også forstå System Audio lyd ide med deres højtaler, at man producer nogle der ikke fylder meget og er maget WAF
venlig, men hvis man skal havde en serøse hifi højtaler som kan spille alle musik typer, ville jeg nok se efter en anden mærke
end System Audio.

Se stadig at den beste højtaler som de nogensinde har producer er SA2030, som jeg stadige håber på at de komme med en
opdateret udgave af på et tidspunkt.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
mc-sørensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 22 Maj 2012 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
System Audio har være kendt for ikke rigtig at havde noget bas. det skal
ikke siges om dette har ændre sig, og seres
diskanter let bliver press når der spillies højt.

Og det er altid et problem med mange må enheder, som for at kunne drives optimalt skal
havde en strøm stærk forstærker
slutte til.

Har hafte en SA1280 mk II, og her var der nul bas, bevars den lød godt så længe der ikke
blive spillet højt, lidt som en god
stander højtaler.

Så ,am kam let komme ud i at også skulle havde en sub. bas højtaler for en System Audio
komme til at spille godt.

Kan også forstå System Audio lyd ide med deres højtaler, at man producer nogle der ikke
fylder meget og er maget WAF
venlig, men hvis man skal havde en serøse hifi højtaler som kan spille alle musik typer, ville
jeg nok se efter en anden mærke
end System Audio.

Se stadig at den beste højtaler som de nogensinde har producer er SA2030, som jeg stadige
håber på at de komme med en
opdateret udgave af på et tidspunkt.
System audio har fin bass vis man vælger de
rigtige prøv at høre nogen 1070'er

__________________
Denon AVR-2805, Surround forstærker.

Denon DCD-1450AR, CD-afspiller.

Avance Alpha 220i, stand-højtaler.

Samsung BD-P1580, BLU-RAY.

PHILLIPS, Faldskærm.

METALLICA :P
Til top Vis mc-sørensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc-sørensen
 
kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 22 Maj 2012 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige alt andet end Dali. Folk starter tit med at lytte til Dali, slutter tit med at vælge noget andet.
Har lyttet til flere forskellige Dali og kun deres Mentor serie er vær at gå efter.
Prøv istedet at Lytte til Monitor Audio, de er et klart bedre bud end Dali.

Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger
 
Usse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 697
Sendt: 22 Maj 2012 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Må bukke mig for Avance, det spiller klasser bedre end alt andet :) Har selv Dana 980 nyeste generation af Signature 3 serien
:)

__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler
Til top Vis Usse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Usse
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 22 Maj 2012 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Avance er vel en dark hose inden for højtaler

Ville frene se at Avance gør mere reklame for ders højtaler, eller blive Avance glemt.

Et par anmelder på hifi4all, kunne godt gavne Avance.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 22 Maj 2012 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

ks kruger
vil give dig ret i at mange starter med dali men deres mindre serier har dali tit valgt at tweke lige rigeligt i toppen, men deres mentor serie vil jeg give dig ret i at det gør det ganske udmærket men de er klart underlegent i forhold til euphonia og helicon serien.

med hensyn til monitor audio der får man også rigtigt meget for pengene og alle deres modeller gør det godt til prisen og det er utroligt letdrevne men det fleste af deres modeller farver Lyden mere end mange andre mærker gør men da de er lidt til den lyse side men det er jo også en smagssag og hvordan man kan lide det

men monitor audio og dynaudio blir generelt tit overset blandt mange
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 22 Maj 2012 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
System Audio har være kendt for ikke rigtig at havde noget bas. det skal ikke siges om dette har ændre sig, og seres
diskanter let bliver press når der spillies højt.

Og det er altid et problem med mange må enheder, som for at kunne drives optimalt skal havde en strøm stærk forstærker
slutte til.

Har hafte en SA1280 mk II, og her var der nul bas, bevars den lød godt så længe der ikke blive spillet højt, lidt som en god
stander højtaler.

Så ,am kam let komme ud i at også skulle havde en sub. bas højtaler for en System Audio komme til at spille godt.

Kan også forstå System Audio lyd ide med deres højtaler, at man producer nogle der ikke fylder meget og er maget WAF
venlig, men hvis man skal havde en serøse hifi højtaler som kan spille alle musik typer, ville jeg nok se efter en anden mærke
end System Audio.

Se stadig at den beste højtaler som de nogensinde har producer er SA2030, som jeg stadige håber på at de komme med en
opdateret udgave af på et tidspunkt.

Det giver ikke mening at generalisere på den måde. Mine System Audio Explorer er større end de fleste modeller fra Avance og Dali. Jeg har heller aldrig savnet bas. Avance laver også højttalere med lige så mange enheder som i mine. Designmæssigt er der vel ikke den store forskel på mine og flere af modellerne fra Avance og Dali. Jeg har aldrig haft problemer med at trække mine med min forstærker.

De forskellige højttalere har forskellig lyd, men hvilke man foretrækker må afhænge af personlige præferencer. Man kan ikke sige generelt at det ene mærke er bedre end det andet.

Hvis formålet med denne tråd er at finde ud af hvilke højttalere trådstarter skal købe, er der altså ikke andet at gøre end at komme ud og lytte. Valget skal træffes ud fra hvad man selv synes lyder bedst, ikke ud fra andres fordomme.

 

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
mc-sørensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 22 Maj 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

StarTrek skrev:
System Audio har være kendt for ikke rigtig at havde noget bas. det skal ikke siges om dette har ændre sig, og seres
diskanter let bliver press når der spillies højt.

Og det er altid et problem med mange må enheder, som for at kunne drives optimalt skal havde en strøm stærk forstærker
slutte til.

Har hafte en SA1280 mk II, og her var der nul bas, bevars den lød godt så længe der ikke blive spillet højt, lidt som en god
stander højtaler.

Så ,am kam let komme ud i at også skulle havde en sub. bas højtaler for en System Audio komme til at spille godt.

Kan også forstå System Audio lyd ide med deres højtaler, at man producer nogle der ikke fylder meget og er maget WAF
venlig, men hvis man skal havde en serøse hifi højtaler som kan spille alle musik typer, ville jeg nok se efter en anden mærke
end System Audio.

Se stadig at den beste højtaler som de nogensinde har producer er SA2030, som jeg stadige håber på at de komme med en
opdateret udgave af på et tidspunkt.

Det giver ikke mening at generalisere på den måde. Mine System Audio Explorer er større end de fleste modeller fra Avance og Dali. Jeg har heller aldrig savnet bas. Avance laver også højttalere med lige så mange enheder som i mine. Designmæssigt er der vel ikke den store forskel på mine og flere af modellerne fra Avance og Dali. Jeg har aldrig haft problemer med at trække mine med min forstærker.

De forskellige højttalere har forskellig lyd, men hvilke man foretrækker må afhænge af personlige præferencer. Man kan ikke sige generelt at det ene mærke er bedre end det andet.

Hvis formålet med denne tråd er at finde ud af hvilke højttalere trådstarter skal købe, er der altså ikke andet at gøre end at komme ud og lytte. Valget skal træffes ud fra hvad man selv synes lyder bedst, ikke ud fra andres fordomme.

 

 

Hej meningen er ikke at finde ud af hvad for nogen højtaler jeg skal købe, tror jeg har nok :) jeg har..... (et par dali 808, et par dali 400, et par avance alpha 220i, og et par system audio 1070) jeg vil bare høre hvad i andre syndes er best.....

__________________
Denon AVR-2805, Surround forstærker.

Denon DCD-1450AR, CD-afspiller.

Avance Alpha 220i, stand-højtaler.

Samsung BD-P1580, BLU-RAY.

PHILLIPS, Faldskærm.

METALLICA :P
Til top Vis mc-sørensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc-sørensen
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 23 Maj 2012 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

hvad syntes du selv lyder bedst.?

Jeg har stemt på Avance. Da jeg simpelthen sys Dali spiller af røv. alt for meget diskant og alt for lidt bund og det gælder samtlige modeller jeg har hørt. har hørt et par enkelte system audio og dem jeg har hørt minder meget om Dali, (ingen bund)

der bliver nævnt monitor audio længere oppe og dem ville jeg da klart ha stemt på hvis de havde været en mulighed. ellers er jeg meget mere til B&W eller Focal som jeg selv har nu.

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
mc-sørensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 23 Maj 2012 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Avance er vel en dark hose inden for højtaler

Ville frene se at Avance gør mere reklame for ders højtaler, eller blive Avance glemt.

Et par anmelder på hifi4all, kunne godt gavne Avance.
er avance ikke stoppet med at lave højtaler?¿?¿?

__________________
Denon AVR-2805, Surround forstærker.

Denon DCD-1450AR, CD-afspiller.

Avance Alpha 220i, stand-højtaler.

Samsung BD-P1580, BLU-RAY.

PHILLIPS, Faldskærm.

METALLICA :P
Til top Vis mc-sørensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc-sørensen
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 23 Maj 2012 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
System Audio har være kendt for ikke rigtig at havde noget bas. det skal ikke siges om dette har ændre sig, og seres
diskanter let bliver press når der spillies højt.

Og det er altid et problem med mange må enheder, som for at kunne drives optimalt skal havde en strøm stærk forstærker
slutte til.

Har hafte en SA1280 mk II, og her var der nul bas, bevars den lød godt så længe der ikke blive spillet højt, lidt som en god
stander højtaler.

Så ,am kam let komme ud i at også skulle havde en sub. bas højtaler for en System Audio komme til at spille godt.

Kan også forstå System Audio lyd ide med deres højtaler, at man producer nogle der ikke fylder meget og er maget WAF
venlig, men hvis man skal havde en serøse hifi højtaler som kan spille alle musik typer, ville jeg nok se efter en anden mærke
end System Audio.

Se stadig at den beste højtaler som de nogensinde har producer er SA2030, som jeg stadige håber på at de komme med en
opdateret udgave af på et tidspunkt.



Det er en højst besynderlig måde at indlede dit indlæg på.
System Audio er NETOP kendt for at have en god bas, på trods af de meget små enheder.

Dit udsagn kunne tyde på at det ikke er lykkedes dig at parre dit udstyr rigtigt, sætte dine højtalere korrekt op så de kobler til rummet, eller at du bare er en af dem som vil have meget bas.

De forskellige modeller af System Audio jeg har haft (fire), samt de jeg har hørt (yderlige et par stykker), har kunnet gengive akustiske instrumenter med fin krop.
Ikke mindst kontrabas.

At gengivelsen ikke falder i din smag er en anden historie.
Men at der ikke er nogen bas?

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 23 Maj 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

mc-sørensen skrev:

Hej meningen er ikke at finde ud af hvad for nogen højtaler jeg skal købe, tror jeg har nok :) jeg har..... (et par dali 808, et par dali 400, et par avance alpha 220i, og et par system audio 1070) jeg vil bare høre hvad i andre syndes er best.....

Fair nok, det giver bare ingen mening.

For det første er det vel ikke så vigtigt hvad andre synes lyder godt, det svarer lidt til at lave en afstemning om hvilken farve andre synes er pænest rød, blå eller grøn.

For det andet har alle 3 fabrikanter lavet en masse forskellige modeller med forskellig lyd, så man kan ikke generalisere på den måde.

For det tredie er der næppe mange brugere herinde der har et indgående kendskab til flere modeller fra hver fabrikant. Mange vil altså stemme/udtale sig ud fra fordomme eller hvad man har læst.

Og desuden kan jeg se at Dali har fået et klart forspring siden mit sidste indlæg. Det kan selvfølgelig skyldes at der er mange der synes at Dali lyder bedst, men det kan også skyldes at du har givet mulighed for at stemme flere gange. Der kan altså i teorien være en bruger der har stemt 40 gange på Dali fordi han ikke synes at det så godt ud at hans højttaler lå dårligst i afstemningen.   

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
BertelB
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 657
Sendt: 23 Maj 2012 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Citér:
Og desuden kan jeg se at Dali har fået et klart forspring siden mit sidste indlæg. Det kan selvfølgelig skyldes at der er
mange der synes at Dali lyder bedst, men det kan også skyldes at du har givet mulighed for at stemme flere gange. Der kan
altså i teorien være en bruger der har stemt 40 gange på Dali fordi han ikke synes at det så godt ud at hans højttaler lå dårligst
i afstemningen

Mon ikke det præcist er det der er sket? På et tidspunkt lå de tre ret lige, men pludselig havde Dali fået en masse stemmer.

I øvrigt tror jeg at de fleste har stemt på de højttalere de selv har, og da Dali er dem der blive solgt flest af, kommer de let til
at "vinde". Man kan naturligvis ikke afgøre en højttalers kvalitet ud fra en simpel afstemning på internettet.
Til top Vis BertelB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BertelB
 
mc-sørensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 23 Maj 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
mc-sørensen skrev:

Hej meningen er ikke at finde ud af hvad for nogen højtaler jeg skal købe, tror jeg har
nok :) jeg har..... (et par dali 808, et par dali 400, et par avance alpha 220i, og et par system
audio 1070) jeg vil bare høre hvad i andre syndes er best.....


Fair nok, det giver bare ingen mening.


For det første er det vel ikke så vigtigt hvad andre synes lyder godt, det svarer lidt til at
lave en afstemning om hvilken farve andre synes er pænest rød, blå eller grøn.


For det andet har alle 3 fabrikanter lavet en masse forskellige modeller med forskellig
lyd, så man kan ikke generalisere på den måde.


For det tredie er der næppe mange brugere herinde der har et indgående kendskab til
flere modeller fra hver fabrikant. Mange vil altså stemme/udtale sig ud fra fordomme eller
hvad man har læst.


Og desuden kan jeg se at Dali har fået et klart forspring siden mit sidste indlæg. Det kan
selvfølgelig skyldes at der er mange der synes at Dali lyder bedst, men det kan også
skyldes at du har givet mulighed for at stemme flere gange. Der kan altså i teorien være en
bruger der har stemt 40 gange på Dali fordi han ikke synes at det så godt ud at hans
højttaler lå dårligst i afstemningen.    


 

... Ja ved ikke hvad jeg skal sige.........

__________________
Denon AVR-2805, Surround forstærker.

Denon DCD-1450AR, CD-afspiller.

Avance Alpha 220i, stand-højtaler.

Samsung BD-P1580, BLU-RAY.

PHILLIPS, Faldskærm.

METALLICA :P
Til top Vis mc-sørensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mc-sørensen
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 23 Maj 2012 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Det var ikke få at generalisere System Audio, men at fortælle de oplevelser jeg har haft med dette mærke.

Jeg har skam lytte til System Audio højtaler i næste alle pris klasse, selv de gamle top modeller på diverse messer, og man
må formode at System Audio kan finde ud af parre deres højtaler med lyd udstyre der passer, men hver gang der skulle
spillers højt på deres højtaler gik der helt galt, og jeg måtte fortrække mig da det lød rædsom.

Så jeg har faktis helt opgive højtaler fra System Audio, men der kan god værre at de nye modeller er i en anden klasse, end
dem jeg over tid har oplevet.

Så man måske skulle give System Audio en chance til.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
jsjohnsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 23 Maj 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er nok også en af dem der savner bas i SA's produkter.
Den bas der er fejler ikke noget overhovedet, men personligt synes jeg bare ikke de går dybt nok.
Jeg har SA2K master, som jeg ikke synes mangler bas, eller dybde.
Generelt er jeg meget glad for dem, og jeg får også tit et par rosende ord på vejen, og ikke mindst bassen overrasker.

Avance og DALI har jeg ikke lyttet meget til, så det kan jeg ikke sige noget om...
Til top Vis jsjohnsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jsjohnsen Besøg jsjohnsen's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 23 Maj 2012 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Poll lukkes på opfordring fra trådstarter.

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes